Jump to content

Golf 1.0 TSI


dkmg33

Postare recomandată

Publicat (modificat)

22700 km. M-am invrednicit azi sa o spal bine, sa-i fac touchup la zecile de ciobituri cu pensonul original, sa-i dau o mana de ceara lichida si sa-i trag si cateva poze samsaresti de mai mare dragul. 

IMG_20210522_165646.jpg

IMG_20210522_170930.jpg

IMG_20210522_171005.jpg

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 1 month later...

Odo 25000 fara un pic. Am inceput sa aud compresorul de A/C cum lucreaza ( huruitul specific de drujba infundat, se aude si clac! Cand cupleaza) , si la relanti si in turatie la manevre ( face inca prea putin sa-l aud si la drum). Am fost la reprezentanta, s-a deschis dosar de garantie, s-a constatat, am comparat cu alt golf si ala nu facea.
Din pacate, modelul meu de compresor n-are TSB emis de VAG ( sunt altele care au), iar zgomotul e prea mic sa poata fi inregistrat separat ( trebuie sa nu poti sta in masina ca sa aprobe VW reparatia), deci dosarul ramane deschis si mi s-a comunicat ca s-ar bucura foarte mult sa cedeze de tot, ca sa-l poata schimba pe banii VW, dar asa cum e acum n-o sa le aprobe producatorul reparatia pe garantie si o sa trebuiasca sa il platesc. Ura, garantie vw! Mi se confirma ( a n-a oara) ca daca nu crapa cu scantei, vw nu plateste.
Pana una alta, ramane fix asa. Piesa e cam 900 ron aftermarket daca ma enerveaza prea tare.

Link către comentariu

Aceeași problema cu compresorul o am și eu la concurenta și aceeași atitudine la garanție. Ori pica de tot și se schimba, ori atâta timp cât face rece, nu se va schimba nimic. La mine au motivat că așa fac toate dar fiindcă e motorul pe benzină și e foarte silențios, din cauza asta se aude, că dacă ar fi fost diesel, sunetul motorului ar fi acoperit compresorul. Deci nu îți fa speranțe că garanția e mai buna la alții. 

Link către comentariu

Adevarul e undeva la mijloc, motoarele fiind silentioase se aude compresoru, care compresor trebuie sa faca un zgomot acolo, insa nici materialele folosite la piese nu mai sunt de calitate, se merge pe consum, masinile sunt din ce in ce mai frumoase si mai dotate dar din ce in ce mai slabe calitativ...

In ceea ce priveste acordarea garantiei eu am observat o anumita reticenta a dealerilor, exista o anumita presiune din partea producatorului, nu o pot demonstra insa eu o simt din interactiunea cu dealerii. Au o retinere in a contacta producatorul atunci cand apar probleme. E o politica, o conventie nescrisa in a acorda garantia cat mai greu. Masinile fiind din ce in ce mai proaste, reparatiile in garantie ma gandesc ca sunt mai multe, deci de aici si reticenta. De la cat mai mult profit.

Modificat de traffictours
Link către comentariu

Daca era motorul pe benzina si alte vrajeli ( au incercat si la mine sa justifice ca normal zgomotul si au vazut ca nu tine, le-am povestit si cum a tratat Toyota un scartait de ambreiaj in garantie ), nu incepea sa faca la 24000 km zgomot, facea de la inceput si stiam ca asa face si eram obisnuit cu ea. Sau mergeam cu ea la verificat mai devreme daca auzeam zgomotul mai demult.

Vara trecuta am frecat-o la plus 40 de grade prin Grecia si nu scotea nici mac. Plus ca asa cum am scris, am luat cu ei alt Golf 1.0 TSI adus pentru revizii, ne-am suit si in ala, ne-am suit si in a mea, ala clar nu facea zgomot, a mea clar facea.

Au zis ca e alt model de compresor si n-avem cum compara. De fapt e clar, ca am fost cu ei in proba de drum si mi-au explicat ca daca nu e un defect pe care sa-l poata demonstra foarte clar ( zgomot de te da afara din masina ), le refuza producatorul dosarul de garantie si ramane sa-l achite din banii lor si nu risca.

Aia e, am zis, ma enerveaza prea tare, pun aftermarket, imi pare rau ca am luat masina noua cu garantie, promit ca nu mai fac 😄, dar omul cat traieste invata.

Practic, platesti garantia care e inclusa in pretul masinii total degeaba. Eu zic ca de fapt asta se reflecta si in diferenta de pret de achizitie de noua in Europa de est fata de restul Europei. Discounturile pe care le ofera se ofera si din chestii gen garantie si atunci ei isi asuma de la inceput ca o sa refuze dosare pe banda rulanta ca sa nu piarda bani. S-ar putea ca daca mergi in Germania la reprezentanta cu problema asta cu masina luata de la ei sa-ti schimbe compresorul pe garantie fara sa comenteze ca tu de fapt ai platit niste garantie in pretul de achizitie mai mare. Biznis.

Modificat de dkmg33
Link către comentariu

Nici in europa de vest nu mai e cea fost. Si acolo dealerii tremura in fata producatorilor. Ideea e ca masinile fiind mai proaste sunt multe dosare dastea de garantie si ca urmare incep si refuzurile nejustificate. Inainte in vest era cu totul alta treaba... Un mic exemplu personal: in anul 2000 am cumparat din belgia un ford tranzit de persoane cu 12 locuri. Toate bune si frumoase pana am ajuns pe drumurile noastre. Tranzitu avea pe spate arcuri lamelare si bineinteles amortizoare. Pe drumurile noastre pasagerii(care culmea, erau de-ai lor, francezi, nemti...) din spate erau literalmente aruncati cu capu in tavan, asta dupa vreo 20 mii de km de rulaj in ro. In anul urmator am avut drum in belgia cu microbuzul si m-am dus la ford anderlecht de unde il cumparasem. Am plecat in test cu un mecanic si cautam cu greu niste gropi pe acolo sa vada omu cum scutura masina in spate. Le-am gasit cu greu si nu a fost prea concludent. S-a trecut la testul amortizoarelor. Sefu de service mi-a zis ca amortizoarele au ceva uzura insa asta din cauza drumurilor proaste de la noi. In mod normal unuia de la ei nu i le-ar fi schimbat inca pe garantie, insa avand in vedere ca eu luasem masina de la ei cu banii jos, marci, dolari, franci belgieni si guldeni olandezi, serviciul lor de contabilitate participand activ la conversiile respective, si spunandu-i eu ca nu vin mereu pe acolo, deci cand se vor uza la nivelul respectiv eu voi fi in ro unde atunci garantia nu era valabila, a zis ca imi schimba amortizoarele spate pe garantie. Era ora 11. A zis trebuie sa le aduca din celalalta parte a bruxelles-ului si curieru prinde pauza de masa pe drum si deci fiind mai aglomerat atunci va trebui sa astept pana cam pe la ora 14, maxim 15. Asa s-a si intamplat, pe la ora 13,30 a venit un negrotei cu amortizoarele in brate si s-a facut treaba. Asa se lucra atunci acolo. Acum plange lumea si pe acolo. Si ei sunt acum in criza.

Link către comentariu

Cred ca toti avem deja intamplari cu dealerii care se fac ca ploua si sunt autisti cand vine vorba de aplicarea garantiei. Eu numai un an intreg m-am luptat cu ei pentru rezolvarea unei probleme care este bine stiuta la motorizarea masinii mele si aveau chiar si TPI de fabrica (blocarea variatorului ax cu came din care rezulta porniri greoaie lungi la rece - fabrica de atunci a si modificat piesa respectiva, recunoscand astfel indirect problema la modelul mai vechi de piesa)...degeaba, pana nu s-a acutizat problema de tot,  de usi inchise si minti inguste am dat. 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
  • 1 month later...

27000 km. Am facut "inspectia de un an" , ca sa mai manance si gura lui VAG ceva. Totul perfect ( Reprezentanta: "Aveti placutele de frana noi" , Eu: "Da, m-am mirat si eu, s-au regenerat" ).

Urmeaza un drum de Cluj dus-intors si pe urma revizia la service de cartier in care se vor "regenera" miraculos si uleiul si toate filtrele ( pe original, sa nu fie discutii la revizia de la reprezentanta la anul pe vremea asta - pentru garantie).
Exista o mica sansa sa se schimbe pana la urma compresorul de A/C pe garantie, dar revin cu detalii daca e cazul.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

28800 km. M-am trezit cu ulei si filtre noi, nici nu stiu cum s-a intamplat 😅 . S-au dus si niste bani din portofel. Totul pe original ( VW OEM), undeva la 650 lei piesele ( filtru ulei, aer, habitaclu si ulei LL 0W20 508/509 ) si manopera 100. Nu erau teribil de imbacsite filtrele, dar tot nu m-as zgarci sa nu le schimb, totusi stau de un an acolo. 

Am mai luat si vreo 3-4 pietre pe capota, ducand maretul total undeva la 15 ciobituri pana acum ( cateva au muscat inclusiv din plasticul barei fata ). Deja m-am specializat la dat cu oja argintie, dar probabil o sa fac capota pe casco la un moment dat, ca intr-un an-2 in stilul asta ajungem la mai mult corector decat vopsea originala.
Urmeaza RCA ca expira la inceput de octombrie,  spre surprinderea mea la Allianz mi-au dat pretul cel mai bun, 580 lei pe 12 luni.

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 3 months later...

Aproape 33000 km. Mai scartaie o bucsa, cred ca de la bascula dreapta fata, dar doar pe drumuri foarte rele. In rest cum iarna nu folosesc a/c nu prea am zgomote deosebite, il mai pornesc doar sa-si faca ungerea.
M-am operat de hernie de disc si pozitia in care am voie sa conduc ( scaunul pe spate la 20-30 de grade fata de verticala) nu prea mai lasa loc decent pentru pasageri in spatele meu. Totodata, fiind afectat si nervul pe piciorul stang, ar cam merge o masina fara ambreiaj.
Cum masina a vrut asa de tare la mine si sincer imi si place, mi-a lipsit cat am dat-o, ramane (tocmai in momentul in care la foamea pietei iau si 16000 pe ea). Pot sa o folosesc inca singur, o poate folosi si sotia, dar pentru drumuri extraurbane cu familia o sa se suplimenteze probabil flota cu ceva mai mare SH. 

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 1 month later...

33600. Am pus stergatoare noi fata si spate, Bosch, deocamdata merg ok, cele de pe fata is o imbunatatire clara, nu mai scartaie, nu mai lasa urme, cel de pe spate mai scartaie din cand in cand. 

M-am uitat de curiozitate in Germania cat a ajuns cu cresterile astea de pret un Golf 1.0 TSI 2019 cu vreo 30.000 km.. intre 19000 si 22000 euro un Comfortline in functie de dotari. A mea cu scaunele ergoactive, clima, camera spate, culoare, Android Auto fiind printre alea care bat in 22000. In contextul in care eu am dat vreo 17500 parca ( cu Rabla, e drept). Nu e ca si cum ai ce lua altceva de banii astia, ca toate au crescut ca pret, iar Golful 8 mie nu-mi place, dar e socant sa te gandesti ca daca ar fi s-o pun la vanzare acuma pe Germania as lua 3000 euro in plus pe ea dupa ce am folosit-o 3 ani.

 

IMG_20220130_093525.thumb.jpg.c33be1d60f2d4c680fe8e31e71755a63.jpg

IMG_20220130_093735.thumb.jpg.93002714bce2249c32162b8c67e60656.jpg

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 2 months later...

La 40500 km, am luat cauciucuri noi de vara goodyear efficientgrip ( la cele cu care venise masina aveam o ciupitura adanca in flanc la unul si nu am vrut sa risc sa merg asa). Nu am mai refacut Casco. 

 

40800 km, facut azi revizia la reprezentanta si inspectia cu schimb de ulei si toate filtrele. In octombrie urmeaza si schimbul de lichid de frana.

 

De vreo 1000 km incoace am un scartait ca de bucsaraie la denivelari/cocoase de camila luate cu frana apasata usor, mai ales in rampa. 

 

Cum e ploios si rece, nici compresorul de a/c nu prea zice nimic, nici bucsaraia hidratata nu se mai aude, deci n-am mai încercat sa demonstrez nimic, a ramas pentru vremuri mai calde o reconstatare la a/c.

Link către comentariu
  • 1 month later...

45500 km. Proaspat intors dintr-o tura in Thassos.
E o masina buna pt un cuplu tanar, dar nu prea e loc cum trebuie in ea destul pt 3 adulti, un copil si bagajele aferente de concediu. Nu la inaltimea mea, fiind destul de lung de picioare. A trebuit sa sacrific f mult pozitia comoda la volan ca sa se poata sta in spatele meu. Iar bagajele s-au inaltat pana spre tavan, am mai lasat doar 2 degete din luneta libere.

Masina merge f bine, am facut timpi f ok ( mers doar pe noapte, plecat la 11 din Bucuresti, la 6 eram ajuns la Keramoti, la intoarcere la 8 seara din Keramoti, la 1 eram la Ruse la vama) , consumul iarasi foarte bun, pe la 5,8.

Totusi, cu perspectiva celui de-al doilea copil curand, am pus-o la vanzare ( a 3-a oara o fi cu noroc ) ). Probabil daca finantele stateau altfel o pastram de a doua masina, dar nu prea e cazul si nici nu as folosi-o suficient.

Piata din păcate e cam moarta, nu am primit nici macar ofertele clasice de hala metalica/mobila/schimb cu 2 rable, nimic.

Link către comentariu

Si cateva poze dupa un pic de detailing de mana proprie, i-am dat o ceara, am curatat interiorul, am dat cu oja inca vreo 15 ciobituri de pietre 😀

IMG_20220611_200112.jpg

IMG_20220611_195927.jpg

IMG_20220611_200212.jpg

IMG_20220611_224618.jpg

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 2 months later...

50000 km. Dupa cateva drumuri mai "infipte", cu ceva frane, nu mai scartaie nimic la placute ( probabil o vreme, pana vede iar cateva zile de fataiala ).

Am schimbat freonul la A/C, nu pierduse mult, dar am zis sa o bifez, parca baga rece un pic mai bine.

 

Am avut o discutie mai amicala si cu un mecanic de la reprezentanta, care mi-a confirmat ca pe partea de tren de rulare, ambreiaj, bucsaraie, timonerie etc, asamblarea pe masinutele astea noi e sub nivelul generatiilor de Golf 4/5, sunt o gramada de zgomote si problemute, aproape toata lumea mai sensibila vine cu ceva. Diverse elemente intra rezonanta aiurea si creeaza tot felul de zgomote, trosnete si pocnituri. Probabil de la proiectarea pe calculator si testarea reala insuficienta. In rest, motorul 1.0 TSI splendid, inafara de admisii coxate, nu au avut aproape deloc exemplare cu probleme.

E si unul din motivele pt care m-am impacat cu ideea sa tin masinuta, desi cateva ploi recente au transformat drumul spre casa intr-o aventura offroad solicitanta.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

52000 km, mi-am luat inima in dinti si urmeaza sa vina un Passat Comfortline 2.0 TDI 4motion 190 cai DSG, 2018, din Germania, deja e achitat, va primi jurnal dedicat.

Golful intra ( iar 😅 ) la vanzare, ca daca raman cu amandoua le confunda lumea 😁 ( a se vedea mai jos ), daca e cineva interesat, poate da mesaj pe privat.

pass1.jpg

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

53200 km, s-a facut inspectia obligatorie ( la Skoda in Suceava) si am schimbat si uleiul si toate filtrele in regie proprie, cu consumabile pe original. 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Masina s-a vandut, se poate inchide topicul.

Link către comentariu
  • 1 month later...
Nenciu Victor

salut, pentru viitor :D Nu mai cumparati aparatori de noroi la Golf, daca desfaceti carenajul unde ruginea inaine, veti vedea ca e acoperit cu plastic si e gaura, in zona pragului asa ca nu va mai rugini! Stergatoarele daca scartaie, stergeti-le lamelele cu un servetel umed si va colecta mizeria adunata plus de asta schimbati-le o data la 6 luni, primavara si toamana :) Legat de garantie ... se fac multe magarii si masina dvs. defapt nu are nici o garantie acoperita de fabrica din care a venit... si reprezentanta zice ca nu se repara desi ea normal s-ar repara daca ar avea acoperire. Reprezentanta nu vrea sa piarda bani .... :)

Modificat de Nenciu Victor
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!