Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am incercat sa scriu mesajul de mai jos dar s-a postat altceva si am incercat sa sterg dar...cam greu cand sunt mai nou pe forumuri.

 

Intrebarea mea este despre procesul de fabricatie al unei masini in fabrica.

Am intrebat dealerul de unde am cumparat si nu stie nimic despre intrarea in productie a masinii, insa am vazut discutii pe net , email dealer, in care cere constructorului de ex. productia in sapt 41 si i se accepta in sapt 42 ( + 3-4 sapt pana la livrare finala catre client ).

Ma ajutati cu cateva detalii in plus ? Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirmarea in productie ar trebui sa apara destul de repede. La ceva timp dupa aceea apare saptamana de productie, din ce mai tin minte.  Dealer-ul vede informatia in programul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, normal ar fi ca masinile sa stea intr o " coada" in functie de momentul comenzii pe dealer/tara sau ce criterii au si nu stiu cum/daca un dealer ar putea influenta sa se produca mai repede o masina.

Emailurile care mai circula, probabil ati vazut si voi dau o alta impresie :) cum ca exista ulterior o alta solicitare pentru ficare masina si vine o confirmare..

 

 

1 hour ago, akon said:

Nu cred ca exista mocheta lipita la masini, nu asta e procedeul.

In schimb da, mie mi se pare ca inclusiv plafonul e mai slab calitativ plus multe alte chestii ce le-au scos( gen agatorile cu arc din portbagaj, au lasat doar 1 bucata) , in principiu s-a taiat pe unde s-a putut.

Au scos ei capacul de protectie motor , proiectoarele ceata pentru economie, vorba aia...au diminuat costurile cu masina dar macar au scumpit-o :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

procedeul de comanda este destul de simplu, dar are cateva variabile.

1. dealerul comanda masina la fabrica. fabrica o baga la coada.

 

1.A. daca pe linia de fabricatie exista deja o masina de stoc planificata, care intra in productie repede, fabrica modifica configuratia acelei masini

asta e cazul ideal, in care masina se fabrica in 2-3 saptamani.

 

2. masina asteapta intrarea in productie , iar in functie de optionalele dorite si de disponibilitatea lor, poate sa astepte mult si bine pana intra in productie.

Pana in acest punct inca se pot face modificari la configuratia masinii.

 

3. fabrica a aprovizionat cu toate piesele ( optionalele necesare) si a confirmat intrarea in productie. Din acest moment nu se mai pot face modificari la configuratia masinii

 

4. masina se fabrica, se da la transport spre dealer. 

 

Deci nu, nimeni nu poate intervenii la fabrica. Decat la punctul 1A, pentru ca si fabrica vrea sa produca cat mai repede o comanda. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cunosc procedeul sau procesul de aplicare pe mașină a acelei "mochete", dar cu certitudine diferența între O3, O4 și O4 facelift este vizibilă și din păcate pare de slabă calitate. 

În fine.

 

@Liviu1000 Să înțelegem că ai făcut comandă pentru mașină?

 

Nu știu cum e cu e-mail-urile la ei, dar eu din 2016 colaborarez cu cineva de la Skoda și de la comandă până la livrare țin legătura telefonic sau whatsapp. 

 

Din ce știu de la dealer, fabrica alocă un anumit număr de unități pe regiuni. Aceste regiuni cuprind state și fiecare dintre ele au un număr alocat, număr ce poare fi suplimentat, dar nu știu condițiile. 

 

În mod normal uzina primește comanda și îi alocă o dată în care fabrică acel produs și nu cred să ia comenzile aleatoriu, ci în funcție de cum vin pentru că piese pentru ele au indiferent ce pui sau nu pe mașină. 

 

Ce timp de livrare ți-a fost comunicat?

 

Mie în 2023 mi s-a spus un an timp de livrare, dar mașina a venit în 3 luni jumate.

 

În 2024 termenul a fost 3 luni, s-a mărit cu două luni, apoi a revenit la 3 și au fost 3 luni și 5 zile.

 

De când faci comanda în maxim trei săptămâni mai poți umbla la ea, să adaugi sau să scoți opționale, apoi nu mai merge că e trimisă către fabrică și confirmată. 

 

Mașina se fabrică aproximativ cu o lună/3 săptămâni înainte de a-ți fi livrată.

 

Ca atare ține cont de data de livrare și vei ști perioada de producție.

 

La mine comanda a fost pe 14 iunie și mașina a fost fabricată la sfârșitul lui august. 

 

Dacă ai făcut comanda, în 3 luni îți va veni mașina. 

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut comanda in 18.07, 1.5 tsi 115 cp dsg si la semnare stiam deja de 5 luni ( se majorase de la 3 luni cat fusese in iunie ).

Am vorbit din nou astazi si inca nu se stie cand va intra in productie, mi-a spus ca raman 5 luni sau max 6 ( adica ianuarie ). Observ ca pe facebook cei care au comandat in septembrie au semnat cu 8 luni livrare pt dsg , deci chiar lipsesc piese pt mild-hibrid, cutiile manuale au inca 3 luni pt livrare.

 

Sapt trecuta , dupa 2 luni de la comanda, am mai modificat o optionala si mi s-a spus ca inca mai pot...deci nu au de gand sa o faca curand/ stiu ei ca nu intra curand in productie...

 

Teoretic inca merge sa o modific in 150 cp cu 2300 euro in plus , totusi nu cred ca voi face asta.

 

Gabriel, referitor la kessy , incuierea se face doar cu atingere senzor maner ? Descuierea este clar ca trebuie oricum sa atingi manerul.

 

Incerc sa revin cu poza unui email la care faceam referire mai sus. 

Screenshot_20240923_224259_Facebook.jpg

Modificat de Liviu1000
LE : Citind ce ati scris Andrei deductia este ca dealerul ar fi vazut ca intra in productie in sistemul lui si apoi a scris la fabrica sa intrebe de saptamana de productie..sau cam asa ceva oricum, altfel nu vad fluxul..
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine le dai email pentru motorul de 150CP, universul iti da posibilitatea asta...poate se produce si mai repede.

Si...noaptea este un sfetnic bun, poti plusa la 2.0TSI caz in care scapi de cutia cu ambreiaje uscate si primesti independenta spate, deja cu totul alta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ce spui, ideea este foarte buna, m-am gandit si eu insa totul presupune costuri suplimentare si pentru nevoia mea sper sa fie suficient acest 115 cp pe care nu am facut un test drive nefiind la niciun dealer. Sper sa fie ok si mi-as dori sa traga ca acest 2.0 diesel de 131 cp pe care il am dar sincer nu cred / nu pot aprecia prea bine asta.

 

Motorul de 2.0 TSI nu l-am vazut in configurator, doar pe RS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 tdi, 150 cai, dsg, tot semiindependenta are, nu, pe spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

punte fixa, da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu știu,dar s au vândut prea multe mașini pe benzina și cei de la reprezentanta ar suna din clienți sa le ofere 2.0 tdi dsg la același preț cu 1.5 tsi dsg...și livrare 3 luni la diesel...nu suna rau. Pe mine nu ma suna ca am 115 cp :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, Liviu1000 said:

 sper sa fie suficient acest 115 cp pe care nu am facut un test drive nefiind la niciun dealer. Sper sa fie ok si mi-as dori sa traga ca acest 2.0 diesel de 131 cp pe care il am dar sincer nu cred / nu pot aprecia prea bine asta.

Din pacate cele 2 motoare nu vor trage la fel. In oras e posibil sa fie comparabile ca dinamica, dar pe autostrada cu sigurana ca motorul diesel de 131 CP va trage mai bine pentru ca are putere si cuplu mai mari. Acum depinde unde vei folosi masina preponderent: in oras sau extraurban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 iulie. Masina rudelor mele.

 

Comandat Octavia 4 Fl. 1.5, 115 cai. Manuala. Selection. Faruri matrix, vopsea metalizată,  pachet family, pachetul cu culori ambientale si design lodge, volan, parbriz, scaune încălzite, drive mod selection,  kessy go.

 

24 septembrie.

 

Sunat proprietarul cum ca masina a ajuns. Deci nici 2 luni a durat.

 

Pbv1 dealer. 

 

Revin cu poze, in weekend, cel mai probabil. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa da livrare, sa ne ajuti te rog cu o impresie despre motor daca o conduci si tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranță, abia o sa pot face o comparație cu 1.0, 115 horși de pe bolidul meu Octav, Style. 

 

Vreu sa testez Superbul sau poate au o Octavie cu 2.0 desegeu, să îmi fac o impresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind cilindreea mai mare, 1.5 TSI ar trebui sa aiba o dinamica mai buna decat  1.0 TSI pe care il detii in prezent, chit ca au acelasi numar de cai putere. Poate ca valorile maximale de cuplu si putere sa fie la fel, insa felul cum se ajunge la ele  este diferit. Dar nu vreau sa te influentez, dupa ce o conduci asteptam sa postezi impresii despre acest nou motor: 1.5 TSI 115 CP. 😄

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Liviu1000 Tu și după două luni de la comandă mai poți umbla la configurația mașinii?

 

Ciudat!

 

Asta am crezut și eu în iunie 2023 când am comandat o mașină la care aveam timp de livrare 12 luni, însă la 3 săptămâni după comandă NU am mai putut face nicio modificare pentru că mi-a fost confirmată comanda și, surpriză, după 3 luni jumate aveam mașina în fața blocului.

 

Dacă ai dat comanda și o poți modifica încă (și evident dacă financiar este posibil) mergi pe 1.5 mHEV 150 cp.

 

A mea văd că îmi dă autonomie 1000 km.

Adevărat că are doar 300 km și am mers 80% în extraurban, dar nu cred să fie consumul mare în oraș.

(Orice mașină consumă dacă o fâțâi mult prin aglomerație).

Plus că o poți comuta în ECO și devine echivalentul celor 115 cp prin comportament. 

 

2.0 tsi e pagubă în oraș dacă te interesează consumul (testat de mine cu Passat an 2021 cu consum mare) iar 2.0 tdi e contraindicat dacă nu faci drumuri dese și lungi extraurban. 

În oraș îl distrugi.

 

De ce crezi că e discount mare la 2.0 tdi?

 

A început lumea să înțeleagă care e diferența între benzină și motorină și își cumpără în funcție de locul de exploatare, iar dieselul în oraș nu se prea mai caută. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi cilindreea mai mare dar sa nu uitam ca motorul mai nou are GPF si s-ar putea sa fie mai ametita pe modurile normale de condus. In sport s-ar putea sa se simta diferenta.
La fel a fost si cu 1.4tsi vs. noul 1.5tsi. Pe hartie e una, cum se simte in realitate la condus e alta.
Sa fie de folos si sa nu aiba evenimente!
Asteptam pareri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, inca mai pot modifica pt ca nu au niciun gand sa treaca la productie :) chef au sa vanda dar probabil chiar nu au piese...

 

Sigur ca imi doresc un motor mai puternic dar nu sunt dispus sa achit suplimentar, costul acesta imi este suficient..

 

Eu vroiam O3 FL la un pret de 11-12 k , am vazut 2 si m-au dezamagit , una " acceptabila pt mine " era aproape 15 k si cumuland am luat decizia sa platesc suma avuta pt avans 50% si restul credit auto la aceasta oferta SKODA ( aparuta insistent pe facebook deoarece cautam octavia pe autovit...ne urmaresc bine istoricul de navigare sau chiar discutiile in ambient :) ) . Dar a fost ok totusi, altfel nu cred ca m-as fi uitat dupa o masina noua.

 

Cum merg 80% in oras cred ca o sa imi fie suficient motorul, plus ca daca nu se grabesc sa o fabrice am ceva sanse sa gasesc una in Bucuresti si sa vad exact cum se comporta la 115 cp.

 

Sper sa nu o pot modifica totusi si in noiembrie :))

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Adi_vw a scris:

O fi cilindreea mai mare dar sa nu uitam ca motorul mai nou are GPF si s-ar putea sa fie mai ametita pe modurile normale de condus. In sport s-ar putea sa se simta diferenta. 

 

Și eu am gpf pe 1.0, 115 cai. 200 nm vs 220 nm pe cel de 1.5. Însă mașina e mai grea, in jur de 100 si ceva de kg în plus (cred), o să văd când văd CIV-ul. Deci feelingul tot pe acolo ar fi, dar dacă 1.0 ăsta e un motor reușit,  1.5 115 cai nu văd de ce nu ar fi + că e mai echilibrat (deși și cel în 3 e foarte okei), fiind în 4 pistoane. 

 

Diesel pt drumuri lungi, clar, în afara orașului , cum de altfel l-aș folosi și cum folosesc și 1.0 tsi. În oraș, metrou și stb.

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.5 TSI are 250 Nm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte ciudat faptul că la două luni după comandă se poate configura mașina. 

 

Nu e totul pierdut, dacă-mi este permisă afirmația, pentru că oricând poate fi confirmată în producție și apoi fabricată. 

 

Ai termen de livrare 5 luni și au trecut doar două, ca atare nu e nimic îngrijorător. 

 

Atunci rămâi la alegerea făcută și eu unul cred că nu îți va părea rău. 

Nu mergi la raliu cu ea 

 

Motorizările mici sunt gândite pentru oraș și pentru consum și o motorizare mai mare, cu peste 150 cp, sincer să fiu nu prea își are rostul în condițiile în care acel motor e fâțâit 80-90 sau chiar 100% în oraș. 

 

Bine, unii care vor sportivitate m-ar contrazice, însă acolo vorbim de altceva.

 

Nu cred că mașina "întârzie" urmare a configurării tale. Mie mi-au prelungit termenul cu două luni invocând cererea mare de 1.5 tsi cu cutie automată, însă tot în 3 luni am luat-o deși pot spune că am bifat ceva pe ea.

 

Încearcă să nu îți mai faci griji pentru că nu e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Cristi_V a scris:

1.5 TSI are 250 Nm.

 

 

Cel de 150 cai are 250 nm.

 

Cel de 115 cai are FIX 220 nm. Despre el vorbeam in postarea de mai sus. Am fost destul de precis.🙂

 

Ciudat pt colegul cu așteptarea prelungită,  altora le vin mașinile in 2 luni și el încă poate modifica mașina....

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alocarile pentru tara sunt unele fixe si e posibil sa fii prins o achizitie mai mare de flote cu motorul de 115CP, ca atare comenzile ''in exces'' fata de alocari vor fi intarziate. Intreaba dealer-ul. Diesel are probabil alocari necompletate, din cauza cerereii generale scazuta. Necunoscuta la acest motor de 115CP este cutia, mai precis raoartele acesteia ce pot schimba ''zvac-ul'' masinii. Dar in oras nu e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat dealerul sapt trecuta cand am schimbat culoarea masinii din silver in blue race.

Singura explicatie a fost ca nu au piese pt sistemul mild-hibrid, exact aceleasi cuvinte din momentul comenzii - jum lui iulie. 

 

5 luni au spus atunci, asa am semnat , sper sa nu mai prelungeasca si sa respecte macar termenul asta din comada de iulie tinand cont ca o comanda de septembrie s-ar semna cu 7-8 luni livrare. Vorbesc doar de mild-hibrid. Pt manual sau diesel se respecta, 3 luni sau mai putin din ce am auzit aici.

 

Referitor la ''zvac-ul'' masinii , din datele publicate pt motorul de 1.5 indiferent de cutie, pe facelift ar avea in minus 0,1-0,2 sec fata de NFL, ceea ce este insesizabil pt "soferii de rand". Explicatia ar tine in mare parte de greutate, despre alte modificari nu imi pot da cu parerea.

 

 

LE : Cine a avut inspiratie si s-a grabit in mai iunie, are deja masina sau e pe drum pt ca a prins 3 luni conform contract si s-au respectat.

Cine a comandat dsg dupa iulie ( ca mine ) sau "astazi" va avea de asteptat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!