Jump to content

Reglaj de directie


jmf
 Share

Postare recomandată

Am fost si am facut un reglaj de directie. Dupa el, in mers, merge sensibil mai greu sa invart de volan. E normal sau nu, si oare de la ce ar putea fi?

ps: cumva mi se pare ca tinde si sa revina mai repede la punctul neutru volanul si implicit rotile, dupa o curba.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare tip de masina are alte valori pentru reglarea:unghiului de fuga,convergenta,de cadere,etc. Service-urile care fac aceste reglaje trebuie sa aibe anumite cataloage, de unde sa citeasca valorile. In legatura cu mersul greu al volanului dupa reglaj, se pare ca in momentul in care rasucesti de volan, ridici si masina in sus. (Cine a avut dacie, poate sa confirme acest lucru). Toate aceste unghiuri, trebuie refacute in momentul schimbarii tipului de suspensie,(arcurilor) a garzii de la sol, a bieletelor de directie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare tip de masina are alte valori pentru reglarea:unghiului de fuga,convergenta,de cadere,etc. Service-urile care fac aceste reglaje trebuie sa aibe anumite cataloage, de unde sa citeasca valorile. In legatura cu mersul greu al volanului dupa reglaj, se pare ca in momentul in care rasucesti de volan, ridici si masina in sus. (Cine a avut dacie, poate sa confirme acest lucru). Toate aceste unghiuri, trebuie refacute in momentul schimbarii tipului de suspensie,(arcurilor) a garzii de la sol, a bieletelor de directie...

din manualul de golf 2 Haynes

Front wheel alignment

Total toe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rudolf n-am prea inteles cum ma ajuta ce-ai zis tu :blink:

Cei care mi-au reglat au introdus pe calculator exact modelul masinii, inclusiv anul si motorul, inainte de a incepe. Ma gandesc ca in felul asta nu mai trebuie ei sa se uite prin cataloage... Totusi, problema exista. Alte idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rudolf n-am prea inteles cum ma ajuta ce-ai zis tu :blink:

Cei care mi-au reglat au introdus pe calculator exact modelul masinii, inclusiv anul si motorul, inainte de a incepe. Ma gandesc ca in felul asta nu mai trebuie ei sa se uite prin cataloage... Totusi, problema exista. Alte idei?

probabil ca e normal sa invarti mai greu de volan acum daca inainte de reglaj roata nu era perpendiculara pe sosea. In tot cazul, mie imi mergea bine masinuta inainte sa ma duc sa-i fac reglajul la directie...acum trage dreapta :blink: . Parerea mea e ca trebuie sa te duci si la alt nene cu un alt calculator care sa-ti faca aceeasi operatiune si sa mai platesti inca o data :)... Eu asa voi face.... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rudolf n-am prea inteles cum ma ajuta ce-ai zis tu :blink:

Cei care mi-au reglat au introdus pe calculator exact modelul masinii, inclusiv anul si motorul, inainte de a incepe. Ma gandesc ca in felul asta nu mai trebuie ei sa se uite prin cataloage... Totusi, problema exista. Alte idei?

Degeaba le-au introdus, daca or fi facut unghiurile dupa ureche. In principiu, in momentul in care volanul se actioneaza mai greu dupa reglare ungh. inseamna ca unghiul de cadere (parese) nu e bun (adica roata nu cade in unghiul care trebuie pe sol. In mers masina poate sa mearga bine, acest fenomen apare numai in viraje, si de regula se lasa cu scartait de roti. Verifica daca la viteza mica si cu volanul la maxim (L sau R) scrtzie rotile. Dute la service, inapoi sa le faca cum trebuie. Sau poate mecanicii sa fii reglat jocul in caseta de directie prea tare si cremaliara sa mearga mai greu, iar unghiurile sa fie bune. Cu gumele cum stai? si ele pot cauza afecte de genul asta.

Si passatul meu trage un pic (un pic) stanga, dar nu ma deranjeaza atat timp cat nu-mi distruge anvelopele. Evit sa le reglez ca sa nu patesc ca tine.

Modificat de Rudolf Fraitag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc la viraje la vad daca scartie. Cauciucurile sunt bune, n-am probleme. Oricum, inapoi tot ma duc sa-i intreb de sanatate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat, nu scoate un sunet. Am fost la baieti inapoi si mi-au zis ca inainte era dereglata binisor si stateau cumva rotile in U, motiv pt care la viraje mergea foarte usor. Au zis ca acuma e reglata perfect si e normal comportamentul. Ce sa fac decat sa-i cred :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si am facut un reglaj de directie. Dupa el, in mers, merge sensibil mai greu sa invart de volan. E normal sau nu, si oare de la ce ar putea fi?

ps: cumva mi se pare ca tinde si sa revina mai repede la punctul neutru volanul si implicit rotile, dupa o curba.

Daca analizez expresia ta.."Dupa el, in mers, merge sensibil mai greu sa invart de volan." e normal sa mearga mai greu. De aici se deduce ca masina are o traiectorie buna, de la care nu vrea sa se abata. Dar daca masina se vireaza greu stand pe loc ,nu e normal. La o masina cu unghiuri aiurea masina tinde s-o cam ia in ce parte vrea, si daia puteai vira usor. Sa ma contrazica ce-i cu mai multe cunostinte, but d'ont shut pianistul.. Eu vb. din proprie experienta (experienta capatata pe Dacie, unde unghiurile mi le-am facut singur, fara ajutorul nici unui aparat ci doar cu o sfoara si ca rezultat: masina merge perfect drept, nu toceste, si se vireaza f.usor) hard to believe don't U ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(experienta capatata pe Dacie, unde unghiurile mi le-am facut singur, fara ajutorul nici unui aparat ci doar cu o sfoara si ca rezultat: masina merge perfect drept, nu toceste, si se vireaza f.usor) hard to believe don't U ?

interesanta varianta cu sfoara.serios acum, poate ne spui si noua cum ai reusit (la Dacie bineinteles) )eu unul chiar sunt curios :D

sper ca nu este secret... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e secret, si nici mare inginerie. La masinile autohtone nu are nici un rost sa dai banii pe reglajul directiei. Pui volanul pe 0, depresezi bieletele de directie din pivot, apoi le slabesti sau strangi, dupa caz. pana cand ata atinge usor atat partea din fata cat si partea din spate a gumei. In felul aceste se regleaza empiric numai un singur unghi. Restul... :( nu ai cum. La mine a mers all the time.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio
Nu e secret, si nici mare inginerie. La masinile autohtone nu are nici un rost sa dai banii pe reglajul directiei. Pui volanul pe 0, depresezi bieletele de directie din pivot, apoi le slabesti sau strangi, dupa caz. pana cand ata atinge usor atat partea din fata cat si partea din spate a gumei. In felul aceste se regleaza empiric numai un singur unghi. Restul... :D nu ai cum. La mine a mers all the time.

Atentie insa trebuie sa ai toate cele 4 jante si cauciucurile aferente identice ! ! !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e secret, si nici mare inginerie. La masinile autohtone nu are nici un rost sa dai banii pe reglajul directiei. Pui volanul pe 0, depresezi bieletele de directie din pivot, apoi le slabesti sau strangi, dupa caz. pana cand ata atinge usor atat partea din fata cat si partea din spate a gumei. In felul aceste se regleaza empiric numai un singur unghi. Restul... :) nu ai cum. La mine a mers all the time.

Dupa cum ai procedat acolo ai pus unghiurile pe 0 (zero) grade. Toate masinile cu tractiune fata au rotile fata convergente, in cazul daciei, rotile nefiind paralele, trebuie sa fie o diferenta de 1...4 mm in latime, masurata pe extremitatile rotii in plan orizontal.

Daca lui ii merge volanul mai greu inseamna ca i-au strins ceva in caseta de directie, ceea ce e cu totul alta problema, poate avea uzuri, nu pot sa ma pronunt. Poate o sa se mai lase in timp. Important e sa ruleze masina drept cu volanul liber si sa nu uzeze inegal (si pronuntat) cauciucurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu, cum e la dacie, 1-4 grade, (dar, sfoara nu e raza laser) am si eu manualul daciei. Oricum intre 0 si 1 grad, chiar ca nu e prea mare diferenta. Eu am specificat aceste detalii la rugamintea -Bizonului- (oare chiar nu stia?) Nu e recomandat sa faci aceste reglaje la o "masina" (Dacia <> masina), mai ales in cazul in care dai o caruta de bani pe cauciucuri, jante si articulatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rudolf, sincer sa fiu chiar nu stiam de asta si de aceea te-am intrebat.oricum orice informatie utila este buna pentru mai tarziu...nu se stie niciodata unde ajungi sa faci reglaje :)

Modificat de Bizonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie insa trebuie sa ai toate cele 4 jante si cauciucurile aferente identice ! ! !

Fata trebuie sa aibe jante+cauciucuri+arcuri identice. Daca se schimba tipul de suspensie, iar garda de la sol, este alta, neaparat reglaje unghiuri. Acum cativa ani am facut unghiurile la masina tatalui... mecanicii nici nu au bagat de seama ca am 2 tipuri de cauciucuri pe fata, nu ca brand, ca dimensiune. Masina mergea drept,dar cutia facea un zgomot aparte, adica satelitii se roteau tot timpul ca si cum as fi circulat pe sens giratoriu. Din clipa aia am renuntat la meseriasi (lu' peste). De aici morala: "La o rabla, sfoara".

P.S. jmf posteaza si tu noutatile, ca noi suntem :) , de mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare tip de masina are alte valori pentru reglarea:unghiului de fuga,convergenta,de cadere,etc.

Scuze. Dar intreb si eu ca si ''bizonul'':

Care este unghiul de fuga ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu, cum e la dacie, 1-4 grade, (dar, sfoara nu e raza laser) am si eu manualul daciei. Oricum intre 0 si 1 grad, chiar ca nu e prea mare diferenta. Eu am specificat aceste detalii la rugamintea -Bizonului- (oare chiar nu stia?) Nu e recomandat sa faci aceste reglaje la o "masina" (Dacia <> masina), mai ales in cazul in care dai o caruta de bani pe cauciucuri, jante si articulatii

Erau mm aia...ca sa se poata masura...grade nu specifica. Cu metoda ta probabil reuseai (daca ai ochiul format) sa faci unghiurile egale, lucru mai important decit valoarea propriu zisa, ca sa-ti mearga drept pe drum. Totusi trebuie sa existe si convergenta, pentru ca forta motrica aplicata rotilor are tendinta sa le "departeze" si se compenseaza din reglaj.

@ robert r: Unghiul de fuga este unghiul de inclinare al pivotului pe verticala. Ca sa nu umplu forumul cu desene, imagineaza-ti ca atunci cind tragi de volan roata pivoteaza stinga sau dreapta (in jurul pivotului :huh: ). Acea axa este putin inclinata, de obicei spre spate. Singurul rol al unghiului de fuga este sa genereze (in miscare) forta care iti aduce volanul in pozitie neutra(nu ma combateti daca nu m-am exprimat prea corect dar in esenta asta face).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de obicei de unde reglezi unghil de fuga ?

Nu este de fapt unghiul de cadere ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiul de cadere se refera tot la inclinarea pivotului, dar in plan transversal. Se vede cind ridici masina pe cric si roata se inclina cu baza spre interior. Se mai vede la unele dacii 1100 (cind te uiti din spate) la care prin uzura s-a accentuat unghiul de cadere si la unele camioane (descarcate)

Unghiul de fuga se regleaza la unele masini (la dacia - ca tot era in discutie - din piulita care stringe tirantul adica tija aceea oblica cu un capat prins pe caroserie si care trage de punte) dar nu prea e rentabil economic asa ca mai putine masini le au acum. La mk2 din pacate (sau din fericire) nu...

Unghiul de cadere e constructiv, nu cunosc masini la care sa se regleze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiul de cadere e constructiv, nu cunosc masini la care sa se regleze.

E un unghi fara elemente de reglaj. Se poate regla numai cu ajutorul preselor, actionand asupra lonjeroanelor, sau prin oarece interventii asupra basculelor inferioare. (in cazul in care sunt din otel si nu aluminiu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un unghi fara elemente de reglaj. Se poate regla numai cu ajutorul preselor, actionand asupra lonjeroanelor, sau prin oarece interventii asupra basculelor inferioare. (in cazul in care sunt din otel si nu aluminiu)

Sau daca te urci cu masina pe refugiul de pietoni.... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!