Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Arata foarte bine asa , oricum arata mai bine decat un Jeep

Nu e vorba daca nu mergi prin anumite locuri , tara asta iti rezerva acele anumite locuri atunci cand nu te astepti si aia 15mm vor fi extrem de utili

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este cum spui. Atasez si o poza marita. Cu acest PDG masina este inalta, chiar mai inalta decat a mea cu care ma descurc ok in conditii de haos cu parcarea in Bucuresti.

 

Mai am o intrebare la voi, nu am reusit sa gasesc o poza si nici sa vad pe un elevator ce scut de protectie are 04 sau facelift, daca la acest PDG primeste scut de plastic..

Acum am de metal, mereu am avut asa.

Multumesc.

Screenshot_20240930_210248_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plastic.

Legat de stabilitate sunt mituri, stabilitatea e la fel de proasta si cu PDG si fara, deaceea merita din plin dotarea.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,ai dreptate cu stabilitatea O4, nu mi-am dat cu parerea despre asta aici pana acum, am condus cateva zile o4 1.5 tsi manuala 150 cp de la serv, in oras acceptabila, dar la viteze de 100-130 nu prea mi-a placut ( senzatia de masina inalta si cauciucurile pe 205 latime nu ajuta deloc ) si mi s-a parut destul de instabila.

 

Masina mea este veche 2010, dar cauciucurile pe 245 45 18 la 1600 kg ajuta la o stabilitate mult mai buna.

 

Am avut octavia 2 din 2007 parca, 1.9 105 cp dar imi amintesc ca era mai stabila , se intampla acum ceva timp asta.

Comanda este facuta, asteptam si ne vom bucura de masina. Dupa o luna ne obisnuim cu orice masina pana la urma..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept mirosul acela de masina noua, asa ca toate celelalte sunt pe locul 2 :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va recomand suspensii sport pe Octavia, masina are suspensii moi, ruliu pe viraje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Liviu1000 Dă-mi voie să-ți spun că îți faci degeaba prea multe griji pe tema acestui PDG.

Și cu el, și fără el, borduri tot "vei lua" dacă ești decis să urci mașina pe borduri.

 

Mașina fără PDG nu are nimic pe dedesubt care să atârne încât să îți fie frică de faptul că îi poți rupe ceva.

Singura problemă este înălțimea bordurii, care totuși ochiometric o poți evalua ca fiind abordabilă sau nu, să nu rămâi suspendat sau să strivești pragurile.

 

Abordează bordurile prin parcarea laterală cu spatele. Unghiul de atac e mai mare și nu pui mare presiune pe trenul de rulare față. 

 

1.4 cm e ceva ce nici măcar o femeie nu sesizează, dacă-mi este permisă comparația și gluma, evident, darămite la urcarea peste borduri care nu sunt standard, ci haotic construite.

 

Eu, pentru a evita aceste griji am decis, și nu de azi de ieri, ci de mult, că nu fac manevre cu mașina pe și de pe borduri decât acolo unde e loc și se vede clar că nu atinge sau lovește ori îmi bărbierește jantele. 

 

Dacă ții neapărat la acest PDG, ia-l, dar nu te aștepta să faci cu el ce fac eu cu Duster 2 și 4×4 cu care și eu am emoții uneori cu bordurile.

 

Nu am avut la nicio mașină PDG și le-am folosit în mare parte în București că aici îmi duc traiul de zi cu zi și nu am avut nicio problemă pe tema asta cu mașina. Adică nu i-am simțit lipsa. Sunt locuri unde clar nu bag mașina indiferent ce ar fi și asta se vede cu ochiul liber, și zone unde sunt un pic mai înălțate și tot așa, se vede dacă mașina face față ori nu.

 

Ca atare, nu îți mai face griji și dacă vrei pachetul, ia-l ca mai târziu să nu îți pară rău că nu l-ai bifat. Știu cum e cu piticii pe creier post-achiziție.

 

Și eu mi-am luat volan sport acum. La cealaltă am avut normal, în două spițe, dar mi-a plăcut textura pielii "perforate" la cel sport și cum se simte la mâini, nu neapărat designul "teșit" sau că e în trei spițe. 

 

Sunt noțiuni care țin de gusturi și sunt subiective. Nu le poți comenta. 

 

Dar dacă vrei ceva la mașină și financiar te încadrezi, eu te sfătuiesc să bifezi. Așa nu vei sta cu gândul la acel ceva suspinând că nu l-ai luat.

 

De regulă după ce trece euforia a achiziției începe să apară acel sentiment de părere de rău că nu ai luat nu știu ce ți-ai fi dorit fiindcă te-ai zgârcit la nu știu ce.

 

O mașină stoc, neaccesorizată, devine repede plictisitoare după trecerea euforie post achiziție. Crede-mă ca știu ce spun.

 

Succes în luarea deciziilor!

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, Liviu1000 said:

Mai am o intrebare la voi, nu am reusit sa gasesc o poza si nici sa vad pe un elevator ce scut de protectie are 04 sau facelift, daca la acest PDG primeste scut de plastic..

Acum am de metal, mereu am avut asa.

 

 

 

Scutul este de plastic (scrie si in configurator) pentru protectie praf/mizerie. Nu se urca borduri cu masina.

7 hours ago, dercos said:

Va recomand suspensii sport pe Octavia, masina are suspensii moi, ruliu pe viraje.

 

Cand ai suspensii tari vrei moi (confort) si cand ai suspensii moi vrei tari (sport). Exista si optiunea suspensie sport cu garda redusa 15 mm.

9 hours ago, akon said:

Legat de stabilitate sunt mituri, stabilitatea e la fel de proasta si cu PDG si fara, deaceea merita din plin dotarea.

 

Cine citeste asta intelege ca masina nu e stabila si nu isi mai ia in veci Octavia 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Gabriel*77 said:

1.4 cm e ceva ce nici măcar o femeie nu sesizează, dacă-mi este permisă comparația și gluma,

 

Asta te face ea sa creada, dar realitatea doar ea o stie....de data asta , fara glume.......😔

 

Am avut O2 FL cu PDG. Bine, era vremea cand scutul acela era de metal din fabrica, un scut gros, care m a salvat din cateva situatii.

Dar garda mai inalta e extrem de buna in oras, si la parcari cu fata sau in spic, dupa cum se vede, bordurile devin tot mai inalte, probabil mai mult material inseamna si mai scump.

 

Am o alta masina acum, la care nu am posibilitatea de pdg si regret asta. Putin mai inalta era mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E stabilă dar în linie dreapta, daca nu mă crezi pe mine, privește profesioniștii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul elanului nu spune ca Octavia 4 nu e stabila. Prin comparatie cu alte masini  poate fi mai putin sau mai mult manevrabila, stabila etc. dar de ce sa discutam asta aici la sfaturi de achizitie? Iti ei BMW si te duci pe circuit. Pentru Octavia, care este o masina de familie, poti sa optezi pentru motoare mai puternice sau mai slabute, suspensie sport sau confort sau reglabila, pentru garda la sol mai mare sau mai mica, pentru diverse sisteme de siguranta, pentru roti de diferite tipuri si dimensiuni. Daca nimic nu ti se potriveste te orientezi catre altceva. Parerea mea e ca Skoda Octavia este o masina excelenta pentru profilul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu esti exact ca parintii aia ce isi lauda copiii idioti si pentru care, daca au colegi mai idioti decat ei , totul este roz . 

Nu contesta nimeni ca Octavia nu este un pachet bun, insa hai sa nu laudam orbeste. Situatia se mai schimba cu un multilink, DCC insa subiectul are altul.

31 minutes ago, Cristi_V said:

Testul elanului nu spune ca Octavia 4 nu e stabila. 

Putem incheia de aici, s-a stabilit nivelul.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa lăudăm?! Eu mi-am luat exact ce am vrut după ce am studiat vreo sase alte mărci.  E vorba ca nu poți sa spui ca Octavia nu e stabila. Cum sa spui asa ceva?! Dar ce e nu știu cu ce merg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No offence... unul dintre motivele (dar nu principalul) pentru care am renuntat la Octavia 4 dupa 1 an si 12.ooo km a fost "stabilitatea" ei pe viraje la viteze (aproape) legale pe DN/autostrada. Aveam si PDG - poate a ajutat si asta putin la accentuarea senzatiei de "barca", insa cu siguranta nu decisiv. Suspensia Octaviei este in mod evident orientata catre confort, ceea ce pentru unii utilizatori este exact ce trebuie - nu este loc de polemica aici. De gustibus...

p.s. Testul elanului NU inseamna mers pe circuit, ci inseamna testarea comportamentului masinii intr-o potentiala situatie de urgenta in trafic.

p.p.s. "bordurile devin tot mai inalte" acolo unde NU trebuie parcat; cele peste care se parcheza sunt tesite (la unghi), sau rotunjite, cu inaltime mai mica ori aproape la nivel cu suprafata carosabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce, dupa parerea mea, este gresita afirmatia generala "Octavia 4 nu este o masina stabila":

 

Condițiile minime pentru a trece testul elanului sunt destul de subiective și pot varia în funcție de sursa și de criteriile pe care le ia în considerare fiecare publicație sau producător auto.
În general, pentru a fi considerat că a trecut testul elanului, un vehicul trebuie să îndeplinească următoarele criterii:
* Stabilitate: Mașina trebuie să își mențină controlul în timpul manevrei de evitare, fără să derapeze sau să își piardă aderența.
* Manevrabilitate: Vehiculul trebuie să execute manevra de evitare în mod fluid și precis, fără să se apropie prea mult de conuri sau să le lovească.
* Viteză: Există o anumită viteză minimă la care se efectuează testul, iar mașina trebuie să o poată atinge fără probleme.
Totuși, nu există o limită de viteză universal valabilă la care toate mașinile trebuie să treacă testul. Aceasta poate varia în funcție de dimensiunea, greutatea și configurația vehiculului.
De ce este dificil să se stabilească o condiție minimă exactă?
* Variabile multiple: Pe lângă viteză, există și alți factori care influențează rezultatul testului, cum ar fi profilurile anvelopelor, presiunea în anvelope, starea carosabilului și chiar stilul de conducere al pilotului.
* Scopuri diferite: Fiecare publicație sau producător poate avea propriile criterii de evaluare și propriile standarde de siguranță.
Ce înseamnă să treci testul elanului?
Un vehicul care trece testul elanului demonstrează o bună stabilitate și manevrabilitate în situații de urgență. Aceasta înseamnă că șoferul are mai mult timp să reacționeze și să evite obstacolele, ceea ce contribuie la creșterea siguranței pasagerilor.
Important de reținut:
* Testul elanului nu este un test oficial: Deși este foarte popular și recunoscut în industria auto, nu există o reglementare internațională care să standardizeze acest test.
* Rezultatele testelor pot varia: Chiar și aceeași mașină poate obține rezultate diferite în funcție de condițiile în care se efectuează testul.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+ 1, Octavia cu suspensie standard e moale, instabilă grav, țopăie etc, dar e specific mărcii.

 

Știu pe cineva (eu) care a vândut un Superb 2016 după doar 13.000km, destul de dotat, doar și doar din cauza suspensiei, care era extrem de moale = barcă. Pe drum drept cu denivelări se simțea exact ca într-o barcă pe mare, deși e o mașină mai grea/lată/lungă decât Octavia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, eu nu confirm aceste constatări. Nu se susțin in cazul meu - țopăie, instabila grav etc. Poate ca doar masina respectiva avea un defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am simțit, deși sunt la la treia Octavia, că ar avea comportament de barcă, dar na, fiecare are percepția lui.

 

Am avut ocazia să particip la un curs de o săptămână de condus defensiv, unde toată săptămână de la 8 la 21 am fă cutnumai jaloane și testul elanului, față plus spate.

Mașina de curs, un Logan 2 motor 0.9. Cursul organizat de angajator.

 

Nu vă puteți imagina cât de stabil este Loganul și nici dacă vrei nu îl răstorni. Evident, doar dacă ești prost îl răstorni. 

 

Ca atare, contează mult și cine e la volan pentru că sunt convins că 90% dintre cei care conduc NU știu ce înseamnă frânare de urgență și cum se face ea și nici să vireze în condiții extreme, dar ăsta e subiectul altui topic.

 

Dacă se conduce cu o mână pe volan, poziționată la ora 12 și cu cealaltă pe cotieră... poți avea cea mai stabilă mașină că te duci grămadă. 

 

E un subiect de polemică, fără rost, pentru că cine își ia Octavia nu face testul elanului cu ea și nici jaloane, deci, nu v-a simți nimic aiurea.

 

Mașina cu roți mai late pare mai bine înfiptă pe șosea, dar și cu cele standard ești în deplină siguranță dacă nu bruschezi aiurea autoturismul.

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 4 e mai slaba decat Corolla, vedeti si testul de mai sus. Am o Fabia in familie si la fel e barca, asta e specific Skoda. De aceea recomand suspensii sport, pentru a elimina partial acel ruliu si oscilatiile pe verticala ale caroseriei si inclinarea de bot la franari. Garda la sol scade, dar nu e mare impediment pe asfalt. Desigur chestiuni de gust, stil de conducere, insa obiectiv vorbind Octavia 4 are sasiu moale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, am spus mai sus, la Octavia poti sa-ti alegi suspensia: confort (standard), sport sau chair una reglabila (DCC). Ceea ce numesti tu barca este de fapt confort si mie imi place. Cand Octavia avea doar suspensii tari era criticata pentru asta. Acum ca le are moi este iar criticata. Normal, pentru ca oamenii sunt diferiti si isi doresc lucruri diferite. In ceea ce priveste Corolla, desigur - nimic nu se compara cu ea dar ii lipseste motorul turbo care pentru mine era si este un must.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu testul elanului este cu dus si intors, depinde si de masina, dar si de starea anvelopelor, presiunea in anvelope si cum conduce soferul. Cand a aparut, Dacia Duster I a facut furori datorita pretului mic. Olandezii au reusit sa o rastoarne la testul elanului, ca sa demonstreze ca masina nu este sigura (si de aceea pretul scazut). La urma au recunoscut ca pusesera anvelope resapate pe masina si ca soferul a facut tot ce a putut ca sa o rastoarne, si nu ca sa o mentina pe traseu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sursa informatiilor ?

Imi aduc aminte despre test dar nu ca au rasturnat-o, doar au declarat-o nesigura, era ceva cu variante cu/fara ESP.

Dupa a venit echipa Dacia ( cu geanta de bani) au refacut testul in prezenta lor si totul a fost bine 😃

Octavia are de fapt bubele platformei care e moale. Dar da, la mers prin oras si viteze mici e ok, problema este cand esti nevoit sa eviti ceva si masina nu te ajuta dar probabil ca nici asta nu conteaza, cine sa evite cand 90% au alte ocupatii la volan. Deci e bine !

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum daca iti apare elanul in fata masina franeaza singura deci nu mai ai timp sa faci manevre de evitare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa scot mopul din nou. Incercati sa va abtineti putin..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwpolosupercar
în urmă cu 9 ore, akon a scris:

E stabilă dar în linie dreapta, daca nu mă crezi pe mine, privește profesioniștii.

 

Asta cu profesionistii, nu stiu ce sa zic, dupa un video de 54 de secunde, de exemplu sunt si cei de la km77 care testeaza mult mai multe masini la moose test.

 

Acolo Octavia a avut 74 km/h cea mai buna incercare la moose test, iar, de exemplu, Civic Typer R, modelul actual, tot 74 km/h. Asta inseamna ca Octavia are aceeasi manevrabilitate ca Typer R daca ne luam doar dupa rezultatele de la moose test-ul ala, ceea ce este foarte departe de adevar. 

 

Atat timp cat aceste teste nu sunt facute de o organizatie de genul EuroNcap si standardizate cat de cat, raman doar asa niste teste pur informative.

 

A nu se intelege ca sugerez cumva ca Octavia nu are suspensiile moi si orientate catre comfort, cred ca toata lumea care-si cumpara Octavia stie asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!