Jump to content

Octavia 4 - discutii generale


cristiansen077
 Share

Postare recomandată

Niciodata nu vede a 4-a in oras, mrrg maxim cu a 3-a, 55-60km/h si 2 cilindri. Am un coleg cu aceeasi masina, aceeasi motorizare dar DSG si ii schimba in a 6-a pe bulevard putin mai lung, total chinuit dar "eco".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. 

De cand a venit sezonul rece am constat ca pe spate baga doar aer rece. 

De exemplu, setez 25 de grade, in fata este un aer fierbinte iar in spate vine rece. 

Pe spate nu am climatronic, doar incalzire normala. 

Este vreo smecherie si nu ma prind eu?

Modificat de GinelSB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, GinelSB said:

Salut. 

De cand a venit sezonul rece am constat ca pe spate baga doar aer rece. 

De exemplu, setez 25 de grade, in fata este un aer fierbinte iar in spate vine rece. 

Pe spate nu am climatronic, doar incalzire normala. 

Este vreo smecherie si nu ma prind eu?

nu cumva in spate aerul ajunge doar la setarea pe o anumita pozitie, cea pentru front?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tzuicomicina Ai să râzi, dar dacă mergi normal mașina îți va recomanda să schimbi treptele repede deși viteza de deplasare nu cere asta.

Și O3 făcea la fel.

Adică poți merge cu a 4-a în oraș la 50-60 km/h lejer fără să dea în nas sau să trepideze.

Dacă sunt proiectate și construite pentru consum și noxe mai puține, e de înțeles de ce se comportă așa. 

 

@GinelSB Am observat și eu asta aseară. Chiar m-am mirat de ce nu bagă cald pe spate, tot în două zone e și a mea, dar nu i-am dat mare importanță. Nu am avut timp să studiez. Și climatizarea mi se pare că nu poate ține geamurile dezaburite așa cum o făcea O3, dar o pun pe seama faptului că având comenzile pe ecranu tactil, și probabil mai multe setări, nu am reușit eu să le cunosc pe toate.

 

@skodamen Nu cred să aibă importanță, deși nu te contrazic, pentru că la pornirea climei, fără a seta un loc anume pe unde să sufle, ar trebui să sufle peste tot, inclusiv în spate.

Nu cred să influențeze foarte tare că oricum se face cald în toată mașina, dar cei care stau în spate vor fi deranjați de acel "front" de aer rece.

 

Să "înveți" toate comenzile, cum se comportă mașina și funcțiile pe care le are, noi sau familiare, trebuie să treacă ceva vreme și toate anotimpurile pentru că vara nu poți folosi parbrizul încălzit și nici iarna aerul condiționat pentru a te răcori.

 

Eu am parbriz încălzit la actuala, nu am avut la fosta, și nu știu să-l folosesc încă, nu am avut ocazia, nu știu la ce să mă aștept, însă nu cred că voi afla curând cu vremea actuală pe care o avem.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, clar ca poti conduce si cu O3 la fel, cu a 4-a la ~1500rpm dar acolo daca intra ACT-ul parca vibreaza prea tare. Dar la Golf cu 96kW am aprox 2400-2500rpm la 50km/h iar cu O3 am aprox 2000rpm. Pentru multa lume asta probabil nu conteaza, dar acel motor cu ciclu Budack e mai zgmotos si are si un zgomot specific la acea turatie, iar din acest motiv eu atunci schimb treapta si merg cu a 4-a iar motorul sta pe la 1800-1900rpm unde merge frumos si silentios iar ACT-ul nici macar nu se simte. Cred ca pentru EA211 Evo sweet spot-ul pare a fi ~2000rpm in trafic normal, dec treapta a 3-a la 110kW si treapta a 4-a la 96kW.  Eu asa le conduc si probabil nu toata lumea prefera sa le conduca asa.

Modificat de tzuicomicina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Gabriel*77 said:

Eu am parbriz încălzit la actuala, nu am avut la fosta, și nu știu să-l folosesc încă, nu am avut ocazia, nu știu la ce să mă aștept, însă nu cred că voi afla curând cu vremea actuală pe care o avem.

 

Pe langa dezghetare manuala, parbrizul incalzit se activeaza automat daca se abureste pe interior si vezi cum dispare aburul, incepand de sus. Tot de sus incepe sid ezghetarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

 

O întrebare despre scaunele încălzite. 

 

Au acestea senzori care monitorizează și pornesc încălzirea în mod automat?

 

Am observat de câteva ori că încălzirea în scaune pornește singură și nu am reușit încă să înțeleg motivul pentru care o face.

 

Sub o anumită temperatură senzorul care monitorizează centura de siguranță, sau un altul, pornește automat încălzirea când sesizează persoană pe scaun?

 

E gândit bine, nu mă deranjează, dar aș vrea să înțeleg ce și când porneste încălzirea.

 

Acestea pornesc automat doar când au ocupanți pe ele. Altfel nu pornesc dacă nu sunt acționate intenționat.

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Gabriel*77 said:

Sub o anumită temperatură senzorul care monitorizează centura de siguranță, sau un altul, pornește automat încălzirea când sesizează persoană pe scaun?

 

Pai mai joaca-te si tu in tableta aia si vei descoperi ca exista o setare dedicata pentru ceea ce descrii tu. Presupun ca nici in manual nu ai cautat...
Nu mai stiu exact in ce sectiune a meniului, exista optiunea de ON/OFF pentru pornire automata a incalzirii in scaune, separat pentru sofer si pasager. Cand acea optiune este ON, masina va porni automat incalzirea in scaun sub o anumita temperatura exterioara (nu stiu exact care este acea valoare), daca pe scaun este detectat un ocupant. Detectarea prezentei pe scaun se face pe baza asa-numitelor "cantare" care sunt necesare si la avetrizarea pentru purtarea centurilor si probabil si la decizii privind declansarea airbagurilor...

 

 

Screenshot 2023-12-11 at 13.10.27.png

Modificat de SkOmk4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu prea am timp să o butonez, dar am să-mi fax. Mulțumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Știe careva dacă se poate prelungi garanția de 4 ani la Skoda cumva? Contra cost bineînțeles și dacă contează (skuzaț kakofonia 🤭) undeva, la mașină s-a lucrat exclusiv la dealer oficial Skoda. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Extragarantia se achizitiona odata cu masina, era de 12 luni parca, nu acoperea decat motorul si cutia de viteze, praf in ochi.

Cei mai multi care beneficiaza de asa ceva au primit-o moca, in cadrul unor campanii.

Nu stiu pe nimeni care sa fi achizitionat ulterior extragarantia.

Sunt sigur ca un telefon la o reprezentanta te lamureste.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge achizitionat acest "pachet" si in anul 4 pana sa expire garantia, am intrebat eu la Avia dar atentie, acopera doar motorul si cutia, atat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi
On 11/27/2023 at 11:57 AM, tzuicomicina said:

Da, clar ca poti conduce si cu O3 la fel, cu a 4-a la ~1500rpm dar acolo daca intra ACT-ul parca vibreaza prea tare. Dar la Golf cu 96kW am aprox 2400-2500rpm la 50km/h iar cu O3 am aprox 2000rpm. Pentru multa lume asta probabil nu conteaza, dar acel motor cu ciclu Budack e mai zgmotos si are si un zgomot specific la acea turatie, iar din acest motiv eu atunci schimb treapta si merg cu a 4-a iar motorul sta pe la 1800-1900rpm unde merge frumos si silentios iar ACT-ul nici macar nu se simte. Cred ca pentru EA211 Evo sweet spot-ul pare a fi ~2000rpm in trafic normal, dec treapta a 3-a la 110kW si treapta a 4-a la 96kW.  Eu asa le conduc si probabil nu toata lumea prefera sa le conduca asa.

am testat si eu, sweet spot-ul pare a fi ~2100rpm in trafic normal :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cu toate problemele cu erorile pe care le am mi s-a făcut update la infotainment, mi-au apărut niște chestii noi, printre care și asta de exemplu... 

 

Screenshot_20240404_110059_Photos.png

Screenshot_20240404_110045_Photos.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este versiunea curenta? Ti-au pus 1969? 
Functiile "smart" din a doua poza le stiam si pe 1941, dar parca aranjamentul "butoanelor" din prima poza era diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am acuma, înainte aveam ceva cu 18xx din câte rețin. Nu știam că există și mai nou sincer... 

 

17122913405483364227225266193385.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dj.martzian

1941 deja este versiunea veche. A facut si SK release intr-un final la 1969. ☺️

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine e nou 😂 Pare puțin mai "snappy" acuma infotainmentul, recunosc, nu îi mai ia atât de mult să pornească tot. Nu mă grăbesc să trec pe ăla nou... 

Dacă mi se rezolvă și erorile alea random de assisturi, sunt happy. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!