Jump to content

Skoda Yeti vs. Tiguan vs...


panteraroz
 Share

Postare recomandată

Salut,

A venit vremea sa ma despart de dragul meu Seat Leon 1.9 TDI TCM Stage 1 cumparat acum 7 ani si 100.000 km de pe acest forum. O masina cu adevarat exceptionala, dar cum are 12 ani, am decis sa o schimb, din fericire ramane intre prieteni.

Avand in vedere ca stau pe un drum ingust, neasfaltat, in panta, si am o pasiune pentru munte in toate anotimpurile (saracul Leon, unde nu a fost!) , as vrea sa imi iau un SUV mic 4x4 nu mai vechi de 5 ani, max. 80.000 km in bord si nu mai scump de 15.000 euro. M-am uitat la japoneze/coreene, dar n-am gasit ceva sa imi placa, doar motoare puturoase (1.6 aspirat) sau cu cilindree peste 2000 fara a dezvolta o putere pe masura. Cu 1.6 aspirat nu cred ca m-as impaca avand un istoric de 4 diesele dintre care 2 Seaturi chipuite, nu prea stiu ce e aia masina puturoasa. 

Am revenit la VAG-uri, Karoq/Ateca/T-roc mi se par inca prea scumpe pt ceea ce fac asa ca am zis sa ma uit la modelele anterioare. Mi-a atras atentia o Skoda Yeti cu motor 2.0 TDI euro 6, 150 CP, cutie DSG 6+1, intruneste criteriile vechime + km, pret 14.500 eur. Evident m-am uitat si dupa un Tiguan, sunt mai multe pe piata SH decat Yeti. Modelul abunda atat pe weltauto cat si pe OLX/Autovit, cu diferente mari de pret.

Pe weltauto sub 15.000 l-am gasit doar pe acesta https://www.dasweltauto.ro/detail/1018100109?brand=vw&minRegYear=2014&modelgroup=vw-tiguan&sortAsc=true&sortCol=price&antrieb=Allrad   dar cu motor euro 5 si transmisie manuala.

Pe OLX/Autovit sunt cateva sute, mult mai ieftine decat pe weltauto sau mobile.de si cu suspect de putini km in bord (gen masina de 5 ani cu 30-45.000 km) ceea ce ma face sa cred ca vreun an au stat sub o prelata cu fata zob sau au diferenta mare de km intre cutie si ECU. 

Intrebarile sunt:

- daca am sanse sa gasesc la 15.000 euro un alt SUV mic decent gen Tiguan, cu tractiune 4x4, cutie automata buna (m-am saturat de manuala), maxim 5 ani vechime si 80.000 km (o uzura normala de 15-16.000 km/an)

- daca acel Yeti merita 14.500 euro (aspectul exterior nu face obiectul discutiei)

 

Mentiuni aditionale:

*nu ma intereseaza masini cu rulaj mare sau mai vechi de 5 ani din simplul motiv ca nu am timp si chef sa vand/caut/cumpar masini tot la 2-3 ani, le tin mult si bine pana ma plictisesc eu sau altii de ele (cazul Leon-ului, s-au saturat altii sa ma tot vada cu el, rugina a inceput sa muste din aripi, tapiteria sa se uzeze, plus ca este euro 4 cu ITP anual)

*nu arunc aiurea bani pe masini noi pe principiul ca una de cativa ani si 50-60.000 km merge la fel si s-a devalorizat suficient pentru a fi rentabila (de asta nu iau in calcul Karoq/Ateca/T-roc, depasesc 20.000 euro SH nejustificat). 

Multumesc!

 

 

 

 

Modificat de panteraroz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ,

Si eu am fost in aceesi dilema acum un an ....si pana la urma am cumparat o Yeti 2015 edition tdi, dsg  170cp si binenteles am facut stage 1  200cp si 400nm, tinanad cont ca in famile am un Tiguan din 2009 , manual stage 1 180cp. Singurul lucru care ma deranjeaza fata de Tiguan este spatiul la interior mai mic .Scaunul copiluli face sa tin foarte inaintat scaunul pasagerului din dreapta fața...ar mai fi :usa nu acopera pragul si trebuie sa fi atent sa nu te murdaresti cand cobori din masina(iarna pun aparatorile de noroi?) zgomot interior maricel(depinde de viteza cu care rulezi pe autostrada) . In rest masina este foarte ok considerand ca un Tiguan din acelasi an si dotari asemanatoare era cu 2500-3000euro mai mult.Daca mai ai intrebari nu ezita. Seara buna.

Screenshot_20191103-004348_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc frumos, asta am observat și eu, pe un Tiguan echivalent as plăti mai mult și e plina parcarea la Carrefour de ele ?

De fapt, la aceiași bani, am de ales între Yeti 2016 cu motor euro 6, dsg și un Tiguan 2014 cu motor euro 5, mai putini căluți, cutie manuală. Având în vedere ca iau un diesel pe care am intenția sa îl țin vreo 5 ani, norma euro cred ca este foarte importanta, la euro 6 nu ma ia nimeni la bâză nici în tara și nici afară. 

Mașinile "aduse" la preț mult mai mic decât minimul mobile.de și cele cu kilometraj psihologic 180-190.000 km ies din calcul (nu știu cum vând nemții ăștia mașinile numai la kilometraje gen preturile la supermarket), asa ma încadrez și la un Q5 3 in 1 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spor la cumparat . Yeti pt mine e mai mult decat suficient si ai dreptate cu norma euro .Oricum si cu un euro 5 nu iti faci griji pt urmatori 5 ani .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spui ca vrei diesel Euro 6. Ce rulaj mediu anual faci? Si important Ce procent din acest rulaj îl faci in oraș?

On 11/2/2019 at 8:57 PM, panteraroz said:

(o uzura normala de 15-16.000 km/an)

Asta te cam limitează la mașini rulate in Romania.

Si pentru genul de mașini pe care le cauți, nu as considera astfel de rulaje ca fiind normale. Sunt mai degrabă mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am scris ca nu ma interesează mașini aduse căci nu cred în mitul cu mașini rulate în occident, am avut 3 mașini "de România", toate excelente. Sa ma duc personal în Germania /sa dau comanda de o rulata de la reprezentanta...Porsche România exporta rulatele ?, iau aceeași mașina mai scumpa + restul cheltuielilor. Sa iau aduse de alții, samsarii aduc ieftine, nu bune. Am stat în Belgia și m-am întors sa cumpăr mașina din România, o Cordoba 1.9 tdi de 2 ani cu 42.000 km, în Belgia plăteam 1500-2000 euro în plus pe ea. 

Benzinară ok nu am găsit pe yeti sau tiguan, au pus 1.2 pe alea cu tracțiune fata și sunt jenante, iar 1.8 sau 2 tsi consuma de rup, am avut Octavia 1.8 Tsi in familie. 

Întrebarea era daca merita acel yeti 14.500 sau dacă am șanse sa găsesc ceva mai bun la banii ăștia (exclus tracțiune fata și motor de drujba sau 1.6 TDI ala scos din producție, l-au înlocuit cu acest 2.0 euro 6 la același consum).

Euro 6 in ideea ca nu se ia nici o autoritate de mine in următorii 5-6 ani nici în țară și nici afară. 

Modificat de panteraroz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Yeti cred ca este o varianta buna pentru cerintele tale. Nu prea ai multe optiuni cand pui 4x4 + cutie automata si motor decent, in bugetul tau.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te-ai descurcat cu Seat-ul ca spatiu interior si ai fost multumit, poti merge pe varianta de Yeti linistit. Masina nu e mare nu e mica, dar din punctul meu de vedere suficient de spatioasa pe interior. Nu e cat un Tiguan sa zicem ca spatiu interior, mai ales la portbagaj, dar te poti juca la nevoie cu cele 3 scaune individuale ce formeaza bancheta spate. Le mai culisezi fata-spate, le scoti pe rand, in functie de nevoi. Ai mei au de 3 ani o Yeti, 2011, 2.0 TDI, 140CP, Euro 5, 4x4, Manuala. Sunt foarte multumiti de ea. Probleme deloc pana in prezent. In functie de ce cauciucuri pui pe ea (ca si calitate zic), la rulare, masina poate fi mai mult sau mai putin zgomotoasa. La viteze de autostrada este ceva mai zgomotoasa decat un Tiguan mai bine antifonat, insa pana la urma de aia e Skoda si nu VW. Insa ca si practicalitate, Yeti mi se pare geniala masina. Iar de difierenta de bani intre un Yeti si un Tiguan, fie castigi la ani de fabricatie si norma de poluare, in favoarea Yeti-ului, fie iti dotezi Yeti-ul cu accesorii la nevoie. Poate singurul minus pe care eu l-am vazut la masina alor mei, a fost lipsa unei roti de rezerva. Se poate monta una slim, si in jurul ei se poate cumpara acel cadru de polistiren, cu spatii de depozitare, insa atunci se pierde ceva din spatiul de portbagaj, logic, podeaua urcand pana la nivel cu marginea de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc frumos pentru răspuns, rămân la yeti, nu găsesc nici un tiguan din 2015 / 2016 în toate mințile la banii ăștia (samsareala 3 in 1 exclusă). E ok și rezerva slim, la seat nici nu știu de care am că nu am folosit-o niciodată, cele câteva pene minore le-am rezolvat cu spray și compresor (mereu prezente în trusă), am mers și 400 km cu un cui ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Yeti FL daca nu are roata de rezerva din fabrica nu ii poti pune ca e diferita caroseria.Poti pune un spatiu de depozitare care intradevar iti ia din spatiu portbagajului.Dar cum ai spus si tu roata de rezeeva nu mai e un must have mai ales ca poti face si o asigurare in caz de nevoie si nu scumpa deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Yeti a ajuns acasă, echiparea era Ambient, nu style, cu adaos sistemul media, acum sa  obțin cheia pt Smartlink, probabil de la reprezentanta. Mașinuța arata și miroase a nou, sa vedem fiabilitatea în timp. Interesanta cutia dsg, de 2 ori am călcat cu stângul în gol ? M-am jucat și  cu butonul off-road, se simte diferența pe urcare, iar dacă iei piciorul de pe accelerație, mașina îngheață, la coborâre o tine la vreo 10 km/h. Foarte spațioasă, mai puțin urata in realitate (argintie arata decent), scaune foarte comode și poziție ok la volan. In curbe se tine bine, nu le pot aborda ca și cu Seatul (recunosc, le tăiam cu viteză într-o veselie, NFS style), dar nici nu cred ca este fizic posibil.

Per ansamblu, o consider o mașină multifuncțională reușită, fără compromisuri majore. Chiar le-a ieșit celor de la Skoda, Karoq probabil este un upgrade, dar nu cred ca diferențele justifica prețul dublu pt aceeași pereche motor + transmisie (un karoq echivalent, dar din 2018, cu același nr de km în bord - 27.000). 

Urâțenia este un avantaj, devalorizarea fiind semnificativa pt o mașină relativ nouă (preț 1/2 in 3 ani). 

Modificat de panteraroz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Sistemul multimedia are buton de APP ? Despre masina daca ne mai zici trebuie sa deschizi topic in sectiunea "Masina mea".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!