Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

nu mai scrie ca e deja standard, dar are GPF

 

DQ200 este doar o cutie manuala cu ambreaje/trepte actionate electrohidraulic. Adica volant masa dubla, discuri de ambreaje clasice , uscate. Deci nu o uzeaza frecatul in sport, ci frecatul in oras.

Nu are bube de conceptie, decat ocazional vreun defect de lot. 

Dar clar nu a fost conceputa pentru bara-la-bara. Se vede si din faptul ca nu are rafinamentul si precizia de schimbare a fratelui cu ambreaje umede.

Plus ca in multe situatii unde trebuie sa schimbe repede nu prea stie ce/cand sa schimbe si cam bruscheaza... La fel si retrogradarile rapide la franari puternice,  din 5-6-7 in  3-2-1, unde o sa te sperie zgomotele de la sincroane

 

Iti spun asta ca posesor/utilizator de DQ200

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt DSG7, ai topic-uri dedicate cu sute de posturi. Cel mai rau ii dauneaza mersul in oras, cu multe plecari de pe loc. Modul sport chiar o ajuta, tine mai mult de viteze, dar nu e neaparat un feeling placut.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect. sport ajuta ca nu mai schimba asa multe trepte. 

Aditional daca ai Drive select, profilul Normal  e un fel de sport dar cu ture mai joase

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înțeleg ce spuneți dar pt cutia manuala este dezavantaj bara la bara bucuresti,cum fac zilnic, am stricat 2_3 ambreaje/volante pe 2 opeluri manuale ( insignia asta predispusa la asa ceva ) și îmi spuneți ca și aceasta cutie dsg este fragila la acest trafic ...cu ce sa mergem atunci, nu inventează și constructorii nimic ? 😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Crs.Vag said:

Mai pot aștepta,  octombrie poate fi un sfatuitor bun in achiziții 🙂

 

Daca nu e urgenta, poti astepta ianuarie-februarie. Sunt luni in care se vand mai putine masini, iar dealerii sunt sanse sa vina cu oferte mai bune. Iar pana atunci poate mai maresti si putin bugetul.

 

Ce parere ai de cutia manuala de pe Octavia? Te-ai impaca cu ea vreme indelungata?

 

ps: multumim pentru pontul cu oferta primita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,asta înseamnă tot diesel, acum plus ad blue,însă cum urăsc filtrul de particule, decizia este luata deja cu ce am comandat. Mulțumesc pt detalii.

Merg la dealer zilele astea sa îl întreb dacă pot pune vreo opțiune fără sa includ tot pachetul bligatoriu si revin cu info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, akon said:

Un alt mare avantaj este cutia DSG, cea cu uscat pica in draci. Restul de dezavantaje diesel le stim insa in cazul de fata eu spre asta m-as orienta.

 

Octavia diesel-ul vine cu alt tip de cutie? DQ250?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0tdi 115 cp vine cu DQ200 (daca se mai pune automata pe 115cp)

2.0tdi 150cp vine cu ambreaje umede, DQ381 cu 7 trepte. 

DQ250 avea doar 6 trepte, nu s- mai folosit la O4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

45 minute în urmă, Snyder a scris:

 

Daca nu e urgenta, poti astepta ianuarie-februarie. Sunt luni in care se vand mai putine masini, iar dealerii sunt sanse sa vina cu oferte mai bune. Iar pana atunci poate mai maresti si putin bugetul.

 

Ce parere ai de cutia manuala de pe Octavia? Te-ai impaca cu ea vreme indelungata?

 

ps: multumim pentru pontul cu oferta primita.

Nu e urgență. Am mașină,  merge ceas. Doar o nebunie de upgrade, cutie automată + nebunii ce fac viața de șofat mai bună. Bugetul maxim 32k euro, nu simt că merită mai multi bani o mașină ce va circula prin RO. Și 32k e mult, dar toate au un preț.  

 

Cu cutia manuală mă împac de 5 ani pe 1.0 tsi, e foarte ok și pe 1.5 tsi, 115 cai. Nu smucește, schimbă rapid,  nu simt cum lucrează pinioanele. 

 

Spor la achiziții! Ofertele sunt foarte bune față de alți dealeri.

 

2019 vs 2024

Screenshot_20240929_001506_Gallery.jpg

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221 Nu te contrazic că nu mă pricep, dar aș putea argumenta un pic contra.

 

Din 2006 am avut numai mașini cu cutie manuală cu care am circulat mare parte din timp în oraș, adică în București. 

 

Cu niciuna dintre ele, și am avut 4 (două Loganuri și două Octavii, toate cumpătare de noi) nu am avut probleme pe parte de ambreiaj. Nu am schimbat niciodată ambreiajul vreuneia sau vreo componentă în acest sens pentru că nu a fost nevoie.

Însă cu niciuna NU am mers sportiv. Adică nu le-am rupt fâșu', ci modul clasic în funcție de trafic.

 

Nu am fost niciodată interesat de cum face motorul la 6000 de ture, cât prinde maxim pe autostradă și nici n-am vrut să știu cât patinează roțile până pleacă de pe loc. 

 

În schimb, mașinile de serviciu, abuzate în sensul "sportiv", (nu de mine, ci de colegii care n-aveau mașini și își vărsau năduful pe alea de muncă), TOATE au avut probleme, pe toate părțile.

 

Același "indemn" l-am avut în 2016 (atunci mi-am luat prima Skoda Octavia) când toată lumea îmi spunea să NU cumpăr motorul 1.4 tsi că îmi voi blestema zilele. Că mănâncă ulei, că e mic, nu trage și crapă repede, iar vestitul 2.0 TDI e tot ce-ți poți dori în viață.

 

Eu nefiind fan diesel mi-am ascultat instinctul și mi-am luat 1.4 tsi.

 

Nu mi-a mâncat niciodată ulei, motorul trăgea excelent, nu a crăpat și în 6 ani și 82.000 km NU i-am schimbat decât bateria, pentru că am dat-o și am trecut la Octavia 4. Nu că ar fi avut vreo problemă, ci că voiam să trec la următoarea generație. 

 

Ca atare înclin să cred (am totuși ceva ani de condus în spate) că statul bară la bară uzează ambreiajul, dar în niciun caz nu cred că un condus sportiv, cu reprize, frâne, debraieri repetate, accelerări bruște, etc, îi face bine cutiei de viteze sau motorului.

Din contră. Consider că un astfel de mod de condus atrage după sine consum mare de ulei, uzură la cutie, ambreiaj, și a altor componente conexe.

 

Nu mi-o lua în nume de rău, dar nu este altceva decât o constatare în cei 25 de ani de când dețin permis de conducere și 20 de când conduc zilnic prin București și nu numai.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te acuza nimeni de nimic, doar ca aici e o diferenta. 

Un sofer cu experienta e una, o cutie de viteze robotizata e alta

Tu ai experienta cu condusul cutiilor manuale, eu am experienta cu reparatiile de DQ200

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77 trebuie sa faci diferenta intre condus sportiv si a conduce cu DSG pe modul Sport. Daca mergi cu cutia pe Sport, schimba mai sus in ture, nu patineaza, freaca atata vitezele, in special cele mici, 1-2-3. Poti merge linistit cu masina si pe modul Sport, nu are legatura cu mersul in 6000 rpm sau alte lucruri "agresive". Oricum ambreiajele sunt consumabile si DSG7 uscat e cunoscut pentru uzarea acestora. Nu are nicio treaba mersul tau cu manuale si DSG7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am experiență cu cutiile automate (am condus, dar n-am deținut autoturisme cu acestă transmisie) și din acest motiv întreb de fiabilitate și defecte ce pot apărea, evident și motivul, sau motivele, pentru care apar aceste defecte.

 

De asta am adus în discuție modul de exploatare pentru că eu bănuiesc că are influență. Dacă nu e așa, Mea Culpa.

 

În fine.

 

Topicul nu este automată  vs manuală, dar am înțeles ideea.

 

Acum, depinde de ce noroc am cu ea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/23/2024 at 4:30 PM, Gabriel*77 said:

Un punct în minus dau constructorului pentru mocheta mașinii. 

Este pur și simplu un carton presat ordinar care la aspirare se ridică și flambează. Este diferența între generații la acest capitol. 

 

Ptr mine asta e ceva inacceptabil

Macar pune la dotari optionale mocheta de calitate , 100 euro sau cat e , doar sa o poti avea

Adica dai zeci de mii de euro pe o masina noua si te enerveaza aspecte de 50-100 de euro , asta e penibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, app de mochetă. Pare a fi același material cu cel de pe Octavia 3 Fl. Inclusiv mocheta din portbagaj imi pare la fel, cu picățele gri,  textură etc.

M-am uitat atent la ambele mașini, la Octavia 3 Fl s-a mai scămoșat din cauza aspiratului, dar încă se prezintă foarte bine dupa aproape 6 ani de utilizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.5 TSI, 115 CP, manuală și ceva impresii de condus. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Crs.Vag Nu este același material, zău.

Am avut și eu două Octavia înaintea ăsteia FL și crede-mă că nu e același lucru.

Ăsta de acum pare un carton cu aspect de mocehetă. Este ceva mai dur și perișorii care compun materialul sunt mai scurți și mai compacți. 

Nu se compară. 

La folosirea aspiratorului cel puțin în spate mocheta este ridicată de fluxul de aer și flambează. Nu îmi aduc aminte ca la celelalte să pățesc la fel. 

O fi din materiale reciclate și această mochetă.

Mă rog, dacă de rezistent și nu se umflă sau mucegăiește de la umezeală când te mai urci iarna cu puțină zăpadă rămasă pe încălțări, e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mucegaieste in primii patru ani il schimbi pe garantie 😁.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeți că este necesar pachetul de drumuri grele ca sa fie masina mai înaltă cu 15 mm ? Eu o sa am de urcat cava borduri la parcari cum nu am prins loc de parcare de resedinta de niciun fel.

 

Ați urcat borduri sau ați simțit ca e masina joasa în anumite situații, gropi,teren mediu de munte, drum rural etc ? Abia acum m am gândit la asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu vine la pachet cu restrictii la jante, eu zic ca merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am PDG pe Octavia 3FL si nu regret deloc, daca ar fi sa comand alta masina nu ar lipsi aceasta dotare. Am un prieten cu o Octavia fara PDG si se plange ca la coborarea bordurilor mereu atinge cu aparatorile de noroi iar la noi in oras(Constanta) se sapa pe toate strazile deci optiunea e ideala pentru denivelarile create.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă e varianta de 115 cp și eu zic că merită să optezi pentru PDG pentru că drumurile din România, că vorbim de rural sau urban, sunt destul de accidentate și asta ajută. 

 

S-ar putea să fie ceva mai instabilă pe viraje, dar nu cred că le iei în forță în așa fel încât să te afecteze sau să simți. 

 

Eu unul nu am PDG pe mașină și, deși am vrut să iau, am înțeles că afectează un pic ținuta de drum în viraje și cum nu urc borduri și nici pe drumuri accidentate nu o duc (poate dacă n-am de ales) am decis să nu achiziționez.

 

Tu știi în ce mediu și în ce împrejurări folosești mașina și în funcție de acestea poți lua sau nu PDG.

 

Și cu PDG și fără, la început îți va veni greu să bagi mașina nouă pe coclauri sau să o crăcănezi pe cine știe ce borduri.

 

După primele julituri îți va trece. 😄😄😄

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, primele zgarieturi sunt mai grele, dupa te obisnuiesti :) Mai discutam noi despe zgarieturi si daune / casco la porsche dar sper sa nu fie cazul ( pentru nimeni bineinteles ). Nu am mai avut casco de 10 ani si nu mai stiu exact cum creste polita in functie de sume despagubite/dosare etc.

Atasez 3 poze cu o octavia cu PDG, de pe net poza, pare destul de ridicata desi 15 mm sunt mai nimic pana la urma.

 

Ma decid in curtea dealer-ului maine poimaine ( cand intreb si de volan sport ) dupa ce voi masura ca romanul cu ruleta cat de inalta este fata de bordurile mele de 12-14 cm.

 

Serios, masina din poza are inaltime de jeep :)

Screenshot_20240930_201626_Facebook.jpg

Screenshot_20240930_201620_Facebook.jpg

Screenshot_20240930_201632_Facebook.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!