Jump to content

Returnare masina dealer si recuperare suma integrala


Marius2020
 Share

Postare recomandată

Marius2020: felicitari pentru initiativa de a preda inapoi masina la dealer, solicitand plata inapoi a  contravaloarii intergale a acesteia. Daca reusesti, esti mare! Din pacate nu cunosc pe nimeni care sa fi reusit acest lucru in Romania, pana acum. Si eu am avut probleme cu motorul 1.2 TSI, care dadea in nas si avea huruit de lant, si  dealerul si Skoda nici nu au vrut sa auda de despagubiri sau returnari de masini. Au venit cu vreo 5-6 variante de soft, una mai catastrofale decat alta, si tot degeaba...insa de dat banii inapoi nu au dat la nimeni. Au venit cu o explicatie de genul ,,masinile e bune, soferii este prosti ca nu stie sa le conduce''.?

Ma rog, te incurajez sa continui demersul si neaparat sa ne tii la curent de cum decurg evenimentele in continuare.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu urmaresc atent aspectul acesta mai ales ca am dat comanda de un passat cu motorul acesta dar cu cutie DSG. Chiar sunt curios daca o sa se manifeste problema sau o sa trebuiasca sa fac update dupa. Imi e putin teama sa stau sa imi bat mintea cu dealerul pentru ca nu stiu cat de receptiv o sa fie....

Corect ar trebui sa dea niste depagubiri, ceva. Eventual sa ofere intretinere gratuita un timp sau oricum ceva masuri reparatorii pentru felul cum merge masina ca pana la urma iei o masina noua care trebuie sa mearga perfect. De fapt de asta luam masini noi, sa mearga perfect si sa nu ne batem capul cu probleme ca in cazul celor la second.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor,

am mutat aici aceasta discutie in speranta ca veti impartasi intre voi informatii utile. Pentru felicitari exista butonul de like. Haideti sa nu poluam topicul care deocamdata este la stadiul de propunere/banuiala/confuzie. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

Este suficienta o singura expertiza (si probabil au loguri dupa fiecare inspectie/ vizita service/ update de soft) cum ca produsul corespunde parametrilor indicati de producatori si intermediarul te trimite la plimbare (dealer/importator/etc).

Stiu, esti cetatean european si ai drepturi. 

Nu te baza pe ce scrie pe europa.eu, c-o sa te plimbi cativa ani si la urma tot tu le platesti cheltuielile de judecata. E foarte frustrant, si dupa cum vezi, toata lumea te felicita ca incerci tu, in locul lor. Incearca. Dar macar caut un avocat extrem de bine nisat/specializat pe genul asta de actiuni, ca sa nu dai de unul care te plimba pe banii tai pana la Sfantul Asteapta.

Intermediarul se spala pe maini, il introduce pe producator in proces, ala iti arata fisele tehnice si de-acolo pa. Anyway succes. Dar gandeste-te bine. Sansele ca tu sa iei banii de la vanzator si apoi vanzatorul sa raman in litigiu cu producatorul sunt nule, neglijabile

Modificat de Jetta20tdiHLDSG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Eu am carnet din 1992 dar va spun ca niciodata, dar niciodata, nu am condus vreo masina care sa mearga bine cu motorul rece. La mine toate smucesc, dau in nas, merg supraturat sau neregulat cand pornesc cu ele iarna. Incepand cu Dacia 1300 si terminand cu 1,2 TSI. La voi merg masinile perfect imediat dupa ce ati dat cheie? -bine, nu 1,5 TSI- Eu credeam ca este normal, ca motorul merge in "open loop", ca functioneaza dupa o harta prestabilita netinand cont de valorile date de sonda lambda de ex. Dupa ce sonda lambda a atins temperatura de functionare, atunci da, trebuie sa mearga perfect.

   Din ce am mai citit intamplator, cele mai mari drepturi ca si client le ai in USA. In Europa mai slab iar in Romania deloc. Au fost mai demult Golf-uri la care iarna ingheta apa in coltul usii iar cand deschideai usa se indoia coltul (usii). In USA le-au reparat gratis si au modificat scurgerea apei, iar in Romania nu le-au reparat: https://vwforum.ro/topic/65834-usi-deformate-de-la-gheata/page/20/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema returnarii consta in rezolvarea urmatoarelor:

1. Sa demonstrezi ca smuciturile la 1.5TSI sunt un defect si nu o caracteristica ce diminueaza doar placerea de a conduce;

2. Sa demonstrezi ca acest defect face imposibila folosirea normala a masinii.

Eu pariez ca oricare din cele doua sunt greu spre imposibil de demonstrat. A, ca e neplacut, da, de acord. Ca VW incearca sa remedieze comportamentul pentru ca-i afecteaza reputatia, vinzarile, iarasi de acord. Dar ca nu poti folosi masina? Ca e defecta? Hm ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut update in august 2019(1.5 TSI manuala) si este ok masina. Rar, la cateva zile daca mai face dar nu la fel de deranjant ca inainte de soft. Cand mai ajung pe la ei o sa intreb de un nou soft. 

Stau si ma gandesc ca Octavia 4 o sa fie disponibila si cu 1.5TSI manual deci o sa apara un nou soft care probabil o sa fie bun si pentru Octavia 3FL si alte masini cu acest motor. Asteptam......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6
1 hour ago, Ebi said:

  Eu am carnet din 1992 dar va spun ca niciodata, dar niciodata, nu am condus vreo masina care sa mearga bine cu motorul rece. La mine toate smucesc, dau in nas, merg supraturat sau neregulat cand pornesc cu ele iarna. Incepand cu Dacia 1300 si terminand cu 1,2 TSI. La voi merg masinile perfect imediat dupa ce ati dat cheie? -bine, nu 1,5 TSI- Eu credeam ca este normal, ca motorul merge in "open loop", ca functioneaza dupa o harta prestabilita netinand cont de valorile date de sonda lambda de ex. Dupa ce sonda lambda a atins temperatura de functionare, atunci da, trebuie sa mearga perfect.

   Din ce am mai citit intamplator, cele mai mari drepturi ca si client le ai in USA. In Europa mai slab iar in Romania deloc. Au fost mai demult Golf-uri la care iarna ingheta apa in coltul usii iar cand deschideai usa se indoia coltul (usii). In USA le-au reparat gratis si au modificat scurgerea apei, iar in Romania nu le-au reparat: https://vwforum.ro/topic/65834-usi-deformate-de-la-gheata/page/20/

 

Nu e vorba ca in USA ai "cele mai mari drepturi ca si client". Problema e ca in USA costurile litigiilor sunt foarte mari iar judecatorii tind sa favorizeze clientii in defavoarea corporatiilor care oricum sunt considerate pline de bani, necinstite si rau intentionate. Sistemul lor de drept jurisprudential este exatrem de vast si complex, practic in 2020 poti folosi decizia unei curti de-acum 150 de ani, sau 250 de ani (calculeaza tu 2020 - 1776, daca e).

Per a contrario, ca sa zic asa, politica companiilor a fost de-asa natura incat sa evite orice surpriza de genul asta de aceea institutia medierii (care suna mai romaneste, dar nu inseamna acelasi lucru, este vorba de "dispute settlement") inainte de a ajunge in fata curtii este extrem de bine impamantenita. Costurile cu taxe, avocati si sumele aberante pe care le poate dicta un judecator ca daune material + morale riscand a fi considerabil mai mari. (P.S - uitasem de problema falimentului care in SUA se duce foarte usor dincolo de "the corporate veil" - cum e cunoscuta sintagma in dreptul comercial, si rasfrange mult mai usor raspunderea patrimoniala asupra actionarilor. Adica daca la noi executi capitalul social si/sau patrimoniul de afectatiune, si apoi gogu' isi baga mana in buzunar, in SUA iti urmareste banii la rude, neamuri, copii si orice alte afaceri construite pe banii aia. Ca la aia IRS face ce trebuie, nu ca la noi).

La noi nu se pune problema de deviere jurisprudentiala de la dreptul comun, ceea ce inseama ca, in principiu, daca dovedesti paguba, ai dreptul la pretentii. Daca ai intermediari, ai (si aceia, au) dreptul la o actiune oblica, mergand pana la primul care a produs o paguba in cascada (de exemplu producator - ditribuitor - importator - client). Deci pisica se arunca pana cand dicteaza in mod definitiv o instanta, ca X trebuie sa plateasca ceva. Apoi, dupa ce sa mai taraie cateva luni un an in cai extraordinare de atac (si atentie, nu e vorba de o actiune colectiva, ci de un eventual client, adica 5-10-15k eur), nu plateste. Si da-i si cheltuie cu executarea silita, contestata si rascontestata cativa ani, pana reusesti sa vezi vreun ban din ce-a dictat instanta.

Apoi, pe cale separata, o iei de la fond cu cheltuieli de judecata, dobanzi, cheltuieli executare (pe care le platesti tu, ab initio, daca vrei sa iei banii) si iar mergi pana la executare si tot asa. 

Teoretic dupa buche? Sigur ca e posibil. Practic, e cum se vede mai sus. In America vine SEC (The SEC enforces the securities laws to protect the more than 66 million American households that have turned to the securities markets to invest in their futures—whether it’s starting a family, sending kids to college, saving for retirement or attaining other financial goals. ) la Elon Musk la o zi dupa ce-a tras un joint si-a zis ca nu stiu ce face cu Tesla, si i-a zis puscarie azi? sau faci cum zicem noi? Pentru gluma cu 420$/actiune de pe twitter. N-are asta treaba cu protectia consumatorului (in sensul de bun corporal) ci cu protectia americanului de rand investitor (vezi explicatia de mai sus). Si asta de la o zi la alta nu dupa zeci de ani ca la noi...

 

Modificat de Jetta20tdiHLDSG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surprize, surprize!

Am fost la testdrive, iar "cangurul" nu s-a afisat. De mentionat ca am lasat masina in parcare la ei peste noapte pentru ca motorul sa fie rece.

I-am spus in ce conditii apare, "cand ridic ambreiajul ferm, si nu accelerez foarte brusc, etc". 

Avea un stil de condus mai sportiv, iar dupa ce se smucea usor o data, cand sa se mai smuceasca si a 2-a, deja baga piciorul in acceleratie, de parca ar fi stiut despre ce e vorba, si sa mascheze. La un moment dat, motorul deja se incalzise, si mergea cum trebuie. Dosarul a ramas deschis, si mi-au spus sa le trimit o inregistrare video, atunci cand turatiile o iau razna.

De altfel, a mai spus ca smuciturile usoare sunt o caracteristica a motoarelor 1.5 tsi, si ca au fost reglementari pentru Euro6, iar treaba asta e ceva normal de prin 2018 si tot o sa fie... ceea ce mi s-a parut destul de ciudat si neconform unui produs nou.

Referitor la ce a spus Ebi, motoarele mai vechi, pe benzina aspirate, sau diesel cu turbina, nu imi amintesc sa fi avut in codul calculatorului de injectie, niste functii pentru un impuls automat din sistem, al acceleratiei.

Intr-adevar, acceleratia proprie raspundea mai ciudat, in conditii de frig.

Problema la 1.5 tsi e ca uneori se accelereaza singur din sistem aiurea, pe langa acceleratia personala, iar calibrarile nu au fost realizate cum trebuie, in functie, de "presiunea pompei de combustibil", "temperatura exterioara" , "stimulul acceleratiei proprii".. etc, aici este eroarea.

Mai revin cu update.

 

Modificat de Marius2020
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare,

Incerc sa aflu mai multe din aceeasi zona de conformitate. Imi cer scuze ca raspund aici dar se pare ca nu am dreptul sa creez un topic nou.

Mi-a fost livrat pe 11/08 un Tiguan nou, iar numai dupa 7 km (n-am apucat sa ajung acasa cu el) mi-au aparut ceva mesaje in bord, printre care: "Eroare ACC", "Eroare Front Assist", "Turatie maxima motor 4000 rot/minut" plus un martor EPC.

In mod firesc am sunat consilierul de vanzari care mi-a livrat masina si am cerut lamuriri. Consilierul a sunat ceva colegi si m-a sfatuit sa merg cu masina fara probleme(e doar o avertizare in bord) si sa vin a doua zi sa o verifice.

A doua zi, cei de la service i-au facut diganoza, au urcat-o si pe elevator si mi-au spus ca un anume bolt/surub de la acuator este sarit - defect de fabricatie. Si ca nu este indicat sa circul cu masina pana nu este reparat problema, insa au nevoie sa consulte productaor pentru a afla sirul tehnologic pentru aceasta inlocuire.

De ieri de la 11:00 masina este in service. Singurul  update pe care l-am primit a fost astazi, cand am sunat tot eu sa aflu ce se intampla, este ca piesele au fost comandata, insa nu exista inca o data de livrare.

 

Ce ma sfatuiti sa fac? Ce optiuni am?

 

PS: daca postul este nepotrivit pentru acest topic, rog un moderator sa-l mute. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest topic se discuta despre posibilitatea legala de a returna o masina cu defecte si de a primi banii inapoi si conditiile cred ca sunt foarte clar explicate mai sus. In cazul tau, legal, daca-ti repara masina fara costuri, nu vad ce ai putea face in afara de a apela la negociere si la cartea imaginii fabricantului/importatorului daca te gandesti cumva sa le dai masina inapoi. In umila mea opinoie sansele sunt minime daca ti se repara masina dar your call sa incerci.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Scuze ca invii topicul, dar in cazul in care masina noua livrata are mai multe elemente ruginite, cate sanse considerati ca sunt de retur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca e vorba in principal de evacuare, e foarte posibil sa ti le inlocuiasca fara mari probleme.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost masina din stoc ? Cam ruginite capetele de planetara.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din stoc, da. Fabricatie 2021, 4 km la bord. Nu prea am avut multe variante iar pentru una noua trebuia sa asteptam minim 6 luni indiferent de marca. Vineri ridicata, ieri gasit problemele si trimis reclamatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este vorba de coroziune normala... nicio masina nu e fara coroziune superficiala, oricat de noua ar fi. 

 

Peste 4-5 ani mai vorbim despre coroziune la evacuare. ....

 

Nu te va lua nimeni in seama cu asa ceva, pentru ca este foarte normal....  si apoi... demonstreaza ca nu ai trecut prin nicio balta, ca nu ai fost la nicio spalatorie, etc

 

Chiar si la dealer ai primit masina spalata, deci... orice suprafata netratata va forma coroziune superficiala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marius2020 ai mai rezolvat ceva cu problema motorului 1.5TSI? Asteptam update la situatia semnalata la inceputul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!