Jump to content

Trotinetistii- ce facem cu ei?


KRAKEN
 Share

Postare recomandată

Pai tocmai la Paris parca au interzis trotinetele. Ma rog, in Franta. Deci doar pe piste speciale.

Si nu, nici motociclistii nu au dreptul. Si l iau singuri. Si cand devin donatori de organe fac miting, dar uita, ca de multe ori, in oglinda retrovizoare ochiul meu nu poate sa perceapa aparitia lui cu acea accelerare brusca de la 20 la 100.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjugIDJp4bmAhVFxaYKHVPjAkYQFjAAegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.hotnews.ro%2Fstiri-international-23120951-franta-interzice-circulatia-trotinetelor-electrice-trotuare.htm&usg=AOvVaw2pFS0L3WiUIqWXOjelUrui

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreevichivasilevski

Salut!

In viziunea mea, orice persoana care merge cu un vehicul pe un drum public trebuie sa fi participat la un curs de legislatie rutiera!
Indiferent ca este bicicleta, trotineta, caruta, poate cauza un dezastru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le-as face unora si permis de mers pe strada. :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ma bucur sa constat ca se comenteaza intens la o problema generala cu implicari majore in traficul rutier in care suntem... implicati.    ASA invatam toti cate ceva.. schimband pareri.

Aici in Bucuresti, ca e aglomeratie mare, sunt problemele astea. Nu stiu in restul oraselor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KRAKEN, problema nu e doar a trotinetistilor. Sau a biciclistilor. E a tututori. 

Adevarul este ca e un haos si o lipsa de responsabilitate si educatie printre participantii la trafic. 

Si dau exemplu: 

  • Mersul pe linia de tramvai cand nu e "voie". 
  • trecut pe rosu
  • fortat gabenul la semafor
  • incalecat benzile
  • nepastrarea distantei
  • mersul pe contrasens
  • depasit coloana la semafor
  • nerespectarea incatoarelor de obligare
  • nerespectarea marcajelor
  • vorbitul la telefon
  • lipsa marcajelor/indicatoarelor
  • lipsa sistematizarilor rutiere
  • lipsa aplicarii legii
  • lipsa cunostintelor de legislatie rutiera
  • lipsa bunului simt, 
  • etc

Multi soferi nu lasa spatiu pentru biciclisti. Multi biciclisti nu stiu ce sunt aia pietoni si acordarea prioritatii, semafor, etc. Multi motociclisti facand lane splitting la viteze mai mari de 20kmph. etc. Legi mai putin clare, si politisti care sanctioneaza tampenii dar incalcarile grave ale regulilor de circulatie nu. Administratorul de drum si administratia locala se fac ca ploua. Soferii si alti participanti isi "baga picioarele" in ele reguli si tot asa. 

 

Din punctul meu de vedere: 

1. Scoala de soferi e aproape pe langa subiect. E o afacere profitabila pentru multi prestatatori si atat. 

2. Examenul pentru permis e o porcarie. Ala teoretic e cum mai e , dar cel practic e extrem de subiectiv. ( examinatori care te pica pentr ca ai calcat linia imaginara/ca ai calcat linia continua desi drumul e acoperit de zapada, ca nu ai dat prioritate la pieton care era la 2m de trecere pe sensul celalalt, etc [Vorbesc din experienta ultimelor examene pentru permis avute in familie]). 

          - Examenul practic ar trebui sa se faca in asa fel incat sa iti dai seama ca persoana respectiva stapaneste niste cunostinte/aptitudini, nu fantezii cu benzi si marcaje imaginare de sub stratul de zapada. 

         - NU ajung orele de condus la scoala de soferi? Legiferezi sa se faca minim 60 Ore de condus (30 sedinte x2h). Ca si asa, daca omu' iti tot pica, tot acolo ajunge, luand ore suplimentare. Ba chiar mai elimini si din ore bagate "la negru" fara bon fiscal si factura. 

3. Educatia rutiera facuta in scoli, e o gluma. Educatie civica nu se mai face... (deaia multi nici nu stiu care e treaba cu separarea puterilor in stat, ce tip de stat e Romania, ce e aia democratie, vot, etc). 

4. Totul incepe cu cei 7 ani de acasa. Si unde aia 7 ani lipsesc, educatia se face cu amenzi si aplicarea legii. Asa ca-n Germania. 

5. Autoritatilor niciodata nu se vor autosesiza daca noi, ca participanti la trafic, dormim in papuci. Ne mobilizam , facem petitii, cerem raspunsuri, lamuriri, etc. Ceva trebuie sa se schimbe. 

6. Vrei sa mergi cu bicicleta? Permis! Vrei sa mergi cu motocicleta, trotineta electrica, etc; Permis! Vrei sa mergi singur pe strada? Pana la 10 ani nu ai ce cauta singur pe strada. In plus, orele de educatie rutiera de la scoala ar trebui sa te invete cateva lucruri care sa iti intre bine in cap. Asta pana la 14 ani, cand ai avea si buletin si esti "identificabil" si raspunzi pentru orice contraventie. 

 

si gata... Sper ca nu am batut campii... Dar problema nu e chiar una simpla si doar in curtea cuiva, ci societatea e defecta iar cei "alesi" de noi nu vor sa corecteze asta deloc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 11/25/2019 at 6:27 PM, skodamen said:

Am zis, merg des cu bicicleta, am doua, una cu anvelope de 2,4 si alta de 2,2, ambele dupa 30 km la ora nu mai sunt controlabile in caz de frana brusca, in caz de viraj brusc la aparitia unui obstacol, etc.

Dar asta nu pt ca au roti inguste ci pt ca au 2 roti. NU are rost sa comparam 2 cu 4, ca nici alea cu 4 nu toate se descurca la testul elanului, d-apoi una pe 2. Ca sa te convingi uita-te la o cursa de turul frantei, unde se merge in mod constant cu viteze cu mult peste 30, media e undeva la 40, cu maxime de peste 70+. Si asta pe anvelope de un deget latime. Se poate frana brusc in conditii de siguranta, totul e sa stii cum sa iti pozitionezi corpul. Pe bicicleta cu suspensie fata e mult mai sigur.

In Germania trebuie sa ai asigurare pe trotineta, trebuie sa fie omolgata de statul german(primesti un sticker), viteza maxima constructiva sa fie maxim 25km/h.  Se circula pe pista unde este iar unde nu, pe carosabil. Dar acolo e alta cultura, de exemplu nu se urca peste tine daca nu te poate depasi pt ca vin masini pe celalalt sens. Te trateaza exact ca pe o masina, fara claxoane, injuraturi sau blituri.

PS: mie mi se pare absolut stupid sa nu profiti de faptul ca te poti strecura intre masini unde sunt 2 bezi pe sens. Asta e fix scopul meu cand ma urc pe troti, MTB, cursiera sau motocicleta: sa ajung mai rapid la destinatie in acest infern numit trafic. Evident, in conditii de siguranta si fara sa deranjezi. Cu mtb prefer sa merg pe pista sau pe trotuar in general oricum.

PS2: vad ca mai sunt bizoni care te claxoneaza pe trecere cand treci cu bicicleta, chiar daca aceste treceri sunt prevazute cu banda pt biciclisti,... si nu trec cu 30km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deja vorbesti de profesionisti cand spui de turul Frantei.

Nu spun ca nu se poate frana, dar nu franezi la punct fix, asa cum franeaza o masina, depinzi mult de calitatea asfaltului, in sensul ca te afecteaza mult praful de pe jos, pietrisul, etc.

Si tu poate esti cu vechime, dar sunt altii habarnisti care folosesc aceste trotinete electrice. Si care nu pot aprecia distanta de franare. Si poate care habar nu au de reguli de circulatie.

Te strecori printre masini si e ok. Da, dar ia spune drept, cata carne ai bagat in frigiderul unui bicicclist, tu sofer fiind, biciclista care croseta printre masini si care ti a iesit din spatele unei masini din aglomeratie tocmai atunci cand tu stiai ca nu e nimic acolo, ca tocmai verificasei, ai inceput deplasarea, ai aruncat un ochi si in oglinda retrovizoare si cand ai aruncat din nou privirea in fata pui frana brusc ca deja biciclistul era in bara ta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi aduc aminte, deci si daca a fost sa am vre-un eveniment, nu a fost semnificativ. Sper sa fie asa si pe viitor.

Si da, conteaza calitatea asfaltului. Aici ai dreptate, conteaza experienta dar mai ales condusului/mersul cu orice mijloc de transport sa fie preventiv, sa intuiesti chiar tu miscarile unora care sunt mai ingnoranti, habarnitsi, tupeisiti, etc.

Ca fapt divers, pe trotineta m-am simtit cel mai expus. Nu franeaza nici pe departe eficient sau nu stiu eu, am iesit de 4-5 ori cu ea, este instabila avand centrul de greutate foarte jos trebuie sa fii mult mai atent.

Sincer, nu stiu care e legislatia privind acest mijloc de transport si sunt curios si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/4/2020 at 9:36 PM, marius1982.11 said:

Sincer, nu stiu care e legislatia privind acest mijloc de transport si sunt curios si eu.

Cum nu stii, citeste topicul asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

On topic- fi-miu merge zilnic intre Crangasi pana pe Iuliu MAniu cu trotineta.

Pe carosabil DOAR daca e blocaj de masini.. ARE casca, ochelari pt vant, vesta reflectorizanta, pe spate o placa luminoasa cu LED care licare, manusi moto, cagula ( :) ) si studiaza legislatia pt conducere auto.

E si pasionat auto dar si mecanic auto- deci e invatat cu masinile...

Pe scurt- daca se respecta niste reguli de protectie si circulatie, nu ar putea fi probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!