Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje uscate (DQ200)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

@Fantozzi

Chiar daca sunt masini de firma pe toate le-am intretinut si le-am condus ca si cum ar fi fost masini personale. Nu-mi sta in caracter "sa-mi bat joc" in general de lucruri fie ca sunt sau nu ale mele. Doua dintre ele (skoda o2fl si o3) le-ma achizitionat eu dupa iesirea din leasing si functioneza impecabil si astazi 90% regim de oras (la parinti). Niciuna din situatiile pe care le-ai descris tu la rubrica "asa nu" nu se aplica in cazul meu. Deci, raman la parerea personala ca sunt probleme cu cutiile dq200 pe care producatorul le-a recunoscut de-a lungul timpului dar din pacate dealer-ul nu le recunoaste si impinge la limita timpul astfel incat o eventuala cedare sa se intample la iesirea din garantie si reparatia sa se efectuieze pe bani.

 

@Xman_ghio

Este "directiva interna de multinationala" ca toate masinile din flota sa fie cu motoare diesel si de la un producator German (si nu Mercedes,Audi sau BMW, deci exclus brand-uri premium)  pentru ca firma la care lucrez e o firma germana.......nu pot alege eu alta motorizare si totodata bugetul este limitat. Deci, per total o gramada de restrictii la care trebuie sa ma adaptez. In ceea ce priveste alegerea cutei automate in detrimentul celei manuale eu personal sunt de parere ca este mult mai confortabil si "mai indicat" o cutie automata pentru oras decat una manuala. As fi ales manuala pentru deplasari preponderent extra-urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pun aici o problema care a aparut ocazional (si mie si la alti posesori de DQ200 si posibil si alte modele) - foarte neplacuta si posibil periculoasa - cu o posibila solutie:

Uneori, la urcarea unei pante cu mai multe opriri (crawling), la repornire

a) masina nu mai tine pozitia si "scapa" la vale - in spate -
b) cutia pare ca nu angajeaza treapta 1

c) motorul nu se tureaza (echivalent limp mode).

Masina NU are buton/mod optional hill-hold - cum, dealtfel, personal nu am vazut/auzit la masini automate (si am avut/condus cateva zeci de modele, de la istorice, la foarte moderne ) - acesta fiind a feature implicit la orice cutie de viteza automata, indiferent de tip - in "Drive" masina fiind, virtual, tot timpul in viteza si nu pleaca la vale, sau in spate.

De retinut, in schimb, ca DSG la VW (nu stiu daca la toate modelele) au o particularitate: la stationare in D, sau S cu frana calcata, cutia e complet "dezangajata" pentru protectia ambreiajelor. 

Baiul e ca reangajarea are, by default, o intarziere de cateva multe milisecunde - treaba care a si cauzat ceva accidente grave si o intreaga istorie de procese cu VW in SUA si Australia pe aceasta tema (Google it).

Intuitia mea ca problema la plecarea din panta dupa o scurta stationare poate fi cauzata:

1) de viteza de reactie a computerului la detectarea unei schimbari a starii vehicolului si apare daca frana este eliberata rapid (mutat rapid piciorul de pe frana pe acceleratie), un posibil remediu fiind eliberarea mai lenta a franei, ceea ce ar trebui sa ofere timp computerului sa re-angajeze treapta 1.

sau 2) de o eroare a senzorului magnetic al pozitiei pedalei de frana - acesta e situat in pompa centrala de frana (exista doua modele, cu logici inverse - ON/OFF, sau OFF/ON) - SI/SAU in conjunctie cu pozitia franei de serviciu - aici nu imi dau seama ce remediu ar exista, mai ales daca problema apare intermitent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian_mm89

Face si la DQ250 cu ambreiaje umede. Am plecat dintr-o panta super accentuata, in Baile Herculane unde era fost librarie Sabin Dragoi si efectiv masina a luat-o un pic in spate inainte sa plece, si eu cand am simtit am bagat piciorul in acceleratie, cumva din reflex, si apoi am plecat cu scart si s-o uitat toata lumea la mine ca la prost. Mie imi pare oarecum normal, e ca atunci cand pleci tu din panta si ei piciorul de pe frana si o scapi un pic in spate. Probabil cand e noua e calculat sa nu plece dar cum ambreiajul si volantul se uzeaza acel "biting point" se muta si calculatorul decupleaza franele mai repede. Faci calibrare la cutie din cand in cand si probabil nu se mai intampla. Si corect, masinile automate cu convertizor de cuplu nu au aceasta problema pentru ca au alt principiu de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian001

DQ250 sta pe loc cu ambreiajul K1 partial actionat (patinand continuu), practic masina e tinuta pe loc de frane, altfel ar pleca in fata. Dar chiar si asa, la pante abrupte, motorul nu dezvolta suficienta putere sa plece de pe loc la turatia de ralanti si deci trebuie sa apesi acceleratie ca altfel o ia in spate. Stiu ca si la DQ200 implementasera aceeasi logica la inceput, dar au inceput sa pice pe capete pentru ca ambreiajul uscat nu e la fel de robust ca ambreiajul umed in ceea ce priveste toleranta la a sta pe loc pantinand minute in sir. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xman_ghio

Dar de ce nu plecati din pante abrupte avand cutia in  manual in viteza 1 (M1) ? Asa urci cu 10-20km/h si nu mai ai problema asta? Oricum daca ramane cutia in D pe mine ma enerveaza ca la mijlocul pantei se hotaraste sa schimbe in viteza 2; asa daca o las in manual urca foarte ok in M1. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Dar apropos de DQ200, (in cazul meu un B8 2016), ati avut (sau poate ati auzit) un anumit usor bazait (sau nu stiu cum sa-i zic) la schimbarea din 1-2 , 2-3, dupa mers mai mult prin oras? 

Nu se intampla mereu si pare ca apare la apasarea inceata a acceleratiei.

Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare.

Dacă as vrea sa fac o revizie la o cutie dq200 (audi a3 2021 2.0 tdi 116 cp) unde recomandați (Bacău,Vrancea,Buzău sau București) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La skoda rapid, pornit motorul, bagat in drive, apasat pedala de acceleratie cam 30%, motorul se tureaza cam la 2000 rpm, masina nu misca … dupa 3 secunde incepe sa clipeascaD1 in bord, fara cheita, apasat mai hotarat acceleratia, masina se pune in miscare. Pus diagnoza, 0 errori. Am mai reusit sa reproduc doar o data, dupa nu a mai facut.

 

lipsa de erori ma deruteaza … are rost sa merg la un service specializat pe cutii automate fara erori si fara sa pot reproduce defectul?

Modificat de dionescux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare dragi colegi! Am un 2013 VW Jetta 1.4 TSI Hybrid cu DSG DQ200e si va scriu, din disperare, in speranta ca ma poate ajuta cineva de aici sa rezolv problema.
 

In urma cu 2 saptamani, climatronicul a intrat in eroare si nu mai pornea. Stiam ca trebuie sa inlocuiesc bateria de 12v, dar inainte s-o schimb, am fost la un baiat cu diagnoza. Masina avea o multime de erori, cauzate de Low Voltage, care au fost sterse, mai putin cea de la clima/compresor. Imediat dupa diagnoza (20 minute), am fost si am schimbat bateria de 12v la un centru autorizat de baterii. Cei de acolo mi-au dat o baterie EFB. Inainte de montarea noii baterii, au cuplat o alta baterie donatoare, pe plusul de sub capota si minus pe caroserie, pentru a nu pierde toate setarile masinii si apoi au pus bateria cea noua in portbagaj, dupa care, cu un aparat micut (cred ca tester) au zis ca mi-o codeaza, ca masina are borna inteligenta si trebuie codata si etc. In realitate, nu s-a intamplat nicio codare, ci au sters si ei erorile care reaparusera intre timp. Dupa cateva ore, am ajuns la alt baiat cu diagnoza, care, dupa mai multe incercari/codari, etc, a reusit sa porneasca A/C-ul. Mentionez, ca a folosit codurile de la o Jetta diesel. Momentan, A/C-ul nu este fully functional, nu functioneaza butonul de ON/OFF si nici cel de SYNC. O pornesc si o opresc din rotita, dar nu asta este problema cea mare. Problema cea mai mare, care a aparut la cateva zile dupa toate astea, este cutia de viteze, care intra in eroare dupa cca 10 min de condus si scurgerile de lichid care au aparut pe langa mecatronic. 
 

Bineinteles ca am fost din nou, la diagnoza, la vreo 5 persoane, care mi-au zis toti acelasi lucru: “s-a dus mecatronicul, cost reparatie 11000 lei” da, o suta 11 milioane!🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️ Sper ca acum intelegeti disperarea si textul lung, pentru care imi cer scuze!

 

Eu am o banuiala, ca toate problemele astea, au aparut din cauza bateriei de 12v si mai apoi, a necodarii corespunzatoare a bateriei noi. 
 

Intrebarea mea este urmatoarea: Este posibil, ca din cauza asta, sa se fi “zapacit” calculatorul masinii si sa-mi dea toate erorile astea, iar mecatronicul si toate componentele lui, sa nu aiba nimic? Va atasez si eroarea!

 

Multumesc din suflet tuturor celor care isi vor dedica timp sa citeasca si sa imi raspunda! Ma-nclin! Respect!🙏🏻 

IMG_8004.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

crezi gresit. 

Nici Ac , nici cutia de viteze nu au legatura cu bateria si caderea de tensiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Tokyo23 pe scurt raspunsul este NU: nu are mechatronicul nimic de-a face cu bateria de 12v! Ala s-a dus pentru ca s-a dus... Cati km are masina? (reali? trebuia sa-l pui pe baiatul cu testerul sa iti citeasca si km de pe cutie)

 

Oricum ai fost la "macelari"! Aia cu bateria trebuia sa o ia jos pe aia veche, sa o puna pe aia noua. Daca nu se pricepeau la codari plecai cu ea cu erorile de rigoare si ti-o coda baiatul ala daca stia; sau ti-o coda cine se pricepea si stergea erorile.

 

Clima nu inteleg de ce trebuia re-codata??? Intr-adevar se poate, daca aveai low voltage pe bateria de 12v, sa nu porneasca compresorul si alti consumatori mari (incalzirea in scaune. Dar daca aveai eroare pe compresor atunci era clar ca si ala "e pe duca". Nu imi dau seama ce ti-a codat tie de la o Jetta diesel???

Vad ca esti din Bucuresti: mergi frumos la unul din colegii competenti de aici care au service si vezi care e problema. Si da, din pacate, un mechatronic este cam 7-8000 lei + demontat/montat.

Masina e cumparata de curand? Ai verificat-o inainte? Cum a fost intretinuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare grup ! Si eu am aceeasi problema, a aparut in bord la Golf 5 Plus benzina, an 2009, motor 1,4 tsi, cutie automata, eroare pe viteze, se sting si se aprind, la interogare tester  apare" play protect", unde se poate repara cutia la costuri decente in zona Bucuresti, Ilfov, exista kit de reparatie pentru pompa din cutie care stiu ca se poate rezolva problema cu presiunea din pompa, merci fain!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/16/2020 at 4:26 PM, gavros07 said:

Va salut!!

Am urmatoarea problema la un Golf 6, motor 1.6 tdi CAYC, 105cp, cutie DSG DQ200 (7 trepte), an 2010.

La inceput imi smucea cand schimba vitezele, mai ales din 1 in 2, iar acum a inceput sa palpaie indicatorul de trepte. Am fost la un service cu ea si mi-a spus ca am urmatoarele erori si ca pompa hidraulica nu face presiune suficienta: 

006079 - Hydraulic Pump 

               P17BF - 000 - Play Protection

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 01100000

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 2

                    Reset counter: 10

                    Mileage: 227720 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2014.09.26

                    Time: 13:43:08

 

006079 - Hydraulic Pump 

               P17BF - 001 - Play Protection - Intermittent

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 01100000

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 2

                    Reset counter: 10

                    Mileage: 227720 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2014.09.26

                    Time: 13:43:08

 

Unele service-uri mi-au spus ca trebuie schimbat mecatronicul, la alt service a zis ca trebuie inlocuita pompa hidraulica. In ambele situatii preturile erau destul de mari.

Cineva mi-a spus ca in peste 90% din cazuri la aceasta eroare este fisurat invelisul pompe si exista un kit de reparatie pentru aceasta situatie.

As vrea sa stiu daca a facut cineva aceasta reparatie in Bucuresti (sau imprejurimi) si cum aflu daca este si la mine fisurat blocul hidraulic si pot sa il repar cu acel kit.

Multumesc !!

Salut, eu intampin aceeasi problema, ai gasit cumva un servicebun pe Bucuresti sau Ilfov care ti-a rezovat aceasta problema? Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut un sfat unde a-ți schimbat ambreajul la golf 7 cutie dsg dq200 în București 

Ce părere aveți despre soft tuning cei după Bulevardul Pallady?

Aștept părerile voastră. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că avem o arie specială pentru discuții despre service-uri. O sa ai mai multe șanse să primești răspuns acolo.

Mai jos ai topicul pentru București. În denumirea topicului ai un tag București. Daca apeși eticheta aia vor apărea toate topicurile referitoare la București 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

 

Golf 8 variant 2.0 TDI 115CP, DSG7 DQ200, livrata in septembrie 2021 (comandata in iunie 2020) tocmai este in service pentru inlocuit kit de ambreiaje. Abia la a 3-a reclamatie au constatat ca intr-adevar e o problema (tremurat la 2500rpm la schimbul tr1-tr2  si turare motor la 3000-rpm si masina abia se misca -asta aparea aleator mai ales cand aveam nevoie sa ies de pe un drum fara prioritate!!!). Masina are 40000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAsina merge preponderent in oras? Bara la bara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum e devreme sa moara ambreiajele la 40k km, dar se stie ca DQ200 este mult mai sensibila la mersul bara la bara (tocmai pentru ca sunt ambreiaje uscate nu sunt racite de ulei => se incing mai tare si apare uzura prematura). Bine ca masina e inca pe garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

205k km momentan, ambreiaje stock, soft de vreo 50k km, mearsa mai mult urban. Momentan rezista, mai sacadeaza dupa un timp de mers prin oras, cu multe plecari de pe loc. 

 

Nu o trec la "fiabile", o trec la "asa si asa" :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

S-a inlocuit in garantie kit-ul de ambreiaje. Masina se comporta sensibil mai bine dar nu a disparut complet lipsa tractiunii la plecarea de pe loc intr-un mod mai alert. Vibratia de asemenea se mai simte dar mai rar si mai putin ca intensitate.

Totusi nu pot sa inteleg cum dupa inlocuirea kit-ului de ambreiaje masina nu functioneza cum ar trebui (ca atunci cand avea 500-1000km). Am reclamat aceste aspecte si cei de la service mi-au spus ca este imposibil sa functioneze asa cum am descris si sa revin cu masina la service pentru un nou diagnostic si test de drum. Nu ma mai tin nervii sa ma reintorc. Asta e! O las asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/8/2024 at 5:15 PM, Adria_n said:

205k km momentan, ambreiaje stock, soft de vreo 50k km, mearsa mai mult urban. Momentan rezista, mai sacadeaza dupa un timp de mers prin oras, cu multe plecari de pe loc. 

 

Nu o trec la "fiabile", o trec la "asa si asa" :) 

Salut, ai resoftat cutia dq200 sau nu am inteles eu? Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este resoftata cutia ( impreuna cu motorul ). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ai facut te rog resoftarea?

S-a tinut cont de puterea noua, motor vs cutie, careve limitata? E un pic tricky la dq200, se pare, din ce am discutat eu cu diverse ateliere care se ocupa cu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

       1. Din pacate, nu se mai ocupa de VW din ce am inteles ( doar alte marci "premium" ). A mai incercat alt coleg fara succes.

 

       2. Da, s-a tinut cont de puterea noua (se ridica niste limitari de cuplu in cutie, presupun ca pe la 300 Nm). Motorul l-am facut mai mult pentru pachet "ECU+TCU".

 

           Pe mine m-a interesat in mod special reactivarea treptei 1 (esentiala pt fiabilitatea ambreiajelor) si ridicarea turatiei intre schimburi in D, acum undeva la +/- 2000 rpm (pentru o experienta de condus mult imbunatatita :)).

 

           In Sport s-a coborat putin rpm-ul la down-shift. In rest n-am habar de altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!