Jump to content

Masina noua vs Masina Second Hand


Teodoreanu
 Share

Postare recomandată

talisman a fost una din lista scurta de interes  pentru mine inainte sa iau passat. Aveam posibilitatea s-o iau direct din franta de la renault, masini ok certificate, de incredere. Ce m-a facut sa dau inapoi a fost intretinerea ei, piese scumpe, greu de gasit, devalorizare mare la revanzare etc. 

Referitor la dilema ta, as zice nu in cazul talismanului din cauza motorizarii. Masina este mare, grea si vei simti acest lucru. A3-ul ar fi alegerea mea, insa privind nr de km...(am piticii mei) si mi se pare scumputa. Un mare plus ca este quattro si automata.

p.s. intrebi pentru un prieten sau pentru tine? Ca dupa semnatura, nu vad logica sa dai octavia pentru una din cele doua :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea este pentru un amic . El inclina spre Talisman eu am zis  pas la amandoua . Am pus pe site sa vada si el mai multe pareri sa nu zica ca eu sunt subiectiv intr-un fel . Am avut inainte Megane 2 si i-am spus si eu ca intretinerea te rupe si pretul de revanzare este vai de capul lui . Eu am vandut Meganul 2 in 2014 dupa 7 ani cu 130 de mii de km, intretinere doar la reprezentanta, masina fara accident sau elemente revopsite, tinuta in garaj cu 3000 de euro . Dupa ce de noua a costat 15500 de euro si intertinerea a costat fara numar ( aprox 5000 de euro ) in 7 ani . Audi  este o masina mai buna, mai dotata , dsg , 4X4 dar are km multi cu siguranta urmeaza sa bage bani in ea plus pretul este maricel . El este incantat ca amandoua se vand printr-un dealer auto si nu este de la samsari dar......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deschizi cutia Pandorei. :) 
Pentru cine vrea costuri predictibile și un oarecare confort psihologic, mașină nouă (sau cât mai nouă, maxim 2-3 ani și rulaj mic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare foarte scump A3-ul ala la km pe care ii are. Nu ca as recomanda cealalta varianta dar cred ca se poate gasi un Golf sau o Octavie noua acum, ca se pregateste lansarea noului model la ambele modele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia am incercat si eu sa ii sugerez o Octavia de pe stoc decat o masina noua (dar veche) ca este an de fabricatie 2018 Talismanul si Audi km multi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa-ti iei A3 din 2014, 178.500 km la 19.000 euro ?  ?

Clar nu merita, sunt variante mult mai bune, cum ai zis si tu Octavia noua din stoc, sau second Audi A4 B9, an mai bun, km mai putini, pret mai mic.

https://www.autovit.ro/anunt/audi-a4-b9-ID7GyW73.html#9c37390a47

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci asa arata un A4 cu 114k la bord :Driver:

Ce materiale slabe folosesc astia la Audi

Zici ca are 300k lejer

Sau are ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil orice, nu am de unde sa stiu daca sunt reali sau nu. Mai e si varianta in care masina sa aibe acei km din bord si sa fi rulat foarte mult in oras, deci automat mult mai multe ore de stat in masina decat daca ai face aceeasi km la drum lung. Daca si ocupantii sunt mai impliniti deja sunt gata saracele scaune, mai ales cum sunt aici cu piele si profilate. Zic si eu ... ☺️

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scump Audi-ul.

La banii ar trebui sa gaseasca lejer minim 2016, maxim 100.000 km  Passat/Golf/Octavia/Superb/A4/.....

 

+LE: Eu personal in bugetul ala nici nu m-as mai uita prin Romania... Uite daca e fan Dealer+Garantie:

https://www.audi-zentrum-ingolstadt.de/gebrauchtwagen?id=8744&car=audi-a4-avant-2.0-tdi-s-tronic-navi-xenon-2xpdc-sport

Modificat de horry_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

woaw..tavitara mi se pare ca exagerezi grav... 300k km lejer... nu stiu cum socotesti sau in ce masura faci aceasta afirmatie total nefondata, dar totusi, faptul ca se vad semne normale de uzura pe pielea aia la 114k km, care de altfel este pretentioasa si nu poti sa stii daca a fost intretinuta corespunzator, nu cred ca e motiv sa afirmi 300k km lejer...nu stiu cu ce masini la 300k km lejer ai mers tu si aveau toate plasticele intacte, inclusiv volan, schimbator..dar iti garantez ca am vazut mult mai rau ca cea din anunt la sub 150k.

 

Sustin spusele lui horry ; un superb sau un passat ar fi ceva frumos si corespunzator la 20k euro, SH, aproape noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar Talisman strict intre cele doua! O masina de peste 5 ani va cere intretinere fara doar si poate, garnituri, bucse, plastice etc.

Ca posesor atat de masini noi cat si SH am ajuns la concluzia ca alternativa la masina noua este masina de ~1an vechime si 20-30k km, cand deja o mare parte din valoare este pierduta si masina este practic noua.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stau și mă gândesc, cel care dorește să cumpere mașina, cumpără caroseria sau tot pachetul ? Cum pisici sa pui motorașul ăla pe vaporul ăla de mașină ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel cum multi pun 1.6 tdi pe passat :) doar ca 1.5 dci e mult mai fiabil si durabil..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru raspunsuri am sa ii arat prietenului meu parerile voastre asa poate vede si el ca cel mai bine ar fi sa mai caute si alte variante .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masinile sunt din clase total diferite nu e deloc logica comparatia.

in loc de talismanul ala mai bine ar cauta un passat de 2-3 ani vechime cu 60-100.000km, sau un superb in aceleasi conditii sau daca tot vrea compacte o octavia3/golf7 foarte dotata si cu foarte putini km de 1-2 ani sau daca tot vrea masini cu km multi si din 2014 macar sa se uite la un a4, a6 :)))

audi ala e exagerat de scump probabil din cauza ca are ceva optiuni...dar este tot o compacta oricum ai da-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cum e? https://www.autovit.ro/anunt/skoda-superb-iii-ID7Gzh0P.html#xtor=SEC-81

Mai sunt cateva Superb in aceeasi zona de pret, sub 100k km, in stare foarte buna, rulate in Ro, unele inca in garantie.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar ca fapt divers.. In iunie am luat direct din Germania  de la dealer vw, un G7 din 08.2015, dotare HL, 1.4 TSI, 150 CP, 55k km cu 17000 euro.... 

Deci se poate si mai bine decat A3 propus si, recomand mobile.de  pentru oferte mai bune ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce pitici pe creier are omul. Eu am cumparat 4 masini pana in prezent, intre 2 si 5 ani vechime in momentul achizitiei, minim 46.000 km (Seat Cordoba 1.9 TDI), maxim 82.000 km (Seat Leon 1.9 TDI). Nu as da peste 10.000 euro pe o masina cu 200.000 km in bord (pardon, psihologicul 18x.xxx sau 19x.xxx) indiferent de dotari (Audi A3 este un Seat Leon mai scump si posibil mai manarit) si nu cred in mituri cu masini din Germania vandute in Romania cu pret mai mic decat cele cu nr de km similar de pe mobile.de, asta in cazul in care nu au trecut prin faza de dauna totala.  

Rationamentul meu cand am cumparat masini a fost sa nu platesc marca, sa le pot tine macar 5 ani (estimat 100.000 km) fara investitii majore si sa le pot instraina la randul meu in stare buna (fiind ok, toate le-am dat la cunoscuti in cateva zile). Leonul a fost singurul care nu s-a conformat planului, l-am tinut 7 ani ca mi-a placut foarte mult. Ca idee, pretul unei masini nepurtatoare de sigla Audi/BMW scade la 1/2 dupa 3-4 ani de la data productiei (exceptie Renault, devalorizare mult mai rapida). 

 

 

De ex mașina de mai jos, trebuie sa îți lipsească o serie de țigle sa dai mai mult de 5000 euro pe ea ???

https://www.olx.ro/oferta/passat-2015-IDd3zwU.html

 

Modificat de panteraroz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu toti cumpara o masina cu gandul ca o tin 5 ani si o vand la pret bun

Unii cumpara masina preferata , poate investesc in ea mai mult decat face , se bucura de ea si o vand apoi la pret nerentabil ptr cat au dat si au investit , cand gasesc alta masina preferata

Daca toti care ar cumpara masini ar gandi ca tine , nu ai mai avea cui vinde nici tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ca nu as da peste 10.000 euro pe o mașină cu 200.000 km în bord indiferent cum o cheamă și ce dotări are, Seatul l-am cumpărat cu 8400 euro în 2012 la 82.000 km si vândut cu 3000 euro și 183.000 km, sigur va necesita recondiționarea turbinei in 1-2 ani (KKK originală) și intervenții la electromotor, noul proprietar știe asta fiind mecanicul care a întreținut-o :)), dar la banii ăștia este foarte mulțumit ca motorul și cutia merg impecabil. 

 

Cu logica de mai sus nu am băgat bani în niciuna, doar consumabile, distribuție și ambreiaj la Leon. Cordoba a halit 45.000 km intr-un an jumătate, inlocuit doar discuri și plăcute. 

Ce sens are sa dai 10-15.000 euro pe o mașină "preferată" la care descrierea începe cu sistemul de sunet și pe care de fapt nu ți-o permiți din moment ce o cumperi uzata bine (da, după 200.000 km toate mașinile cer bani indiferent pe ce norișor occidental au rulat) în care apoi sa mai investești încă 5-6.000 euro în 1-2 ani și sa stai cu emoții la drumuri lungi ca mai pica una alta? Unde mai pui ca petreci mai mult timp uitându-te sub capota decât conducând-o. Dar nah, ai Passat/BMW/Audi. 

Forumurile, olx și YouTube sunt pline de povesti cu mașini "aduse" la care lista de reparații și piese schimbate este lunga, iar faptul ca au venit pe roti Germania - România o performanta demna de lauda ? 

Pentru mine o mașină bună este aia care știi sigur ca te tine un drum de 2000-3000 km indiferent de condiții. De asta prefer cea mai buna combinație motor-an-km pe care mi-o permit, niciodată mașina mai veche de 5 ani. 

Cazan (mașina peste 200.000 km) mi-aș lua doar dacă este mai ieftin de 5000 euro și as sti ca eu sunt capătul de linie, dacă pica prea multe îl dau la rabla și nu ma oftic. 

Pe scurt, sper ca RAR și politia vor ieși serios la strada sa verifice frâne, direcție, noxe și sa tragă pe dreapta texanii de BG căci prea am ajuns groapa de gunoi auto a Europei. 

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Meamm..frate...ce fixatii si idei preconcepute..cumpara tu km si nu masini, apoi mai vedem cine e fraierul.. crezi ca toate masinile se autodistrug la 210.000 km si oricare e troaca si nu iti mai ofera siguranta..esti pierdut in alta lume..fiecare isi cumpara ce vrea, dar a alege intre 2 masini identice, una cu 120.000 km SH din 2015 si alta cu 220.000 tot din 2015, si sa crezi ca vreuna iti ofera siguranta unor 2-3000 km rulati continuu iar cealalta nu, esti de'a dreptul caraghios. Oricand te poate lasa o parte electrica pe care nu ai cum sa o previi indiferent de nr de km..iar diferenta de pret la achizitie intre ele, un golf 7 sa zicem, in aceeasi varianta de echipare ar fi de ~ 2-3000€. Daca ambele sunt intretinut corespunzator, crezi ca bagi in cea cu 230k km 3000 ? Si in cealalta ai garantia ca nu bagi nimic? Ca tu rulezi o masina 100k km si o tii ca pe o toroapa si se devalorizeaza si o dai la un pret de nimic ca sa bucuri pe altul ca are motorul si cutia ok, ansamble ce tin 4-500.000 km....nu stiu care din noi conduce cazane. Pe langa asta , o masina in principiu nu iti da batai de cap din toate pdv pana pe la 100k km. Apoi, cum ti'o fi norocul. Dar intre 100-250k km pica foarte multe consumabile. De la ambreiaj, turbina, egr, pompe, poate un injector, senzori, amortioare, rulmenti, toata bucsaraia, posibil alternator / electromotor....etc...ai sanse ca o masina trecuta de pragul de 200k km sa fie la a2a tinerete si daca a fost intretinuta corespunzator si nu a fost lasata sa ajunga in paragina si vanduta pe cel mai mic pret cum deduc din ceea ce spui tu ca nu a vrut proprietarul sa bage bani in ea sa te mai duca mult si bine fara investitii...depinde in primul rand de felul in care a fost intretinuta masina, de problemele de fabricatie specifice modelului / motorizarii, de drumurile pe care a rulat, ca una e sa rulezi 90% urban cu 100.000 de porniri, opriri, sa freci cutia si ambreiajul in trafic infernal bara la bara pe drumuri proaste in care strangi ore de functionare ca un utilaj, si alta e sa rulezi 100k la drum intins unde motorul isi mentine temperatura de lucru si faci 1000 km dintr'o bucata.

 

Felul in care pun samsarii problema cand vand o masina nu reflecta starea acesteia..fiecare face cum il duce capul, si majoritatea se aliniaza la cerintele romanului pretentios, care vrea masini dotate si cu km sub 200k. Du'te afara si ia'ti o masina de la un dealer apreciat, la un pret corect, cu istoric la reprezentanta, si vezi care e diferenta in istoric intre o masina rulata corespunzator si una rulata pe drumurile noastre.

 

Ar mai fi si altele de zis..dar consider ca mi'am pierdut destul timp sa scriu aceste randuri pt cei pe care i'ai fi putut dezinforma..

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, tavitara said:

unii isi permit sa intretina masini premium cu peste 200.000 k

  Sa zicem ca iti permiti sa intretii un Rolls-Royce, iti permiti sa platesti service, chiar si platforma la nevoie, dar daca ajungi pe platforma cand mergi in concediu iti convine? Nu-i vorba ca-ti permiti sau nu, este vorba ca unii nu au nervi sa stea prin service (poate au bani, dar nu nervi), si atunci de banii cu care si-ar lua un Touareg cu +200.000 Km, isi iau Duster. 

  Totusi, cea mai buna masina este masina noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu respect pe toti care cumpara masini noi ptr ca datorila lor , piata auto are oferta mare la masini second

Dar avand o singura viata , prefer sa conduc ce imi place , in viata asta ...

Masina noua este si cea mai scumpa

Si daca imi place o masina de 60.000 euro pe care o pot lua in stare buna second la 15.000~20.000 , nu am nicio ezitare in alegere

Dar nu ii critic pe cei care isi iau Duster , sau masini cu 1-2 ani vechime sau cu km putini , etc

Nu le fac masinile cazane nici daca arata ca niste cazane

Asta vroiam sa ii explic colegului cu Yeti

Eu il inteleg ca este bucuros ca si-a luat Yeti ptr ca nu si-a permis Tiguan , dar nu e vina noastra

 

Am avut Sorento luata la 50.000 km , deci practic ...noua ... vorba vine , noua e doar noua , in rest e second

Atunci cand am luat-o nu imi permiteam altceva

Degeaba

Nici nu se compara cu Touareg 7P la 200.000 km

Cine zice altfel se pacaleste singur

 

 

 

 

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare isi sustine propria cauza. Eu sunt de parere ca masina pe care ti-o permiti trebuie sa iti ofere si un confort psihologic, nu numai fizic. Adica sa iti permiti un casco la ea, o revizie autorizata, niste cauciucuri premium. Degeaba ne dam noi bombardieri ca dam altfel cand coboram din q7, ca ne vad vecinii, ca stau altfel pe sosea la 200 km/ora, pe cand nu ii faci un casco, revizia o faci la nu stiu ce garaj fara factura ca e mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!