Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje uscate (DQ200)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

@Fantozzi

Chiar daca sunt masini de firma pe toate le-am intretinut si le-am condus ca si cum ar fi fost masini personale. Nu-mi sta in caracter "sa-mi bat joc" in general de lucruri fie ca sunt sau nu ale mele. Doua dintre ele (skoda o2fl si o3) le-ma achizitionat eu dupa iesirea din leasing si functioneza impecabil si astazi 90% regim de oras (la parinti). Niciuna din situatiile pe care le-ai descris tu la rubrica "asa nu" nu se aplica in cazul meu. Deci, raman la parerea personala ca sunt probleme cu cutiile dq200 pe care producatorul le-a recunoscut de-a lungul timpului dar din pacate dealer-ul nu le recunoaste si impinge la limita timpul astfel incat o eventuala cedare sa se intample la iesirea din garantie si reparatia sa se efectuieze pe bani.

 

@Xman_ghio

Este "directiva interna de multinationala" ca toate masinile din flota sa fie cu motoare diesel si de la un producator German (si nu Mercedes,Audi sau BMW, deci exclus brand-uri premium)  pentru ca firma la care lucrez e o firma germana.......nu pot alege eu alta motorizare si totodata bugetul este limitat. Deci, per total o gramada de restrictii la care trebuie sa ma adaptez. In ceea ce priveste alegerea cutei automate in detrimentul celei manuale eu personal sunt de parere ca este mult mai confortabil si "mai indicat" o cutie automata pentru oras decat una manuala. As fi ales manuala pentru deplasari preponderent extra-urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pun aici o problema care a aparut ocazional (si mie si la alti posesori de DQ200 si posibil si alte modele) - foarte neplacuta si posibil periculoasa - cu o posibila solutie:

Uneori, la urcarea unei pante cu mai multe opriri (crawling), la repornire

a) masina nu mai tine pozitia si "scapa" la vale - in spate -
b) cutia pare ca nu angajeaza treapta 1

c) motorul nu se tureaza (echivalent limp mode).

Masina NU are buton/mod optional hill-hold - cum, dealtfel, personal nu am vazut/auzit la masini automate (si am avut/condus cateva zeci de modele, de la istorice, la foarte moderne ) - acesta fiind a feature implicit la orice cutie de viteza automata, indiferent de tip - in "Drive" masina fiind, virtual, tot timpul in viteza si nu pleaca la vale, sau in spate.

De retinut, in schimb, ca DSG la VW (nu stiu daca la toate modelele) au o particularitate: la stationare in D, sau S cu frana calcata, cutia e complet "dezangajata" pentru protectia ambreiajelor. 

Baiul e ca reangajarea are, by default, o intarziere de cateva multe milisecunde - treaba care a si cauzat ceva accidente grave si o intreaga istorie de procese cu VW in SUA si Australia pe aceasta tema (Google it).

Intuitia mea ca problema la plecarea din panta dupa o scurta stationare poate fi cauzata:

1) de viteza de reactie a computerului la detectarea unei schimbari a starii vehicolului si apare daca frana este eliberata rapid (mutat rapid piciorul de pe frana pe acceleratie), un posibil remediu fiind eliberarea mai lenta a franei, ceea ce ar trebui sa ofere timp computerului sa re-angajeze treapta 1.

sau 2) de o eroare a senzorului magnetic al pozitiei pedalei de frana - acesta e situat in pompa centrala de frana (exista doua modele, cu logici inverse - ON/OFF, sau OFF/ON) - SI/SAU in conjunctie cu pozitia franei de serviciu - aici nu imi dau seama ce remediu ar exista, mai ales daca problema apare intermitent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian_mm89

Face si la DQ250 cu ambreiaje umede. Am plecat dintr-o panta super accentuata, in Baile Herculane unde era fost librarie Sabin Dragoi si efectiv masina a luat-o un pic in spate inainte sa plece, si eu cand am simtit am bagat piciorul in acceleratie, cumva din reflex, si apoi am plecat cu scart si s-o uitat toata lumea la mine ca la prost. Mie imi pare oarecum normal, e ca atunci cand pleci tu din panta si ei piciorul de pe frana si o scapi un pic in spate. Probabil cand e noua e calculat sa nu plece dar cum ambreiajul si volantul se uzeaza acel "biting point" se muta si calculatorul decupleaza franele mai repede. Faci calibrare la cutie din cand in cand si probabil nu se mai intampla. Si corect, masinile automate cu convertizor de cuplu nu au aceasta problema pentru ca au alt principiu de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian001

DQ250 sta pe loc cu ambreiajul K1 partial actionat (patinand continuu), practic masina e tinuta pe loc de frane, altfel ar pleca in fata. Dar chiar si asa, la pante abrupte, motorul nu dezvolta suficienta putere sa plece de pe loc la turatia de ralanti si deci trebuie sa apesi acceleratie ca altfel o ia in spate. Stiu ca si la DQ200 implementasera aceeasi logica la inceput, dar au inceput sa pice pe capete pentru ca ambreiajul uscat nu e la fel de robust ca ambreiajul umed in ceea ce priveste toleranta la a sta pe loc pantinand minute in sir. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xman_ghio

Dar de ce nu plecati din pante abrupte avand cutia in  manual in viteza 1 (M1) ? Asa urci cu 10-20km/h si nu mai ai problema asta? Oricum daca ramane cutia in D pe mine ma enerveaza ca la mijlocul pantei se hotaraste sa schimbe in viteza 2; asa daca o las in manual urca foarte ok in M1. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Dar apropos de DQ200, (in cazul meu un B8 2016), ati avut (sau poate ati auzit) un anumit usor bazait (sau nu stiu cum sa-i zic) la schimbarea din 1-2 , 2-3, dupa mers mai mult prin oras? 

Nu se intampla mereu si pare ca apare la apasarea inceata a acceleratiei.

Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!