Jump to content

Skoda Octavia 2.0 TSI 190hp Blue Race


alex.1983

Postare recomandată

In 2009 am cumparat prima mea masina: o Skoda Octavia 2.0 FL 1.9 TDI. Am avut o relatie fericita, umbrita doar de un compresor A.C. care a crapat pe drumul spre Grecia. Prin iarna lui 2018 am inceput sa cochetez cu ideea de a face un upgrade. Avand o experienta placuta cu prima Skoda, recunosc ca de la inceput am fost un pic partinitor. Ce criterii principale am avut:

  1. O motorizare suficient de puternica, care sa imi permita sa fac depasiri in conditii de siguranta. Nu sunt vitezoman de fel, nu sunt genul care nu suporta sa stea in spatele cuiva si o tine in crosetari, dar o motorizare puternica imi da o liniste interioara si ma face sa stau si mai linistit in asteptarea unei ferestre pentru depasire :)
  2. Toate sistemele de siguranta disponibile. Sa fie! Sper sa nu am niciodata nevoie de ele, dar sa fie acolo.
  3. Un portbagaj pe masura celei vechi. La fiecare plecare in Grecia reusim sa umplem portbagajul la limita si mai avem si prin interior! 
  4. Sa fie benzina. In cei 10 ani cu diesel-ul am facut 120.000 km, deci sa zicem sa am amortizat diferenta benzina-diesel. Ca urmare nu prea fac asa multi km cat sa justifice un diesel.
  5. Cutie automata a.i. sa-i fie drag si sotiei sa o conduca.

 

Ce masini am pus in balanta:

Skoda Octavia

Pro: Spatioasa, portbagaj imens, motorizarea 1.5 TSI mi se parea ideala

Contra: Farurile… a durat ceva pana m-am obisnuit cu ele.

Mazda 6

Pro: Arata bine si la interior si la exterior. Farurile LED dinamice care moduleaza si faza lunga. Pachete cu de toate.

Contra: Motorizarile benzina nu m-au entuziasmat. Cutiile automate cu convertizor de cuplu pareau ca taxeaza performanta (in specificatii erau mai lente cu 1sec pe plaja 0-100km). Nu pot spune daca in viata reala ai simti sau nu diferenta… Portbagaj relativ mic, 480l, pentru o masina atat de mare.

Honda Civic

Pro: Motorizare interesanta. Portbagaj decent: 540l. O gramada de feature-uri prezente direct in pachetul de baza.

 

In final am ales Skoda Octavia 2.0 TSI 190hp, echiparea Style. Pentru 1.5 TSI trebuia sa astept 10 luni. In timpul asta, m-am gandit ca iese noul model! In plus, prin oras ma deplasez cu trotineta electrica iar in exterior 1.5 TSI si 2.0 TSI sunt foarte apropiate ca si consum.

Optionale:

PSC Adaptive Cruise Control si Front Assistant

PE4 Airbag-uri laterale spate 

8SP Blocuri optice spate TOP LED 

3LH Cod intern 0,-- 0,--

$07 Cod intern CleverPack 

PFC Driving Mode Selection 

PK9 Faruri cu tehnologie LED cu functie AFS (Adaptive Frontlight System) si instalatie de spalare a farurilor cu verificarea nivelului de lichid pentru spalare

PCR Jante aliaj Trius 7Jx17" antracit cu anvelope 225/45 R17

PDE KESSY - sistem de access in masina si pornire/oprire motor fara cheie

PWJ Lane assistant si Blind spot detection 

PW4 Oglinzi exterioare pliabile electric cu iluminarea spatiului de intrare in masina si efect antiorbire

RAC Radio Bolero, MIB2 cu touch-screen color, USB si cititor card SD

PJA Roata de rezerva de uz temporar 0,-- 0,--

WBC Scaune fata sport si ornamente praguri interioare

7X1 Senzori parcare spate 

9WT Smartlink 

8M1 Stergator luneta 

PL6 Volan incalzit multifunctional imbracat in piele (comenzi radio si telefon)

 

K1K1 culoare: Blue race 

Scaune fata/spate incalzite

Parbriz incalzit

USB pentru locurile din spate (aparent vin automat cu scaunele spate incalzite)

 

Ce imi place:

  • Masina se simte bine, este mult mai stabila decat Octavia 2, suspensia nu mi s-a parut excesiv de tare in oras. Motorul este super. Iti da siguranta, calm. Rar am avut nevoie de modul sport. Puternic cand ai nevoie dar si econom daca mergi linistit. Dupa 4000km (probabil ca 90% in exterior) am o medie de 6.6l. Pe concediul in Grecia am reusit un 6l (140km/h pe autostrazi, 100km/h in rest). Pe drumul spre tara am reusit si 5.3l si sunt destul de multe sate, curbe stranse. In oras e mai greu… cel mai mic consum a fost 8.4 intr-o seara cand orasul era liber. In rest, am vazut si 10, 12, 15, 16. Daca par obsedat de consum, sa stiti ca asa este! Vin de pe un diesel si tranzitia este grea…
  • KESSY este grozav. Nu mai trebuie sa caut cheia prin rucsac, borseta. Portbagajul se deschide/inchide automat, fara sa faci nimic special. Soaterea de biciclete si trotinete devine mai usoara.
  • ACC este grozav. Trebuie totusi sa realizezi ca tu, ca sofer, anticipezi mai prompt intentiile celorlati soferi. Cand o masina iti intra in fata, tu vei frana mai din timp si mai lin decat ACC-ul.
  • Android auto. Navigatie, comenzi vocale. Fain sa alegi muzica doar spunand: “Play Arctic Monkeys”.
  • Cutia automata este si pe placul meu si al sotie. Acum nu mai este nevoie sa beau ca sa o conving sa conduca :)) 

 

Ce nu prea imi place:

  • Blind spot detection nu bipaie. Asta a fost o dezamagire majora la care nu ma asteptam! OK, clipeste un led in oglinda, dar daca am uitat sa ma uit in oglinda si trag ca morunul de volan?!?!?! Pentru astfel de cazuri l-am luat! Oricum imi reglez oglinzile a.i. sa nu am unghi mort! Ca si plus, daca ai si Lane asist-ul activat, semnalizezi si incepi sa schimbi banda, iar el vede masina, iti va trage de volan ca sa te tina pe banda. Problema este ca nu stai tot timpul cu Lane assist activat!
  • Lane assist este uneori ciudat. In special in curbe, traiectoria calculata de tine nu este identica cu a lui si te mai trezesti ca trage de volan. Este….neplacut.... Da, reactia fireasca este sa te opui miscarii a.i. Masina ramane pe traiectoria calculata de tine, dar tot e ciudat!!!
  • Am uitat sa pun Intelligent Light Assist-ul, cel care schimba automat faza lunga. Pachetul style avea deja un Light Assist si le-am incurcat. Urasc feature-urile astea cu nume asemanatoare. Nu puteau sa-i zica “Asistent faza lunga”? Ca doar asta face. Atat, si nimic altceva!
  • Ecranul de infotainment cu pozitionare clasica. Noile modele de masini il pun cat mai sus, a.i. chiar daca te uiti in el sa vezi cat mai mult din carosabil. Nu m-am gandit la asta initial, dar acum imi cam pare rau...
  • Parbrizul incazit cu rezistente. Dealer-ul imi zisese initial ca este pe alt sistem, un coating, dar nu a fost asa. Cand conduci catre rasarit sau apus, razele de soare sunt sparte in adevarate curcubee: rosu, verde, galben, portocaliu. Sper sa isi ia revansa in iarna.
  • Reflexiile interioare. La Octavia 2 nu aveam nici una! Aici: grila de dezaburire parbriz se proiecteaza pe parbriz. Grilele cromate ale gurilor de ventilatie se proiecteaza pe geamurile laterale in zona oglinzilor. Mai scapi de ele cu ochelari polarizati dar tot mi se pare o grava eroare de proiectare.
  • Farurilele LED bateau extrem de jos. La 90km/h in exterior, noaptea, te simteai nesigur. Nu am vazut nimic adaptiv. Indiferent de viteza luminau la fel, foarte aproape de botul masini. Am fost la dealer sa le ridic, a zis ca intr-adevar bateau jos,  dar nu am mai facut un drum pe timp de noapte ca sa le testez. De asemenea, am fost un pic dezamagit sa aflu ca AFS-ul la skoda nu face nimic cu faza lunga. “Adaptiv” la mazda inseamna ca jongleza si cu faza lunga, nu doar cu cea scurta. Sa-mi fie invatatura de minte si sa fac research-ul mai atent pe viitor.
  • Parca spatiile de depozitare (cotiera, buzunare) erau mai mari in Octavia 2

 

Poate ca par cam multe minusuri, dar cred ca sunt din cauza ca ma asteptam sa fie totul daca nu perfect, macar mai bine decat la cea veche :). Anyway, sper ca cele observate de mine sa ajute si pe altii care vor sa aleaga o Octavia.


 

Modificat de alex.1983
Link către comentariu

Felicitări, sa o stăpânești sănătos!

Încă un tsi de 190 pe forum. ? La cat mai multe!

Cu ce anvelope a venit masina? Cati km ai facut? Si nu uita de poze. ?

Link către comentariu
1 hour ago, alex.1983 said:

De asemenea, am fost un pic dezamagit sa aflu ca AFS-ul la skoda nu face nimic cu faza lunga. “Adaptiv” la mazda inseamna ca jongleza si cu faza lunga, nu doar cu cea scurta. Sa-mi fie invatatura de minte si sa fac research-ul mai atent pe viitor.

Fix asta face Intelligent Light Assist :D 

Link către comentariu

Light assist la mine comuta faza lunga/scurta si din ce stiu intelligent light assist pune participantul in con de umbra si pastreaza faza lunga pe portiunea ta de drum pe cat de mult posibil.

Link către comentariu

Avand deja camera de Lane Assist e foarte posibil sa poti activa faza lunga automata cu un VCDS / OBD Eleven deci verifica ;)

Felicitari pe jucarie, oricum :)

Link către comentariu

Felicitari! Poze! ?

Avand camera de Lane Assist, se pot activa usor ILA si TSR cu OBD/VCDS plus multe altele, cum ar fi Lap Timer, Cornering proiectoare, HHC...

Link către comentariu
On 8/14/2019 at 10:15 AM, tetea said:

Felicitări, sa o stăpânești sănătos!

Încă un tsi de 190 pe forum. ? La cat mai multe!

Cu ce anvelope a venit masina? Cati km ai facut? Si nu uita de poze. ?

Multumesc! Am facut 4000km intr-o luna! A venit cu Hankook ventus s1 evo2. Initial am fost putin dezamăgit...eram obisnuit cu conti, goodyear.

On 8/14/2019 at 3:32 PM, razvan.ac said:

Felicitari! Poze! ?

Avand camera de Lane Assist, se pot activa usor ILA si TSR cu OBD/VCDS plus multe altele, cum ar fi Lap Timer, Cornering proiectoare, HHC...

Multumesc! Hmm... asta ar fi ceva ce as putea face si la reprezentanta? Masina fiind inca in garantie, sa nu ma acuze de ceva. 

Link către comentariu
16 minutes ago, alex.1983 said:

Multumesc! Hmm... asta ar fi ceva ce as putea face si la reprezentanta? Masina fiind inca in garantie, sa nu ma acuze de ceva. 

Nu afecteaza in niciun fel garantia. Pune obd-ul pe ea si activeaza.

Link către comentariu

Nu prea am avut timp pentru sedinte foto... si prin manual mai citesc pe masura ce descopar cate o nevoie. Cum a fost modul manual la DSG, pe care l-am invatat dupa ce am coborat un munte si am simtit nevoia sa o tin mai turata decat modul automat.

Photo from Alex Jitianu Photo from Alex Jitianu Photo from Alex Jitianu

 

On 14.08.2019 at 12:13, ShadoWzZ a scris:

Light assist la mine comuta faza lunga/scurta si din ce stiu intelligent light assist pune participantul in con de umbra si pastreaza faza lunga pe portiunea ta de drum pe cat de mult posibil.

Din cate am inteles eu, Lane Assist aprinde automat faza scurta si atat. ILA doar comuta automat faza scurta - faza lunga. Un matrix Led adevarat, care sa stinga progresiv faza lunga si sa tina masina de pe contransens in con de umbra, cred ca a primit doar Superb-ul cu ultimul facelift.

Link către comentariu

Daca ILA de pe Skoda e acelasi lucru cu DLA de pe VW, si tind sa cred ca da, atunci ILA stie sa faca ce zici tu ca ar face doar matrix led.

La mine pe VW, cu DLA pornit sunt cazuri in care am un far pe faza lunga si unul pe faza scurta. Sau poate sa fie faza lunga mai putin zona masini din fata. Sau sa ridice mai mult fascicolul de lumina pe partea dreapta decat pe stanga etc. Totul se intampla automat, in functie de ce vede cu camera din parbriz.

Link către comentariu
  • 9 months later...

Cateva ganduri dupa 10.000 km, cu bune si mai putin bune:

1. Situ ca este amuzant sa discuti despre consum la un motor de 2l, dar am reusit pe drumul spre bunici un consum de 5l/100km la dus si 5.2l la intoarcere, cu o medie de 60km/h. Interesant ciclul asta Budack, cand reuseste sa mearga in el. 

2. Modul normal al cutiei de viteze mi se pare cel mai versatil si placut, in special pentru mersul prin localitati. Modul eco e deranjant in contexte de genul asta. Cand iei piciorul de pe acceleratie, de cele mai multe ori vrei frana de motor iar modul Eco o lasa pe liber. E drept ca poti ciupi frana si atunci cupleaza cutia.

3. Nu ma pot obisnui cu parbrizul incalzit pe timp de noapte... Sotia zice ca pe ea nu o deranjeaza, dar mie mi se pare ca dealer-ul ar trebui sa te avertizeze cand comanzi asa ceva. Rezistentele alea stralucesc in lumina farurilor. si formeaza un X. E drept ca nu te uiti direct acolo, dar in functie de drum, uneori se intampla sa fie cam aproape de zona ta de atentie. Conteaza si ce fel de bec are cel de pe contrasens. Beneficiul pe timp de iarna nu m-a dat pe spate. Cel putin eu, sunt asa de grabit dimineata incat tot cu un lichid de degivrare dau (mai aveam oricum de la cealalta).

4. Farurile LED. Dupa ce am ajuns de doua ori in reprezentanta pentru ca bateau prea jos si tot nu observam imbunatatiri, ca sa scape de mine mi le-au ridicat cu 2 grade. Recent, pe un drum de noapte, am primit vreo 3 flash-uri. Banuiesc ca acum sunt cam sus... daca stie cineva unde e surubul de regalj, as prefera sa nu mai pierd 1h prin service... 

5. Mi-a aparut un scartait enervant, sesizabil la denivelari, undeva in stalpul dreapta spate, deasupra banchetei. In ultima luna a venit, a plecat, acum a aparut iar. 

6. In iarna asta am avut 2 regenarari de filtru GPF. Mai mult ca sigur asta a fost :) Consum chiar si cu 40% mai mare  pe drumurile mele obisnuite si simteam cumva ciudat motorul cand schimba. Am crezut ca s-a stricat :)) S-a rezolvat cand am iesit la drum lung, in maxim 20 km. 

7. Nu stiu cum, dar consumul pe termen lung se tot reseteaza. Cred ca prima data dupa 5000km, apoi dupa vreo 3000. Acum imi aratta consumul pe termen lung ca fiind pe 2500km. Stie cineva de ce face asta?

Link către comentariu

@alex.1983 don't worry, be happy. Eu sub 7.9 n-am mai vazut de vreo 15.000 de km. Si in B scot 9% daca ma trezesc la 0600. 

Afara am scos si 5.x (900 de km cu un plin dar e aiurea) 

Modul mod e Sport. Dar se vede in consum. 

Parbriz incalzit cu inductie vreau si eu. Si probabil retrofit la camera LA.

Farurile mi le-am reglat eu. Dupa manual. La perete. Mai migalos dar nu m-a flashuit nimeni in ultimii 15k km

Vezi sa nu fie ceva surub slabit la plafoniera fata. Eu le-am facut scandal pe tema asta.

Regenerarile sunt pasive. Cel putin eu n-am prins nimic pe tema asta. Vezi benzina. La mine nu se impaca deloc cu aia de 95.

Long term-ul se reseteaza la 99h/9999km

Modificat de zidanne
lipsa cafea
Link către comentariu

 @alex.1983 și la Octavia mea, tot asa se reseta consumul pe termen lung aleator. Problema s-a rezolvat după prima revizie la dealer, când au testat bateria și au constatat ca nu e în parametrii. Au schimbat-o pe garantie (aveam 22000km ) și de atunci nu am mai avut probleme cu resetarea.

Modificat de @linVw
Link către comentariu

Asa se face ajustarea pe inaltime si latime. Cu un set de inbusuri pana la gasesti pe cel potrivit. Faci operatiunea noaptea la un perete liber de la vreo 20-30 metri. Asa sunt setate toate Skodele cu LED, sa bata in jos.

led adjust.png

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

@alex.1983

1. Chiar si cu 4x4 se pot scoate consumuri de 5.x in anumite condiții. De exemplu 5.4 cu media de 76 km/h sau 12-14 in București. Cum spunea și Zidanne, contează si ce benzină bagi, încearcă o perioadă Rompetrol de 98.

4. Cu farurile LED majoritatea au avut problema asta. Si eu am fost la reprezentanta si le-au reglat cu laptop-ul si cu surubelnita iar la sfârșit au dat o resetare la faruri, nu stiu de ce, probabil au revenit la poziția inițială iar la prima ieșire pe autostradă băteau mai jos ca înainte.

Asa ca le-am reglat eu, am facut un semn pe șurubul de reglare în caz ca nu iese cum trebuie sa îl pun cum era. Cu motorul pornit, am învârtit cheia jumătate de tură în sensul acelor de ceasornic si asta a fost (vezi poze).

6. Din cate știu, regenerarea este pasiva, am 24k km și nu am "simțit" nimic pana acum.

7. Stiu ca se reseteaza la un anumit nr de km, nu mi-am bătut capul, eu folosesc Spritmonitor de cand am luat mașina iar acolo am toate consumurile gen autostrada, oraș, etc. plus alte cheltuieli gen revizii, anvelope, etc. https://www.spritmonitor.de/en/detail/1016792.html

 

20200622_202756.jpg

20200622_202720.jpg

Modificat de tetea
Link către comentariu

@zidanne am mai intrebat pe la reprezentanta, service-uri specializate pe parbrize, dar pt modelul meu/nostru nu sunt decat parbrize cu rezistente :(

@Doc Morelli, @tetea multumesc pentru informatii! Le voi cobori putin cate putin. Uneori te surprind specialistii din service-uri. Asta imi aduce aminte de o altă întâmplare. Luasem masina de 1 luna. Era vineri dimineata. Marți plecam in concediu in Grecia. Dau sa plec din parcare, apas acceleratia, nimic! Cand ma uit in bord: doi martori aprinsi: cel de motor/emisii si EPC. Ma hiperventilez opresc/pornesc masina, nimic, tot asa! In cele din urma porneste! Speriat, ca ma lasa prin Grecia, sun la service in Craiova. Le povestesc, ii rog sa mă  primeasca la o diagnoza. Nu am gasit intelegere, au loc peste o saptamana. Raspunsul lor: plecati cu alta masina! Sun la Bucuresti, la Brady. Ma cheama luni. Ma duc luni, las masina, fac diagnoza, nu gasesc nimic. Cand sa plec, dl de la service imi zice încurcat ca ar mai fi o problema... "Pai nu ziseram ca e totul bine!?", zic eu alarmat! "Stiti, daca nu gasim nimic, desi masina e in garantie, clientul plateste o taxa..." Ei, asta e... eram recunoscator ca m-au primit, normal. 

In Grecia mai patesc o data treaba asta! La cuca macaii, cum sunt plajele la greci! Am scapat si de acolo.

Cand ajung acasa, citesc un review al lui @zidanne, pe un blog. In sectiunea de comentarii, zice cineva: vezi ca ai martorul de motor aprins! Hopa! Asa aflu ca e o "chestie vag"! Uitam sa apas frana!! :)) In fine, revolta mea e asta: din doua service-uri nu s-a gasit un expert care sa imi zica: "ma nene, ai uitat sa apesi frana!".

Link către comentariu

@alex.1983 ???

Eu acum ma tavalesc pe jos de ras ;))  Really.  Vezi de aia e bine sa citești manualul ;)

Circula o vorbă prin târg: "doar cine nu e in stare să isi deschidă un service lucrează în reprezentanță". Am validat-o cel puțin o dată anul ăsta. 

Și mai e una legata de garanție: cică e valabilă până ieși pe poarta reprezentanței. Asta am testat-o doar pe jumătate.

Legat de consum

uwWFMzP.jpg

Cu jante de 18 si Michelin PS4 225 40 ZR18 92Y XL. 

m3Bt9rS.jpg

Referitor la parbriz trebuie sa pun o întrebare la un "shop" care nu face doar (decât?) montare de piese. Am luat doar un cataroi anul ăsta asa că... Aia e ;)) 

Legat de faruri: pentru ca farurile au o poziție inițială care e greu de suprascris fara tester, am ales un perete in parcarea subterană. Am făcut o poza pentru "before". Se vedea clar cum farul stanga bate jos si dreapta.  Am ridicat capota si am încuiat mașina. Am avut 30 de secunde sa dau farul spre stânga (in cazul meu la 130km/h pe B2 pe autostradă, vedeam perfect ce se întâmplă pe B1 si pe banda de urgenta. B2 max 30-35m). Încearcă sa nu exagerezi. Tot acolo parchez si băbuța (O2FL) asa că pot aproxima cum trebuie sa arate pata de lumină.

După asta am ridicat farul stânga aproape de cel din dreapta (bănuiesc ca cel din urma batea veo 40-45 de m). 

Apoi am ridicat farul dreapta tot atat mult (ochiometric). 

In drum spre casa am oprit la un service de cartier (de doua ori mi-au blocat baba la ITP acolo si a trecut fara probleme) si i-am rugat sa verifice farurile cu prisma aia de o au ei. All fine.

In rest pune benzină de 98 de la Rompetrol,  uită ca ai mod eco sau S/S, da-i talpă (dar ține de plastic) pe viraje (ai mod sport) si bucură-te de motoraș. E cea mai mișto parte a "bestiuței". 

(Ai injecție duala, dupa 3500 intra FSI-ul si se cam plafonează cu cea de 95, coastingul doar uzeaza discurile de ambreiaj aiurea, castigi azi 0.5l dar mâine bagi 9000 de lei in ambreiaje, StartStop-ul e prea agresiv pentru mers bara la bara cu motorul rece)

Si daca inca n-ai trecut pe jante de 18 cu PS4 ( @tetea poate sa confirme) pune-o pe "to do list".

Modificat de zidanne
Link către comentariu

Deci @zidanne a facut regaljul cu motorul oprit in cele 30 de secunde cat raman farurile aprinse iar @tetea cu motorul pornit. Trag concluzie ca merge si asa si asa.

Scartaitul acela pesista. Probabil ca trebuie sa ajung la reprezentatnta, nu imi vine sa trag eu de plastice....

@zidanne, daca afli ceva in legatua cu parbrizul, te rog sa ma anuti si pe mine. Piatra am luat-o in prima luna, dar am ales sa o peticesc putin si sa mai astept. Cu benzina de Rompetrol sa zic ca am observat si eu ceva, pe parte de consum, ca la performanta era fiara si cu cea de Petrom (sau asa o simt eu). Arata frumos cu jantele de 18", frumoase si Pictoris-urile lui @tetea, dar probabil ca o sa mai stau putin pe Trius Black 17" :) Am apucat sa iau si un set complet jante/cauciucuri de iarna pe 16".

Link către comentariu

@alex.1983 

  • benzina: am testat cam toate benzinariile din zona mea (exceptand un Agip convertit la Mol si PetrolulGhinionist); nu folosesc sprint monitor precum @tetea dar cum fac naveta la munca/tara am reusit sa compar cam toate sortimentele de benzina. Cel mai bine (consum si putere) am iesit cu 98 de la Rompetrol. 
  • faruri: se poate si cu contactul pus numai ca farul memoreaza pozitia initiala si te complici. @tetea are multa rabdare. Nici cu varianta cu masina incuiata nu e prea "user friendly"
  • parbriz: momentan ma intereseaza un retrofit de camera LA. Parbrizul e inca ok asa ca astept...
  • roti: si eu am un set complet de 16. O sa vad cum fac sa il marit.
Link către comentariu

@zidanneIn mod normal motoarele 1.8/2.0 TSI vandure in Europa erau cu injectia duala, dar se pare ca la trecerea de la Miller la Budack cycle au dezactivat MPI-ul si a ramas doar injectia directa. In US nu au avut injectie duala pe seriile 1.8/2.0.

https://www.briskoda.net/forums/topic/461096-my19-20-tsi-272-has-lost-mpi/

Link către comentariu

@Doc Morelli 1.8 nu exista cu ciclu B. Doar 2.0. 

272-ul (motorul de pe S3/Cupra/R...) intradevar vine fara MPI. 

Noi avem 190 (187CP) descris de SSP 645 ca Performance 1; vezi primul grafic la pagina 25.

Link către comentariu

Mersi de informatii. Nu stiam de manualele Self Study Programme 645.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Foarte interesant acel SSP 645. Am aflat lucruri interesante despre motor.

Am o sotie careia ii plac mult vacantele asa ca in cele din urma am ajuns in Grecia pe 28 iunie. Impresii de pe drum:

- am trecut pe la Calafat. Vidin-Montana pe E79. Plin de tiruri. Vizibilitate destul de proasta pe drum, multa vegetatie in jurul drumului. 

- Montana-Vrata-Sofia. Drumul spre Vrata valurit la greu. Drumul Vrata -  A2 este inchis asa ca am intrat pe un drum secundar. Un delay de 40 min, cel putin!

- La intoarcere am facut Sofia-Vrata prin munti. A fost bine, dar din sens opus veneau coloane de cate 5,6 tiruri urmate de 10, 20 de masini. In unele zone urcau tirurile cu 20km/h.

In afara de tacanitul acela enervant, masina s-a comportat bine. Atasez si cateva poze cu consumul.  De data asta nu a mai vazut modul (E)ficient :) . Pe autostrazile sinuoase ale bulgarilor,  modul acela economic se simte prea lesinat. Modul (S)port in depasiri si serpentine. Anul trecut, folosind si modul eficient din cand in cand, am avut un 5.6 dus intors, dar nu mai stiu media de viteza.

20200628_160533.jpg.2beb8c1c5346955c88b9bb96e7e0c3e1.jpg20200708_113740.thumb.jpg.33fd3f862d2aacd9e31342564b4d2027.jpg20200708_174745.thumb.jpg.c06cff8c3207ae797e04fe81ada5c37a.jpg

Apropo, oare s-au gandit mult cand au pozitionat bidonul de lichid de parbriz aici:

20200707_202638.thumb.jpg.29ac2d5e104d779e7e761fa54faad631.jpg

Si la final, desi sunt multumit de ea, offff ce bine arata noua Octavia :)

Modificat de alex.1983
Link către comentariu

Bun consum. Eu nu am folosit niciodată modul E. In aglomerație si sub 80 grade uleiul, modul D, care mi se pare subturat si câteodată se simt mici vibrații, in rest vede numai S. ?

Găsești la reprezentanta capacul cu pâlnie pentru lichidul de parbiz la 15-20 lei.

Modificat de tetea
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!