Jump to content

Masina noua vs Masina Second Hand


Teodoreanu
 Share

Postare recomandată

Colegi, va rog sa pastrati discutia in zona propusa de topic: comparatia intre cele 2 masini propuse.

Inteleg sa oferi o varianta dar in sensul unui link catre o masina nu in sensul unei viziuni filosofice asupra nou vs sh.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A3 acela e cam prea scump, e drept ca Quattro, dar nu se justifica diferenta de pret. Am ajutat un prieten sa ia un A3, 2.0TDi, Sedan, 2016 cu cca 110k km, automat si a costat cca 15.5k Eur adusa acasa din DE, luata de la un dealer Audi.

Talismanul, cum au zis si colegii, nu merita, daca are acel buget de cca 20k Eur poate gasi o Octavia sau G7 cu km putini si 1-2 ani maxim.

Modificat de mik15
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Planetara said:

Fiecare isi sustine propria cauza. Eu sunt de parere ca masina pe care ti-o permiti trebuie sa iti ofere si un confort psihologic, nu numai fizic. Adica sa iti permiti un casco la ea, o revizie autorizata, niste cauciucuri premium. Degeaba ne dam noi bombardieri ca dam altfel cand coboram din q7, ca ne vad vecinii, ca stau altfel pe sosea la 200 km/ora, pe cand nu ii faci un casco, revizia o faci la nu stiu ce garaj fara factura ca e mai ieftin.

Ce treaba are Casco sau unde-ti faci revizia ? 

N-am avut niciodata Casco la masinile conduse de mine. Am facut casco doar la masinile conduse de altii (soferii firmei si masini de zeci de mii de euro). Si de 15 ani, doar o singura data pot spune ca as fi avut nevoie de Casco la masinile personale, dar la ce valoare a avut reparatia, nu simt ca am pierdut nimic. Si in continuare n-am in plan sa fac Casco.

Legat de revizie. Ce treaba are unde-ti faci revizia ? De ce sa merg la reprezentanta sa platesc de 2-3 ori pretul ? Am trecut prin asta cand am avut masina in garantie. Revizia era 1200 lei la reprez. (acum 7-8 ani) si dupa ce a iesit din garantie, mi-o faceam cu 450 lei piesele (Motul + Mahle) si sa mai adaugam 100 lei manopera (dar mi-o fac singur). Nu e mare filozofie sa schimbi un ulei si filtre. Si vorbim de un amarat de Polo 6R 1.6 TDI. Masina are acum peste 225 000 km si merge perfect, chit ca are 170 CP de vreo 60 000 km. 

Din punctul meu de vedere, trebuie sa-ti permiti masina si eventualele reparatii cand o iei SH. Fie ca are 20 000 km, fie ca are 400 000 km. Amalgamul asta de fiare + electrica se pot strica oricand. Fie ca o iei noua, fie ca o iei SH. Daca o iei noua, nu ai cheltuieli in plus, cat e in garantie. Dar masina tot poate sta prin service cu saptamanile/lunile pana se repara. Tot te poate lasa in drumul spre concediu. Exact ca si una SH. 

Nu ma intelegeti gresit, nu am o preferinta pentru masinile SH sau noi. Fiecare cumpara dupa buget si preferinte. Ambele optiuni vin cu avantaje si dezavantaje. Viitorul cumparator trebuie sa stie ce vrea de la masina, ce-i permite bugetul, etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine punctat de colegul @qwk doar ca in realitate multi isi dau toti banii pe masini si apoi se uita in portofel cand sa faca revizia ...si masina se duce incet incet

In rest , nu ne sustinem cauze , ne dam cu parerea fara sa jignim masinile altora , mai putin colegul Pantera Roz care considera ca noi avem cazane

Referitor la topic - pentru majoritatea dintre noi cea mai buna solutie este masina dorita care se incadreaza in bugetul pe care il avem

Si uneori e masina noua , alteori second

Mereu vor fi argumente pro si contra care difera de la om la om

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

52 minutes ago, tavitara said:

 pentru majoritatea dintre noi cea mai buna solutie este masina dorita care se incadreaza in bugetul pe care il avem

 

Eu sustin ca cea mai buna masina este cea pe care iti permiti sa o intretii, nu cea pe care o poti cumpara. Mai ales cand vorbim de SH, deoarece cu 7000€ iti poti lua logan, megane, golf, passat, A4, 320, tiguan, c200, etc, toate euro 5. Costurile de intretinere la un golf nu se compara cu bmw. Pe langa asta, in achizitia unei masini tii cont de mai multi factori..buget achizitie, buget intretinere, nevoi, mofturi, devalorizare, taxe, impozite, consum..unii sunt dispusi sa faca compromisuri ( ca mine ), altii aleg calea mai simpla si merg pe variante bullet proof fara probleme de fabricatie, altii vor premium si guitza cand e de schimbat un kit de brate sau un senzor..fiecare isi asuma decizia, dar cand intra omul sa citeasca o parere pe forum, nu mi se pare ok sa fie dezinformat cum ca peste 200.000km trebuie sa fii lovit la cap sa ai o masina..ca din cauza asta probabil jumatate din populatia tarii fan dieselari au kilometrajul ca la oferta de black friday (1/3 )..dar daca nu stii nu te afecteaza..problema nu sunt km multi daca o masina e buna, ci pretul corect pe care il platesti pt acea masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bugetul se refera la o suma de bani disponibila pe o perioada de timp , nu un pret de achizitie , in el se regasesc toate cele enumerate de tine si da , inclusiv pretul combustibilului

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/29/2019 at 2:13 PM, bgd_b92 said:

Eu sustin ca cea mai buna masina este cea pe care iti permiti sa o intretii, nu cea pe care o poti cumpara. Mai ales cand vorbim de SH, deoarece cu 7000€ iti poti lua logan, megane, golf, passat, A4, 320, tiguan, c200, etc, toate euro 5. Costurile de intretinere la un golf nu se compara cu bmw. Pe langa asta, in achizitia unei masini tii cont de mai multi factori..buget achizitie, buget intretinere, nevoi, mofturi, devalorizare, taxe, impozite, consum..unii sunt dispusi sa faca compromisuri ( ca mine ), altii aleg calea mai simpla si merg pe variante bullet proof fara probleme de fabricatie, altii vor premium si guitza cand e de schimbat un kit de brate sau un senzor..fiecare isi asuma decizia, dar cand intra omul sa citeasca o parere pe forum, nu mi se pare ok sa fie dezinformat cum ca peste 200.000km trebuie sa fii lovit la cap sa ai o masina..ca din cauza asta probabil jumatate din populatia tarii fan dieselari au kilometrajul ca la oferta de black friday (1/3 )..dar daca nu stii nu te afecteaza..problema nu sunt km multi daca o masina e buna, ci pretul corect pe care il platesti pt acea masina.

 

Am spus ca nu as da niciodată peste 10.000 euro pe o mașină cu peste 200.000 km în bord, mai ales "adusă", pentru ca sigur va cere mulți bani în anii ce vin și rămân cu ea pe cap la >300.000 km, simplu. 

Da, pe cele aduse din Germania "unic proprietar neamț" cu astfel de kilometraje și servisate "doar la reprezentanta" (aka service autorizat, poate fi și o hala cu 2 elevatoare, am dus și eu Cordoba la 3 din astea sau cărți service fabricate) le consider cazane/cotețe  indiferent de marca lor si de cât de lucioase sunt, marea majoritate au kilometraj dublu decât afișează (psihologicul 19x.xxx) și nu ai nici o idee cum au fost conduse sau întreținute, doar ca începi sa pompezi bani sau sa chemi rampa. Când te duci tu și ți-o iei de la un furnizor de încredere este alta treaba (în general te costa cu 2-3.000 extra fata de autovit, îți mai da și o garanție), dar cazanele "aduse" de pe autovit/olx sunt mai ieftine decât cea mai ieftina mașina cu aceiași parametri de pe mobile.de incluzând aici capacul de minim 1.000 al aducatorului deci... 

Unde mai pui ca în unele tari (Belgia de ex) atestatul tehnic (include și km) este obligatoriu doar pt mașini care se vor înmatricula în tara respectiva și are valoare legala, alea pt export, Dumnezeu cu mila.

Legat de casco/reprezentanta, la reprezentanta am întâlnit cei mai prosti mecanici, aia buni și-au deschis propriul biznis, nu stau la patron zgârcit ?

Modificat de panteraroz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnul meu, generalizezi foarte mult facand multe masini de aici cotet/cazan. Faptul ca TU nu vrei (sau nu poti) sa dai mai mult de 10k pe o masina cu multi km este strict alegerea ta. Cand am zis "nu poti" m-am referit ca psihologic nu poti, nu material. Poate ca unii oameni isi doresc niste masini, asa cum zicea colegul @tavitara pe care nu si le pot permite de noi dar pe care si le pot permite sa le intretina. Si sa stii ca nu e o regula ca la peste 200k sa pice lucruri de pe o masina. Cred ca de multe ori pica de la uzura timpului mai mult decat de la uzura fizica, cum ar fi componentele electronice, senzori etc.

Ok, masina mea este un cotet luata din DE direct de la reprezentanta si servisata doar la reprezentanta deoarece a fost in leasing operational. Daca voi baga bani in ea sau nu, nimeni nu stie. Dar nu poti veni aici sa spui cu atata incredere ca asa va fi pt ca stii tu din experienta ta; sunt de acord cu tine, dar nu poti spune ca este o certitudine. Poate stii cu exemple pe care le-ai dat in ultimul post, masini de pe autovit aduse de afara si intinerite..

Revenind la dilema colegului @Teodoreanu, sfatuieste-l pe prietenul tau sa isi caute un Audi aici: https://www.audi-boerse.de - este siteul oficial al masinilor SH din DE si aici gasesti masini aproape exclusiv de la reprezentante/dealeri autorizati. Acel A3 este cam scump parerea mea.

Multa bafta!

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer asta cu noua vs sh, ma cam frământă și pe mine! 

Ma gândeam la un Logan nou(singurul motiv pt care îl iau în calcul este motorul blue dci de 95cp)  nu am mers cu el dar conform fisei tehnice ar trebui sa tragă bine 220nm, la o masa de 1180kg. În mintea mea am zis "dacă am început sa ma gândesc la logan, înseamnă că am îmbătrânit!". Sau un golf 7 tdi cu probabil un minim de 200000km la bord.  Sunt ferm convins ca nu se compara golful cu loganul la ținută de drum, insonorizare și multe altele dar de aprox aceeași bani iei 1masina noua sau 1 mașina sh cu aprox 200k la bord. 

Acum am un seat exeo pe benzina de care sunt super mulțumit dar circul 2saptamani la cam la fiecare 2.5-3luni(deci circul putin nici 10000 într-un an) dar in viitor voi rămâne acasă și probabil voi face 25000-30000km într-un an. Deci în vreo 5 ani sa zicem 150000km și rămân cu întrebarea loganul dci de 95cp(pe care teoretic aproape as avea ce am și pe exeo ca dotări) în care nu-mi fac probleme că de: mașina noua, garanție, motor fiabil.. 

Sau golf 7 1.6 tdi sh care mai confortabil, poate mai dotat(na alta sigla pe capota) dar cu un minim 200000km în bord + cei 150000km pe 5ani teoretic în care sunt posibile probleme pe la injectoare, turbina, pompa, egr, etc... 

După ce te pui la casa ta, îți mai vine și un copil parca te gândești la o mașină care sa tine cu casa,  consum mic, consumabile ieftine, întreținere ieftina...  

Dar când te obisnuiesti cu calitatea germana parca nu prea vrei sa dai înapoi! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la o simpla cautare pe dacia.ro, motorul dCi95, te obliga la minim Laureate, si doar fara nici o alta extraoptiune deja e 12.400. La banii astia nu prea te gandesti la golf de +200k, ca gasesti pe la 80-100k, si se schimba un pic problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul tine de buget asa cum s-a mai spus

Si oricum e la fel daca e masina noua sau second - daca nu ai curtea ta , garajul tau , la fel o vei gasi dimineata zgariata in parcare , conteaza cat de mult pui la suflet

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate gasi lovita zgariata si cand ai garajul tau..asta in caz ca o scoti in oras sau in tara si nu o tii doar pe post de ornament inchisa in casa

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Știi, noi suntem ceva de genu:dacă aveam eu 12mii de e pai îmi luam nuș ce passat sau nuș ce bmw cu extra Pele cu trimatronic, și faruri laser frate...,, dar când muncești sa aduni aia 12mii parca te gândești de 2 ori pe ce vrei sa dai banii. 

Și tu vii cu logan în parcare și trage vecinu lângă tine cu un golf 7 cu xenoane și "toate alea" și zice ca a dat tot ca tine vreo 12mii ca tine, dar după vreo 3 luni(nu-ți mai zice vecinu "ca doar are mașina de jermania" ca a schimbat egr, poate ambreiaj+volant poate vreo pompa de înalte) sau poate pur și simplu are noroc și mai face încă fo' 200k km fără nicio problema și atunci tu ramai "găină"  cu logan în parcare?

Pana la urma cum zicea și un coleg: e vb de buget, preferințe, mofturi, cum crezi ca te vede lumea.. (ca la noi e plin de asa ceva) 

Când am cumpărat exeo un prieten și-a cumpărat a4 b7 tdi și povestea altui prieten : " ce bă, cum te dai jos din Audi?! Și cum te dai jos din seat?!

Între timb el a schimbat ambreiaj+volant, ii cârâie ceva pe la direcție, turbina e pe ducă... 

Eu am băgat bani în jante, anvelope, leduri, xenoane, uleiuri bune... 

Ma uitam și pe motortalk.de și nemții au oarecum aceleași întrebări: sh sau un lowcost nou. Și ce sa vezi își vând bmw-urile și vw-urile care au km bineînțeles și își cumpără dacia! La care se gândesc ca aprox 5 ani nu vor avea probleme. Și noi le cumpărăm lor sh-urile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers zilele trecute cu un logan din 2015 parca, cu vreo 200k km, break, masina de firma, de 90 cp ; pot sa spun ca se misca impresionant de bine si consuma putin ; silentioasa, insa se uzeaza repede cam orice plastic in interior ; pe langa asta, scaunele alea sunt infecte, si buretele era foarte lasat pe ambele scaune...ti`as recomanda la banii aia sa iei in calcul un megane NOU 1.2 TCE 116 cp, pe care cu rabla si in varianta de echipare business il iei cu ~12,5k, sau un megane 1.5 dci din 2016/2017 cu < 150.000 km, pe care le gasesti la preturi foarte bune si care, dpmdv sunt un compromis pefect intre logan si golf, iar 1.5 dci este un motor foarte bun, fara absolut nicio problema de fiabilitate de dupa 2014 din ce m`am documentat si eu. Pe langa asta, megane il vei gasi cu optiuni mai bune si este o masina ok din toate pdv in raport calitate / pret. 

 

Daca vrei sa alegi strict intre logan si golf, iti recomand logan decat un 1.6 tdi cu 200k km cu care ai in plan sa mai rulezi nica 150k. Cu siguranta costurile de intretinere nu vor fi mici, desi vei avea confort si toate cele pe care le`ai enumerat si tu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza foarte mult si ce este o masina pentru tine. Dupa ce am mers niste km cu logan din 2016 diesel, echipare "confortline" adica nici chel nici full - am concluzionat ca daca masina o iei exclusiv sa iti faci treaba fara batai de cap, sa fie practica, si sa aiba dotari normale, de bun simt - loganul este o alegere absolut corecta si cvasi imbatabila. Este absolut rational sa il alegi in fata "masinilor-la-care-egr-ul-costa-13_meleoane-fara-manopera" :D

Insa - este o masina care nu iti va provoca niciodata vreo placere de a conduce, nu te vei uita niciodata in urma dupa ce te indepartezi de ea - si decizia de a o vinde dupa numarul de km / ani propusi va fi extrem de usoara. Asa ca, daca iti doresti asta de la o masina, vei ura loganul...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In plus loganul nu ofera siguranta,din mai toate accidentele serioase nu se scapa cu viata.Am avut mai multe,Dacia tot conserva ramane,chiar daca e noua sau veche.Am inceput cu berlina si continuat cu logan,nimic nu e schimbat in afara unor motoare care chiar au fost reusite.Dar atat,in rest e o masina slaba,ii lipsesc multe ,in plus au si ei motorizari cu probleme .A compara logan(chiar si nou) cu golf sh e aiurea,comparam mere cu pere.Mai corect e sa comparam megane,focus cu golf si atunci ar fi corect.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma , iti faci singur calculul , bugetul ptr masina e ceea ce ramane dupa ce scazi din bugetul total , ce ai nevoie ptr familie in orice situatie

Si apoi vezi ce Golf iti permiti :ROflag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu 9000 euro cumperi un Megane 4 .2016 sub 90.000km. cu dotari destul de avantajoase, clima, navi, interior semipiele, 1,6 dci 130cp. euro 6. jante magneziu, privaci glass, plus alte nebunii la media, pilot automat, proiectoare, geamuri si oglinzi electrice, senzori de ploaie lumini..... Nu as lua Logan nici daca ar fi 3000 nou. Se gasesc variante mult mai bune si de alta calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, mad_kat said:

 Este absolut rational sa il alegi in fata "masinilor-la-care-egr-ul-costa-13_meleoane-fara-manopera" :D

La Logan crezi ca e mai putin? In afara de motorizarile vechi MPI, Dacia nu mai este demult ieftina la piese. Unele sunt cu adevarat piperate - senzori, servomotoare, elemente de caroserie, plastice etc.

De asemenea, detalierea pieselor este slaba, pentru un oring cumperi toata teava, de ex, si asa cresc costurile.

De ex un burduf de planetara exterior OE e 200 si ceva de lei, trebuie sa schimb eu unul... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!