Jump to content

New Episode - A4 B8 - Pic Heavy


andrei_xp

Postare recomandată

Ca urmare a vanzarii B5-ului, de curand am trecut la un A4 B8.

Este vorba de un A4, B8, fabricat in 2009, 1.8 TFSI - 160cp.

Nu este extraordinar de dotata, dar criteriile de selectie au fost: masina mai noua, mai puternica, mai mare si cu km putini. 

Ca dotari voi mentiona doar ce intra ca optional (masina fiind in mare parte echipata standard):

- faruri bixenon + led

- oglinzi pliabile electric

- volan in 3 spite de S-Line

- senzori fata-spate

- senzor lumina

In rest, pot spune ca marea bucurie o reprezinta motorul si faptul ca masina are km putini (132.000), verificati, trecuti pe factura de la dealerul din DE, pe TUV si asa mai departe. 

De asemenea, masina in interior arata aproape noua. NU are nicio zgarietura pe plastice, nicio zgarietura pe butoanele de la geamuri, buretele de la sezutul scaunului nu este lasat deloc, nu prezinta pete sau urme care sa arate ca s-ar fi fumat in interior. 

Voi pune doar cateva poze cu ea, urmand sa fac mai multe maine, pe lumina, dupa spalare si curatare corespunzatoare. 

Iar in materie de modificari, o sa incerc sa tin masina cat mai clean posibil, dar cred ca voi face urmatoarele:

- polish la faruri

- alte jante de vara (cele de masina sunt foarte urate, dar le voi tine de iarna)

- leduri la numarul de inmatriculare

- curatat tipsurile sau puse unele noi, cromate, tot de la Pilot

- nelipsitele "mud flaps" :))   pe care le-am pus si pe B5 

Cam asta e ce imi vine in minte la ora asta.

Daca este cineva care a avut motorul asta si imi poate da ceva detalii despre el, chiar as fi interesat.

 

 

IMG_2540.jpeg

IMG_2541.jpeg

IMG_2543.jpeg

IMG_2544.jpeg

IMG_2547.jpeg

IMG_2548.jpeg

IMG_2552.jpeg

IMG_2555.jpeg

IMG_2556.jpeg

IMG_2557.jpeg

IMG_2559.jpeg

Link către comentariu

EA888 rev 2. The Force is strong with you. Very.

În principiu motorul ăsta are mici probleme cu distribuția pe lanț, blocul la care se ovalizează cilindrii, segmenți, pistoane si axele cu came. 

Asta daca ai ghinion de neșansă ;)

Link către comentariu
11 hours ago, andrei_xp said:

 

Daca este cineva care a avut motorul asta si imi poate da ceva detalii despre el, chiar as fi interesat.

 

In primul rand, sa o stapanesti sanatos si fara incidente.

Nu am avut motorul asta, dar m`am interesat destul de mult despre el in trecut ( sincer ma asteptam sa faci si tu la fel pt ca ai avut ceva masini pana acum :D ) intrucat voiam sa`l achizitionez pe seat leon sau octavia, si am avut un soc cand am inceput sa citesc cate probleme de fabricatie are si cat de slab este pe interne. Dpmdv este asemanator celui de 1.4 tsi 160 cp de pe scirocco / golf 6 care are probleme cu pistoanele. Pacat, pentru ca este super ca si dinamica si consum ( am mers si cu unul stage 1 pe la ~ 200-205 cp ). 

10 hours ago, zidanne said:

EA888 rev 2. The Force is strong with you. Very.

În principiu motorul ăsta are mici probleme cu distribuția pe lanț, blocul la care se ovalizează cilindrii, segmenți, pistoane si axele cu came. 

Asta daca ai ghinion de neșansă ;)

Foarte adevarat. Colegul le`a cam punctat pe toate, subscriu si eu la spusele lui. In cazul in care vei sesiza consum exagerat de ulei, este datorita calitatii materialelor sgementilor. 

 

Chiar se discuta pe forum despre un caz pe care il are in lucru colegul @C o s m i n  

 VAG din pacate nici in ziua de azi nu este capabil sa faca un TSI bun...asta este inca un motiv pt care este plin de dieseluri pe piata SH ( chiar daca si alea au destule probleme ).

Link către comentariu

Te-ai grabit... si din cauza (ar fi fost bine datorita) motorizarii a fost probabil destul de ieftin...

In rest, saraca masina e chiar draguta - acum, ca tot ai luat-o - studiaza bine ce poti face pentru preventia (unde se poate) problemelor tipice, si vorba ceea... vezi in semnatura mea :D

 

Link către comentariu
12 hours ago, andrei_xp said:

Daca este cineva care a avut motorul asta si imi poate da ceva detalii despre el, chiar as fi interesat.

N-as vrea sa-ti stric ziua, dar urmareste topicul indicat de Bogdan. 

Masina e frumoasa, sa o stapanesti sanatos. Si sa ai noroc mai ales la motor.

Daca vreodata te incumeti, poti demonta capacul chiulasei sa verifici in ce stare sunt macar axele cu came.

Link către comentariu
12 hours ago, andrei_xp said:

.....masina are km putini (132.000)

Din pacate acesti km nu sunt putini pt acest motor.

Sa o stapanesti cu placere!

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu

Felicitari pentru masina. Arata chiar foarte bine atat exterior cat si interior.

@Muale nu baga nimeni frica in el, dar e bine ca il atentioneaza si e mai bine sa stie si sa previna unele lucruri.

Sa ai grija de ea si sa o plimbi cat mai mult ;) 

Link către comentariu

In cel mai rau caz, „faci“ motorul cap-coada.

Eu zic sa te bucuri de noua achizitie.

Link către comentariu

WOW! ? 

Chiar ma bucur ca B8-ul a atras mai multa atentie decat vechiul B5 :)) 

Acum revenind la motor, am citit cate ceva in avans (legat de consumul de ulei etc), insa nu cred ca e dracul chiar atat de negru (sau cel putin asa sper). 

Iar daca e sa facem o analiza, sunt multe masini cu probleme la motor si amintesc doar cateva dintre ele:

- BMW cu celebrul N47 de 2.0d de pe E90/E60/F10/F30 - rupe distributia 

- BMW cu motor de 2.0/2.5/3.0 - trage in motor swirl flaps

- 1.2 TSI (prima generatie) din gama VAG - rupea lantul de distributie 

- 2.0 TDI din gama VAG - 140 cp prezent pe Octavia 2, Passat B6, A4, Seat Leon - se duc injectoarele 

- 2.0 TDI din gama VAG - 170 cp prezent pe Octavia 2, Passat B6, A4, Seat, Audi Q5 - se duce pompa de inalte si kitul de injectie 

Revenind la masina, per total sunt super multumit pana acum. Face ce "scrie pe cutie".

Dat fiind faptul ca masina de firma a facut cu mine 82.000km in 1 an si ceva, e foarte clar ca B8-ul va fi folosit strict pentru concedii si pentru iesiri de weekend. 

In consecinta, nu ma deranjeaza in cazul in care ar consuma ceva ulei.

Tin sa precizez faptul ca aproape toate masinile pe care le-am avut, au consumat ulei intre schimburi, motiv pentru care nu sunt ingrijorat. 

Voi face o verificare mult mai amanuntita a masinii in weekendul asta, urmand ca saptamana viitoare sa ii fac si o revizie completa (ulei si toate filtrele). 

Am verificat si istoricul masinii la dealer Audi si kilometrii bat cu datele din carte si de pe TUV, deci nu e panica pe partea asta. 

Voi reveni cu amanunte si impresii dupa weekendul acesta. 

Orice alte impresii/pareri/sfaturi sunt binevenite. 

Link către comentariu

Din pacate, in general niciodata o masina SH ieftina, nu e o afacere buna. Toate modele care au motorul asta se vand la un pret sensibil mai mic decat celelalte motorizari si cu un rulaj mult mai mic pentru ca deja e bine consucuta problema de proiectare cu care aceste motoare vin "dotate" din fabrica. Chiar VAG recunosate tacit problema din moment ce a reproiecatat complet pistoanele si bielele acestui motor, unii proprietari mai norocasi beneficiind de inlocuirea lor pe garantie. Fi foarte atent la consumul de ulei, asta fiind primul simptom dintr-o poveste de mii de euro. In ultima faza motorul se transforma intr-un 2T veritabil si consuma si 1L la cateva sute de KM.  Terminand intr-o nota mai optimista, muiti KM fara probleme si sa ne tii la curent cu evolutia atelajului. 

PS: Se putea si mai rau, de ex. exista si combinatia fatala 1.8TSI + DSG7 DQ200 (nu la Audi). Cred ca cine s-a pricopsit cu asa ceva, nu mai cumpara VAG prea curand. 

Link către comentariu

Dacă vreți sa redenumim topicul în "Probleme la motor" și să-l mutam în aria tehnica, spuneti-mi. Dacă nu, haideți sa ne rezumam la discuțiile caracteristice acestei arii. 

De exemplu, când faci soft la mașină?! :)

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos! Colegii de mai sus au fost un pic mai duri in exprimare..dar cum paza  buna trece primejdia rea cred ca cel mai bine ar fi sa nu ii mai faci revizia, sa o pui la vanzare sa nu pice la tine si sa te indrepti catre una cu un motor mai fiabil. 

Modificat de B_U_T
Link către comentariu

Nu stiu de ce a luat @B_U_T minusuri. Masina nu prezinta simptomele specifice, deci motorul este (inca) in regula. Iar la vanzare, cat timp specifici (lucru verificabil de orice cumparator) datele masinii, cod motor etc - nu comiti nici o fapta urata. Cine o ia stie ce ia. Cat intelege, e alta discutie, dar nu e ca si cand ar da o masina carpita - ca in topicul citat mai sus.

Link către comentariu

In ciuda tuturor problemelor ce ar putea aparea, masina va ramane la mine, cel putin o perioada. 

Astazi o sa ajung cu ea la service pentru verificare detaliata. Tot astazi sper sa ajung sa iau leduri pentru numarul de inmatriculare si sa le pun, dupa care sa o si spal. 

Va tin la curent cu ceea ce gasesc la service.

Link către comentariu

Sa te bucuri de mașină și să ai parte de drumuri bune. 

Trebuie ținut cont ca pe forumuri deobicei sunt cei care au avut probleme și cauta rezolvări. Dar sunt convins ca sunt destule mașini cu motorul ca al tău care circula fără griji. 

Link către comentariu

Update:

Am fost la service in weekend, iar azi am comandat pompa de apa noua si bielete fata + capete bara. Am montat si leduri pentru numarul de inmatriculare, ca sa o aducem in anul "20-20" :)) 

Pompa de apa pierdea putin antigel, asa ca am hotarat sa o inlocuiesc. 

Pe dreapta fata aveam putin joc la bieleta si capat de bara, asa ca am zis sa inlocuiesc si aici totul, pe ambele parti. 

In rest, impresiile sunt doar pozitive. Imi place mult modul in care merge si faptul ca este foarte silentioasa si bine antifonata in comparatie chiar si cu E90-ul tatalui meu care mai nou. 

Sincer, nu prea m-as mai da jos din ea :)) 

O sa revin cu poze pe masura ce voi mai face modificari. 

Modificat de andrei_xp
Link către comentariu

Masina este frumoasa. Sa o stapanesti sanatos si multi km fara incidente!!! Orice masina are chichitele ei si cand este vorba de sh exista intotdeauna un risc. Zic sa nu te sperii si sa te bucuri de ea. Eu unul abia astept concediul din vara sa o scot la o plimbare lunga pe a mea ?.

Link către comentariu

Bucura te de ea si parerile colegilor sunt utile ca sa stii ca AR putea la un moment dat sa apara ceva dar nu tre sa ne apucam sa schimbam jumatate de masina sau sa ne intrebam mereu .. cand se strica??!! Oricand la oricine indiferent de motorizare. 

Link către comentariu

Primul update: 

Tipsuri de la Pilot ?

Urmeaza sa le primesc luni si sa le montez dupa ce termin cu inlocuit pompa de apa, bielete, capete de bara si refacut directia. 

Piesele sunt toate comandate, insa astept sa se elibereze mecanicul ca sa le pot inlocui. 

Revin curand cu noutati ;) 

64f53613-8ca0-41a0-80f0-6da213c50694.jpeg

Link către comentariu

De azi am trecut la sandale :)) 

Daca e cineva interesat de bocancii pe 16 cu cauciucuri de vara, momentan cred ca as vrea sa le vand. 

PM daca e cineva interesat.

5f2757f1-e6d6-43ea-a0a9-3ec7ee1c17f0.jpeg

28f889a1-4c49-4505-b1ed-c5b2173e837a.jpeg

3442f068-9c75-4340-8d27-71fbbce520f8.jpeg

9171175e-2492-4a1e-9570-e62e9360ecf2.jpeg

IMG_2736.jpeg

IMG_2737.jpeg

IMG_2740.jpeg

Link către comentariu

Update: 132.959 km

- inlocuit ansamblu pompa apa + curea

- inlocuit bielete fata 

- inlocuit capete bara

 

Maine urmeaza sa inlocuiesc tipsurile si sa schimb si bujiile, pentru ca masina genereaza missfire pe toti cilindrii atunci cand e pusa pe tester, dar nu e nimic grav, nefiind martori aprinsi in bord sau alte simptome. Trage din orice pozitie, in orice treapta, chiar si cu jantele noi. Am inceput sa ma obisnuiesc cu ea si sa "ma dau la ea" :))

Tot maine sper sa primesc si sa montez si mud flapsurile fata+spate (obsesia mea). Nu sunt originale, dar au un aspect OEM si mie mi-au placut. Important e sa-si faca treaba. 

In materie de lucruri de facut, am observat ca am o eroare la clima, in sensul ca NU baga AC deloc. O sa verific si daca are freon sau nu si sa vad daca e senzorul. 

De asemenea, am observat ca broasca/mecanismul de descuiat portiera soferului face figuri. Din ce am inteles e o problema comuna la ele si se rezolva prin inlocuire. O sa vad cand am timp si de asta. 

Poza cu eroarea si cu mud flapsurile montate pe o masina similara. 

3424d5da-a0c4-4a27-9972-2ffa2d196abd.jpeg

IMG_2813.jpeg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!