Jump to content

Probleme / discutii climatronic


Not_used_calin
 Share

Postare recomandată

5 posturi mai sus se vorbeste despre acel motoras. Ai si o poza acolo.

 

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca este v107

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Se pare ca in general in peste 90% din cazuri o masina sh vine cu un pachet de probleme la achizitie….

La masina din semnatura, un Golf 7 1.6 TDI 2017, am constatat weekend-ul trecut ca nu mai functioneaza AC-ul. Compresorul se vedea ca e cuplat, electroventilatorul pornea la apasarea butonului.

Luni, cu ocazia unei vizite ptr schimb de ulei si filtre, am rugat mecanicul sa verifice instalatia de AC. Mi-a aratat ca presiunea pe instalatie fluctueaza undeva intre 7 - 8 bari cu motorul pornit, iar dupa judecata lui ar trebui sa fie in jur de 14 bari si datele indica ca ar fi defect compresorul.

Mi-a fost cam greu sa cred ca poate pica la doar 107.000 km si 7 ani asa ca am fost la un service dedicat AC unde mecanicul de acolo a masurat presiunea cu un manometru, mi-a aratat cam aceleasi valori si mi-a zis ca nu are nimic compresorul iar problema ar fi de la cantitatea insuficienta de freon. 
Cum ma usturau ochii la cat costa un refil de agent R1234yf, l-am intrebat daca sigur asta e problema. M-a asigurat ca 99% asta e problema, intrucat mai avea la coada un GTI si o Octavia 3 cu aceleasi probleme iar tipul asta de freon eco se evapora mai repede de-a lungul timpului decat R134.

 

Refilul si testul de presiune cu echipamentul a durat cam 30-40 min, nu  s-au observat pierderi si scaderi de presiune iar instalatia masinii merge bine acum, chiar si la cateva zile distanta.

 

Intrucat nu am fost convins de explicatiile privind pierderea de freon, am tot cautat pe forum dar nu am gasit referinte la componentele specifice acestui model pe unde s-ar putea pierde presiunea. 
Nici nu am certitudinea ca fostul proprietar ar fi facut vreodata revizie la sistemul AC.

Ce parere aveti?

Modificat de MihaiGSM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierderea intr-o instalatie AC nu se observa in 10-15min.

 

In orice caz, pentru a limita pierderile dintr-un sistem de clima acesta trebuie folosit.

Toate conductele si garniturile de cauciuc sunt "intretinute" de compozitia freon si ulei, iar pentru asta sistemul trebuie sa functioneze.

 

Daca vechiul proprietar nu a tinut clima pe Auto, poate la fel si tu, asta duce la deteriorarea mai rapida in timp a instalatiei, ca sa nu mai vorbim ca este si nesanatos sa "cultivi" tot felul de tulpini in instalatie (clima pe rece, condens) si apoi s-o opresti ca deranjeaza pe cineva iar "carcaletii" sa aiba timp sa se dezvolte in tubulatura in decursul timpului.

 

Clima se foloseste pe Auto la temp pe care o doriti, AC-ul nu se opreste, cu atat mai putin ventilatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina se afla in posesia mea de o luna.

Hai sa formulez altfel intrebarea:

 

Cat freon e normal sa “piarda” instalatia intr-un an daca e nefolosita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal e sa nu piarda nimic. LA octavia 1 din 2003 nu s-a incarcat niciodata cu freon de cand e masina. LA golf 4, s-a umplut cu freon in 2011 cand a fost achizitionata sh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
MihaiGSM
Publicat (modificat)

Instalatia functioneaza corespunzator la cateva saptamani distanta. Insa, azi, la o interventie la claxonul din dreapta, dupa ce am dat carenajul jos, am observat urme uleioase pe conducta din poza de mai jos. 
Sa fie pierderea pe aici oare? 

IMG_4717.thumb.jpeg.43b3946e76c8aeebd20b464fd867043e.jpeg

Modificat de MihaiGSM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xtremecrs

Salutare! Am si eu o problema la instalatia de AC. Detin un golf 7, 2.0 TDI, DCYA. Masina o am de un an si cand am cumparat-o nu mi-am dat seama de problema la AC, fiind achizitionata iarna. In vara nu mergea AC-ul, baga foarte slab rece.. am ajuns la un service care a facut un test de presiune si mi-au zis ca pierde foarte putin dar nu recomanda sa bage substanta de contrast ca nu se spala bine apoi si etc. dar ca imi recomanda sa schimb radiatorul ca arata foarte rau.. Atunci am

bagat freon si am trecut vara asa fiind sceptic sa schimb o piesa fara un diagnostic corect. Anul asta aceeasi problema insa merg la alt service, unde cu ajutorul unor senzori si un gaz mai special mi-au spus ca problema ar fi de la vaporizator si ca e o problema destul de costisitoare.. am incarcat cu freon in ideea daca ma tine un an as fi ok fara sa ajung sa demontez tot bordul masinii asa cum mi s-a mentionat.. astazi insa mi s-a parut ca aud acel “fasait” ce indica lipsa de freon(o sa verific maine mai precis) insa voiam sa va intreb daca e asa de greu de schimbat acel vaporizator in caz ca el este problema si ce recomandari/experiente aveti pe aceasta tema! Numai bine! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Se schimba, nu-i bai. Nici asa nu este o rezolvare, sa încarci mereu, la câteva luni....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MihaiGSM
On 5/2/2024 at 10:52 AM, MihaiGSM said:

Instalatia functioneaza corespunzator la cateva saptamani distanta. Insa, azi, la o interventie la claxonul din dreapta, dupa ce am dat carenajul jos, am observat urme uleioase pe conducta din poza de mai jos. 
Sa fie pierderea pe aici oare? 

IMG_4717.thumb.jpeg.43b3946e76c8aeebd20b464fd867043e.jpeg

Pana la urma, la indicatiile unor specialisti de la alt atelier de reparatii de sisteme AC, am inlocuit radiatorul de AC. Cica ar fi o problema comuna.  Cel vechi era cam franjuri. Dupa ce s-a demontat bara s-a vazut "dezastrul": pierderi masive pe la partea cu conductele + aripioare deformate de la pietricele. Dupa spusele lor, au recuperat o parte din agentul frigorific dar  a trebuit completat ulterior cu cca 200g. Deci pierderea era destul de insemnata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua, 

 

La golf 7.5 1.0 tsi se raceste f greu habitaclu 

 

Comparația o fac cu un passat b8 care în aceleași condiții în maxim 5 minute de la pornire am 7-8 grade pe gurile de ventilație.

 

Am încărcat cu freon. Ce mai recomandați?

 

În situația data sunt 38 grade afara și după 20 minute de Max A/c (temp joasa, recirculare activat și maxim la viteza) arata asa:

 

IMG-20240713-WA0014.thumb.jpg.0904e8a2b085695a92a3cc8542dd5c4f.jpg

 

Mai am și următoarea comparație în aceleași condiții după 10 minute de mers la relanti

 

IMG-20240713-WA0006.thumb.jpg.73a973d1312627674c0b6503df450baf.jpg

 

La temperatura de aprox 30 grade am avut cam asa Comparația:

IMG-20240710-WA0013.thumb.jpg.a08c1474b511247385de554a2cee5f35.jpg

 

Modificat de BTeo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • BTeo changed the title to Racire greoaie habitaclu - clima

Daca Passatul este 2.0 TDI, iar Golful 1.0 TSI normal ca se raceste mai greu motorul mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum arata radiatorul de AC la Golf?

Daca il stropesti cu jet de apa incepe sa dea rece instalatia de AC?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gândit și ca poate fi de la motorul mic.. sub 30 grade face fata.

 

@Dolfinnu știu, ma uit și revin. Testez și ce ai zis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radiatorul e cam asa:

 

20240713_201119.thumb.jpg.ad28a7b1b0f2e5a4188ffbbd0dc5467c.jpg20240713_201140.thumb.jpg.a028fdbbe4c20f59357b07698a698133.jpg20240713_201158.thumb.jpg.d9802b9578b4b48dc98e6a9214691902.jpg20240713_201208.thumb.jpg.676d23205165cd7702f30ef4ad75e5d8.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa ai o fisura in radiator, al meu arata mult mai bine si pierdea freon in coltul din stanga jos (probabil corodat), desi locul era aparat de spoiler. Arata exact cum ai tu in vreo doua locuri acele spatii, am vazut pierderea de ulei cu o lumina speciala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radiatorul nu arata foarte foarte rau.

Testeaza si cu jet de apa peste el.

Ai presiunea foarte mare pe partea de inalta, ma duce cu gandul ca nu funtioneaza bine partea de racire pe radiatorul de AC.

 

Ai mai avut interventii pe clima la masina asta? Schimbat freon, pus ulei POE peste PAG, lucruri de astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai după ce am cumpărat masina nu mergea încălzirea pe dreapta, baga doar rece și am schimbat caloriferul.

 

Apoi a venit vara trecuta și nu mergea răcirea și am pus freon destul de mult din ce îmi amintesc, vreo 150-200 g.

 

Săptămâna trecută am fost sa pun freon dar pierderea era f mica deci cred ca putem exclude fisurile dacă de anul trecut pana acum nu am avut ce sa pun. Sunt curios dacă fostul proprietar folosea butonul de A/C.

 

Din păcate nu știu tipurile de ulei, nu cunosc ce a mai avut masina ca intervenție înainte. 

 

Am pornit azi masina, vreo 36 grade afara, am dat pe max AC.

 

Cam asa era înainte de a ajunge la spalatorie:

 

Screenshot_20240714_131426_OBDeleven.thumb.jpg.3bfc67ea33df5063dd3992b90db8cc6c.jpg

 

apoi am fost si am dat cu jetul de apa în fata și arata cam asa

 

Screenshot_20240714_132727_OBDeleven.thumb.jpg.842e8af5db992b8e8d55d5639c3dbfc5.jpg

 

apoi in mers (se vede dupa compressor speed) am avut aceste valori

 

Screenshot_20240714_132907_OBDeleven.thumb.jpg.749c25251da22176569026c9d221b6dc.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vazut ca iti coboara temperatura dupa vaporizator cand radiatorul e ajutat ? deci ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a observat si colegul mai sus, temperatura freonului pe inalta presiune coboara daca stropesti radiatorul de AC cu apa, in consecinta scade presiunea pe inalta si incepe sa functioneze in parametrii instalatia.

 

Problema cred ca este mai complexa, schimbare radiator AC poate aduce un plus in functionare.

Monitorizeaza viteza ventilatorului de la radiator si vezi daca valoarea actuala urmareste valoarea specificata.

Faptul ca in sistemul AC s-a introdus freon (implicit si ulei) de mai multe ori, din surse diferite, amestec de POE (surse diferite de POE, ce au toate service-uriule de cartier) cu PAG (ce doreste VAG) inca nu este clar cum impacteaza instalatia, insa din ce am inteles nu mai functioneaza ca una noua dupa astfel de interventii.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos de observatii! Voi reveni cu feedback.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare, acum ca s-a racorit vremea dimineata, am pornit caldura la 1.6TDI, 81kw , climatronic, si ma observat ca nu baga caldura pe partea dreapta. am schimbat ventilatia, pe sus, la picioare si dezburire, dar tot asa, pe dreapta baga doar aer rece. pe stanga era ok. care ar putea fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la servomotor defect pana la calorifer parțial infundat. Trebuie verificat pt a identifica elementul defect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut Florin, am verificat, caloriferul pare ok, conductele sunt calde, si tu si retur. am facu o scanare si am urmatoarele erori:

image.thumb.png.32d38ef4cf753af6581419bc4b170833.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoras reglare temperatura dreapta de schimbat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!