Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Octavia este o mașină de familie, nu este nici SUV și nici sport car.

 

Eu unul am cumpărat-o pentru spațiul interior (la banii ăștia nu găsesc atâta spațiu pe sement) și pentru confortul pe care îl are, ăla pe care îl poate e oferi o Skoda, nu pentru drumuri accidentate și nici pentru curbe ac de păr. 

 

Nu vreau să par ceea ce nu sunt, dar discuțiile merg într-o direcție precum fotbalul și politica, adică fără final.

 

Skoda Octavia este o mașină modestă, nu un brand de lux, motiv pentru care o tratez că atare.

Cine alege modelul, știe de ce o face. 

Decât o mașină premium, dar cheală și pe deasupra înghesuită la interior și scumpă, mai bine o Octavia mai accesorizată.

 

Eu caut să o exploatez cât se poate de corect pentru a-i oferi ocazia să fie fiabilă. Nu e... ghinionul meu.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ii pui anvelope bune si mergi normal o sa ai o masina normala si buna

Toate testele facute ptr conditii extreme sunt ptr cei care merg asa , adica sub 1% din soferi

Cine are bani si vrea masini care sa se comporte exemplar in orice conditii are de unde alege

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin și eu cu celelalte detalii, am încercat astăzi sa adaug Pdg și poate volan sport însă prea târziu, masina este blocata pt modificări ( asa mi s a spus) însă niciun gând sa între în producție, se așteaptă încă piesele lipsa pt mild hybrid.

 

Termenul decembrie nu se va respecta, adică 5 luni ci poate ian_feb, conform detalii primite.

 

Se fac livrări la mai puțin de 3 luni, erau multe acolo , cam toate diesel dsg.

 

 

Dacă o țin ăștia asa avem toate șansele sa prindem și rabla de la anu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cerere mare de 1.5 mHEV pentru că nu se prea mai comandă diesel, și este normal să se prelungească termenul de livrare. 

 

Mașina nu e blocată pentru modificări, ci fabrica a confirmat producția. Adică nu o mai poți modifica.

Când e confirmată în producție nu trimite dealerului neapărat și data când intră.

 

Dacă nu se mai poate modifica, apreciez că în maxim trei luni o ai în fața casei.

 

Nu există "așteaptă" piese pentru mHEV pentru că astfel de mașini se produc zilnic. Au piese, dar e cererea mare. Altfel ar opri producția până vine camionul cu, compresoare, spre exemplu.

 

Ori cel cu care ții legătura nu prea știe, ori îi e lene să îți explice, că sunt și din ăștia. 

 

Și ca să înțelegi mai bine,

cel cu care colaborez eu din 2016 de când mi-am luat prima mașină, mă informa la orice modificare și îmi și explica.

 

Când veneau mașinile la vamă mă întreba dacă o cere la transport mai repede sau nu, etc, și când ajungea la el mă sună să merg să o văd. 

 

Mi-a arătat-o pe penultima care era în atelier unde o pregăteau de livrare. M-a dus el acolo.

 

La ultima mașină, luna trecută, exact asta s-a întâmplat. M-a sunst că e la vamă, dacă o cere la transport. A venit, m-a chemat s-o văd. Apoi a întrat în concediu în perioada de livrare, dar a delegat colegii să se ocupe  și să mă anunțe când să o iau.

S-or fi ocupat colegii, nu zic nu, dar nu s-au sinchisit să mă sune. M-a sunat tot el, din concediu, să merg să o iau.

 

Am mers și mi-au dat-o fără nicio explicație colegii. 

Mașina era afară. Mă aștepta. Mi-au dat cheile și gata. Poți pleca.

Nu mi-a explicat nimeni ce face, ce știe, etc.

Deci... contează și cu cine ai de-a face.

M-am dus înapoi când a venit omul din concediu și mi-a explicat tot el.

 

Așa că nu te mai stresa, deși e greu pentru că știu ce simți.

 

Repet, dacă ai termen 5 luni, au trecut două deja și este confirmată în producție, în trei luni o vei avea. Crede-mă!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77 știi cumva dacă portocalia s-a dat ? Parcă o văzusem la vânzare (sau coincidență de culoare) și nu mai e. Deși, cea de la vânzare avea în anunț 12.xxz km. 

Ar fi interesantă părerea noului proprietar despre cum se conduce. 🙄

Mulțumit cu dsg ? Parcă înainte de portocală erai focusat doar pe manuală.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Cred că s-a dat. Și eu m-am uitat de curiozitate la ce preț au afișat-o și după câteva zile, anunțul nu mai era valabil. 

 

Da, ei o afișase cu 12 mii și ceva de km, dar cred că a fost o greșeală (sau...?) pentru că în pozele cu bordul se vedeau cei 19.000 km pe care i-am făcut cu ea.

 

Dacă  cineva a luat-o, însemnă că i-a plăcut.

Mașina este foarte bună. Are un an iar eu am avut grijă de ea. A fost atins, nu rău, și a fost reparată pe casco la skoda, deci rabat de la piese originale nu s-a făcut.

 

Da, sunt mulțumit de DSG momentan, e ok.

 

Am fost focusat pe manuală că am avut doar manuale, cu ele sunt obișnuit, dar am avut și experiența O3 1.4 TSI care mi-a plăcut.

 

Lucrurile se schimbă, tehnologia la fel și odată cu ea și noi trebuie să ne adaptăm.

 

Dacă și cutia manual de pe 1.5 era da cea de pe 1.4, nu luam nici acum automată, dar... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, Liviu1000 said:

Revin și eu cu celelalte detalii, am încercat astăzi sa adaug Pdg și poate volan sport însă prea târziu, masina este blocata pt modificări ( asa mi s a spus) însă niciun gând sa între în producție, se așteaptă încă piesele lipsa pt mild hybrid.

 

Termenul decembrie nu se va respecta, adică 5 luni ci poate ian_feb, conform detalii primite.

 

Se fac livrări la mai puțin de 3 luni, erau multe acolo , cam toate diesel dsg.

 

 

Dacă o țin ăștia asa avem toate șansele sa prindem și rabla de la anu...

Confirm si eu ca sunt intarzieri la livrarile de mHEV.

Comanda lansata in ultima decada din iulie 2024 (Octavia Selection 1.5TSI 150CP DSG mHEV).Nu a intrat inca in productie.

Reprezentantul imi spune ca sunt intarzieri la toate modelele mHEV: ”Stiu doar ca exista o componenta de la cutia de viteze car vine foarte greu de la producator si se decaleaza termenele. In aceasta perioada toate variantele Mild Hybrid au intarzieri. ”

Deci cam asta e situatia. Si o asteptam, conform estimarii din contract, pe la sfarsitul lui octombrie, jumatatea lui noiembrie (14-16 saptamani)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa intelegeti si voi ca aici nu e chat, puteti purta discutii in particular. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate nu e chat ,însă opiniile acestea ajuta foarte mult.

 

Concret, nu am fost hotărât de la început de configurarea de 115 cp, conditionat de buget, am semnat asa și acum mi s a spus ca nu mai pot modifica. După ce am aflat opinii mâine merg iar la dealer sa ii cer sa îmi modifice în 150 cp benzina dsg ( desi mi a spus ieri ca nu se mai modifica, sa adaug optiune...) sau sa ii cer sa o anuleze și sa configurez diesel dsg de 150 cp, fiind la același preț.

 

Masina nu este în producție, ieri mi a spus.

 

Va rog sa îmi spuneți dacă a avut cineva o astfel de situație a.i sa știu cât de mult sa insist la dealer sa modifice, de la început nu era prea receptiv sau sa ajute clientul ci doar interesul lui.

 

Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel in niciun caz sa nu optezi daca o sa-l folosesti majoritar la fataiala prin oras, mers la job etc. Am eu 2.0TDI si la mersul in oras nu e ce trebuie. Am ajuns sa mai cumpar o hibrida second hand pe langa, atat nu era de OK la folosire de acest tip. O sa ai probleme grave la DPF cu timpul etc. Sau il ti 3 ani si aia e, nu te intereseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Liviu1000 said:

sa știu cât de mult sa insist la dealer sa modifice, de la început nu era prea receptiv sau sa ajute clientul

Faptul ca nu poti aduce modificari comenzii deja acceptate de fabrica (sau programata deja pt. productie) e un aspect - acolo nu prea ai ce face. Daca dealerul nu minte (doar ca sa scape de munca suplimentara) n-ai cum sa mai modifici comanda existenta.
Insa a inlocui comanda cu una diferita (practic alta masina) am auzit de multe asemenea situatii. In principiu nu ar trebui sa fie nicio problema sa poti anula si apoi lansa o noua comanda. Limitarile pot aparea de la lenea, rea-vointa dealerului, sau in cel mai rau caz de la vreo forma ciudata de Contract specifica acelui dealer. (destul de improbabil)
Acum dorinta de a opta pentru un 150CP TSI mHEV in locul celui de 115CP o pot intelege, insa ceea ce ma mira este ca ai in vedere si 150CP TDI.... Cum zice si @Andrei1980 - sunt masini cu "destinati" diferite. Am avut 1 an Octavia cu 2.0 TDI; in momentul in care am fost constrans sa merg preponderent urban, am dat-o. Evalueaza-ti cu atentie regimul de exploatare al masinii si alege in consecinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53 minutes ago, SkOmk4 said:

 @Andrei1980 - sunt masini cu "destinati" diferite. Am avut 1 an Octavia cu 2.0 TDI; in momentul in care am fost constrans sa merg preponderent urban, am dat-o. Evalueaza-ti cu atentie regimul de exploatare al masinii si alege in consecinta.

Fac si drumuri lungi cu ea, de acea il tin, acolo este de nebatut ca si consum/reprize. Momentan doar la mers extraurban este folosita masina. Pentru oras o hibrida toyota care rezista cu brio de 4 ani fara nicio problema in acest timp. Scuze de offtopic!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi avem la firma 3 Octavii 4, luate acum 4 noi, noi, 2.0TDI 115cp manuale, toate frecate prin oras majoritar, in acesti 4 ani, si niciuna nu a avut absolut nicio problema cu motorul, DPF, etc... depasind 100.000km 2 din ele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si toate autobuzele STB din Bucuresti au fost si inca sunt Diesel (acum sunt si electrice sau hibride) ele facand milioane de km fara probleme. Dar, din diverse motive, motorului Diesel ii plac drumurile lungi extraurbane plus ca achizitia devine eficienta numai in conditiile in care parcurgi cel putin 20000 km pe an (parca).  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un aspect important în "sfaturile de achiziție octavia 4" este destinația pe care o va avea acel motor. Urban sau extraurban. 

 

Situația e simplă și trebuie înțeleasă ca atare. Nu diesel în oraș. Extraurban, da.

 

Și ca o paranteză, dieselul nou nu are probleme in oraș câțiva ani, dar la 3-5 ani și 100.000-200.000 km de ce vând occidentalii mașinile?

 

Că încep să cadă și necesită cheltuieli.

Le luăm noi, nu le exploatăm și întreținem corect și... apar cunoscutele probleme. 

 

De asta e bine ca la achiziția unei mașini să ne informăm corect. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Occidentalii fac cel putin 30-50k km pe an, majoritar pe autostrazi... de aia le vand la 3-4 ani si 200k+ km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Cristi_V said:

Si toate autobuzele STB din Bucuresti au fost si inca sunt Diesel

Cand o sa ai SCR la alea si potentialele probleme care decurg din asta, mai discutam...
 

2 hours ago, acidone77 said:

Noi avem la firma 3 Octavii 4,

"La firma..." unde cheltuielile de exploatare/intretinere nu-s din buzunarul PF. Ia incearca o cautare online si vezi cate necazuri au fost cu sistemul adBlue. Cum am scris mai sus - am avut motorul respectiv, este excelent la drum lung, l-am dat ca sa nu-mi bat joc de el in urban. (si ca sa nu-mi bat joc de mediul urban cu un diesel - dar asta e alta discutie si un motiv pentru care unii rad de mine)

 

33 minutes ago, acidone77 said:

de aia le vand la 3-4 ani si 200k+ km.

Corect!
Si-apoi le vedem prin Bucuresti cu totul scos de pe evacuare - cand ai cate-o masina din asta de 3-5-7 ani in fata si nu poti respira in masina.

Modificat de SkOmk4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, deci concluzia este aceea pe care o stiam de mult: mergi pe distante lungi si extraurban iti iei Diesel, mergi pe distante scurte preponderent in oras iti iei benzina. Nu respecti asta vei vedea ce se intampla, cel mai probabil costuri mari si diverse probleme pe la motor si in jurul lui. Exceptiile confirma regula. Corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, SkOmk4 said:

Cand o sa ai SCR la alea si potentialele probleme care decurg din asta, mai discutam...
 

 

Putin off topic dar, cu voia lui Bebeee - sper -, pentru o buna si corecta informare:

 

Autobuzele Otokar achiziţionate în anul 2018 respectă normele de poluare Euro 6. Aceste vehicule sunt omologate, fiind echipate cu motoare Cummins (autobuzele de 10 şi 12 m) şi DAF (cele de 18 m). Soluţia întâlnită la toţi fabricanţii pentru respectarea normei Euro 6 este aceea de a trata gazele arse printr-un sistem de reducere a oxizilor de azot - SCR - (injecţie de solutie apoasă de uree = AdBlue) şi filtrare prin filtrul de particule.

La toate maşinile lansate în ultimii ani, regenerarea filtrului de particule (DPF) se face în mod automat de câte ori este nevoie, fără o condiţie prestabilită. Utilizarea vehiculelor în traficul urban face ca acest dispozitiv să se încarce cu funingine, care trebuie eliberată prin sistemul de evacuare sub formă de cenuşă.

Modificat de Cristi_V
Pentru corecta informare.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Otokor sunt cumva alea de scot fum mai ceva decât un tractor UTB pornit iarna ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, bogdan2 said:

Otokor sunt cumva alea de scot fum mai ceva decât un tractor UTB pornit iarna ? 

 

Fac ITP la fiecare 6 luni.

36 minutes ago, Bebeee said:

Va mai las cateva zile sa va distrati, apoi facem curat.

 

Multumim!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • Snyder
    • Bursucu67
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!