Jump to content

Trotinetistii- ce facem cu ei?


KRAKEN
 Share

Postare recomandată

Vad ca devine tot mai masiva prezenta trotinetistilor electrici pe sosele.

PRINTRE masini.. Circula mai sprintar ca cei cu moto.

Vireaza mai brusc, te trezezesti cu ei peste tine fara sa ii vezi, chiar cand vrei sa virezi.     In cazul lor nu stiu cat de repede pot frana si.... cel mai importat- DACA ne loveste vr-unu masina... ce facem?? ca ei n'au... RCA... nu? Ce facem, ca n'au nici... numar de inmatriculare...

...nu mai zic ce o fi daca dai noaptea peste vr-unu fara nicio luminita aprinsa....

Daca intra pleosc, in fundul masinii, ca.. n'a avut aderenta cu rotitele alea.. sau se dezechilibreaza si zgarie vreo usa sau altceva... Ce facem?? ca se scoala de jos si pleaca cu jucareaua in mana.. NU poti sa ii retii pana vine politia, ca.. intri la penal. Poti face poze, reclamatie pentru distrugere si... atat.

Ca in baza politiei..:

1- ,,fapta reclamata nu are valoare financiara mare, nu prezinta pericol social,  si nu justifica  efortul necesar cercetarii-'  si la procuratura fac forme de ,,incetare a cercetarii' (caz patit de mine..)

2- in caz ca NOROCUL!!! e vr-un echipaj de politie acolo... si il legitimeaza.. ca sa recuperezi paguba trebuie sa... mergi personal in instanta, pe civil- cu avocat, expertiza, blablabla...si.. candva..... daca si cu parca... o sa obtii dreptate.

Deci- care stie PE BUNE cum sta treaba cu TROTINETELE?? 

Sunt VEHICULE sau...NU?? bicicletele sunt considerate vehicule. Deci - CARE E INCADRAREA in lege???

....ei au OBLIGATIA sa respecte legislatia rutiera?

Pot fi amendati pentru incalcarea Legislatiei Rutiere???sau...nu?? Ei sunt considerati ,,pietoni''? ca nici biciclisti nu sunt...

Cum ne.... ,,aparam''     impotriva unor evenimente cu ei??? Consider ca e bine de dezbatut-aflat, si pentru ca muulti dintre noi chiar folosesc in oras trotineta.. (sau poftim, copii nostri-  in  cazul meu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, KRAKEN said:

DACA ne loveste vr-unu masina... ce facem?? ca ei n'au... RCA... nu? Ce facem, ca n'au nici... numar de inmatriculare...

NU poti sa ii retii pana vine politia, ca.. intri la penal.

Bicicletele sunt vehicule si circula ok pe strada, cu alea ce faci? Nu au RCA, nu au nr de inmatriculare. De ce e diferenta la trotinete?!

 

Trotineta electrica este moped.

Trotineta clasica nu este reglementata (dar astea nu prea se baga pe sosea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muale    Toata stima pentru raspuns- rog indica si mie in oug sau in regulam.  de aplicare unde zice ca trotineta e moped.

Nu de alta da' nebunu' de fi'miu calareste una pe sosea si... nu pricepe ca daca pierde controlul si cade cu 90 de kile si doi metri ai lui peste o masina o sa iasa cu nasoale. Plus el cu ,,daune''...

 

Bicicleta ESTE incadrata in lege... la fel, remorca, carrruta... nu gasesc trotineta, insa.

Pentru primele se specifica ca :  ,,conducatorii acestora trebuie sa respecte bla bla'...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt inafara legi ,nu au ce cauta pe partea carosabila. Deja au inceput demersurile  de clasificare si de incadrare in lege.In Franta au introdus legea prin care este nevoie de permis de conducere.

Modificat de liviu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

57 minutes ago, KRAKEN said:

regulam.  de aplicare unde zice ca trotineta e moped

Mopedul este definit în legislaţie (https://legeaz.net/oug-195-2002/art-6-dispozitii-generale     vezi pct. 21). În funcţie de specificaţii o trotinetă se poate încadra sau nu la categoria moped cu tot ce decurge de aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de cine plătește în caz de daune provocate de biciclisti sau trotinisti, în Germania cam fiecare familie are Asigurare Privata de Răspundere Civila. Prima de asigurare e în jur de 80 euro pe an pentru două persoane și acoperă cam orice daună provocată din neatenție. Exista ceva asemănător și în România, dar nu știu cât de extinsă e si dacă asigură și bicicliști. Dar ar fi bună și în România. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv   Interesant.  Pe a lu' fi'miu   scrie MAX 25km/h...   Deci NU e vehicul. Dar....poate oare circula pe sosea???? ca OUG se refera DOAR la... vehicule... Plus  ca scrie- 250W... deci wati!!!!!si are 12,5 kile.

Totusi-- FII ATENT ce scrie acolo... si se leaga de ce stiam eu.

//.  după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depășește 350 kg,//

 

Deci acolo nu zice IN NICIUN CAZ de trotinete.

Lat edit- mai mult ca sigur ca e vorba de vehicule CU SA (shea, ca sa se inteleaga :) )  ca asa... si skateboard-ul electric ,,intra'' in categorie.  NU????

 

 

On topic-  ce facem cu ei daca intra gramada in masina noastra???

Modificat de KRAKEN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, KRAKEN said:

Pe a lu' fi'miu   scrie MAX 25km/h...   Deci NU e vehicul.

Greşit. Nu este moped, dar este vehicul (vezi pct. 35). Are marele avantaj că nu trebuie să facă ITP-ul:10[1]: (art.9 alin. 4)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KRAKEN art. 6 pct. 21 din OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice .

totusi nu mi-ai raspuns legat de daunele provocate de biciclete, ca te luai de daunele provocate de trotinete...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ cei care poseda si folosesc trotinetele : incercati sa va detasati si sa aveti pareri obiective. Chiar sunt interesat de subiect, s-au inmultumit foarte tare si chiar sunt un pericol. Merg haotic si isi risca viata..

@ Muale : inteleg din postarile tale ca esti posesor? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:biggrin:  ..Biciclistul e tratat altfel de polis,  pentru trotinete inca nu se stie sigur nimic. Na.. ce sa zic?  Nimic nu e clar. totul e ,,dupa ureche'''.. :)

Pct 21 PRECIS NU e avut in vedere.  Mai repede ala... 35.... ,,vehicul''.... dar pana nu zice de... trotinete, totul e vax.

 

6 hours ago, Muale said:

@KRAKEN art. 6 pct. 21 din OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice .

totusi nu mi-ai raspuns legat de daunele provocate de biciclete, ca te luai de daunele provocate de trotinete...

 

Modificat de KRAKEN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

Totul e clar, absolut totul e clar, mai putin pentru trolii care (nu) citesc dupa ureche si ii dau inainte cu "interpretatul" legii, din plictiseala.

Si dupa ce arunca o piatra in balta, fac ca mai sus: "Da' arata-mi tu unde scrie" - cauta si citeste. 

Ce nu e clar ajunge la Inalta Curte pentru dezlegarea unor chestiuni de drept si armonzarea deciziilor.

Totul e clar si limpede ca si discutiile astea "de amorul artei".

In SUA, Franta sau Germania, bicicleta sau trotineta au RCA sau numar? Ala cum iti a banii daca te loveste? Simplu, ca si aici, daca-l prinzi il duci la jude, daca nu iei teapa si aia e.

Ce face plictiseala din om...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..poi bre... multi ,,nu stie'' ca matale... acu' daca zici... ,,stie''..   CE!   stie cineva TOT/??? nuuu...

 

Unu' e destept si pentru RESTUL-  doar sa... comunicam.

 

Lat edit- care... plictiseala?? la noi aicea??  nu cred..

Modificat de KRAKEN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa ramanem pe o linie decenta a discutiei, va rog!

Daca cineva stie, il rog sa le explice si celor care nu stiu sau nu au inteles. Daca cineva nu stie, il rog sa astepte un raspuns de la cineva care stie. Cu presupusul putem sa ne dam multi dar nu cred ca aduce vreun beneficiu discutiei. 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg destul de des cu Lime. Si ma "asimilez" bicicletelor, adica merg cat mai aproape de trotuar, stau la stop etc. Si am un stop pe la Victoriei de platesc 2-3 lei cred la cat dureaza :) 

In afara de copii si eventual parinti care merg impreuna cu ei, cred ca trotuarele trebuie sa ramana strict pentru pietoni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:))

Ca posesor de trotineta...mar rar dar o posed nu pot decat sa intreb...care este de fapt problema?

Ca nu se platesc diferite taxe?RCA...ITP?Am intalnit in trafic foarte multi "invidiosi"...ca ei stau in trafic si noi fentam aglomeratia...

WTF...nu asta e si scopul ei?Cine va impiedica sa va luati.

Daca stam sa ne gandim la poluare...si sunt foarte sigur ca initiatorul nu se gandeste deloc la asta...cred ca ne-ar fi mult mai bine daca ar fi mai multe trotinete si mai putine masini...non-euro sa zicem....

Ca nu au lumini...astea sunt basme...au lumini si mai ales stop pe frana.

Va asigur ca franeaza mai repede ca o masina care merge cu 60Km/h si daca vreti sa virati...de obicei va asigurati,ca poate nu vine o trotineta....vine o alta masina...si nu va ia putin vopseaua...va da dauna totala.

Stati linititi...ca la vremea de afara nu mai merge nici dreaq cu trotineta :)) 

Puteti sta linistit in trafic...pana vine din nou caldura :))

LE. Derulati direct  pe la 8:25 daca vreti sa vedeti diferenta de franare intre masina si trotineta....

 

 

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@16MAW intelegi gresit

@KRAKEN adica spui ceva dar dupa aia de fapt cum e, doar spui sa nu stea tastatura degeaba? ai diferentiat trotineta de bicicleta cand te loveste si de fapt e aceeasi poveste cu recuperarea daunei?

@Laurentiu_LWR personal nu am probleme cu trotinetele care merg legal, nici cu bicicletele. daca sunt acceptate de lege si respecta traficul, sa ii dea bataie.

ar fi culmea sa ma oftic pe tine/altul ca se strecoara si eu stau la semafor.

cu asiguratul , multi cand sunt pe prima banda si fac dreapta nu se asigura din dreapta cand stiu ca au 25cm pana la bordura. dar fix pe acolo se poate baga o trotineta , te zgarie si dupa aia stai precum @KRAKEN si te gandesti la dauna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, in legislatia actuala nu prea au incadrare..daca citesti legea, teoretic cele care din constructie nu prind mai mult de 45 km/h se incadreaza la moped, cele care prind peste 45 km/h motociclete. dar totusi se evidentiaza prin faptul ca nu se inmatriculeaza.

Probabil se vor introduce cat de curand in legislatie, si vor imparti exact aceleasi permisuni cu bicicletele.

Momentan nici bicicletele electrice nu sunt biciclete:

bicicleta – vehiculul prevazut cu doua roti, propulsat exclusiv prin forta musculara, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor

Normal ar fi ca pentru absolut orice are voie sa circule pe partea carosabila sa fie nevoie de permis minim A1

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca multi isi cumpara dar nu stiu sa le stapaneasca la vitezele pe care le pot atinge si cu care de altfel merg.

Plus ca depasirea pe dreapta teoretic e interzisa, banuiesc ca ar fi valabila si in cazul trotinetelor..

Vara circul zilnic cu bicicleta, si respect ambuteiajul si ordinea la semafor. Daca e rosu si am 5 masini in fata, acolo ma pozitionez, nu intru intre bordura si masini, pe dreapta, e si viata mea in joc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/22/2019 at 6:10 PM, Jetta20tdiHLDSG6 said:

Totul e clar, absolut totul e clar

- axioma: nu exista nici o lege clara in romania

- daca nici macar in franta nu a fost clar si au fost super scandaluri legate de trotinete, e clar ca la noi nu e clar nici cat la ei

- legislatia nu tine pasul in nici un domeniu cu dezvoltarea rapida din ziua de azi, vezi exemplul Uber, sau si acolo totul e clar? ca se chinuie de 1 an sa clarifice legislatia si tot neclara a ramas

On 11/22/2019 at 6:10 PM, Jetta20tdiHLDSG6 said:

In SUA, Franta sau Germania, bicicleta sau trotineta au RCA sau numar?

- de ex in Germania, un biciclist baut isi pierde si carnetul de conducere autovehicule

- in Franta abia acum cateva zile s-au reglementat trotinele

- in SUA nu stiu, tu stii? ca pt tine e totul clar, carifica-ne si noua

- vezi mai jos cuvantul "dezbateri", care vor urma, se pare ca tu insa ai totul clarificat deja :)

"După ani de conflicte între pietoni, șoferi și utilizatorii de trotinete electrice, autoritățile franceze reglementează în sfârșit acest mijloc de transport și introduc reguli clare în Codul Rutier. Decretul este publicat vineri și prevede în principal limitarea vitezei la 25 km/oră, vârsta minimă a celor care le utilizează este de 12 ani, folosirea căștilor audio este interzisă, la fel și circulația pe trotuar, anunță Secretariatul de Stat pentru Transporturi

Decretul vizează trotinete electrice, hoverboard-urile și uniciclurile (acele dispozitive electrice cu o roată) definite ca ”dispozitive de mișcare personală motorizate”. Regulile au fost elaborate de Ministerul Transporturilor în colaborare cu Ministerul de Interne.
 

Principalele reglementări sunt:

- limitarea dispozitivelor la o viteză de 25 km / oră maxim. Cei care nu respectă prevederea riscă amenzi de până la 1500 Euro. Vânzătorii sunt obligați să informeze clienții despre viteza maximă a dispozitivului.

- utilizatorii trebuie să aibă minim 12 ani și nu au voie să ducă și o altă persoană pe trotinetă. Cei care nu respectă riscă amenzi de până la 35 de euro.

- utilizarea căștilor audio în timpul mersului este interzisă.

- trotinetele și celelalte dispozitive reglementate pot circula pe benzi pentru biciclete și drumurile publice unde viteza permisă este de maxim 50 km / h. Circulația pe trotuare este interzisă. O amendă de 135 € este prevăzută în caz de încălcare. Primăriile pot face propriul regulament și pot permite circulația pe trotuarele suficient de largi.

- parcarea este permisă pe trotuar cu condiția să nu deranjeze pietonii. Primarii pot aplica însă reguli mai stricte, la nivel local. Primăria Parisului a interzis deja în această vară circulația trotinetelor electrice pe trotuare, iar parcarea acestora este strict interzisă pe zonele pietonale și pe carosabil "cu excepția spațiilor marcate dedicate parcării cu plată și parcării dispozitivelor motorizate pe două roți".

- trotinetele electrice și celelalte dispozitive reglementate trebuie să fie echipate cu lumini față și spate, catadioptrii și un claxon. Purtarea vestei reflectorizante (noaptea sau când este vizibilitate redusă) și casca nu sunt însă obligatorii în oraș, doar în afara acestuia.

Scandal și la București

Numărul trotinetelor electrice din București a crescut în ultimele luni, după ce Primăria Capitalei a dat 30.000 de vouchere de 500 de lei pentru achiziția de trotinete electrice/biciclete, dar și după intrarea Lime, Flow și Wolf-e pe piața din București, cele trei servicii de închiriere aducând peste 1.500 de trotinete electrice. În plus, pentru a scăpa de aglomerația din trafic, tot mai mulți bucureșteni aleg să investească banii în așa ceva. Deși este un mijloc de transport rapid și nepoluant, potrivit pentru traficul infernal din oraș, apariția unui număr atât de mare de trotinete electrice într-un timp scurt a generat scandal, așa cum s-a întâmplat și în alte orașe din Europa.

În absența pistelor pentru biciclete și a reglementărilor, trotinetiștii merg pe trotuar, iar pietonii reclamă că au viteză mare și sunt neatenți. O altă parte merg pe carosabil, însă de multe ori nu cunosc regulile de circulație și nu poartă cască, ceea ce îi pune în pericol și nemulțumește șoferii. Nici șoferii nu sunt atenți la trotinetiși și nu respectă regulile de circulație.

La finalul lunii iunie, a fost depus la Camera Deputaților un proiect de lege care să reglementeze domeniul, însă mai durează până va fi aprobat.

Primăria Capitalei a anunțat că în viitorul apropiat va organiza o serie de dezbateri, alături de reprezentanți ai autorității locale, ai Poliției Rutiere, ai ONG-urilor și asociațiilor care au ca domeniu mobilitatea, pentru elaborarea unui regulament care să faciliteze acest mod de deplasare prin oraș."

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23460604-franta-reglementeaza-trotinetele-electrice-viteza-este-limitata-25-ora-circulatia-trotuare-interzisa.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minutes ago, skodamen said:

Problema e ca multi isi cumpara dar nu stiu sa le stapaneasca la vitezele pe care le pot atinge si cu care de altfel merg.

asta e valabil si la masini, biciclete si sanii pe derdelus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul lucru pe care l-as schimba ar fi sa le utilizeze doar cei care poseda permis sau cursuri de legislatie rutiera...

Clar nu poti sa generalizezi...toti trotinetistii se strecoara printre masini ,toti traverseaza pe trecerea de pietoni sau trec pe rosu cum vad 50% dintre biciclisti.

Daca s-ar putea cumva tine evidenta aceasta,nu ar trebui sa fie alte probleme decat invidia ca tu stai in coloana de 10 masini si eu trec pe langa...ca si motociclistii sau biciclistii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regulile de circulatie sunt aceleasi.

Depasirea pe dreapta este interzisa si pentru bicilete, si pentru trotinete, etc.

De ce eu am nevoie de carnet si tu (nu ma refer la tine)care mergi cu 60 km.h nu ai nevoie, nu cunosti semne de circulatie, nu cunosti legislatia si reguli de prioritate, etc, etc.

De ce se admite ca , pe niste roti de 4-8 cm latime sa mergi cu aceste viteze, ce siguranta, ce manevre poti executa la aceste viteze.

Am zis, merg des cu bicicleta, am doua, una cu anvelope de 2,4 si alta de 2,2, ambele dupa 30 km la ora nu mai sunt controlabile in caz de frana brusca, in caz de viraj brusc la aparitia unui obstacol, etc.

Nu uitam manevrele facute la aceste viteze, la evitarea unor gropi.

Pentru aceste trotinete ar trebui piste speciale sau reguli mult mai stricte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Permis doar pe pistele de biciclisti din punctul meu de vedere sua pe trotuare. 

Oamenii aia sunt habarnisti, periculosi in trafic.  Noroc ca vad bine ca il calcam pe idiot noaptea la 21, imbracat in negru  fara nici o lumina sau vesta reflectorizanta.  Putin a lipsit.

Era si strada fara lumina...si curba la dreapta.

Modificat de racingparts.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

60km/h...roti de 4-8cm latime...clar nu vorbim de acelasi lucru...

Cred ca va referiti la acele trotinete "next level" sa zic asa...care ajung si la 80Km/h si in privinta lor poate ca sunt de acord cu voi pe alocuri :)

Din cate stiu exista ceva...nu stiu daca este chiar lege/legislatie ca aceste " mijloace de transport" sa nu depaseasca sau sa fie limitate la 25km/h...

La acea viteza tin sa va asigur,pe testate nu pe auzite , ca sunt destul de controlabile.Nu vorbim de intors ghidon brusc la 90grd ca te rastorni si cu masina la manevra asta...

Am auzit diverse povesti...ca daca iei piericica te rastorni...daca iei canal iti ramane roata acolo...daca pui frana te dai peste cap...sunt vajeli de oameni care doar presupun cum e sa mergi pe trotineta...si nu au mers in viata lor...dar cred si ei ca asa se intampla :))

Cat despre spiritul civic...sa stau in coloana cu masinile...sa fim seriosi...masinile merg ca mine cu 30Km/H?Asa de spirit civic? :))

Depasirea sau devansarea unei masini care sta pe loc....este o discutie mult mai complexa decat pare.

Motociclistii au dreptul sa se strecoare printre masini...trotinetistii nu...

Sa te duci la Paris sa vezi ce fac cei pe 2 roti...ca daca nu le lasi loc sa treaca printre masini iti rup oglinda  :))

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!