Jump to content

Zgomot la regenerare DPF


coolfrik
 Share

Postare recomandată

Salut!

De cateva saptamani ma confrunt cu o problema la care nu gasesc nici o explicatie nici pe forum nici pe google:

In momentul in care incepe regenerarea filtrului de particule (fenomen dovedit prin: turatie la relanti crescuta: 1000rpm, dezactivare automata a start/stop si cresterea pana la maxim a turatiei ventilatoarelor) intre treptele de viteza, atunci cand motorul coboara in turatie ca urmare a urcarii treptei de viteza, se aude un zgomot de gen bolboroseala combinat cu zgomot metalic dinspre compartimentul motor. Zgomotul e destul de pronuntat, se aude atat din habitaclu cat si din exterior (din exterior ar semana cu un scartait).

Daca intrerup fortat (oprire motor - stiu ca nu se recomanda), sau imediat dupa ce se termina procesul de regenerare (divedit prin: turatia revine la 890-900 rpm, start/stop se activeaza la semafor) zgomotul dispare si totul e din nou normal.

Fac si precizarea ca in utilizare masina/motorul se comporta absolut normal, trage cat/cum trebuie, nu apar martori aprinsi in bord.

Ciudat e ca astazi dimineata, dupa ce am revenit de la un drum de 1000 km (vacanta, extraurban) m-a luat prin suprindere cu regenerarea, spun asta deoarece pe tot drumul ar fi avut timp suficient sa faca regenerare, iar ea si-a gasit exact acasa.

In utilizare cotidiana, masina merge prin oras, spre si dinspre serviciu, o data pe sapt ies cu ea la un drum de 50-60 km in afara orasului.

Astept cu interes orice parere/sugestie.

 

Multumesc.

 

Masina: passat b8 - 2015, 1.6 TDI, 190.000 km, DSG 7, resoftat la 155 CP. Anterior, in original, pe DYNO, motorul scotea 145 CP, chiar daca in fisa tehnica  VW da 120 CP.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!

Dupa o programare in service, si un testare in mers, tehnicienii de la Adria Sv - mi-au dat verdictul: "la regenerare si coborarea in turatie, se aude turbo surge - presiunea din turbo iese catre evacuare prin DPF" - dupa opinia lor n-ar fi nici o problema. 

Cu toate astea, nu cred ca acel zgomot e normal.

Ma poate indruma cineva cum sa remediez problema. Ce supape de refulare ar trebui analizata, in eventualitatea inlocuirii?

Oare chiar nu afecteaza nimic aceasta eliminare a presiunii din turbo? atata vreme cat zgomotul e clar, acelasi cu cele prezenta aici.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am nici un fel de zgomot in timpul regenerarii. Stai pe capul lor sa schimbe tot ce trebuie cat ai garantie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu mai e in garantie ?.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie de la resoftare, face mai multă cenușă si automat regenerarile sunt mult mai dese...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Resoftarile mai dese nu cred c-ar trebui sa genereze zgomotul.

astazi am “pus urechea” pe motor... suprapresiunea din turbo se intoarce catre filtrul de aer. De acolo se aude zgomotul si strict cand e in regenerare dpf.

Moderator edit: nu folosi majuscule (citeste regulamentul)

 

Modificat de Manuel N.
Nu era nevoie de quote. Se sanctioneaza. Citeste regulamentul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

verifica supapa de evacuare.Fa-i o revenire la setarile de baza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Uleiul poate sa influențeze regenerarea?

Am schimbat uleiul și am pus Motul specific 504-507 in loc de uleiul de la VW și din ce am observat face regenerări dese,de la ultima regenerare am făcut 170km 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut 

Am un Passat B8 2015 1.6 TDI si de ceva timp tot imi apare eroarea scanata mai jos cu VCDS-ul. Stie cineva ce este de facut ?

 

1 Fault Found:
19226 - Particulate Trap Bank 1 
          P2002 00 [237] - Efficiency Below Threshold
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 218975 km
                    Date: 2020.08.22
                    Time: 10:53:21

                    Engine speed: 1376.00 /min
                    Normed load value: 45.1 %
                    Vehicle speed: 26 km/h
                    Coolant temperature: 91 °C
                    Intake air temperature: 89 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.780 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exhaust mass flow of low-pressure EGR: calculated: 3.013
                    Differential pressure ratio: low-pressure EGR: 22.6 kg/h
                    Exh.recircul. 2: differential pres.sensor 1 bank 1: adap. value: 45.2 hPa
                    Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 62.9 hPa
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Act.value: 88.50 %
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Act.value: 36.89 %

Readiness: 1 1 0 0 0 
 

Modificat de Dco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel am si eu aceeași eroare

La tine s-a aprins si check-ul in bord?

Eu cred ca este de la filtrul de particule,din cât am citit pe net 

Saptamana viitoare vreau sa ajung cu ea la service sa văd ce zic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Da este aprins martorul CHECK ENGINE, dar acum am vazut defapt ca sunt 2 erori una pe DPF si una pe EGR. Eu am facut o diagnoza DPF si rezultatul a fost ca defapt DPF.ul nu este infundat. Am programare la un alt service sapt viitoare Luni pentru EGR. Am atasat poza cu cele 2 erori. Mentionez faptul ca aceste 2 erori apar simultan la un interval de 80  -  100 km. Erorile au fost sterse pana acum de 3 ori.

 

A mai intalnit cineva problema asta ?

Screenshot_20200901-131005_Yahoo Mail.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema de la egr nerezolata la timp a colmatat dpf-ul .

Rezolva urgent eroarea egr-ului,sterge erorile si fa o regenerare fortata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna seara! Are cineva idee de ce incepe regenerarea dpf la o incarcare de 16 g, adica la o incarcare de 75%?

Mentionez ca softul este pre-dieselgate. Passat 2.0 tdi, dsg, 2012, 230. 000 km. 

Vacmultumesc anticipat. 

 

Screenshot_20210206_203006_com.applagapp.vagdpf.jpg

Din cate am citit pe forum, ar trebui sa isi faca regenerarea intre 20 - 24 grame. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/1/2020 at 1:14 PM, Dco said:

Salut! Da este aprins martorul CHECK ENGINE, dar acum am vazut defapt ca sunt 2 erori una pe DPF si una pe EGR. Eu am facut o diagnoza DPF si rezultatul a fost ca defapt DPF.ul nu este infundat. Am programare la un alt service sapt viitoare Luni pentru EGR. Am atasat poza cu cele 2 erori. Mentionez faptul ca aceste 2 erori apar simultan la un interval de 80  -  100 km. Erorile au fost sterse pana acum de 3 ori.

 

A mai intalnit cineva problema asta ?

Screenshot_20200901-131005_Yahoo Mail.jpg

Salut, ai rezolvat intr-un final?

 

 

On 9/1/2020 at 6:00 PM, EEXCALADE said:

Problema de la egr nerezolata la timp a colmatat dpf-ul .

Rezolva urgent eroarea egr-ului,sterge erorile si fa o regenerare fortata.

 

Salut EEXCALADE, daca eu am doar eroarea P2002 pe tester + check engine aprins o data la 500-600km... la aceeasi masina, poate fi de la EGR? Eu ma gandesc la racitorul de gaze...scoate si un abur intens cand e rece motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Boca Gavril Ion
On 9/1/2019 at 11:22 AM, coolfrik said:

Resoftarile mai dese nu cred c-ar trebui sa genereze zgomotul.

astazi am “pus urechea” pe motor... suprapresiunea din turbo se intoarce catre filtrul de aer. De acolo se aude zgomotul si strict cand e in regenerare dpf.

Moderator edit: nu folosi majuscule (citeste regulamentul)

 

Aceeași problema o am și eu, acest turbo scurge. A mai găsit cineva explicația? Ii normal sa facă asa? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 04.08.2019 at 18:47, coolfrik a scris:

Salut!

De cateva saptamani ma confrunt cu o problema la care nu gasesc nici o explicatie nici pe forum nici pe google:

In momentul in care incepe regenerarea filtrului de particule (fenomen dovedit prin: turatie la relanti crescuta: 1000rpm, dezactivare automata a start/stop si cresterea pana la maxim a turatiei ventilatoarelor) intre treptele de viteza, atunci cand motorul coboara in turatie ca urmare a urcarii treptei de viteza, se aude un zgomot de gen bolboroseala combinat cu zgomot metalic dinspre compartimentul motor. Zgomotul e destul de pronuntat, se aude atat din habitaclu cat si din exterior (din exterior ar semana cu un scartait).

Daca intrerup fortat (oprire motor - stiu ca nu se recomanda), sau imediat dupa ce se termina procesul de regenerare (divedit prin: turatia revine la 890-900 rpm, start/stop se activeaza la semafor) zgomotul dispare si totul e din nou normal.

Fac si precizarea ca in utilizare masina/motorul se comporta absolut normal, trage cat/cum trebuie, nu apar martori aprinsi in bord.

Ciudat e ca astazi dimineata, dupa ce am revenit de la un drum de 1000 km (vacanta, extraurban) m-a luat prin suprindere cu regenerarea, spun asta deoarece pe tot drumul ar fi avut timp suficient sa faca regenerare, iar ea si-a gasit exact acasa.

In utilizare cotidiana, masina merge prin oras, spre si dinspre serviciu, o data pe sapt ies cu ea la un drum de 50-60 km in afara orasului.

Astept cu interes orice parere/sugestie.

 

Multumesc.

 

Masina: passat b8 - 2015, 1.6 TDI, 190.000 km, DSG 7, resoftat la 155 CP. Anterior, in original, pe DYNO, motorul scotea 145 CP, chiar daca in fisa tehnica  VW da 120 CP.

 

Te salut, ai gasit rezolvarea la acel zgomot "zgomot de gen bolboroseala combinat cu zgomot metalic"??? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am și eu un pasat b8 din 2015 și îmi stă turat la 1000 de ture foarte des și a făcut și zgomot dar am oprit mașina și am pornit-o iară și nu a mai făcut zgomotul, am fost cu ia la reprezentanță și au zis ca nare nimic. Oare cum ați rezolvat cu mașina, ce a avut? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
On 04.08.2019 at 18:47, coolfrik a scris:

Salut!

De cateva saptamani ma confrunt cu o problema la care nu gasesc nici o explicatie nici pe forum nici pe google:

In momentul in care incepe regenerarea filtrului de particule (fenomen dovedit prin: turatie la relanti crescuta: 1000rpm, dezactivare automata a start/stop si cresterea pana la maxim a turatiei ventilatoarelor) intre treptele de viteza, atunci cand motorul coboara in turatie ca urmare a urcarii treptei de viteza, se aude un zgomot de gen bolboroseala combinat cu zgomot metalic dinspre compartimentul motor. Zgomotul e destul de pronuntat, se aude atat din habitaclu cat si din exterior (din exterior ar semana cu un scartait).

Daca intrerup fortat (oprire motor - stiu ca nu se recomanda), sau imediat dupa ce se termina procesul de regenerare (divedit prin: turatia revine la 890-900 rpm, start/stop se activeaza la semafor) zgomotul dispare si totul e din nou normal.

Fac si precizarea ca in utilizare masina/motorul se comporta absolut normal, trage cat/cum trebuie, nu apar martori aprinsi in bord.

Ciudat e ca astazi dimineata, dupa ce am revenit de la un drum de 1000 km (vacanta, extraurban) m-a luat prin suprindere cu regenerarea, spun asta deoarece pe tot drumul ar fi avut timp suficient sa faca regenerare, iar ea si-a gasit exact acasa.

In utilizare cotidiana, masina merge prin oras, spre si dinspre serviciu, o data pe sapt ies cu ea la un drum de 50-60 km in afara orasului.

Astept cu interes orice parere/sugestie.

 

Multumesc.

 

Masina: passat b8 - 2015, 1.6 TDI, 190.000 km, DSG 7, resoftat la 155 CP. Anterior, in original, pe DYNO, motorul scotea 145 CP, chiar daca in fisa tehnica  VW da 120 CP.

 

Salut,

Ai rezolvat problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!