Jump to content

Probleme / discutii climatronic


Not_used_calin
 Share

Postare recomandată

Salut!

 

Am o pb: pe climatronic acum, cu gerurile de afara, se face foarte greu cald in masina. Adica, de exemplu, daca pe aceiasi temperatura - sa zicem 25 gr. - aleg sa o iau de pe climatronic si sa o trec pe ventilatie normala, se incalzeste mult mai repede. Acest lucru nu e valabil si vara, adica atunci cand e cald afara, se raceste mai repede cu climatronicul.

 

Care o fi faza? Vreo eroare la paleti? Vara daca oscilez temperatura, cu cat dau mai rece, cu atat porneste ventilatia mai puternic pe climatronic. Iarna, daca oscilez temperatura pe climatronic, ventilatorul pare sa mearga in acelasi ritm - unul in care nu prea se aude. Motorul e la 90gr, incalzirea auxiliara pornita.

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Climatronicul pe auto iti dirijeaza aerul pe la picioare si parbriz, in general. Daca tu pe manual il dai pe grilele centrale este normal sa simti aerul mai repede.... Plus ca pe auto nu comanda pornirea ventilatiei decat cand apa din circuitul de antigel se incalzeste catusi de putin si abia apoi poti observa cum incep sa creasca liniutele (e normal, ca daca ar porni ventilatorul cat apa e rece, poti sa setezi si pe 26 de grade ca nu are cum sa iti incalzeasa aerul introdus in habitaclu).....

In rest, daca exista ceva probleme nu cred ca isi poate da nimeni seama fara o diagnoza :)

 

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Stefan

 

Da, asa e, dau pe fata si la picioare. Dar, uite cum sta treaba cu climatronicul la mine:

 

- vara dau pe LOW si ventilatorul imi "sufla" parul;

- iarna, cu motorul cald, dau pe HI si .... nimic. De ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura pe cat o tii? Vara, respectiv iarna...

Eu stau pe 23 si iarna si vara, pe LOW de obicei si sta la 3 liniute. Daca dau pe HIGH mai creste o [cenzurat], pana pe la 4. Asta la inceput, pana incepe sa egalizeze temperatura ambientala in habitaclu cu ce ii cer eu (23 de grade), iar apoi mai scade cate 1 [cenzurat] sau 2 dupa caz.

Deci dupa ce merg mai mult cu masina si imi face temp ceruta in masina, pe LOW va sta la o [cenzurat] si pe HIGH la 2.

Chiar si asa, debitul de aer se simte si este suficient. Daca merg drumuri scurte, intr-adevad si eu dau pe grilele centrale ca sa il "simt" mai rece.

 

P.S.: Explicatia de mai sus este valabila daca pin LOW si HIGH te refereai la AUTO LOW si AUTO HIGH, ca eu asa am inteles :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, totul e pe auto. Mie nu-mi arata liniute decat dc trec pe reglaj manual. Ideea e ca la mine variaza pe auto viteza ventilatorului atunci cand vine vorba despre vara si facut rece inauntru. Si variaza de la minim pana la maxim, il aud. In schimb iarna, dc variez temperatura, nu se intampla absolut nimic, nu aud cum variaza.


Vara tin pe 22, iarna pe 25. Ma gandesc dc nu cumva are vreo legatura cu pornirea incalzirii auxiliare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, Stefane, dar m-as multumi momentan decat cu confirmarea/infirmarea fenomenului descris de catre colegii de Golf. Inca odata zic, este vorba despre faptul ca nu variaza viteza ventilatorului pe climatronic odata cu variatia temperaturii de reglaj, atunci cand e frig afara, spre deosebire de vara cand variaza vizibil, de ex, pornind la maxim cand dau pe LOW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ok stai linistit, si da, pe climatronic din golf 7 cand esti pe Auto nu apare deca led ca e setat auto, iar cand treci pe manual in functie de intensitate iti apar 1 sau mai multe leduri in functie de intensitatea dorita  (liniute)

Au schimbat fata de cum era pe generatiile anterioare

Modificat de Serban F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ciulit mai bine urechile atunci cand am variat temperatura pe caldura si DA, variaza si viteza ventilatorului, dar foarte putin. Nici nu se compara cu felul cum variaza pe rece, vara.  :-)

Oricum, data fiind situatia asta,  mai mult ca sigur ca reglajul in zilele geroase il voi face manual...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai nicio problema, este normal asa functioneaza climatronicul.
In momentul in care tu faci acest test, probabil temperatura din masina se situeaza undeva intre 18-22 de grade, astfel daca tu setezi (pe auto) o temperatura de 26 de grade, climatronicul nu are nevoie sa bage un flux mai mare de aer pentru a urca temperatura spre 26, deoarece temperatura motorului este de ~90 de grade, astfel el iti va creste temperatura in masina intr-un timp relativ scurt fara ati crea un disconfort pornind ventilatorul mai puternic. Nici nu este nevoie de acest lucru.

In schimb vara, tu in masina ai peste 25 de grade si ii setezi o temperatura de 23, astfel, climatroncul va baga aer rece din compresorul de ac nu dinspre motor (care are tot 90 de grade), iar atunci climatronicul trebuie sa livreze un flux de aer rece suficient de mare pentru ca temperatura in masina sa scada sau sa se mentina la valoarea dorita.

Sper ca am fost suficient de explicit si se intelege ce am vrut sa spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Misualbu

 

Da, se pare ca asa este construit el...

 

Testul nu e chiar cum l-ai descris tu. Diferenta de temperatura e mare exterior/interior/temp setata (0;5;25). Cred ca acest gen de "comportament" al climatronicului are mai degraba legatura cu faptul ca un flux puternic de aer cald venit pe tubulatura rece nu va face decat sa-ti amplifice senzatia de rece in masina. De aceea, probabil, au ales sa-l miscoreze, in comparatie cu vara unde se simte nevoia de viteza marita. E decat o teorie.

 

Alta teorie ar fi ca daca ar baga flux puternic de aer cald, ar raci motorul, l-ar aduce sub 90gr --> consum marit, comportament neliniar. Vara, totul fiind din compresor, nu afecteaza temperatura de lucru a motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

daca modul de conducere este ECO: se va incalzi mai greu. Selecteaza modul : NORMAL

Modificat de ovis2015
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Sincer din experienta mea pana acum, iarna climatronicul pe o viteza scazuta (adica viteza 1-2) face fata mult mai bine la dezaburire/dezghetare fata de vitezele mari, deoarece acel aer este la fel ca la feonul de par, deoarece trece prin acele rezistente calde sau ce or fi ele, care ele incalzesc aerul. Puteti face un test acasa cu un feon de par sa vedeti si voi cum este mai bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut, poate nu ma refer la funcțiile climatronicului dar nu am găsit un topic general despre aer condiționat, as vrea sa știu și eu detalii despre componentele a/c și care ar putea genera un zgomot gen "uuu" care se aude la relanti și își schimba tonalitatea cu turația motorului. Dacă apăs  pe a/c Off dispare deci tine de a/c. Se aude când este mai cald afara. Se aude doar când este liniște in mașina. Vreau sa știu dacă se poate înlocui ceva gen rolă intinzatoare, rulment sau mai știu eu ce sau ce poate genera zgomotul, compresor, ambreiaj, pompa, am auzit tot felul de idei ca poate fi de la nivelul de freon, de la nu știu ce ulei, pompa. Poate cineva îmi da un link către un topic unde se explica sistemul de a/c. Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, daca ajuta cu ceva, si la mine face la fel, am programare luna viitoare la service, o sa revin cu informatii.

 

 

Modificat de Lyxi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ajuta, am mai incercat sa scriu pe alte topic-uri de aircon (pe alte modele de VAG) si lumea imi spune ca sunt offtopic, asa ca sa discutam aici despre A/C Golf 7 ca si ale noastre sunt masini VAG, chiar daca mai noi, si mai devreme sau mai tarziu o sa trebuiasca sa stim si noi despre ce avem.

Din ce am gasit eu pe site-ul Denso.ro ei produc pentru Golf 7, respectiv pentru motorizarea mea, compresorul Denso 6SES14C. Eu banuiesc ca la un moment dat fulia incepe sa fluiere, daca am inteles bine in fulie este un ambreiaj care antreneaza compresorul si probabil ceva se intampla atunci cand compresorul este in sarcina (este mai cald afara), nu cunosc principiul de functionare, poate se indura cineva sa ni-l explice.

denso.PNG

eCat%20Large.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut Lyxi, Codz.  Ati reusit sa aflati care este cauza acelui huruit, zumzait, marait nici nu stiu cum sa-i zic numai cu A/C-ul pornit? Si a mea masina face de vreo cateva zile. Orice informatie mi-ar fi de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, inca nu am un raspuns concret, stiti povestea cu "zgomot normal". Mai am o programare in august, pentru mai multe probleme. Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de lamurire, dar ca sa fiu sigur ca discutam despre acelasi lucru, poti sa vizionezi clipul acesta de pe youtube? La mine exact asa face. Si vreau sa-ti spun ca este a doua masina care imi face asa. Mai am un Polo al sotiei,  numai ca nu face mereu, momentan. Passat-ul in schimb face tot timpul, cat A/C-ul este pornt Si eu am programare la ElcarGid Buzau pe data de 02.08.2017 si poate ma lamuresc cei de acolo. Daca aflu ceva te anunt.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la fel face si a mea. Eu am obiceiul ca las muzica pornita tot timpul si nu stiu de cand se aude zgomotul asta( si altele) :huh:. Oricum tu ai programare inaintea mea, te rog sa ne tii la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

fiind nevoit sa fac in acest week-end un drum mai lung si nu doream sa ma umplu de nervi, am zis sa incerc ceva inainte de a pleca. Am sunat un prieten care are un service auto si m-am prezentat la el vineri dupa-amiaza. Mi-a golit instalatia de freon, mi-a dat jos compresorul a mai scos din el maxim 20 grame de ulei cu freon amestecat, limpede ce-i drept. L-am intrebat de ce nu a lasat masina respectiva care face schimbul de freon sa faca toata treaba si mi-a zis ca nu mai asa isi poate da seama daca este compresorul afectat sau nu. De la inceput mi-a zis ca daca e uleiul tulbure e posibil sa fiu nevoit sa cumpar compresor nou, ca astfel agrenajele din compresor erau afectate de lipsa de ungere. A completat cu 110 g de ulei, a montat compresorul la loc, am schimbat si cureaua de accesorii ca tot o daduse jos , a facut plinul la freon si am pornit motorul. Surpriza, masina si AC-ul merg ca unse(cu ulei :biggrin:). Am fost sceptic la inceput, dar mergand week-end-u acesta vreo 450 de km cu AC-ul pornit m-am convins ca problema mea s-a rezolvat, momentan. O sa vedem in timp daca incepe sa faca la fel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Calugaru Bogdan

Salut,

Postez si eu aici problema mea legata de AC-ul de pe un golf7 1.6tdi. Inainte de toate vreau sa specific ca nu ma pricep mai deloc la partea mecanica (mai ales la instalatia de climatizare). Din februarie, de cand am masina, am condus aproape zilnic. Cat a fost sezonul rece AC-ul a functionat in parametri optimi. Odata cu incalzirea vremii ac-ul a functionat ok (in sensul ca baga aer rece) cam 3 saptamani dupa care intr-o zi m-am trezit brusc ca baga aer fierbinte indiferent de temp setata sau de mod (automat/manual). In acea zi masina a stat in soare la temp de 30grade. Nestiind cum sa verific cauza...am dus-o la service (chipurile un service ok autorizat de auto check center).Cum credeam si eu (din cunostintele mele limitate), cei de la service au indicat ca problema ar fi lipsa de freon, fara sa faca o verificare amanuntita. Am schimbat freonul (operatie care m a costat 200lei).O zi clima a functionat f. bine. A 2-a zi, iar baga doar aer fierbinte (acelasi scenariu -masina tinuta la soare). Ma duc la service. Las masina pt "o verificare amanuntita", iar raspunsul e ca nu se observa scurgeri, dar ca radiatorul prezinta urme de "impuscare" de la pietre si are depuneri de nisip sau ceva de genul...si ca trebuie schimbat (au identificat cauza). Toata operatia (radiator nou Nissens-nu stiu daca e ok, si manopera) a costat 1000lei + ca a trebuit sa platesc iar freonul, cei de la service motivand ca nu aveau de unde sa stie de problema initial...). Desi inainte si in timpul interventiei, cel de la service (care era si patronul dealtfel) nu a adus in discutie posibilitatea ca o cauza a problemei sa fie compresorul, dupa ce am achitat nota de plata mi-a spus ca undeva pe la 250.000 km acesta "se cam duce" (masina are 165.000 acum). Cu inima indoita, dar sperand sa fi rezolvat problema, am plecat. Din nefericire pt mine, scenariul s-a repetat. O zi a functinat ok, iar azi cand sa plec de la munca constat ca baga aer fierbinte.

Am nevoie de sfatul unor persoane care fie s-au lovit de probleme similare fie au cunostinte in domeniu pt. ca nu stiu ce sa fac. Sa o duc iar la service-ul respectiv, unde probabil "vor constata ca e compresorul" si ca trebuie sa mai dau vreo 15mil (am vazut ca un compresor nou/SH oem  porneste de la 10mil)+ alt schimb de freon (cred ca as reactiona nervos daca mi-ar cere sa l platesc) sau sa fie alta cauza (cea ce m-ar bucura...) vreo conducta infundata/clapeta blocata (desi de bagat  baga aer). Mi-e greu sa cred, totusi ca in urma verificarii, cei de la service n-ar fi observat lucrul asta...

Va rog, nu ocoliti postarea mea  pt. ca fiind dependent de masina perioada imediat urmatoare trebuie sa rezolv urgent..si definitiv problema.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza VCDS ai facut ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calugaru Bogdan

Cei de la service mi au spus că  pe tester totul e ok

Quote la postul anterior este interzis prin regulamentul forumului si se sanctioneaza!

Modificat de ForceTurbo
Quote la postul anterior. Atentie, se sanctioneaza!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut. Am intrat recent in posesia unui golf VII 1,6 77kw second hand(180000Km- noiembrei 2013). Am fost cu ea la reprezentanta si la o scanare mi-a dat printre alte erori si eroare pe V158. Acum problema este ca pe stanga imi baga aer rece-cald cum trebuie iar pe dreapta nu imi baga decat cald si in loc de rece baga aer cu temperatura de afara. Care ar putea sa fie problema? Sa fie cumva si un senzor de interior care nu da bine temperatura? Celelalte erori nu au legatura cu clima. Va multumesc si astept o idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e clar de ce ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • BTeo changed the title to Racire greoaie habitaclu - clima

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!