Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje uscate (DQ200)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

misu ploiesteanu

buna ziua,

la un golf 7 dsg7 din 2015 este normal cu maneta in d sa nu plece de pe loc decit cu apasarea acceleratiei? a mers o perioada normal acum face asa...nu are erori si schimba bine cu limitarile stiute...multumesc

Log-PH07WOB-WVWZZZAUZFP566391.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!

Nu , nu este normal.

Asta, in conditiile in care nu ai activat, Auto Hold.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

daca activez auto hold, face treaba asta? am crezut ca actioneaza numai in pante...multumesc o sa incerc si va spun. sotia conduce masina si o avem doar de citeva luni si nu avem cartea masinii cu toate descrierile...

da, informatia face diferenta...☺️ asta era, multumesc in nou...

stie cineva in Ploiesti un service unde se poate face update de soft ?

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autohold tine masina oprita, indiferent de inclinatia masinii. Pentru a inainta trebuie folosita acceleratia. Exista un buton pe consola centrala. Se activeaza/opreste prin apasarea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

 

4 hours ago, dercos said:

Autohold tine masina oprita, indiferent de inclinatia masinii. Pentru a inainta trebuie folosita acceleratia. Exista un buton pe consola centrala. Se activeaza/opreste prin apasarea lui.

stiam de existenta butonului respectiv, dar nu si ca la cutiile automate blocheaza plecarea de pe loc dupa ridicarea piciorului de pe frina...multumesc

stie cineva in Ploiesti un service unde se poate face update de soft ?

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

update de soft pentru ce ???

masina are multe softuri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

pai subiectul nu era cutia dsg7???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut 

Help please ! 

Doar ce m am întors de la un service auto și am primit ceva vesti proaste  despre cutia automata (golf 5 1,9 tdi 105 cp) ...are pierderi de ulei și necesita schimbarea de garnituri la pistonase la mecatronic ..Imi puteți sugera service uri auto care ma poate ajuta cu problema respectiva și care ar fi costurile ...Menționez ca sunt din Galați dar mă pot deplasa și în alte localități . Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.

Am cumparat recent o Skoda Octavia 1,6 tdi 2019,cutie DSG DQ200 generatia 2 7 trepte 213000KM.Toate bune si frumoase,cutia functioneaza foarte bine ,ambreiajul e schimbat la 195000 km dar eu am cumparat masina pentru ride sharing asa ca ma intereseaza mult fiabilitatea.In acest sens vreau sa optez pentru upgrade de soft pentru cutie TCU.E cineva care are upgrade facut si imi poate oferi pareri?

De asemenea as vrea sa inlocuiesc uleiurile,atat in cutie cat si mecatronic-aici intrebarea e daca ati schimbat cu ce marca ati schimbat,unii folosesc original mai precis G 055 512 A2 in cutie si G004000 M2 bloc valve.Altii folosesc yacco in cutie si ravenol in mecatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare prostie ai facut! Sa iei un DSG uscat pentru ride sharing. In 50k km schimbi iarasi ambreiajele. In max 100k km pui pe butuci cutia. Daca tot vroiai diesel trebuia sa iei o manuala.

 

Daca vrei neaparat sa schimbi uleiul (desi DQ200 este de fapt doua cutii manuale puse impreuna) atunci schimba doar pe manual. La mechatronic nu exista procedura VW de schimbare ulei. Ar trebui dat jos mechatronicul si schimbat pe banc (ca da fii sigur ca dai jos tot uleiul si pui tot atat ulei cat ai scos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50tkm e o suma chiar buna pentru traficul din București, in plus eu mai am un G7 1,4 czda cu manuala, are 87tkm si deja piuie rulmentul de presiune! Un ambreiaj la czda costa cca 3000 lei ca e cu volant masa dubla, la dsg 5k-oare mai merita manuala? Insa cu soft custom va tine mai mult ambreiajul iar la varianta a doua de dq200 adica ce am eu cam toti sunt de parere ca problemele mecatronicului au fost rezolvate. 

Nu am tinut neaparat sa iau diesel dar benzinarele la momentul asta  au un pret exagerat de mare si care nu se justifica, masinile nu mai sunt construite ca altadata, calitatea fabricatiei lasa mult de dorit,nu poti plati pe o so3 cu motor de un litru si peste 150 tkm 12k euro. 

In ceea ce priveste procedura schimb ulei se masoara exact ce scot si aia completez, eu intrebam ce ulei sa folosesc, care e mai bun. 

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul hidraulic poti folosii orice echivalent de calitate, RAvenol SSF, Fuchs Titan CFH11s. 

Dar uleiul de cutie G055512A2 nu are echivalenta completa in aftermarket. Are niste aditivi speciali. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

aveti idee unde sa ma uit in VCDS pentru a afla gradul de uzura al ambreajelor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 10/23/2024 at 11:31 AM, misu ploiesteanu said:

buna ziua,

la un golf 7 dsg7 din 2015 este normal cu maneta in d sa nu plece de pe loc decit cu apasarea acceleratiei? a mers o perioada normal acum face asa...nu are erori si schimba bine cu limitarile stiute...multumesc

Log-PH07WOB-WVWZZZAUZFP566391.txt 1.31 kB · 7 downloads

Presupun că întrebi pt situația în care te afli o suprafață orizontală de ce nu pornește neaccelerată (coasting) - ca și o cutie automată: nu aș pune asta în context ”normal”, sau ”anormal”, deși poate unii se vor grăbi să răspundă bazat pe ce își amintesc după experiența cu propria mașină. Dar nu e așa.
1. DSG are o logică aparte - am scris un entry legat de probleme care apar back-and-forth la pornirea în pantă - de ex cu pedala de frână călcată cutia e ”dezangajată” și există o logică internă a mecatronicului pt re-angajarea ei. Asta presupune mai multe condiții, între care eliberarea frânei, deschiderea clapetei de accelerație peste un anumit procent etc (este acolo și un senzor de înclinație și accelerație, în fine) - au fost multe probleme legale legate de acest comportament al cutiei, cu procese, daune și intervenții de modificare a parametrilor și logicii. Deci nu știi ce ai acolo. Poate așa a vrut la acel moment proiectantul.
2. Sau.... poate nu e destul de mare cuplul pt a mișca mașina peste o anumită masă.
3. Sau poate că ceva ”strânge” și roțile nu se învârt liber (sunt frânate). 
ETC:
Anyway, nu pare ceva critic, poate pt unii ar fi puțin enervant, poate pt alții util - de ce să pornească mașina singură? Deci dacă nu ai alte probleme cu cutia sau frânele, bucură-te și calcă puțin pedala! Până la urmă așa porneșe o mașină, nu doar lăsând frâna :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/23/2024 at 6:45 PM, misu ploiesteanu said:

 

stiam de existenta butonului respectiv, dar nu si ca la cutiile automate blocheaza plecarea de pe loc dupa ridicarea piciorului de pe frina...multumesc

stie cineva in Ploiesti un service unde se poate face update de soft ?

EXACT acesta e rolul ”auto-hold” - Auto-Hold: Long-press the brake pedal at a traffic light (in "D") and then take your foot off the brake pedal. The car will stay in place. When the light turns green, simply press the accelerator to drive away.

Nu e pentru doar pt plecare în pantă (hill-hold).  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut!

 

Am intrat pe acest forum din curiozitate și pentru a găsi opinii, sfaturi, probleme, remedieri și întreținere în cazul DSG DQ200.

 

De 6 luni am achiziționat o O4 FL 1.5 mHEV cu DSG cu 150 cp.

Momentan nu am cu ea nicio problemă, însă mașina este condusă cu preponderență în oraș, în București și am auzit că asta ar fi o problemă. 

 

Mai exact o folosește soția până la job și înapoi care merge într-o localitatea din zona limitrofă a Bucureștiului, mai exact în Afumați. Face cam 40 km pe zi.

 

De la Skoda mi s-a spus că defecte la cutie ar apărea în urma unui condus agresiv, nu în condusul domestic. 

 

Și eu și soția suntem la prima cutie automată. Ambii suntem trecuți de 40 de ani, nu cu mult, și avem experiență de 20 de ani în condus, însă pe manuale. Eu conduc zi de zi la muncă de cel puțin 17 ani diferite modele de autoturisme, în București și zonele limitrofe.

(Momentan pe un Duster 1.3 tce 4×4 de care sunt fascinat cum merge.)

 

Înaintea acesteia am avut, în 2023, tot o O4, dar non FL, tot 1.5 însă manuală. Nu mi-a plăcut deloc cutia deși sunt fan manuală. Pleca cu țopăit de pe loc indiferent că era caldă sau nu, iar la schimbarea din 1 în 2 mereu agăța indiferent cât de lin încercam să schimb. Plus că nu avea demaraj deloc. Era leșinată rău.

 

Am decis să o dau la fix un an și la 19.000 km de la achiziție pentru același motor, dar cu DSG.

Înaintea lor am avut o 03 (2016-2023) 1.4 tsi cu 150 cp manuală de care am fost FOARTE mulțumit.

 

Mă interesează partea de condus și mentenanță (schimb ulei sau ce mai presupune această mentenanță) pentru că nu mai am de gând să o schimb (la cea din 2023 am pierdut 8.000 € într-un an de utilizare) iar actuala a fost preț de listă 37.500, cu reducerea lor de FL a fost plătită suma de 33.000 €) deci nu mai vreau alta în următorii 5-7 ani.

 

Mașina e personală cumpărată pe persoană fizică. 

 

Producătorul recomandă schimbul de ulei la 30.000 km sau 2 ani.

Mi se pare mult. Cu cealaltă mașină mergem anual la schimbul de ulei și nu am avut niciodată probleme pe parte de motor.

 

Așa vreau să fac și cu actuala. 

 

Pe parte de cutie nu cunosc detalii de mentenanță și din acest motiv am intrat aici.

 

Pentru mersul preponderent în oraș (este inevitabil să nu se uzeze ambreiajele) ce se recomandă a se schimba (uleiurile) și la ce interval?

 

În reprezentanță cam cât ar costa un kit de ambreiaje de înlocuit sau cât ar fi schimbul de ulei în cazul cutiei?

Nu sunt plin de bani, dar nici la Gică-n colț nu merg pentru mentenanță la o mașină nouă, chiar și post-garanție.

 

Repet. Momentan nu am probleme cu cutia (mașina are 7000 km) însă vreau să o întrețin corespunzător și să compensez în vreun fel acel rulaj în București pe care nu am cum să îl evit și voiam să îmi fac o idee despre costuri.

 

Nici eu, nici soția nu suntem pasionați de viteză și modul de condus este unul normal, fără bruscari inutile ale mașinii și mereu în funcție de trafic, însă... nimeni nu-i perfect.

 

Mulțumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspuns strict pe partea de ambreiaje: Eu conduc doar in sport pentru ca in drive imi patineaza foarte mult cutia in treapta a doua, ca si cand pleci cu a doua de pe loc. Practic in loc sa tina mai mult treapta 1 ii da repede a doua si apoi o patineaza din ambreiaj. Pe sport pare ca merge cam cum as merge eu daca ar fi manuala. 

 

Am mai citit pe forumuri pe afara ca asta ajuta. Acum...eu am 2.0TDI cu cuplu mare, poate asa e scris in soft si 1.5 merge diferit. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
2 hours ago, adrian_mm89 said:

Raspuns strict pe partea de ambreiaje: Eu conduc doar in sport pentru ca in drive imi patineaza foarte mult cutia in treapta a doua, ca si cand pleci cu a doua de pe loc. Practic in loc sa tina mai mult treapta 1 ii da repede a doua si apoi o patineaza din ambreiaj.


Chestia asta la care am dat quote o poti rezolva la o firma de chiptuning printr-un soft pe TCU (cutia DSG). Drivability se numeste genul acesta de modificare in care pe modul D iti ridica RPM pentru upshift/downshift in acest mod cu +100 sau chiar +200rpm. 
In SPORT mergand daca ai pedala ~30-35% si esti in 2 sau 3 nu va trece in urmatoarea treapta pe modul S chiar daca ai ajuns cu turatia la 4000rpm. Sta acolo asteptand sa ajungi mai sus cu turele si apoi sa schimbe. 
Pe D facut asa cum iti recomand eu o sa-ti fie exact ce trebuie condusul in D, iar SPORT (S) ramane sa-l folosesti chiar cand vrei sa mergi sportiv cu 100% pedala, condus sportiv exact cum spune si numele modului. :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu sincer, nu prea is adept de tunnnig la cutii, si o tin pe sport non stop, schimba cum as schimba eu, pe la 2k ture (numa bine pt diesel). Nici nu locuiesc in B sa am 10 firme de tuning de DSG cunoscute si nu are rost sa fac un drum sa rezolv o problema pe care o rezolv tragand de maneta pana in capat cand ma sui in masina. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia DSG DQ200 pe Octavia de 1.5 tsi și 150 cp nu.mi se pare deloc sport.

Nici când o trec în sport.

Este adevărat că urcă în turații mai mult, dar singura impresie care mi-o lasă este că face mai mult zgomot că demarajul e același. 

Eu merg cu ea pe sport, după ce ajunge apa la 90⁰C pentru a nu mi se mai opri motorul la semafor, altfe n-aș avea de ce că, repet, demarajul e același. 

Chiar și cu START/STOP oprit, motorul tinde să se oprească când frânezi către semafor, se oprește odată cu mașina și repornește imediat. Este enervant.

Pe sport nu se mai oprește deloc.

 

În schimb, cea de pe Kamiq 1.0 tsi cu 115 cp chiar mi s-a părut sport.

Adică mult mai fâșneață decât cea de pe Octavia.

De ce? Nu știu, dar diferență este vizibilă. 

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica sa se opreasca motorul cand te opresti la semafor, cu start/stop oprit??? Aia nu este ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, posibil, dar nu cred că mașina e nouă și este mild hybrid. 

Mai exact, cu start/stop dezactivat, când te apropii de semafor cu frână și se oprește roata, se oprește și motorul și imediat pornește. 

Este enervant și nu am ce să-i fac decât să o trec în sport, setare care nu mai lasă motorul să se oprească deloc, indiferent ce faci cu ea.

Dar, după cum spuneam, în modul sport DSG DQ200 face în plus doar zgomot și nimic altceva.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!