Jump to content

Inlocuire discuri si placute de frana


mihai.iancu
 Share

Postare recomandată

E un procedeu mai complex de echilibrare a cauciucurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa scrie pe deviz sau factura, echilibrare dinamica.

Procedeul e unul singur, se adauga plumb acolo unde indica aparatul de echilibrat. De preferat un singur plumb pe fiecare latura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Hai ca m-am mai documentat, sper sa explic corect. Se pune roata pe aparatul de echilibrat, dupa care se desface cauciucul si se muta cu 45 grade, dupa ce se face o tura completa, se echilibreaza acolo unde necesita cel mai putin plumb. Cam asta inseamna echilibrarea dinamica dupa explicatiile sefului de reprezentanta de la CJ si din ceea ce am inteles eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/9/2020 at 11:26 PM, acidone77 said:

Passat B8 2016 CUAA, se apropie de 100.000km. Huruie la franare de la viteza mai mare, si am nevoie de discuri si placute spate.

Am tot citit de problemele cu discurile originale... service ul unde ma voi duce are o "colaborare" buna cu marca FEBI.

A avut careva din voi contact cu aceasta marca? Stiam ca fac elemente de directie/suspensie, dar nu stiam ca fac si discuri de frana :)

Alte sugestii?

 

Pana la urma s a mers pe TRW Cotec.

https://www.trwaftermarket.com/ap/passenger-cars/disc-brake-systems/Cotec-Brake-Pads/

Daca a fost o alegere buna, vom vedea.

S au schimbat discuri spate plus placute spate ( huruit specific la viteza mare si frana mai puternica ), si placute fata ( care merg momentan pe discuri OE VW, care au fost schimbate undeva pe la 55k km, dar care inca nu prezinta probleme la franare ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista ceva procedura aditionala la schimbarea placutelor pe spate, in afara de deschiderea pistonaselor din tester? urmeaza sa ma duc la mecanic curand sa schimb placutele pe spate . Am si eu OBD11, are si el ceva tester cu care ma gandesc ca va face procedura asta, dar sunt curios care ar fi procesul cap-coada.... sa nu ma trezesc cu surprize.

 

Edit:

eu am citit ca trebuie deschise pistonasele cu VCDS sau chiar si cu OBD11, dupa care manual cu "PRESA"? ceva presa mica.. ca sa-i distanteze si mai mult dupa care se schimba placutele, si cand e gata ar trebui ca frana de mana ( apasata) sa se recalibreze singura ! 
Daca vorbesc tampenii va rog sa ma corectati ?.

Edit.moderator: Atentie la quote! Citeste regulamentul! 

Modificat de Manuel N.
Foloseste functia search - vei gasi raspunsuri! Citeste regulamentul! First/ last warning!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura pentru schimbat placutele pe spate 

VCDS: pentru deschidere etrier ( se elibereaza frana de mana initial din buton ):

 

[03 - ABS Brakes]
[Basic Settings - 04]
Select Start lining change mode
[Go!] to activate the Basic Setting.
The brake calipers will then open, allowing the pads to be changed.
You should hear the rear caliper motors operating.
Wait 30 seconds after it says Not Running or the noises have stopped before clicking [Stop]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

 

Nu mai trebuie folosita presa, se deschide complet.

 

Dupa ce se schimba placutele tot cu VCDS se strange etrierul:

 

[03 - ABS Brakes]
[Basic Settings - 04]
Select End lining change mode
[Go!] to activate the Basic Setting.
The brake calipers will then close.
Wait 30 seconds after it says Not Running or the noises have stopped before clicking [Stop]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

 

Se apasa frana de picior de cateva ori, apoi se actioneaza frana de mana ( 2 - 3 cicluri ).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E aceeasi procedura si pe fata? Mi-a schimbat placutele pe fata un cunoscut dar nu am vazut sa foloseasca VCDS.

 

Modificat de lukitza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, vin si eu cu 2 intrebari. Ce dimensine trebuie sa die intre pinii de la sistemul de impins pistoanele si ce imbus/dimensiune ( sau cum se numeste ),pentru a da jos acel fier, ca sa pot sa inlocuiesc discurile de frana. 

 

Ma scuzati daca nu am scris denumirile corecte dar nu stiu cum se numesc aceste piese. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a fost necesar sa se departeze pistoane-le si manual pentru a intra placutele de frana. Dupa comanda de revenire a franei electrice s-a facut si adaptare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Cum pot sa aflu dimensiunea discurilor si placutelor.

312mm fata si 300 spate ?

Eu am motorul de 150cp. Se pot monta discuri si placute mai mari ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile/placutele se cumpara dupa VIN. In functie de cod dai un search si gasesti detalii tehnice.

Citeste topicul ca a mai intrebat cineva daca poate instala alte dimensiuni.

Citeste regulamentul si respecta-l pentru a evita sanctiunile.

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

 

Din ghidul de mentenanta inteleg ca placutele de frana ar trebui inlocuite cand ajung la o grosime de 2mm. Momentan mai am 7 mm la cele din fata si 4-5 mm la cele din spate. Avand in vedere ca sunt consumate cam 65-70% are rost sa le schimb acum sau sa mai astept?

Uitandu-ma pe diverse site-uri de piese auto si selectand masina corespunzatoare, am cateva nelamuriri.

La cele OE VW sunt prezentate mai multe variante, de exemplu:
- placute fata: 8V0698151 si 5Q0698151F;

- placute spate: 3Q0698451D si 3QF698451;

Nu reusesc sa imi dau seama doar din descrierea de pe site care este diferenta intre ele si prin ce se justifica diferenta de pret.

Daca ar fi sa aleg varianta aftermarket inteleg ca o varianta buna ar fi Brembo (desi parerile sunt destul de impartite in functie de unde citesti). Dar si aici ma lovesc de acceasi chestie:

- placute fata: P 85 126 si P 85 126X;

- placute spate: P 85 124 si P 85 124X;

Care este diferenta intre ele?

 

Legat de discurile de frana, pe fata sunt uniforme in schimb pe spate ambele prezinta o urma de uzura similara (atasez o poza).

 

index.thumb.jpg.fd4c5c16174553482d23c7bb6d803d3a.jpg

 

Din poza pare destul de stridenta dunga aia, la atingere abia este notabila. Este cazul sa le inlocuiesc? Daca da si aici am varianta OE VW (3Q0615601A) sau Brembo (08.C501.11 / 09.A200.11).

 

Avand in vedere raportul calitate-pret merita cele OE VW (placute + discuri) undeva la peste 50% din pret pe langa cele Brembo?

 

***&&^&**^^&^

 

 

Modificat de Manuel N.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Prețurile de la târguldepiese sunt foarte mici in comparație cu prețurile de reprezentanta. Pot sa fie fake ?

Am un sunet de tip huruit de la Viteză mare iar cei de la Service imi spun că e din cauza discurilor de pe spate acestea împreună cu plăcuțele costă undeva la 2200 RON cu TVA la ei.

Am schimbat recent plăcuțele și discurile pe față in reprezentanta cu piese originale  iar după nici 3000 km acestea au Buză iar la o frânare ușoară de la 120 130 km/h  se colorează ca un “curcubeu” - o singura frâna .

Ei zic că e normal, le-au măsurat si  îmi spun ca nu sunt fisurate sau ovalizate așa că nu pot cere înlocuirea lor pe garanție.

Parca nu mai am încredere in piesele astea originale.

Mașina are 70k, la 37k s-au schimbat plăcuțele fata spate și s-au bagat discurile pe strung tot din același motiv (sunet de tip huruit )

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

 

Ce discuri si placute recomandați pentru puntea spate ? Pentru B8 2.0 190cp

 

Placute ceramice recomandati ?

 

Ma interesează ce marca sa iau, am citit despre brembo ca ar fi ok ? Pareri ?

 

Disc brembo si placute ceramice brembo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stimati colegi,

Am inlocuit acum aprox 27k km discurile si placutele spate, pe un B8 BITDI.

Disc frana spate TRW Cotec ( 261,34 lei/buc ) - 522,69 lei

Set placute frana spate - TRW - 181,51 lei

In primii aprox 20k km totul a fost ok. De vreo 5000km incoace, la mersul cu spatele, tinuta din frana, adica mers f incet, scartaie franele ( spate as zice ) de zici ca e o garnitura de tren.

Daca merg in D, nu se aude absolut nimic, franeaza foarte bine.

Folosesc Auto Hold foarte rar, si 99% doar cand o parchez in panta ( tot f rar )

Ce as putea sa fac/curat sa scap de aceste zgomote?

Multumesc!

 

 

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat discuri + placute spate tot cu TRW si aveam un scartait la franarea la viteza mica. Zgomotul a disparut dupa apx. 15.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu face decat la mersul cu spatele, cum se vede si in filmulet. In rest nu am zgomote, vibratii, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus ATE tot pe B8 BITDI si tot asa se aude cand parchez cu spatele.

I rest nu par sa aiba nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorinbidian si, ai facut ceva in sensul asta? :) ai cautat vreo solutie, sau o lasi asa? Pe mine deja incepe sa ma enerveze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Urmeaza revizia si o sa vad ce ii pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De vreo 1000km incepe sa mi vibreze simtitor la franari succesive de la viteze mai mari.

E vorba de un B8 Bitdi 2016.

Discurile fata (+ placute OE) sunt schimbate la 55k km, in germania cu discuri OE, iar la 100k km am pus placute trw. Momentan am aprox 135k km.

Deci discuri OE de aprox 80k km si placute trw de aprox 35k km. Discurile nu par a fi uzate neuniform, iar placutele par a fi undeva la jumate uzate.

E drept ca in ultima luna am mers cam 4000km, intr un ritm mai alert, incluzand si un Transalpina, si aprox 2000km pe autostrazi pana la Praga. Nu am sarit calul si nici n am "incins" franele, fara ploi sau treceri prin "ape".

Vibratiile au aparut dupa drumul de la Praga. Nu am huruit sau zgomote, doar vibratii la franare.

Mai mult ca sigur ca discurile fata sunt de vina. 

Nu stiu daca sa merg pe varianta OE ( discuri si placute ) sau sa merg pe trw? Multa lume vad ca incepe sa se planga de OE la sistemul de franare... 🤷‍♂️🤦‍♂️

Pe spate la 100k am pus trw placute si discuri si sunt oarecum multumit, in afara de zgomotul la frana usoara in R, dar doar la cateva/primele franari usoare, sau cand o tii incet din frana in R - am detaliat intr un post anterior + filmulet...

Bugetul nu e pe primul loc, dar nici n as da de 3 ori mai mult doar pe nume/marca :)

O fi el bitdi de 300cp, dar nu e cazul de "avioane"... ( gen ceramice etc 😂 )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incompatibilitate materiale.

Pune discuri si placute de la acelasi producator .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil discurile au ajuns sub nivelul minim de uzură.

Nu pot recomanda un producător, am folosit cu succes diferite combinații (chiar și producători diferiți). Mai importantă e procedura de rodare (bedding in) care trebuie realizată la scurt timp după montaj sau la nevoie (spre exemplu, pentru a elimina acele scârțâieli de care zici). Poate părea un proces anevoios, dar aduce multe beneficii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi. Voi incerca sa merg pe acelasi producatori si la discuri si la placute. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!