Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

@Cristi_V, nu te încurcă cu nimic acea tabletă dacă îi faci setările înainte să te pui la drum și nu umbli la ea.

Toate tabletele, de când au apărut, te încurcă pentru că atunci când vrei să activezi/dezactivezi funcții trebuie să te uiți la ele pentru a ști ce și unde apeși. 

Ăsta e trendul la mașini, nu vezi?

Mie nu mi se pare deloc mare.

 

@acidone77, da, in ceea ce privește jantele pot spune că de data asta le-a ieșit.

La NFL aveau numai jante urâte. Astea sunt frumoase, dar sunt scumpe și nu cred că o să le bifeze prea mulți.

Mie mi-au plăcut și le-am bifat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai si pdg la ea, observ. Pare ca un tractor 🤣🤣 

 

Hai cu jurnal!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tractor cu ... televizor

Nici chiar asa , dar in poza postata chiar pare imensa tableta

In poze de pe net pare mai ok .. probabil asa e perceputa si in realitate

Skoda-Octavia-2025-Front-Interior-Design

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum au butoane fizice pentru clima?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce iti trebuie?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea au. Are totusi niste scurtaturi.

71_Skoda_Octavia_7d84b875.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minutes ago, Cristi_V said:

La ce iti trebuie?!

Sa ma joc la ele, iti dai seama

 

Sa poti sa ai acces la niste functii, cand la minus 20 grade tableta nu iti merge.

Patit pe alta masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg. Eu in 4 ani n-am simtit nevoia acelor butoane fizice, m-am adaptat repede as spune. De asemenea nu am patit sa nu mearga tableta - stiu ca unii au experimentat problema - la minus 12. Minus 20 n-am trait. Oricum, dupa pornire motor temperatura in masina creste fara sa fie nevoie sa butonezi nici tableta nici butoane fizice. Unii producatori de masini au receptionat mesajul multor cumparatori care isi doresc butoane fizice si au revenit. Skoda nu a revenit din cate se vede.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e rentabil sa faci o modificare asa mare la mijlocul ciclului de viata, presupune costuri mari si reproiectare totala a unitatii de operare / afisare clima, software modificat la multe unitati, alta plansa de bord, etc

 

la Golf Mk8.5 au facut asa cu volanul , au trecut de la taste tactile, la taste clasice, dar acolo e simplu sa pui alt volan si atat...

 

Se zvoneste ca viitoarele modele vor avea comenzile cu rotite/display de la Superb 4/kodiaq 2

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu are PDG. Ți se pare tractor din cauza jantelor. 

Deocamdată sunt în faza de acomodare. 

Revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tableta aia e ce trebuie, nici mare, nici mică. Pt 900 euro față de cea standard, eu zic că merită.  Plus că are alta interfață,  e și mai mare, ai și navigația la cockpit. Bezel mai mic.

 

Mi se pare înaltă din cauza diferenței dintre anvelopă și aripă. 

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca are inca montate blocatoarele de transport sau e parcată ciudat, nu e așa înaltă cu suspensie standard.

Legat de tableta/climă, clar la modelul următor vor schimba, e o tâmpenie actualul.

Eu de exemplu în cele mai multe cazuri închid AC cu ceva vreme înainte să opresc motorul ceea ce înseamnă că la următoarea pornire trebuie sa pornesc AC iar tableta nu funcționează imediat după pornirea motorului, trebuie să aștepți...sa aștepți.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu funcționează imediat?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Revin cu prima impresie. 

Nu am avut timp până acum de mașină pentru că am luat-o fix în ultima zi de concediu. 😆

Noroc și ghinion în același timp.

Noroc, că am luat-o înainte de termenul estimat de mine, și ghinion că începând munca (eu lucrez și în weekend-uri), nu am timp de studiu cu ea.

 

Funcționează și se mișcă tipic DSG. Nu bruschează, nu se simte când schimbă viteza.

 

Este o diferență de percepție asupra ei față de cutia manuală. 

Pare mai grea și mai închegată decât cea manuală pe care o percepeam mai ușoară și zgomotele specifice păreau mai de cutie goală, de dubă.

E posibil să fie doar o chestiune de percepție. 

 

Volanul sport, tableta mare (este cea de 13", nu cea standard de 10" pentru că am vrut navigație) textilul gri de pe bord si fețele de uși plus lipsa schimbătorului manual de viteză dă senzația că e altă mașină.

 

Roțile le simt altfel decât cele pe 17" pe care le-am avut pe cea portocalie. Îmi par mai bine ancorare în asfalt.

 

Side assist-ul se vede excelent în oglinzi pentru că deși lampa este neagră, lumina este destul de puternică și se vede foarte bine. Răspunsul e prompt și îți atrage atenția. 

 

Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor de viteză este un pic deranjant. La depășirea limitei îți bingăne în bord imediat. Nu îmi încetinește mașina, sau eu nu am simțit asta.

Se poare dezactiva. 

 

Perdeluțele iși fac treaba. Estompează ceva vizibilitate la interior și noaptea nu prea vezi în oglinda retrovizoare dacă e ridicată pe lunetă.

 

Matrix-ul e la fel de spectaculos, deși am avut cu el doar vreo două reprize pentru că în oraș nu prea ai cum să-l folosești. 

 

MENU-ul e un pic diferit față de versiunea anterioară, dar mă voi obișnui.

 

Lumina ambientală e aceiași ca pe versiunea anterioară. 

 

Cu pedala virtuală de la portbagaj nu am prins încă schepsisul, dar cred că îl voi dovedi.

 

Mașina nu se descuie și se încuie la apropierea/depărtarea cheii, ci doar prin atingerea mânerului ușilor față.

Posibi să nu aibe această funcție?

În fine, nu e un must have pentru că funcția ar descarca bateria cheii mult mai repede, zice cartea.

 

Motorul are momente când se oprește în mers. Pe frânare la semafor spre exemplu este oprit, iar când roata se oprește, pornește motorul.

Trebuie să mai descopăr și să mă obișnuiesc.

 

Nu are zgomote suspecte, de la diferitele mecanisme în plus față de varianta non mHEV, care să îmi atragă atenția. 

 

Deocamdată merg doar pe modul normal, nu vreau s-o duc în turații mai sus de 3/4 în prima mie de km cum spune în carte, pentru că modul sport o urcă în 4-5-6 mii de ture, din câte am văzut în clipurile prezentate pe YouTube. 

 

Avea 4 km când am luat-o, iar acum are 60.

 

Tot tractor pare în poză? 😂

 

Așa se vede bordul noaptea. Tableta este măricică, dar nu deranjează și te obișnuiești. 

 

@Crs.Vag

Screenshot_20240921_100541_Gallery.jpg

Screenshot_20240921_105842_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

56 minutes ago, Gabriel*77 said:

 

 

Mașina nu se descuie și se încuie la apropierea/depărtarea cheii, ci doar prin atingerea mânerului ușilor față.

Posibi să nu aibe această funcție?

În fine, nu e un must have pentru că funcția ar descarca bateria cheii mult mai repede, zice cartea.

 

 

Inchidere la indepartarea de masina sigur nu are, deschidere da. Verifica in meniu daca ai bifat optiunea.

Bateria din cheie pe mine ma tine max 1 an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/21/2024 at 11:01 AM, Gabriel*77 said:

 

Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor de viteză este un pic deranjant. La depășirea limitei îți bingăne în bord imediat. Nu îmi încetinește mașina, sau eu nu am simțit asta.

Se poare dezactiva. 

 

 

Mașina nu se descuie și se încuie la apropierea/depărtarea cheii, ci doar prin atingerea mânerului ușilor față.

Posibi să nu aibe această funcție?


Dacă nu mă înșel, pentru ca mașina să îți încetinească automat, trebuie să ai funcția Travel Assist. Dacă ai achiziționat-o, trebuie doar activată.

 

Verifică în meniul ‘Deschidere și Închidere’ dacă ai opțiunea de închidere/deschidere automată când te apropii sau te îndepărtezi de mașină.
Pozele sunt de la un Superb, dar nu cred că există diferențe mari.

 

Să o conduci cu plăcere! Culoarea arată foarte bine, iar jantele se potrivesc perfect.

 

 

 

 

IMG_5234.jpeg

IMG_5235.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tetea mulțumesc pentru informații. 

Voi verifica dacă am această funcție și dacă se poate activa sau dezactiva. La cea de închidere mă refer pentru că Travel Assist nu are. Cel puțin eu așa știu când am configurat-o. Era în alt pachet și am considerat că nu îmi e necesară.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

La achiziția mașinii i-am făcut plinul.

Am parcurs 305 km și autonomia rămasă este 710 km.

 

La 1.5 tsi normal, la un plin făcut, în oraș îmi arăta autonomie 540 km.

 

Acum nu știu cât de realist este acest consum, dar voi urmări pe parcurs.

 

Este adevărat că acești km parcurși au fost mai mult în regim extraurban, dar și așa mi se pare destul de bine pentru că la 1.5 normal nu sărea autonomia de 800 km.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/21/2024 at 11:01 AM, Gabriel*77 said:

Cu pedala virtuală de la portbagaj nu am prins încă schepsisul, dar cred că îl voi dovedi.

La pedala virtuala multa lume face "greseala" de a misca piciorul sub bara spate stanga-dreapta.
De fapt sistemul e gandit cu pus piciorul sub bara spate (pe centru) si retras piciorul in spate (adica nu este nevoie de stg.-dr.), apoi un pas in spate. (daca ramai pe loc hayonul nu se deschide ca sa nu te loveasca)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit secretul.

Nu este greu, ci doar o chestiune de interpretare. 

Cei mai mulți cred (eram și eu printre ei), că portbagajul se ridică dacă plimbi piciorul pe sub mașină lent, dar nu este așa. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un punct în minus dau constructorului pentru mocheta mașinii. 

Este pur și simplu un carton presat ordinar care la aspirare se ridică și flambează. Este diferența între generații la acest capitol. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la mocheta de pe podea?

In showroom era la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Gabriel*77 said:

Am descoperit secretul.

Nu este greu, ci doar o chestiune de interpretare. 

Cei mai mulți cred (eram și eu printre ei), că portbagajul se ridică dacă plimbi piciorul pe sub mașină lent, dar nu este așa. 

 

 

image.thumb.png.c14ee2a463617e04e6b15e996c1f8f51.png

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DolfinDa, la aia mă refer. Nu știu cum era în showroom că nu i-am luat seama atunci.

Am vazut când i-am dat un aspirator ieri și m-a cam uimit la modul negativ. Pare doar pusă acolo, nu și lipită. 

Ce să zic?

Asta e acum!

Oricum n-ai ce face.

 

@Cristi_V Cu o mișcare scurtă și rapidă, față/spate sau stânga/dreapta, pe centrul portbagajul, și după 1/2 secunde se de deschide. 

 

Sunt secrete pe care le descoperi ușor-ușor pentru că în manual ai multe rubrici în care îți recomandă, prin cod QR, informațiile în format electronic și recunosc că nu am răbdarea să verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24 minutes ago, Gabriel*77 said:

Am vazut când i-am dat un aspirator ieri și m-a cam uimit la modul negativ. Pare doar pusă acolo, nu și lipită. 

 

Nu cred ca exista mocheta lipita la masini, nu asta e procedeul.

In schimb da, mie mi se pare ca inclusiv plafonul e mai slab calitativ plus multe alte chestii ce le-au scos( gen agatorile cu arc din portbagaj, au lasat doar 1 bucata) , in principiu s-a taiat pe unde s-a putut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!