Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje uscate (DQ200)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

On 21.11.2023 at 19:50, Gabriel.T a scris:

Salutare!

Lucrez cu uleiuri de foarte mulți ani in domeniul naval. Toate tipurile de ulei, ulei angrenaje de vreo 4 feluri(in functie de viteza de rotatie si temp de functionare) hidraulice(macarale, usi/porți hidraulice) uleiuri instalatii frig, etc, sper ca ați înțeles...

In cartea de uleiuri am scris negru pe alb intervalul de schimb de ulei pentru fiecare agregat si ATENȚIE durata de viata a uleiului. Adica uleiul poate deveni neconform si doar stand in magazie. 

Pentru orice ulei din magazie cand ajunge la 5 ani vechime trebuie sa trimit mostra din lotul respectiv la laborator pentru analize. 

Din experiență va spun ca cele mai solicitate uleiuri sunt cele hidraulice, au cele mai mari temperaturi si presiuni de lucru si ciclurile acestea pot afecta structura chimica a uleiului si a diferitilor aditivi.

Ca idee, la instalatiile hidraulice de presiuni medii si volum mic de ulei (<20L) schimbul se face anual indiferent de numarul de ore de functionare.

Pentru cele de presiuni si volume mari la 3 ani se trimit mostre la laborator si la 5 ani se schimba uleiurile.

Lucrez in domeniul naval de aproape 20 de ani si nu am auzit in viata mea de ulei "pe viață " cu atat mai puțin in instalatii hidraulice de mecanica fina cu tolerante foarte mici. 

Fiecare face ce vrea cu masina lui dar cand citesc povesti cu uleiuri pe viață ma simt dator sa imi exprim opinia profesională. 

Eu daca maine as lucra la VW si ar veni unul să-i schimb uleiul la mecatronic nu as face-o deoarece oficial nu am procedura de executie si normativ. Este o chestiune de garanție si responsabilitate.

Din pacate orice producător de masini este interesat de functionarea din timpul garanției, avariile ulterioare fiind doar producatoare de profit fara nici un fel de responsabilitate, ceea ce este ideal pentru un producător. Sistemul de economie de piață este unul bazat pe consumerism iar orice producator ce face un produs foarte bun, pe termen lung, va avea probleme financiare deoarece nu face profit post vânzare pe eventuale reparatii si daca nu se strica atunci nu va fi inlocuit si deci va avea vanzari mai mici. 

Philips era sa intre in faliment la un moment dat deoarece facea becuri ce nu se stricau niciodată, excelente dpdv ingineresc dar falimentare in termeni economici pentru companie.

Azi mai mult ca oricand se face design cu uzura programată din considerente economice. 

 

PS: eu mi-am schimbat uleiul in cutie si mecatronic DQ200 la 5 ani si 65.000 km, in acelasi timp si lichidul de frână a doua oară, antigelul prima oară.

Tot atunci am facut si distributia desi cureaua cu teflon este garantata pe durata de viata a masinii (altii spun 120k sau 240k) deoarece masina mea sta parcata afară in soare,ploaie,zapada. Daca o tineam in garaj poate schimbam mai tarziu.

Acum am 85.000 km si merge perfect. Este masina de familie cu care soția e cărăuș pentru 3 copii mici asa ca nu mi-aș face rau intenționat.

 

 

Are sens. Si de aceeasi parere sunt si eu ca nu poti garanta un ulai pe viata.

Ar da faliment la un momentdat. Am cunoscut si eu un tip inginer proiectant de hidraulica. Lucra pe barje maritime si vorbeam despre uleiuri de motor. Si tot asa zicea, nu exista ulei sa nu se deprecieze. Si mai ales dupa primul proces de incalzire/racire. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 21.11.2023 at 19:50, Gabriel.T a scris:

Salutare!

Lucrez cu uleiuri de foarte mulți ani in domeniul naval. Toate tipurile de ulei, ulei angrenaje de vreo 4 feluri(in functie de viteza de rotatie si temp de functionare) hidraulice(macarale, usi/porți hidraulice) uleiuri instalatii frig, etc, sper ca ați înțeles...

In cartea de uleiuri am scris negru pe alb intervalul de schimb de ulei pentru fiecare agregat si ATENȚIE durata de viata a uleiului. Adica uleiul poate deveni neconform si doar stand in magazie. 

Pentru orice ulei din magazie cand ajunge la 5 ani vechime trebuie sa trimit mostra din lotul respectiv la laborator pentru analize. 

Din experiență va spun ca cele mai solicitate uleiuri sunt cele hidraulice, au cele mai mari temperaturi si presiuni de lucru si ciclurile acestea pot afecta structura chimica a uleiului si a diferitilor aditivi.

Ca idee, la instalatiile hidraulice de presiuni medii si volum mic de ulei (<20L) schimbul se face anual indiferent de numarul de ore de functionare.

Pentru cele de presiuni si volume mari la 3 ani se trimit mostre la laborator si la 5 ani se schimba uleiurile.

Lucrez in domeniul naval de aproape 20 de ani si nu am auzit in viata mea de ulei "pe viață " cu atat mai puțin in instalatii hidraulice de mecanica fina cu tolerante foarte mici. 

Fiecare face ce vrea cu masina lui dar cand citesc povesti cu uleiuri pe viață ma simt dator sa imi exprim opinia profesională. 

Eu daca maine as lucra la VW si ar veni unul să-i schimb uleiul la mecatronic nu as face-o deoarece oficial nu am procedura de executie si normativ. Este o chestiune de garanție si responsabilitate.

Din pacate orice producător de masini este interesat de functionarea din timpul garanției, avariile ulterioare fiind doar producatoare de profit fara nici un fel de responsabilitate, ceea ce este ideal pentru un producător. Sistemul de economie de piață este unul bazat pe consumerism iar orice producator ce face un produs foarte bun, pe termen lung, va avea probleme financiare deoarece nu face profit post vânzare pe eventuale reparatii si daca nu se strica atunci nu va fi inlocuit si deci va avea vanzari mai mici. 

Philips era sa intre in faliment la un moment dat deoarece facea becuri ce nu se stricau niciodată, excelente dpdv ingineresc dar falimentare in termeni economici pentru companie.

Azi mai mult ca oricand se face design cu uzura programată din considerente economice. 

 

PS: eu mi-am schimbat uleiul in cutie si mecatronic DQ200 la 5 ani si 65.000 km, in acelasi timp si lichidul de frână a doua oară, antigelul prima oară.

Tot atunci am facut si distributia desi cureaua cu teflon este garantata pe durata de viata a masinii (altii spun 120k sau 240k) deoarece masina mea sta parcata afară in soare,ploaie,zapada. Daca o tineam in garaj poate schimbam mai tarziu.

Acum am 85.000 km si merge perfect. Este masina de familie cu care soția e cărăuș pentru 3 copii mici asa ca nu mi-aș face rau intenționat.

 

 

Salut, subscriu la cele zise de Gabriel.T !
Orice bidon, sticlă sau vas de ulei trebuie să aibă înscris pe el un termen de valabilitate. Nu are termen de valabilitate nu cumpăr. Brandurile de vârf, serioase pun termen de valabilitate. Unele au termen aproximativ 2-5 ani, altele mai mult sau mai puțin nu contează asta, important este să respectăm acel termen de valabilitate. Când acel termen a expirat uleiul e paaa''. Nu exista uleiul perfect, nu există ulei ''LongLife", e o vrăjeală pe care unii o înghit, dar aste e, nu au decât, e treaba lor, mașina lor.
Orice ulei se degradeaza, are termen de valabilitate, și vrem sau nu până la urmă este o consumabilă. Și dacă stă pe raft în magazin când îi expiră termenul de valabilitate... e dus. Atunci de ce l-ai mai ține în motor sau cutie ? unde mai pun și condițile în care lucrează pe mașină gen temperatură exterioară vară/iarnă, cu porniri de mii de ori, presiune, barbotare, condens, șpan, etc.
Schimbarea uleiului la motor și cutie se face mai devreme decât prevede fabricantul, în acest fel stăm departe de service, și vom avea o mașină bună cu mai puține probleme.
Binențeles, fiecare face ce vrea cu mașina și banii lui. 

Modificat de marianss
Edit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Vreau sa discut cu voi despre o problemă pe care am întâmpinat-o recent cu un VW Golf 7 Variant, anul de fabricație 2013, având 240.000 de kilometri la bord și echipat cu o cutie automată DQ200.
S-a întâmplat să experimentez o situație destul de ciudată - în timpul condusului, cutia de viteze s-a decuplat brusc. Deși motorul accelera, nu mai transmitea puterea la roți. În același timp, s-au aprins martorii precum ESC, eroare Hill Assist, Tyre Pressure și Electric Parking Brake.
Ceea ce mă uimește este că, după ce opresc motorul și aștept 10-15 minute, totul pare să revină la normal. Cu toate acestea, după câțiva zeci de kilometri, problema reapare. Până în prezent, mașina nu a avut nicio problemă notabilă.
A întâlnit cineva o problemă similară sau are cunoștințe despre ce ar putea cauza această decuplare neașteptată a cutiei de viteze, mai ales având în vedere kilometrajul mașinii? Apreciem orice sugestie, sfat sau experiență pe care le puteți împărtăși.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incepe cu o diagnoza, ai minim o eroare stocata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara!

 

Se poate intui ce defectiune am in urma scanarii:

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adresa 02: Cutie automata (J743)       Etichete: 0CW-927-769.clb

   Numar VAG SW: 0CW 300 044 N    HW: 0AM 927 769 E

   Component: GSG DQ200G2_M H05 0307 

   Revizie: 00005005    Numar serial: CU501501276760

   Codare: 0014

   Atelier: WSC 05311 115 00088

   Pachet ASAM: EV_TCMDQ200021 001001

   ROD: EV_TCMDQ200021_VW48.rod

   VCID: 4385FA0BCA95D1939E-8016

 

4  coduri de defecte:

10878 - Limitare func˛ional„ prin cre∫tere insuficient„ de presiune

          P189C 00 [047] - -

          Confirmat - Testat de la stergere de memorie

             Ómprejurari cod:

                    Stare defect: 00000001

                    Prioritate defect: 0

                    Frecventa defect: 1

                    rulaj: 238684 km

                    Data: 2024.01.11

                    timp: 17:17:38

 

                    Tura˛ie motor: 11014.25 /min

                    Cuplu motor: -100 Nm

                    Viteza vehicul: 74 km/h

                    Temperatura modul de comand„: 6 ∞C

                    Presiune efectiv„: -10.0 bar

                    Stare principal„ ambreiaj: Deplasare cu ma∫ina

                    Treapta angajat„: GANG_6

                    Treapta de mers: VALUE_LED_MP2_SYM_N

                    Pozi˛ie pedala accelera˛ie: 0.0 %

                    DTC memory status: 63232

 

10902 - Pomp„ hidraulic„

          P17BF 00 [047] - protec˛ie antijoc

          Confirmat - Testat de la stergere de memorie

             Ómprejurari cod:

                    Stare defect: 00000001

                    Prioritate defect: 0

                    Frecventa defect: 1

                    rulaj: 238684 km

                    Data: 2024.01.11

                    timp: 17:17:18

 

                    Tura˛ie motor: 14086.25 /min

                    Cuplu motor: -100 Nm

                    Viteza vehicul: 74 km/h

                    Temperatura modul de comand„: 6 ∞C

                    Presiune efectiv„: -10.0 bar

                    Stare principal„ ambreiaj: Deplasare cu ma∫ina

                    Treapta angajat„: GANG_6

                    Treapta de mers: VALUE_LED_MP2_SYM_N

                    Pozi˛ie pedala accelera˛ie: 0.4 %

                    DTC memory status: 3840

 

10903 - Pomp„ hidraulic„

          P17BF 00 [047] - protec˛ie antijoc

          Confirmat - Testat de la stergere de memorie

             Ómprejurari cod:

                    Stare defect: 00000001

                    Prioritate defect: 0

                    Frecventa defect: 1

                    rulaj: 238684 km

                    Data: 2024.01.11

                    timp: 17:17:18

 

                    Tura˛ie motor: 14086.25 /min

                    Cuplu motor: -100 Nm

                    Viteza vehicul: 74 km/h

                    Temperatura modul de comand„: 6 ∞C

                    Presiune efectiv„: -10.0 bar

                    Stare principal„ ambreiaj: Deplasare cu ma∫ina

                    Treapta angajat„: GANG_6

                    Treapta de mers: VALUE_LED_MP2_SYM_N

                    Pozi˛ie pedala accelera˛ie: 0.4 %

                    DTC memory status: 4096

 

10904 - Pomp„ hidraulic„

          P17BF 00 [047] - protec˛ie antijoc

          Confirmat - Testat de la stergere de memorie

             Ómprejurari cod:

                    Stare defect: 00000001

                    Prioritate defect: 0

                    Frecventa defect: 1

                    rulaj: 238684 km

                    Data: 2024.01.11

                    timp: 17:17:26

 

                    Tura˛ie motor: 12294.50 /min

                    Cuplu motor: -100 Nm

                    Viteza vehicul: 74 km/h

                    Temperatura modul de comand„: 6 ∞C

                    Presiune efectiv„: -10.0 bar

                    Stare principal„ ambreiaj: Deplasare cu ma∫ina

                    Treapta angajat„: GANG_6

                    Treapta de mers: VALUE_LED_MP2_SYM_N

                    Pozi˛ie pedala accelera˛ie: 0.4 %

                    DTC memory status: 4352

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Mentionez ca acum 20.000 km am reparat mechatronicul cu chit de reparatie in urma erorii P0841.

 

Multumesc anticipat pentru sugestii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut tuturor! Dețin un Golf 7 2015 - 1.4TSI 140 HP cu o cutie automata DQ200 și de curant am început sa simt niște șocuri. Am observat ca 90% din acest șocuri se întâmplă când pornesc la drum 'la rece' când cutia trebuie sa schimbe din 2 în 3 pt prima oara dupa pornire. După ce face odată chestia asta pe restul parcursului rar se mai întâmplă să mai dea un soc și și când o face am observat ca se întâmplă în treptele pare. Menționez ca la fiecare pornire las mașină 1 minut sa ruleze înainte sa pornesc cu ea.

Am pus și testerul pe mașină și am primit următoarea eroare

10694 [0x0029C6] Archive (inactive)

P176E00: Clutch 2 opens unintentionally

Credeți că ar fi problema de ambreiaj? Sau mecatronic ?

Masina are 143.000 km și i-am făcut schimbul de ulei în cutie acum un an.

Mulțumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care ulei l-ai schimbat? Ca DQ200 are doua: un ulei in mechatronic si unul in cutia de viteze propriuzisa? La mechatronic eu nu m-as fi bagat sa schimb uleiul... Problema ta pare de la mechatronic - practic da comanda de cumpare/decuplare ambreiaj 2 gresit 😞 Mergi la un mecanic bun (altul decat cel care a schimbat uleiul/uleiurile).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am intrebat zilele trecute un mare "mester" in reparat cutii automate care este rolul schimbului de ulei in mechatronic strict referindu-ne la o cutie DSG DQ200 si ce efect are in viitor schimbul uleiului in mechatronic atat timp cat nu se schimba si filtrul. Stiti ce mi-a raspuns ? Mi-a sters postarea ...:)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Detin un Golf 8 2.0 TDI DSG cu dq200.

Masina are acum 1,5 ani și 33k dar încă de la început dimineața la plecare de pe loc motorul se turează  la 3000rpm și mașina abia ce se mișca de pe loc (ca și cum ar patina ambreiajul) ca apoi când schimbă tr2 să “prindă “ mai bine ambreiajul încât să simți o smucitură. Mai nou, cu motorul cald în trafic de bară la bară în București începe și “tremură “ ca și cum ai avea o manuală și vrei să pleci cu tr 3 de pe loc. Partea cu tremuratul se întâmplă destul de rar de se întâmplă în timp ce partea cu “patinatul ambreiajului “ aproape în fiecare dimineață. Zilele trecute am dus mașina la PBN și cei de acolo spuneau ca nu au găsit nimic în neregulă deși le-am spus ca cele două fenomene se manifestă doară in acele condiții specificate mai sus.

 

Eu cred ca sunt probleme cu acest DQ200 dar cat timp mașina e în garanție cei de la PBN nu vor s-a recunoască problema. În trecut am mai avut un VW Jetta din 2016 tot cu DQ200 la care la 60k s-au înlocuit kit-ul de ambreiaje, mecatronic și volant tot așa după nenumărate probleme pe care le aveam în trafic (se decupla cutia de viteze în timp ce eram în mers) și cei de la PBN “ nu le găseau” în garanție.

 

Mai e cineva pe aici cu tipul ăsta de probleme. Ce putem face în situația în care service-ul oficial nu găsește problema deși ea există?

 

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duci masina seara si o lasi acolo. Dimineata mergi la constatare si fac constatarea in aceleasi conditii. Ajuta si un video.

 

Evident ca trebuie sa replice si ei problema, nu merge doar pe “vorbe”. Plus ca fabrica raspunde de aceste situatii, asa ca nu face dealerul nimic de capul lui.

 

Oricum NU lasa problema asa! Trebuie remediata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca nu turezi motorul? pui in D si iei piciorul de pe frana . Motorul la relanti. ce face masina? pleaca de pe loc? 

 

si din pacate, chiar "manuala" este cutia. numai ca are niste chinezi mici care schimba treptele si apasa ambreajele. DQ200 este slaba pentru trafic de bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/17/2024 at 10:13 AM, fmitache said:

Salutare.

Detin un Golf 8 2.0 TDI DSG cu dq200.

Masina are acum 1,5 ani și 33k dar încă de la început dimineața la plecare de pe loc motorul se turează  la 3000rpm și mașina abia ce se mișca de pe loc (ca și cum ar patina ambreiajul) ca apoi când schimbă tr2 să “prindă “ mai bine ambreiajul încât să simți o smucitură. Mai nou, cu motorul cald în trafic de bară la bară în București începe și “tremură “ ca și cum ai avea o manuală și vrei să pleci cu tr 3 de pe loc. Partea cu tremuratul se întâmplă destul de rar de se întâmplă în timp ce partea cu “patinatul ambreiajului “ aproape în fiecare dimineață. Zilele trecute am dus mașina la PBN și cei de acolo spuneau ca nu au găsit nimic în neregulă deși le-am spus ca cele două fenomene se manifestă doară in acele condiții specificate mai sus.

 

Eu cred ca sunt probleme cu acest DQ200 dar cat timp mașina e în garanție cei de la PBN nu vor s-a recunoască problema. În trecut am mai avut un VW Jetta din 2016 tot cu DQ200 la care la 60k s-au înlocuit kit-ul de ambreiaje, mecatronic și volant tot așa după nenumărate probleme pe care le aveam în trafic (se decupla cutia de viteze în timp ce eram în mers) și cei de la PBN “ nu le găseau” în garanție.

 

Mai e cineva pe aici cu tipul ăsta de probleme. Ce putem face în situația în care service-ul oficial nu găsește problema deși ea există?

 

Merci!

Salut,

Ai DQ200 la 2.0 l tdi? Nu ar trebui sa fie 250 sau 381 parca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi aici intreaga poveste:

 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Mcornell said:

Salut,

Ai DQ200 la 2.0 l tdi? Nu ar trebui sa fie 250 sau 381 parca?

chiar si 2.0 TDI cu putere redusa (110-120 cp) merge tot pe DQ200, pentru ca nu depaseste 250Nm cuplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@fmitache ai avut probleme cu DQ200 la ~60k km la Jetta dupa care ai vandut Jetta si ti-ai cumparat Golf VIII nou cu acelasi tip de cutie cu care ai acelasi gen de probleme la doar 33k km si dupa 1,5 ani ?!? 🤨

Fara suparare, dar ori esti ghinionist ori nu o exploatezi/folosesti corespunzator. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Fantozzi

1.Ambele masini sunt masinile primite de la firma unde lucrez, nu sunt masini personale. Lucrez de 18 ani la aceeasi firma si masinile sunt cu contract de leasing operational pe 3-4 ani

2. Cum as putea sa nu expolatez/folosesc corect o cutie de viteze automata? Masinile au fost/sunt conduse in Bucuresti 80% (birou-acasa-supermarket) din timp si 20% in afara in deplasari in delegatie. Pana acum am avut 2  VW Caddy, 2 Skoda Octavia (ocatvia 2 fl si octavia 3), 1 VW Jetta, 1 VW Passat GTE, si acum acest VW GOLF 8. Problemele au fost/sunt doar cu Jetta si acest Golf 8.  Asa cum spuneam la acest golf 8 inca din prima zi cand am iesit de pe poarta dealer-ului masina s-a comportat in acest fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 18 ore, fmitache a scris:

1.Ambele masini sunt masinile primite de la firma unde lucrez,

2. Cum as putea sa nu expolatez/folosesc corect o cutie de viteze automata? 

Nu sunt nici mecanic si nici vreun mare specialist asadar nu trebuie sa iei ca atare ce spun eu, doar mi-am expus parerea personala :

 

1. Fiind masini primite de la firma iar tu fiind doar utilizator le conduci poate mai "lejer" ca sa ma exprim asa (no offense). Nu este acelasi lucru ca si cum ai plati din buzunarul tau 10-15k euro + un credit pe 5 ani de vreo inca 10k la care sa se adauge si costuri de intretinere/utilizare.

 

2. DQ200 nu este o cutie montata pe masini cu veleitati sportive, nici pe departe.

- nu vei pleca cu "launch control"  + autohold 🚀 de la semafoare

- de evitat kick-down (mod de condus agresiv) mai ales cand apa in motor si uleiul in cutie nu sunt la temperaturi optime.

- cand comuti selectorul in modurile de condus P-R-N-D este de evitat sa o faci rapid (lasa selectorul sa treaca usor prin fiecare mod)

- cand parchezi masina pe un plan putin inclinat si nu numai, actioneaza  mai intai frana de mana si apoi comuta selectorul din modul "D->P", iar atunci cand pleci din parcare mai intai comuti selectorul in "D" dupa care dezactivezi frana de parcare.

 

Sunt cateva reguli pe care trebuie sa le respecti ca sa folosesti o cutie DSG pentru o perioada cat mai lunga de timp.

 

Cunosc caz real care atunci cand cobora cu masina(echipata cu DSG) la vale, comuta din "D->N" pentru a evita frana de motor pe care o face in mod obisinuit cutia, dupa care comuta din "N->D" in timp ce masina ruleaza. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima explicatie (sa comuti din D in N cand cobori la vale) e o tampenie!!! Pe langa faptul ca ai consum mai mare, nu numai ca nu ajuta la nimic, dar chiar streseaza cutia mai mult decat daca o lasi in pace.

 

@fmitache: cine v-a consiliat sa luati DQ200 pentru mers 80% in oras a favut-o extrem de prost. Oricum nu ar trebui un diesel pt asa ceva! Oricum nu ar trebui un DSG pentru mers 80% in oras pentru ca forjeaza ambreiajele inutil si se intampla exact problema descrisa de tine. Dar cu atat mai mult DQ200 cu ambreiaje uscate favorizeaza incingerea ambreiajelor inutil in oras si defectarea cutiei in timp.

 

DQ200 mi se pare o cutie foarte ok (o am si eu), dar pentru mers preponderent extra-urban!

 

Ca idee, am un prieten cu o Octavia VRS, 200cp diesel, deci un DSG umed: la 30k km schimbat primul mechatronic pe garantie. Acum are 3 ani si 80k km si a cazut iarasi. Asteapta de 2 luni sa vina mechatronicul comandat in fabrica. Deci cand “e sa se intample, se va intampla” 😞

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Xman_ghio said:

nu ar trebui un DSG pentru mers 80% in oras

La infrastructura din RO nu prea exista altfel de mers .

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Xman_ghio a scris:

Ultima explicatie (sa comuti din D in N cand cobori la vale) e o tampenie!!! Pe langa faptul ca ai consum mai mare, nu numai ca nu ajuta la nimic, dar chiar streseaza cutia mai mult decat daca o lasi in pace.

Numai "explicatie" nu era..., fiecare intelege ce poate. Era un exemplu "de asa NU" de cum conduc unii DSG si apoi se mira ca s-a stricat. Chiar asta spuneam, este o mare tampenie sa comuti in timpiul mersului din D-N si din N-D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar DQ200 sunt mai pacatoare restul merg mult si bine indiferent de regim.

In multe cazuri diferenta o face intretinerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pentru ca la DQ200 problema e in principal pe partea de management termic al ambreiajelor in trafic de tip bara la bara. Fiind practic ambreiaje similare cu ce are o manuala (doar ca doua) si daca nu ma insel cel pentru treptele impare e partial actionat cand masina sta pe loc in Drive. Variantele umede au ambreiaje multi-disc racite cu ulei, robuste si rezistente la abuz. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Permiteti-mi o parere, jucand rolul clientului ignorant: de ce ma freaca pe mine grija de ce model de cutie am pe masina? De ce sa imi bat capul in plus dupa ce am platit o suma de bani pentru 2 pedale?

 

Am masina cu "cutie automata", o voi folosi unde am nevoie de ea, asa cum am nevoie de ea si o voi intretine conform planului de service.

 

Daca se strica, la garantie cu ea.

 

Dq200, 250, 380/381, 500, astea sunt pentru cultura generala si pentru mecanici.

 

Clientul ar trebui sa primeasca o masina care nu se strica, punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ar fi corect, dar daca masina nu se strica, ce ar mai face service-urile, producatorii de piese OEM etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511 raspunsul pe scurt este: pentru ca fiecare motor/cutie au fost realizate pentru anumite “use case-uri”. Daca ai masina de firma si/sau ai bani sa schimbi masinile dupa 3-4 ani cand ies din garantie atunci nu te intereseaza nimic! Faci service-urile cum iti cere producatorul (30k km) si pa-pa!

Dar daca te intereseaza sa ramai cu masina mai multi ani si sa nu trebuiasca sa bagi inca o avere in ea, atunci casti ochii si esti atent la intretinere, esti atent cum se exploateaza masina, etc.

 

NU exista masina care nu se strica! Pentru ca ai milioane de piese, subansambluri, electronica. Plus variabile de exploatare, etc. Ideea e sa faci mentananta ca sa reduci riscurile sa se strice la tine, dar risc 0 nu exista!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!