Jump to content

Passat CC 2010


C Catalin

Postare recomandată

Salut!

Dupa ce am "spamat" topicul "Achizitie Passat CC" am ramas cu masina din pozele de mai jos, cumparata din Mures de la fostul proprietar care o avea din 2016.  Masina este din 2010: 2.0 TDI, 170cp.

Unele dotari:

DSG

Faruri xenon (Anul viitor o sa trebuiasca sa fac ceva cu acea banda led)

ACC

DCC

Interior piele cu ventilatie

Desi m-am informat referitor la problemele pe care le poate avea pe forum, norocul nu a tinut cu mine si pompa de inalte avea inceput de span. Partea buna este ca am primit recomandarea sa merg la @EEXCALADE de la @deenman si @Justin91, iar problema a fost depistata si remediata la timp (si va multumesc pentru asta :)). Pompa a fost inlocuita cu una CP3, pentru a scapa de stresul spanului. De asemenea, am facut la Eexcalade si schimbul uleiului de la DSG, deoarece avea 47k km de la ultimul schimb.

O alta problema pe care masina o avea era ca se comporta ciudat la denivelari. Aceasta problema a fost rezolvata prin reglajul geometriei, al carui rezultat este intr-una din pozele de mai jos. Mi s-a spus ca unghiul de cadere nu se poate regla si diferenta prea mare poate fi din fuzeta/brate, dar se poate afla doar prin incercari. Din pacate nu am avut inca timp sa trec si prin alta parte pentru constatare.

Deoarece se auzea din partea stanga un scartait din bord, am dat jos trimul si am lipit banda de panza pe clipsuri si in locurile de contact, insa scartaitul nu a disparut cu totul pe drumurile "mai bune".

Pentru curatarea plafonului si a stalpilor (si nu numai) am ales sa folosesc Meguiar`s APC (diferenta se poate vedea in poza, insa urmele lasate de copilul mic pe plafon nu au disparut in totalitate). Pentru hidratarea pielii am folosit Koch Chemie Leather Star (ramas de la fostul proprietar), pentru plastice am comandat Top Star, iar pentru chedere nu mai retin numele produsului (era ramas in masina).

Saptamana viitoare urmeaza sa primeasca un set de jante de iarna (St Moritz), iar cat de curand (sper) trecerea la softul dinainte de Dieselgate.

(Poza la interior este facuta de fostul proprietar, intre timp a devenit mai curat)

71312075_559607734579157_5617731701779202048_n.jpg

71082202_2432902296824115_7078640801466548224_n.jpg

71242512_2149373072022285_3999396743430012928_n.jpg

70732506_750557242061679_3619510884713365504_n.jpg

71085978_2426772394043095_2083192059207876608_n.jpg

67646104_632022887291119_1575398659917348864_n.jpg

Modificat de C Catalin
Link către comentariu
  • 4 months later...

Update:

Dupa cum am spus, "iarna" aceasta am pus jantele st. Moritz.

Revizia a fost facuta cu ulei Valvoline si filtru Purflux.

Intre timp, am avut probleme si cu cablajul de la portbagaj (fire intrerupte). Le-am rezolvat momentan, insa o sa inlocuiesc cablajul cu unul nou.

Saptamana trecuta am facut o diagnoza si aveam 2 erori la motor (Cooling Pump 2 si P2015). Pompa a fost inlocuita, iar problema cu P2015 a fost rezolvata de Eexcalade. Urmeaza si o inlocuire a EGR-ului, deoarece acesta curge.

Sambata am trecut si la softul pre-dieselgate.

Screenshot_20200203-235024_Gallery.jpg

Link către comentariu

Update dupa downgrade-ul la fost:

390km fara regenerare, in coditiile in care inainte regenerarile erau la aprox 240 km. 

Particle240k.PNG

Link către comentariu
  • 2 months later...

Update:

Exterior

- Retusare bara fata (am gasit-o atinsa in parcare)

- Vopsit pragul dreapta spate (inceput de rugina), o sa trebuiasca si celelalte

- Polish total (nu a iesim tocmai cum ma asteptam)

     Urmeaza sa ii aplic un tratament ceramic (am cumparat CQuartz Lite deoarece am vazut ca este mai usor de aplicat).

Mecanica

Aveam un sunet ciudat cand treceam prin denivelari si un zgomot de rulare foarte enervant (care credeam ca e de la anvelope).

- Inlocuit bucse semipline, bieleta antiruliu,  colier toba, un rulment (care era sursa zgomotului de rulare)

 

Deoarece portierele vibrau de la bass am cumparat doua seturi STP PRO 2 usi pentru insonorizare. Momentan am terminat doar portiera dreapta fata, iar diferenta la muzica se simte.

https://ibb.co/fXSN9gb
https://ibb.co/M6ztGKS
https://ibb.co/kgxS6KT
https://ibb.co/Kbv2d9w

Comparatie (dreapta insonorizata, stanga "default").

 

Link către comentariu

Mersi!

Am insonorizat si portiera din stanga. Despre zgomotul de afara nu pot sa-mi dau prea mult cu parerea, pentru ca le-am insonorizat dupa ce am schimbat rulmentul care era deranjant, insa bassul e perfect acum. 

Asa gasisem bara in parcare:

Bara_inainte.thumb.jpg.267efc4a05319ebf8c4f77457cf963af.jpg

Saptamana aceasta am trecut si la jantele pe 18 si anvelope Falken Azenis FK510 noi pe fata.

Jante.thumb.jpg.b659838a9c4b1bbd11f7134cb00a7840.jpg

Ieri i-am aplicat si 2 straturi de ceramica CQuartz Lite.

Produse_Ceramica.thumb.jpg.a735a0daf981aca725cbd3d83552bb3d.jpg

Ceramica2.thumb.jpg.e9c3375a81d01d9fce0e2d4a456ff1b1.jpg

Deoarece afara in doua secunde se umplea  de praf fin, a trebuit sa lucrez in garaj si pentru ca nu am avut o lumina destul de buna au mai ramas zone in care nu am sters destul. Greseala pe care am facut-o a fost sa las laveta cu care stergeam ceramica pe capota/plafon in timp ce puneam ceramica pe aplicator, iar acolo m-am ales cu niste pete mari, pe care le-am vazut astazi la lumina si nu s-au mai dus, desi am incercat sa mai aplic un strat peste.

Ceramica.thumb.jpg.7c6365f83e505d1e8b72339579559d13.jpg

Si putina curatenie la interior si hidratare cu Top Star.

Interior.thumb.jpg.830414db04b48e39c924bf2c508649c6.jpg

Saptamana viitoare o sa incerc sa revin cu un video cu efectul hidrofob (desi pe geamuri nu am aplicat, urmeaza Aquapel).

Link către comentariu
  • 1 month later...

Am facut un clip scurt cu efectul hidrofob al protectiei ceramice. Inca nu am aplica si HydrO2. 

Pe 27 iunie (dupa 10.900km) am trecut pe la Catalin (Eexcalade) pentru a revizie (ulei Ravenol VMP USVO). 

Link către comentariu

Salut, e greu de aplicat protectia ceramica? Cam ce durata de viata ar trebui sa aiba?

Si sunt curios si de anvelopele falken cum se comporta?

Link către comentariu

Salut! Anvelopele sunt ok, ramane de vazut cat de repede se uzeaza.

CQuartz Lite nu e greu de aplicat (se sterge imediat dupa aplicare, fara flashing time ca la celelalte), dar ai nevoie de un garaj bine luminat si masina trebuie decontaminata inainte. Teoretic tine minim 6 luni. Eu am dat 2 straturi (nu am dat geamurile inca) si mi-a mai ramas aproape jumatate.

Link către comentariu
  • 1 month later...

S-au mai adunat cateva chestii :)

1. Limp Mode - Valva Metering

     Intr-o zi masina a intrat in limp mode si s-a aprins martorul check engine. Dupa ce am oprit si am pornit din nou masina mergea normal, iar cand am ajuns acasa am facut o scanare cu VCDS-ul si aveam o eroare (Fuel Rail/System Pressure Too low). Cu ajutorul indrumarii primite de la @EEXCALADE am rezolvat problema.

image.thumb.png.eae9ddc051257bf8c1106e7550781ad3.png

     In logul facut in mers se vede ca presiunea actuala avea oscilatii. Am primit o valva metering noua de la @racingparts.ro, iar apoi masina nu a mai intrat in limp mode, doar ca presiunea actuala e putin ciudata (mai mica decat cea specificata la acceleratie si mai mare la relantiu). 

image.png.babc9f9b6df214f7e23de1d10148e816.pngimage.png.870dd6867d87308de3fa0d9dc94408fb.png

      Cateodata am senzatia ca are momente scurte in acceleratie in care turatia nu creste.

2. Duze parbriz

Masina avea duzele tip perdea, iar colturile ramaneau uscate si parbrizul nu se stergea bine. Am primit de la colegul @Edy_77 codurile pentru duzele tip perdea cu jet suplimentar (de A6, cred), care nu lasa portiuni uscate pe parbriz. Acestea sunt plug and play. 

Coduri:

4g0 955 987A - stanga

4g0 955 988A - dreapta

3. HydrO2

La 3 luni dupa aplicarea protectie ceramice efectul hidrofob inca persista, insa am aplicat HydO2 pentru reimprospatarea acestuia. Aplicarea este foarte usoara.

4. Folii

Am pus pe geamurile din fata folii ceramice Llumar Air 75 Green omologate, folii transparente pe faruri si folii putin fumurii pe stopuri.

118698168_3292211730827978_584149885542439718_n.thumb.jpg.dcd65d285ae34d7265ffd29ee0808919.jpg118732812_1047671662332429_3093630393931351431_n.thumb.jpg.fd79dfe546a8195013d4b5c743cb8435.jpg

 

5. Curatare interior

Am curatat pielea de la interior cu APC de la Meguiar`s diluat 1:10 si am folosit Loch Chemie Leather Star pentru hidratare.

118763776_309202530311579_2669323499579758240_n_small.thumb.jpg.d2ec990c84889c4ef2bb98757b31ed2c.jpg

 

6. Bluetooth

Cu modulul Kufatec Fiscon pe care il am se auzea muzica doar mono/ in boxele din dreapta pe stereo. Am vazut la colegul @Skampia ca modulul poate sa functioneze si stereo. Tot el mi-a spus care sunt pinii pe care trebuie sa ii adaug (14 si 15 din mufa modulului). La inceput i-am conectat gresit si sunetul era acelasi, iar apoi am aflat de la @spido ca acestia trebuiau conectati la pinii 4 si 5 din mufa masinii). Acum pot sa ascult muzica stereo prin bluetoooth.

 

Va multumesc tuturor pentru informatii si indrumare. :) 

Acum urmeaza sa fac o programare la Coso Garaj ca sa schimb discurile si placutele de frana. Cred ca o sa merg pe discuri ATE simple si placute ATE ceramice. Vreau sa scap de praful de pe jante, iar cei de la ATE nu recomanda PowerDisc pentru placutele ceramice (ei spun ca pot sa apara zgomote sau alte probleme). 

Link către comentariu

Sa ne tii la curent cu placutele, sunt curios daca scpai de parf. Eu am Textar ePad pe spate si sincer praful rezultat in urma franarii este la el acasa. Ba chiar as zice ca nu observ diferente notabile intre placutele de pe fata ATE conventionale si aste de pe spate Textar low dust. 

Link către comentariu

Pentru ca nu primesc garantie la ATE si am primit doar "incurajari", o sa merg pe varianta discuri+placute OE. Am inteles ca in ultimii ani a scazut calitatea si la ATE si nu vreau sa ma risc.

Link către comentariu

Vineri am fost la Coso Garaj si am schimbat discuri+placute. Au fost reglate si farurile, pentru ca bateau prea jos.  

119297130_2367533426887200_4376313856282329726_n.thumb.jpg.2835c25b719cc8df06455caa8505213a.jpg119292266_319166019162276_6685248254448219107_n.thumb.jpg.cec9d0446d3fab5567fdcbd3e5c9896b.jpg119430864_882907375570462_5251060889276023319_n.thumb.jpg.25e18df9a9f05c0fee561ffdabb5ff33.jpg

 

Dupa un drum de 200km jantele sunt destul de murdare, ceea ce era de asteptat, insa se simte diferenta in bine la franare.

119375253_750890705459091_5525795761334805452_n.thumb.jpg.b26b6b3ce72bd64b00473932d29b2a93.jpg

 

PS: Recomand MEGUIAR'S GOLD CLASS ENDURANCE HIGH GLOSS TYRE GEL. Durabilitatea este mult mai mare fata de ce foloseam inainte (Pro-X). 

 

Modificat de C Catalin
Coso era scris gresit
Link către comentariu
  • 3 months later...

Acum 2 saptamani am adunat 10k, asa ca i-am facut din nou revizia cu ulei Ravenol, la Coso Garaj, unde am mai rezolvat si doua probleme: rulmentul stanga spate (avea un zgomot deranjant) si butonul de la trapa, care mergea doar pentru deschidere.

Efectul hidrofob al protectiei ceramice a mai scazut, mai ales pe capota. Daca o sa am timp si conditiile necesare o sa mai aplic un strat de protectie ceramica, iar daca nu o sa aplic din nou Hydro2.

 

Deoarece becurile xenon au deja 3 ani am inceput sa ma gandesc la alternative. O idee ar fi sa renunt la xenon pentru ledurile de la LedItUp, deci orice feedback este bine venit.

 

132252939_407881710648818_4267539679965289423_n.thumb.jpg.5ab4d252e5a124e870c22e975adaf3d5.jpg

Link către comentariu

Din punctul meu de vedere.. te-as sfatui sa nu renunti la xenon. Xenonul bate led-ul (xenon=3000-3250 lumeni iar led-ul oem max 2500). Inlocuire bec xenon oem si inainte de asta, o curatare a lupelor atat la interior+oglinda cat si la exteriorul lupei. Eu am reusit o imbunatatire vizibila. La masurare, cu orice aplicatie de pe telefon (dist. de 7.5m, pe centru, initial aveam 290 lx si dupa curatare 474 lx).

20201130_145056.jpg

20201214_151815.jpg

Link către comentariu

Cea mai buna varianta e sa inlocuiesti becurile xenon cu unele noi din gamele mai performante. Poti merge pe un model cu 5000k daca vrei un aspect mai de led/nou. Insa daca lupele sunt arse, nici un fel de bec xenon sau led nu va rezolva problema asta.

Link către comentariu

Multumesc! Pentru curatarea lupelor e nevoie de decapsarea farurilor, nu?

Link către comentariu

Nu!!! Demontezi farurile, scoti becurile si cu multa rabdare.. se curata oglinda din interior (este afumata de la xenoane), lupele ( int, ext ) si geamul la interior. Ptr geam eu am folosit doi magneti puternici (unul de 2 cm la int si unul de 3 cm la exterior. Le faci niste pernute dintr-o laveta si cureti cu o solutie de lentile sau apa micelara fara ulei. Lupele le-am curatat cu o sarma, laveta de ochelari si solutie de curatat ochelari.

20210104_145456.jpg

Link către comentariu

In legatura cu alegerea becului iti recomand becul oem (4150-4300k). Cea mai stralucitoare culoare a becului este de 4300K, deoarece produce cea mai mica cantitate de lumină UV. Poti vedea aproape toata lumina generata. Adica, lumina UV nu este perceputa de ochiul uman; cu cat cresti temperatura catre 5000-6000k se va produce mai multa lumina UV si se pierde din putere. Aparent iti da impresia ca lumineaza mai bine dar cu un simplu aparat de masura ai sa vezi ca pierzi multi lx. Orientativ, am incarcat cateva masurari la mai multe tipuri de masina. Masurarea am facut-o la 7,5 m, pe mijloc, cu farurile reglate.

20201124_222908.jpg

20201124_223131.jpg

20201207_212907.jpg

20201126_172004.jpg

20201124_222730.jpg

Link către comentariu

@andreflo73, multumesc pentru informatii! Cei de la LedItUp afirma ca ledurile lor D1S au 8000lumeni/set. Cand o sa am timp o sa incerc sa masor inainte/dupa curatare cu aceleasi becuri, pentru a vedea diferenta, apoi o sa iau o decizie. Poate ca este nevoie chiar de inlocuirea lupelor, tinand cont de faptul ca deja au 10 ani (nu stiu cum pot sa imi dau seama daca sunt "arse").

137668771_245743490289391_526346276456345321_n.thumb.jpg.827034a2a6bd295d065f0fb0d846d37e.jpg

 

@Muale: da, sunt incalzite.

138788317_1463869463964286_9018096734000593098_n.thumb.jpg.1c27b9ee64497853d0be9eac35388eb4.jpg

 

 

Link către comentariu

In primul rand as dori sa nu confundam lux-ul cu lumen-ul. Lux-ul este fluxul luminos si este egal cu un lumen pe metru patrat. Practic este ceea ce masuram noi la 7,5 m (o distanta de referinta, aceasi distanta la care reglam farurile). Deci, nu sunt lumeni ci lx. Diferitele companii care comercializeaza aceste becuri din China sau facute pe vapor spun ca dezvolta mii de lumeni.. eu zic ca este doar marketing. Dispozitivul de masurare a lumenilor este o sfera de integrare, cu o dimensiune de 0.5 m in diametru si costa 100000 $. Crezi ca compania "x" detine aceasta sfera? Crezi ca ceea ce scrie pe acea eticheta ieftina, este si adevarat? Revenind, eu iti sugerez becurile xenon oem (de la reprezentanta sau o sursa sigura). Daca totusi iti doresti led, poti incerca pe faza lunga. Dupa cate vad in foto, lupele tale sunt murdare; asa ca iti doresc, spor la treaba!

Link către comentariu

Bec xenon OEM sau de la producatori consacrati Philips/Osram. Nu as face improvizatii in condtiile in care un bec Xenon nou lumineaza suficient. 

Link către comentariu
  • 2 months later...

Pentru ca mai aveam putin TopStar i-am cautat un inlocuitor pentru protectia suprafetelor din plastic, iar produsul pe care l-am ales este CarPro Perl, deoarece este un all purpose dressing cu reviewuri bune. 

Pentru covorasele de cauciuc mi s-a recomandat GUF de la Koch Chemie, pentru ca nu face ca suprafata sa devina alunecoasa (ceea ce pot sa confirm). 

Am facut o comparatie intre cele 3 produse, insa de acum o sa folosesc doar GUF pentru covorase. Perl lasa o suprafata mai neagra si mai lucioasa, insa este alunecos.

.image.png.25d91252db07871239595ba18d43abb4.pngComp_resize.thumb.png.d9bbad22a5e6fc430c610ce9e6e155a4.png

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!