Jump to content

Octavia 4 - discutii generale


cristiansen077
 Share

Postare recomandată

Folosesc de 2 saptamani aawireless si functioneaza perfect, orice functie ca si pe fir.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zidanne Da-mi un pm cu mai multe detalii te rog, imi pot face drum.

 

@BeciAcusticam incercat astazi aawireless cu S23+ si merge decent. Eu caut o varianta pentru iOS.

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Bogdan Moraru

Domnilor,

 

As propune un sticky sau un DYI pentru potentialii "audiofili" dintre noi care detin o Skoda cu Canton si nu sunt deloc multumiti de bass-ul din portbagaj si fie vor sa il imbunatateasca fie sa il upgradeze dar cunosc probrlema de Speaker Check daca rezistenta nu este prezenta in valoarea asteptata de amplificator.

 

Amplificatorul cat si difuzorul din portbagaj sunt de 2X8Ohm si 100W pe canal. Orice rezistenta suplimentara 2X4Ohm etc va praji finalii amplificatorului, in timp, deci nu incercati retrofituri de acest tip.

 

Pentru oricine nu doreste un upgrade ci doar o imbunatatire a sunetului si a bass-ului prezent atat in cabina cat si in portbagaj, inversati polaritatea din mufa care intra in subwoofer. Pe scurt puneti + la - si + la - in mufa. Da, suna stupid, nu e normal dar din pacate polaritatea acestui minunat subwoofer este inversata. Sunt destule topic-uri pe forumurile externe, unii chiar au construit cabluri mufate plug and play pentru inversarea polaritatii.

 

Pentru cei care doresc sa faca un upgrade cu un sub amplificat, amplif+sub, veti avea nevoie de Helix AAC.3HP (atentie, trebuie sa fie HP). Acest adaptor Hi-Low este alimentat cu 12V (bricheta, contact, cum vreti voi) si semnalul audio extras din mufa care intra in subwoofer. Nu veti avea erori, canalul de subwoofer va fi perfect functional, permanent.

 

Acum, unde de fapt devine si interesant, la cuplarea si alimentarea cu polaritatea "corecta" conform diagramei instalatiei electrice, subwooferul aftermarket avea un Clip major si suna destul de spart, lipsind frecventele intre 40 si 60HZ. Clipping-ul era atat de agresiv incat intra amplificatorul in protectie.

 

Dupa N ore, zile, pierdute am decis in aceasta seara sa inversez polaritatea (asa cum am citit si pe alte forumuri) semnalului care alimenteaza adaptorul Helix. Practic am inversat firele asa cum am spus mai sus. In mufa, 1,2,3,4 devin 4,3,2,1. Aceasta miscare a adus subwooferul la viata, fara clipping cu bass profund si curat, asa cum era normal sa fie.

 

Toate testele cu sub AM au fost efectuate pe Skoda Octavia NX3 (4) iar inversarea in cadrul subooferului original a fost efectuata si pe 5E3 unde nu am instalat sub after-market si am pastrat sub-ul original.

 

Sper sa va fie utila aceasta informatie, valabila si pe Octavia, Superb, Kodiaq (Orice sistem Canton montat pe Skoda).

 

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant, foarte bine ca faci cunoscuta informatia.

Un administrator poate sa-ti ia postul si sa faca un topic nou.

 

O intrebare acum, membrana subwoofer-ului este vizibila?

Intreb pentru ca insasi uitandu-te la ea iti dai seama daca este polarizata corect sau nu.

Daca la un bas profund se retrage, este clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polaritatea se poate verifica cu o baterie de 1.5V. Se conecteaza firul difuzorului considerat + (rosu) la  plusul bateriei si - (negru) la minusul bateriei. Daca polaritatea este marcata corect atunci membrana difuzorului se va deplasa catre exterior (fata). Daca e "inversata" membrana se va deplasa catre interior (spate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe forumurile din Olanda si Germania s-a discutat inca de anul trecut de "varza" pe care au facut-o cei de la Skoda in legatura cu cablajele de subwoofer si de problemele de anti-faza. Normal ca Skoda nu recunoaste nimic.

@Bogdan Moraru Cablajul tau este de tipul 1+,2-,3+,4- si merge cu varianta schimbarii la 4,3,2,1 (mai corect ar fi fost 2,1,4,3 sa nu schimbi si stanga cu dreapta). Dar, Skoda a pus si cablaj de tipul 1-,2+,3+,4- pe subwoofer la care schimbarea in 4,3,2,1 n-a mai mers (se schimba doar dreapta cu stanga dar nu si fazarea). A mers in schimb 2,1,4,3.

Trebuie vazut de la caz la caz, functie de cablaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Da, 2,1,4,3 am facut, dar pentru o exemplificare mai superficiala pentru cei care nu cunosc conceptul am fost si eu la randul meu superficial :)

 

@Dolfin am testat si corect este cum am mentionat aici. Subwooferul fiind in compresie (Cel de fabrica, daca putem numi acel difuzor Subwoofer) nu evidentiaza foarte mult miscarea incat sa o sesizezi (Flutura bezmetic, ca sa ma exprim mai plastic). Poti sesiza doar daca il scoti din incinta.

 

La utilizarea unui adaptor Hi-Low eroarea de montaj/design/fabricatie a fost evidenta.

La inversarea firelor si subwooferul stock la fel, diferenta este de la cer la pamant.


@Cristi_V aici vorbim de polaritatea amplifcatorului si nu a difuzorului in sine, pe care nu o poti masura cu bateria ci cu un osciloscop etc. Totusi crede-ma pe cuvant sau probeaza. Mi-am pierdut destul timp sapand prin forumurile externe si documentand aspectul asta pana l-am testat. :)

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare am fost si eu in tabara celor nemultumiti de Canton ( mai ales pe partea de bass ). am adaugat un amplificator separat + subwoofer legate direct la cablul original de subwoofer din portbagaj ( ESX QL750 + ESX QXB10 ) si sunt extrem de multumit.

esx.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, 

 

Legat de îmbunătățirea bass-ului,  cum facem inversare firelor fără a tăia ? Am încercat sa scot pinii dar sunt prinși destul de bine .

 

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi ideal daca puteti atasa si niste poze cu mufele/firele (inainte si dupa schimbarea pinilor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care aveți mild hybrid, contează asta la impozit? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tbege mild-hibridu e trecut in CIV ca hibrid deci beneficiaza de toate facilitatile. Facilitatile (ca si impozitele) sunt decise (ajustate) de autoritatile locale.

In B reducerea e de 95%, deci un V6 3l cu beltstarter plateste cam 110lei.

In Curtea de Arges reducerea e de doar 50%, adica plateste vreo 1100 de lei (sumele sunt aproximative).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În București S2, impozitul la mine e 0. Din 2021, în cei 3 ani de impozit, nu am plătit nimic pe Octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut. 

La Lane assist imi vibreaza volanul cand trec liniile benzilor fara sa semnalizez si ma ajuta la mentinerea masinii, dar ceea ce ma enerveaza la extrem este faptul ca ma tot avertizeaza in bord cat si sonor( un piuit ca la lipsei centurii de siguranta) daca nu sunt exact pe mijlocul benzii. ( nici nu apuc sa ma apropii de vreo linie ca deja sunt avertizat sa stau pe mijloc).

 

Se poate dezactiva aceasta functie fara sa opesc complet Lane assist?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, dar se va rezolva pe masura ce iti vei adapta stilul de condus. De retinut ca sistemul este conceput mai ales pentru utilizarea pe autostrazi (este precizat in manualul masinii).

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Salutare!

 

Vin și eu cu un mic set de întrebări, ca viitor posesor, în câteva zile, de O4 1.5 tsi, manuală, Ambition, cu ceva opționale.

 

Spuneți-mi și mie vă rog dacă problemele de soft ale O4 au fost rezolvate sau dacă nu, măcar diminuate să știu și eu la ce să mă aștept.

 

Un scârțâit colo, un greieraș dincolo pot apărea oricând, la orice mașină după o oarecare perioadă de timp, dar problemele de soft cu blocări ale infotainment-ului, erori sau masaje ireale afișate în timpul mersului îți provoacă disconfort sau chiar panică. 

Pe timp de iarnă cu temperaturi negative cum se comportă info și Cockpitu-ul? Ar trebui să răspundă un pic mai greu că sunt afectate de temperatură, însă tot ar trebui să funcționeze. 

 

Dar vara? Când e foarte cald?

 

Mai sunt probleme cu cutia de viteze manuală?

Am înțeles că ar mai "agăța" în anumite trepte și că trecerea de la o treaptă normală la marșarier e un pic anevoioasă deși roțile nu se mai învârt și mașina stă pe loc.

 

Cu O3 în 7 ani nu am avut niciun fel de problemă mecanică, electrică sau de soft, exceptând un scârțâit periodic la puferele amortizoarelor care a fost rezolvat prin gresare, și întreb aici pentru a ști la ce să m-aștept.

 

Vreau să cred că din 2019 de când a fost scos pe piață modelul, în cei 4 ani de existență problemele au fost elucidate și remediate. 

 

Ce probleme comune și vizibile mai are mașina? 

 

Cum se comportă Matrix Led-ul și dacă și el are vreo problemă comună sau repetativă?

 

Cei care aveți parbriz încălzit îmi puteți spune dacă e bun de ceva sau dezamăgește? Mai e utilă racleta? 

 

Am observat că parbrizul la generația anterioară era destul de sensibil și deși l-am protejat cu lichid de parbriz de la Vw, ștergătoare tot de la Vw și utilizarea lor strict doar când ploua, acesta tot s-a zgâriat deși nu foloseam ștergătoarele să-l curăț, ci o cârpă cu apă. Probabil de la racletă... 

 

Cei cu 1.5 tsi v-ați confruntat cu completare de ulei în timpul efectuării rodajului făcut după specificațiile producătorului?

Adică îmi iau sau nu un litru de ulei după mine dacă plec la drum lung?

Tot posesor de TSI am fost, de 1.4, și acesta s-a comportat exemplar de la început și nu a consumat ulei deloc. Nu conduc sportiv și nici nu accelerez motorul aiurea...

 

Lichidul de răcire scade sau nu în perioada rodajului? Știu că la unele scade, completezi, și la scurt timp revine și este prea mult apoi. Pățit de mine.

 

Repet!

Întreb toate astea pentru a ști la ce să mă aștept urmare a informațiilor apărute pe forum-uri și care îți dau un pic de gândit deși mașina pare destul de ok.

 

Mulțumesc anticipat celor care îmi vor răspunde!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mentiunea ca am Octavia Ambition 1.5 TSI din 8 mai 2020, am facut rodaj ca la carte, nu merg sportiv, am urmatoarele raspunsuri:

- au fost probleme de soft, toate rezolvate de ei relativ repede prin chemari in service

- nu am avut probleme cu cockpit-ul digital nici iarna nici vara

- la cutia manuala, nu agata in nicio treapta iar la introducerea in treapta de mers inapoi nu sunt probleme daca se respecta ce scrie in manual (se muta maneta la relanti, se apasa, se deplaseaza maneta spe stanga, se asteapta putin, se cupleaza in marsarier). Altfel se poate rata si obtii un carait. Eu am patit de vreo trei ori. 

- pe interval de service varaibil eu am schimbat uleiul la doi ani, prima data la 11720 km a doua va fi la anul. Dupa 9250 km mi-a aparut ca trebuie completat si am pus 700 ml ca sa fie pe max. Dupa schimb ulei la doi ani am parcurs 11806 km si nivelul pe joja este aproape de max.

- dupa 23526 km lichidul de racire este tot acolo unde era si in prima zi

 

Dupa parerea mea, acesta masina intra in categoria low maintenance.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @Gabriel*77,

In primul rand felicitari pentru achizitie, sa te bucuri de ea si cati mai multi km fara evenimente neplacute.

Ca posesor de Octavia E-TEC 1.5 TSI din 01 August 2022, ce pot sa adaug la cele scrise mai sus de colegul @Cristi_V :
1. pana in prezent masina a ajuns la dealeri de 3 ori: 2 update-uri de soft la MMI si VC, schimbare baterie 12V si inlocuire un amortizor de la capota motorului, deci nimic major.

 

FOARTE IMPORTANT: Daca masina ta are in configuratie Bolero/Columbus-MIB3, sa nu o ridici pana nu se face update-ul la versiunea 1941(bineinetes daca nu deja s-a livrat cu v.1940)!!!
 

2. in aprox 12k KM (- cativa zeci) nu am completat deloc cu ulei. Nivelul este undeva intre min si MAX, verificat acum 1 luna. Masina a fost livrata cu interval variabil setat.

3. nu am completat deloc cu lichid de racire. Nivelul este undeva spre maxim, asa cum a fost livrata.

4. eu nu am sau nu am remarcat diversi greierasi (asa cum se plang colegii din UK, cu diverse sunete ale AC-ului, din partea frontala a bordului sau consolei centrale in zona butonului de SOS), doar cu exceptia geamului de la sofer care avea ca un scurt scartait cand treceam peste diverse denivelari/speed bumps; dar am rezolvat problema in regim propriu prin curatarea periilor exterioare cu servetele umede si "gresarea" chedelor din jurul geamului cu un silicon "special" pentru intretinerea elementelor interioare din autovehicule.

Overall eu sunt multumim de masina si de alegerea facuta(in limita bugetului, functionalitatilor, design, mentenanta, ...) acum 2 ani cand am semnat contractul.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Aproape 26000km motorizare 1.0 TSI, Ambition, Ianuarie 2022.

 

- Schimbat pe garantie buton pornire la 3 zile de la livrare (lot defect)

- Schimbat pe garantie pompa din rezervor. Se auzea motorasul cum merge continuu (lot defect care se mai afla si pe Kodiaq/Karoq)

- Schimbati suportii de la haion, cei laterali (problema cunoscuta, lot defect), totul este perfect cu suportii noi.

- Greieri in zona bordului. Rezolvat prin reasezarea bordului, a venit prost pus din fabrica. Inca mai exista un mic zdranganit dar nederanjant, banuiesc ca vreo mufa care atinge de vreun plastic. O sa ma duc din nou la ei cand am timp.

- Completat ~250ml Ulei pe la 18.000km si pana la revizie (25.000km) nu a mai scazut nivelul

 

Fara alte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

 

După o perioadă de două luni de la intrarea în posesie a mașinii (O4 Ambition, 1.5 tsi manuală) pot spune că în mare parte sunt mulțumit de ea, deși am câteva lucruri care m-au cam dezamăgit, dar asta e acum.

 

1 - Ar fi cutia de viteze.

La schimbarea treptei dintr -antâia în a doua agață. 

Intră bine în viteza, dar are un zgomot deranjat.  Dispare după o perioadă de rulare. Probabil e rece angrenajul și când se încălzește funcționează altfel. Cine știe?

 

2 - Ar fi motorul. Mi se pare un pic leșinat față de 1.4 tsi de pe O3.

Primele 3 viteze urcă repede în ture, dar de la a patra în sus treptele sunt foarte lungi și la un mers normal te plictisești până ajungi să schimbi următoarea treaptă. 

Probabil că e în rodaj încă. Sau nu s-a lăsat. Are doar 5300 km. Așa îmi place să cred 

 

3 - Ar fi senzorii de parcare care periodic îmi sunt prezentați ca nefiind disponibili. Adică nu bingăne când manevrez cu spatele. 

 

În rest nimic altceva care să îmi creeze disconfort. 

Infotainment-ul încă nu mi-a făcut nicio surpriză. Nu s-a blocat deloc. Funcționează foarte bine.

Ulei nu mi-a consumat și nici antigel. Sau cel putin nu am sesizat eu deși periodic verific.

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar trebui sa agatae cutia.

1.5TSI are performante inferioare modelelor mai vechi (chiar si fata de 03 1.5TSI, probabil), pentru ca e penalizat de cutia foarte lunga, din cauza normelor de poluare.  Cand esti pe autostrada retrogradeaza in a treia la 130km/h si vei avea o surpiza. La fel e si la Golf 8 unde, de exemplu in treapta a 3-a, poti ajunge la o viteza superioara cu 30km/h fata de modelul anterior. Acelasi motor, alta cutie. Asta e pacatul masinilor noi cu cutii manuale si o gasesti chiar si la modele sport, puternice. Castigi la consum, pierzi la reprize.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si Octavia 3 1.5TSI 110kW are cutie la fel de lunga ca si Octavia 4, Formentor, Golf 8 si probabil multe alte modele din gama VAG de dimensiuni comparabile cu aceeasi motorizare. Unde se schimba putin lucrurile e la motorizarea de 96kW, unde toate treptele sunt mai scurte decat la motorizarea de 110kW, mai putin treapta 6 care e mai lunga. Personal prefer cum se comporta cutia de pe motoarele de 110kW, adica sa nu trebuiasca sa merg prin oras in treapta a 4-a la 50km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!