Jump to content

Intretinerea si costurile service Kodiaq


alex1500ro
 Share

Postare recomandată

Revizia (inspecția de service) și schimb ulei + filtre (ulei, aer, polen) = 1.384 lei, la reprezentanța din Piatra Neamț.

 

Mașina avea 24.870 km. De la precedentul schimb de ulei au trecut aproximativ 12.700 km și 350 de ore de funcționare.

 

„Plăcuțe frână față: 60% uzură; plăcuțe frână spate: 50% uzură.  Necesar înlocuire discuri și plăcuțe frână spate conform informare!”

Modificat de drign
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna ziua domnilor (si doamnelor).

Ultimele luni au decurs binisor la masina, insa kilometri isi spun cuvantul. Mai jos voi trece costurile pentru intretinere/reparatii la masina.

- schimb ulei (Castrol Edge Titanium 5W30) 5 l - 227.89 lei

- filtru ulei (Mann) - 30.86 lei

- overfender aripa stanga fata (cineva mi l-a agatat in parcare si nu mai statea la pozitie) - 277.71 lei

- vas expansiune (pierdeam lichid de racire si am gasit vinovatul) - 78.34 lei

- flansa cardan (Swag - am descoperit ca era rupt cuplajul elastic) - 998.68 lei

- panou comanda geamuri usa sofer (am scris in alt topic ca geamurile faceau nazuri) - 264.41 lei...este varianta cu trimuri "cromate".

 

In aceeasi intrare in service am constatat ca releul de bujii a decedat si ca un senzor Nox face nazuri. De asemenea pompa de apa suplimentara era in scurt. Am tot sapata pe problema senzorului NOX si dupa ce am primit un pret fantoma pe el (2348 lei) am zis ca-l mai las. Cel putin dupa cunostintele acumulate la ora actuala masina are 2 astfel de senzori, unul inaintea "tratamentului" add-blue si unul dupa. Cam ca si o sonda lambda. Concluzia mea este ca sunt destul de multe Skode Superb si Kodiaq si altele probabil cu aceasa problema si cata vreme isi face regenerarea corect si nu mananca add-blue aiurea il mai las. DPF-ul este curat iar add-blue consum undeva la 8 litri la 9-10000 de km.

 

- releu bujii (original) - 589.44 lei

- pompa de de apa aditionala Bosch (se pare ca sunt cel putin doua modele de Bosch si ceva de la Pierburg) - 493.29

 

La toate aceste operatiuni s-a taxat ora de manopera la 80 de lei fara TVA.

 

Suplimentar am gasit si comandat ansamblul de comenzi de pe volan, pe original la 850 lei TVA inclus. Fun fact, butoanele originale sunt produse in Ro. Am gasit si "pi niet" o gramada de variante pana in $100 dar nu prea-mi inspirau incredere. Le-am comandat pentru ca rotita de volum este rupta, de altfel o boala la model, din ce-mi dau seama. Intentionez sa le schimb personal pentru ca am gasit procedura in link-ul de mai jos:

 

 

Masina are acum 146000 km in urcare. Toate preturile (afara de cele de la comenzile pe volan) sunt fara TVA.

Sanatate tuturor si drumuri bune.

Comenzi volan.jpeg

Modificat de Adidc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu problema cu rotita de volum care s-a rupt, insa pare exagerat 850 lei pt. setul de comenzi.

Piesa originala + manopera m-au costat 400 lei.

Daca o sa le schimbi in regim propriu, mare atentie la cum tragi de comenzile vechi ( ies cam greu ).  Pentru extra siguranta si pt. pielea de pe volan, poti folosi un set de leviere din plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cerut pret la reprezentanta si mi-au dat 993 de lei plus manopera, pe reper original. Deci am fost incantat sa cumpar cu 850. Singura varianta era sa iau "made in China" si acelea erau pe la 450 de lei. Multumesc pentru sfaturi legat de inlocuire. Sigur ca voi lucra "cu manusi".

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si eu o revizie la 2 ani / ~33.000km la PBN

ulei motor + filtru aer + filtru polen + ulei Haldex (cica mai nou se schimba la fiecare 2 ani, fara curatare sita insa) + lichid frina ~= 2450 RON

in urma erorilor random de la SOS s-a updatat software-ul respectiv

s-a mai updatat software-ul de la Columbus, am trecut de la 0270 la 3060 si dintr-o data mi s-au updatat si hartile de la 19.11 la 22.9 cu stick-ul pus in timpul unui drum de vreo ora

 

Modificat de Fyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu, nu mi-au zis nimic despre ele ... o sa le inspectez mai bine in weekend cind trec la rotile de iarna

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Schimb de ulei și filtre - 1.698 lei la PBV1

Au pus ulei Castrol. La schimburile efectuate la Skoda Piatra Neamț s-a folosit Mobil 1.

La Piatra Neamț facturau 6l și lăsau un bidon mic în portbagaj cu niște ulei în el. La PBV1 s-a facturat 5,7 l și n-am mai primit nimic.

 

Mașina are 39k km și trebuie schimbate plăcuțele de frână pe față (cele pe spate și discurile au fost schimbate în primăvară pe garanție), dar nu aveau pe stoc 🤦‍♂️

Cică Kodiaq-urile pe benzină au etrieri diferiți de cele cu motor diesel și, fiind mai rare, nu au tot timpul plăcuțele pe stoc. Altă programare, alt drum...

Modificat de drign
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din cate stiu in 4.7L ulei in motorul de 2.0 TDI , cel putin asa a fost facturat la mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă sună azi (mâine aveam programarea la service) de la Porsche că nu au termen de livrare pentru plăcuțele de frână. 😱

 

Aștept să le găsească, să le comande și să mă reprogrameze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revizie Haldex generația a cincea: 800 lei. Km - 40.300.

 

Operațiuni: scos uleiul din sistem, demontat pompa, demontat și curățat sita (foarte puțină mizerie), schimbat garnituri, montat, umplut cu ulei, inițializat/ amorsat pompa cu VCSD, recompletare ulei.

Lucrarea s-a efectuat la Revizii cutii automate Buftea

Modificat de drign
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@drign Posteaza si niste poze de la demontare in topicul de Haldex.Sunt curios cum arata sita la 40k km.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Schimbare plăcuțe de frână față  ~1.900 lei

 

setul de plăcuțe - 1.500 lei

montat/ demontat roți - 100 lei

montat/ demontat păcuțe - 175 lei

șuruburi (4 buc) - 50 lei

verificare pe stand - 40 lei

materiale mici - 30 lei

 

Operațiunea a fost efectuată la PBV1 și a durat 2 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles de mi-a fost stearsa postarea ? Care este scopul topicului ? Nu avem voie sa ne exprimam oripilarea cu privire la preturile practicare de reprezentanta ? Pentru colegii de forum care doresc sa faca inlocuirea placute de frana le recomand sa ceara oferta si de la alte service autorizate RAR . Nu se pierde garantia si preturile sunt la jumatate . Un set de placute de frana fata OEM pt Kodiaq le gasesti la maxim 600 -700 de lei , deci pana la 2000 de lei cale lunga . Desigur fiecare face cum crede pe banul lui .

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un post cu costurile reviziei, apar 5 posturi cu reactii negative “ce scump e, nu ar mai trebui sa aibe clienti, la Octavia e mai ieftin, etc.”

 

Ce aduc constructiv aceste posturi si cu ce ajuta posesorii de  Kodiaq?

 

Da, daca recomanzi alte modalitati de a reduce costurile sau prezinti alte solutii, totul ok, dar restul este offtopic. Cine vrea merge la reprezentanta, cine vrea merge la service autorizat RAR, cine vrea merge la prieteni sau isi fac unele lucrari in regie proprie.
 

Asta e scopul topicului, sa spune fiecare ce/unde a facut si cat a costat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu sunt offtopic, subscriu la postarea lui @Teodoreanu. Niciodata nu am schimbat placutele de frana in reprezentanta la masinile in garantie pe care le-am avut. La Kodiaq, de exemplu, schimb uleiul la an sau la 15.000 km in reprezentata (adica si schimbul de ulei intermediar, cel facut din proprie initiativa), dar cu placutele ma duc la orice alt service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum citesc si eu si nu imi vine a crede....  un kit original plăcuțe+DISCURI față de Kodiaq a fost exact 2775 lei+tva in service de reprezentață skoda... sfatul pertinent ca sa nu mai fii furat este sa nu mai ai de a face cu hoțul pe viitor. 

 

In completare vad că si la montat-demontat placuțele te-au furat cam cu de 3 ori mai mult decât face prin locuri mai serioase.

Modificat de yanq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare, mă pregătesc pentru prima revizie, 2.0 TSI. Am primit sugestia să NU pun ulei Castrol. Liqui Molly ar fi cel indicat. Ce recomandați? Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cea mai mare cu uleiul Castrol este ca este si cel mai contrafacut. Posibil si probabil sa existe si alte marci contrafacute. Eu pe parcusul anilor am folosit fara probleme Liqui Moly, Motul si acum Ravenol. Gasesti in aria tehnica multe discutii despre uleiuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-e greu sa cred ca vreun service de reprezentanta foloseste ulei Castrol contrafacut. Din 2018 nu am avut nicio problema cu Castrol 0w20 de la PBN. 

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, Conu310 said:

Salutare, mă pregătesc pentru prima revizie, 2.0 TSI. Am primit sugestia să NU pun ulei Castrol. Liqui Molly ar fi cel indicat. Ce recomandați? Mulțumesc 

Mobil1 0w20.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut cu respect.

Ultimele zile au adus cu ele necesitatea schimbarii placutelor de frana pe fata. Stiam ca sunt la limita si le monitorizam cu atentie. Cand, intr-un final beculetul a decis sa se aprinda, am mers la service (nu reprezentanta) si din pacate am constatat ca si discurile sunt la limita de uzura maxima. Am pus placute TRW in jur de 300 de lei si discuri ATE in jur de 400 de lei bucata.

Problemele au inceput insa dupa ce am plecat de la service, cand, la prima frana, pedala a inceput sa tremure ca si cum ABS-ul ar fi intrat foarte pronuntat si s-a aprins martorul pentru controlul tractiunii in bord. Dupa mai cativa metri s-au aprins pe rand hill climb assist, front assist, tyre pressure, ABS, traction control, volanul a devenit greoi ( ca si cum nu aveam servo). Evident am mers inapoi la service si am descoperit rapid ca problema vine de la ABS.

In situatia data putea fi doar partea care citeste din sistemul de ABS (senzorul) sau partea care da semnalul (banda magnetica), care din pacate este pe rulment. In poze se vede cum arata vechiul rulment si cel nou.

Deci in cazul in care patiti in mers sa o ia razna masina cu simptomele de mai sus, sa stiti de unde vine.

Ca fapt divers cel mai probabil la mine banda s-a desprins datorita faptul ca discul nu iesea si a trebuit convins cu un ciocan, DAR cert este ca era distrusa de la umezeala si/sau alti factori.

Solutia...vreo 800 de lei pe SKF.

 

Pe de alta parte, din pacate masina tot pierde lichid de racire in mod sistematic si nu gasesc pe unde. Chiar azi dimineata am completat. Mentionez ca am inlocuit vasul de expansiune cu unul original (cica ar fi fost spart).

Am putin sub 160000 km.

WhatsApp Image 2023-05-03 at 17.49.32.jpg

WhatsApp Image 2023-05-03 at 17.49.33.jpg

WhatsApp Image 2023-05-03 at 17.50.11.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierderea de lichid de racire este o problema des intalnita la motoarele TDI . Eu am avut problema asta la vechea masina Skoda Octavia 3 tot asa nu au gasit pe unde curge am lasat masina peste noapte la reprezentanta sub presiune si nimica . Apoi dupa ce uzura a fost mai mare si masina nu mai era in garantie au descoperit ca avea o scurgere pe la capacul pompei de apa .

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adidc Ai EA288/288evo? Atunci e pompa de apa. 

 

Una din ele...

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut domnule.

Sincer nu stiu exact cum sa aflu ce cod motor am, dar am schimbat  pompa de apa aditionala (sau cum ii spune) pentru ca pe diagnoza dadea ca e in scurt. Din ce inteleg de verificat ar fi pompa de apa principala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!