Jump to content

Octavia 4 - discutii generale


cristiansen077
 Share

Postare recomandată

Nu, nu ai înțeles ... la acceasi cantitate de combustibil în rezervor poate sa arate valori diferite în funcție de consumul mediu recent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- nu stiu cum este la Octaviile benzina, la TDI-ul pe care l-am avut indicatorul de carburant NU era deloc linar;
- nu mai alimentati peste primul click, nu mai aveti Dacii 1300 si benzina se gaseste pe toate drumurile. Urcatul benzinei "pana in buza" o sa va trimita in service destul de repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandumbogdan

Eu am patit la Passat de 2 sau 3 ori in 4 ani sa nu recunoasca ca am alimentat si indicatorul a crescut lent si cam in 10 km de mers a ajuns la maxim sus.

De obicei opresc la primul click cand se opreste automat pompa de alimentare, asa le zic si la cei care ocazional sunt la pompa si pun ei pistoul.

Insa spuneai mai sus ca e contraindicat de pus prea mult, de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, SkOmk4 said:

- nu stiu cum este la Octaviile benzina, la TDI-ul pe care l-am avut indicatorul de carburant NU era deloc linar;

Asa e cred la tot grupul Vag, pe orice masina am avut din grup, indicatorul sta destul de mult in zona de full, apoi incepe sa scada rapid..

 

 

3 hours ago, adrian001 said:

Nu, nu ai înțeles ... la acceasi cantitate de combustibil în rezervor poate sa arate valori diferite în funcție de consumul mediu recent.

 

Arata range-ul diferit, cu jumatate de rezervor iti poate arata si 200 km si 300 km, in functie de consumul mediu. In schimb nivelul de combustibil din rezervor e dat de plutitor, care cand e la jumate, iti arata jumatate plus minus..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

48 minutes ago, Bebeee said:

Asa e cred la tot grupul Vag

La Renault-urile mai noi e cam la fel, in schimb la Megane 2 nu era cazul - era cat se poate de liniar.

 

 

3 hours ago, sandumbogdan said:

Insa spuneai mai sus ca e contraindicat de pus prea mult, de ce?

 

Vezi in video de la 1m40s

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/6/2025 at 2:21 PM, adrian001 said:

Pozitia acului este influentata de consumul mediu, nu este strict valoarea pe care o raporteaza acel plutitor din rezervor. Mergi pana scrie range 0 km pe CB (sau aproape) dupa care faci plinul pana la primul click, cam asa afli capacitatea reala a rezervorului. 

 

De unde ai informatia asta te rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta a sute de alimentari, ma rog, nu direct cu Octavia generatia asta ... dar lucrurile de genul nu prea se schimba la VAG de la o generatie la alta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandumbogdan

E foarte riscant sa mergi pana scrie range 0.

Daca ramai fara motorina si pompa de inalte merge in gol pe aer ai sanse mari sa se uzeze excesiv si sa produca span care strica injectoarele.

Eu de obicei nu scad sub jumatate de rezervor.

In legartura cu autonomia afisata, din ce am observat eu si din ce m-am documentat, se face in felul urmator: cantitatea de carburant / cosumul mediu pe ultimii 50km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, adrian001 said:

Din experienta a sute de alimentari, ma rog, nu direct cu Octavia generatia asta ... dar lucrurile de genul nu prea se schimba la VAG de la o generatie la alta. 

Ce zici tu e valabil pentru calculul distantei pe care o poti parcurge cu combustibilul din rezervor, de aceea aceasta distanta poate sa si creasca nu numai sa scada. Indicatorul nivelului de combustibil asta arata: nivelul. Nu are legatura cu consumul, de aceea, nivelul doar scade, nu creste. Pe de alta parte, indicatoarele de nivel nu arata exact si nu sunt liniare nu numai la grupul VAG. Sunt marci la care "acul" incepe sa coboare imediat dupa ce ai facut plinul sunt altele la care acul incepe sa coboare abia dupa ce s-au consumat vreo 10 litri. Indicatoarele cu afisaj digital (cum am si eu), cu liniute care se sting pe masura ce rezervorul se goleste, sunt si mai putin precise din motive evidente. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa ai dreptate, nu stiu exact ce vodoo face VW pana sa afiseze nivelul de carburat, tot ce stiu din experinta este ca la acleasi nivel indicat pe ceas pot alimenta cu cantiati diferite de carburant. In cazul asta este greu de determinat daca chestia asta este din cauza dificulatatii de a masura precis nivelul de carburant sau din alte cuaze. Dar un caz interesant despre cum sunt "ajustate" indicatiile de pe ceasurile de bord este cel de la temperatura antigelului, unde la temp reala a antigelului de la 75 de grade la peste 90 de grade, afiseaza fix 90 de grade pe bord. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, nici indicatorul de nivel nu afiseaza in timp real

are o oarecare latenta data de modul de functionare

daca ar afisa timp real, ar misca acul in bord ca la hora de la nunta.

cine a avut Dacia - Oltcit, stie, acul de carburant se misca tot timpul cand se mergea pe denivelari... pentru ca plutitorul de nivel transmitea direct la ceas.

Aici avem intermediere software, deci un nivel estimat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o "intermediere software" la nivelul carburantului cum e la temperatura. Exista doar un filtru capacitiv pasiv pe semnalul de la senzorul de nivel care "amortizeaza" variatiile bruste si confera acea "latenta". Daca vreti sa testati asta, puteti scoate sonda din rezervor si misca manual tija. Veti vedea ca la miscari bruste acul va ramane nemiscat pentru o scurta perioada de timp. Nivelul este aratat corect in functie de nivelul din rezervor. Daca asezati tija de cate ori vreti in aceeasi pozitie (pe potentiometrul de semnal) acul de pe bord va arata de tot atatea ori aceeasi valoare dupa un anumit timp. Exceptie face cazul cand tija mai "agata" usor in unele locuri si produce salturi mici, de obicei de fiecare data la acelasi nivel pe ceas.

La mine, cand e rezervorul plin ochi, plutitorul sta complet in motorina cam la 1,5 cm de "tavanul" rezervorului si de aceea acul pe bord incepe sa scada abia cand motorina scade sub acesti 1,5 centimetri si plutitorul poate sa coboare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica vrei sa spui ca semnalul de la plutitor nu e digitalizat si eventual procesat si in software-ul de la ceasuri ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat doar la mine (pe Skoda, care are indicator analogic) si nivelul arata la fel pe bord cand pozitia pe potentiometru e la fel. M-am jucat si la minim si la maxim si la pozitii intermediare. Eu am fost curios sa masor ca sa stiu cata motorina mai am cand se aprinde becul (in realitate nu merg cu mai putin de 1/3 din rezervor, a fost doar de studiu). La mine, cand se aprinde martorul mai am cam 8 litri disponibili. Iti dai seama ca aceasta cantitate poate fi diferita de la masina la masina in functie de pozitia plutitorului in rezervor.

La cele cu indicator digital nu stiu, dar iti dai seama ca acolo e posibil orice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cand ai 4x4 si 2 senzori de nivel? ghici ce software face media ?

Este intermediere software in functie de rezistenta cursorului. Altfel nu ai avea posibilitatea sa faci adaptarea nivelului din rezervor cand schimbi rezervorul sau sonda, de exemplu.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, florilar1 said:

Nu e nici o "intermediere software" la nivelul carburantului cum e la temperatura. Exista doar un filtru capacitiv pasiv pe semnalul de la senzorul de nivel care "amortizeaza" variatiile bruste si confera acea "latenta". Daca vreti sa testati asta, puteti scoate sonda din rezervor si misca manual tija. Veti vedea ca la miscari bruste acul va ramane nemiscat pentru o scurta perioada de timp. Nivelul este aratat corect in functie de nivelul din rezervor. Daca asezati tija de cate ori vreti in aceeasi pozitie (pe potentiometrul de semnal) acul de pe bord va arata de tot atatea ori aceeasi valoare dupa un anumit timp. Exceptie face cazul cand tija mai "agata" usor in unele locuri si produce salturi mici, de obicei de fiecare data la acelasi nivel pe ceas.

La mine, cand e rezervorul plin ochi, plutitorul sta complet in motorina cam la 1,5 cm de "tavanul" rezervorului si de aceea acul pe bord incepe sa scada abia cand motorina scade sub acesti 1,5 centimetri si plutitorul poate sa coboare.

Asta e parerea ta. FA urmatorul experiment, scoate siguranta de la ABS astfel ca masina sa nu stie cu ce viteza mergi si observa indicatiile senzorului de combustibil.

 

21 hours ago, florilar1 said:

Am verificat doar la mine (pe Skoda, care are indicator analogic) si nivelul arata la fel pe bord cand pozitia pe potentiometru e la fel. M-am jucat si la minim si la maxim si la pozitii intermediare. Eu am fost curios sa masor ca sa stiu cata motorina mai am cand se aprinde becul (in realitate nu merg cu mai putin de 1/3 din rezervor, a fost doar de studiu). La mine, cand se aprinde martorul mai am cam 8 litri disponibili. Iti dai seama ca aceasta cantitate poate fi diferita de la masina la masina in functie de pozitia plutitorului in rezervor.

La cele cu indicator digital nu stiu, dar iti dai seama ca acolo e posibil orice.

Si la masina ta indicatorul e tot digital, chiar daca ai un ac indicator, ala e miscat de un motoras pas cu pas care e comandat de un montaj digital, nu e ca la dacie sa fie inseriate cele 2 bobine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam Cristi, chiar o sa incerc cand se mai incalzeste afara si cu siguranta scoasa... stiam ca vitezometrul si turometrul sunt motorase pentru ca poti face "stage" pe ele, nu si indicatorul de motorina (mi se parea prea scump sa pui motor pas cu pas la indicator). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy, @adrian001, @andrei_221 ati avut dreptate (imi pare rau ca am poluat topicul cu concluzia mea pripita bazata pe un test simplist):
- indicatorul de nivel de pe bord este actionat digital (motor pas cu pas), deci semnalul analogic este complet procesat;
- este total personalizabil (programabil), se poate seta minimul, maximul, sensul de crestere (stanga la dreapta sau dreapta la stanga) precum si curba de afisare (care tine cont de forma fizica a rezervorului) functie de semnalul analogic primit de la plutitor;
- la masinile de serie curba de afisare nu este liniara ci aproximativa si este usor diferita la masini de acelasi model (doar prin programare personalizata se poate liniariza);
- daca informatia despre viteza lipseste total, indicatorul de nivel de pe bord o ia razna;
- daca rotile nu se invart sau se invart la o viteza aproximativ constanta atunci nivelul este aratat pe bord conform cu informatia primita de la plutitor;  
- cand exista variatii de viteza bruste (la accelerari si la decelerari importante) nivelul pe bord ramane in aceeasi pozitie indiferent de pozitia plutitorului si se mentine timp de zeci de secunde bune si dupa ce viteza rotilor devine iarasi relativ constanta.
Concluzie: citim pe bord doar rezultatul unor calcule matematice stabilite de producatori si nu informatii cu adevarat reale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow, te-ai mișcat destul de repede cu testele. Eram ferm convins ca e digitalizat și procesat in software pentru a compensa diferite chestii. Si asta la orice masina din grupul VAG din 2000 încoace, deși e posibil ca pana si la modele mai vechi de atat sa fie la fel. Eu cumva am transa concluzia pe baza observațiilor ca si simplu utilizator (fara a intra adanc in functionarea sistemul si a-l testa pe toate partile) ca ar fi cumva dependent si de consumul mediu recent, posibil totusi sa fie o ipoteza falsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!