Jump to content

ALH-ul meu porneste foarte greu sau nu. Help me !


mirceagolf
 Share

Postare recomandată

Am și eu o întrebare...

Sunt atâtea discuții deschise despre pornirea la cald și la rece ca nu știu unde sa scriu... În fine...

La masina din semnătură îmi pornește greu și la cald și la rece.

Am avut g62 defect l-am schimbat dar nici o diferență,  pe tester nu mai apare eroare, dacă ii dau cheie fără mufa la g62 pornește perfect.

Pe tester nu apare înregistrata nici o eroare dar mecanicul după ce a verificat vreo juma de ora una alta a ajuns la concluzia ca nu poate sa fie de vină decât g62 deși pe tester nu ii apare.

Țin sa precizez ca odată ma lăsat în peco motorul era cald am oprit am alimentat și când sa pornesc nu a mai vrut și pace. Am pornit-o împinsa,  a pornit imediat așa, 

Dacă o accelerez când o pornesc parcă o ajută. 

În rest nu are probleme e vioaie foc.

Va mulțumesc anticipat poate are cineva idee. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    8

  • mirceagolf

    8

  • Andi TDI

    5

  • iAlec

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

45 minutes ago, Adiftl said:

...Am avut g62 defect l-am schimbat dar nici o diferență,  pe tester nu mai apare eroare, dacă ii dau cheie fără mufa la g62 pornește perfect....

Avans dereglat. Verifica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

O sa încerc, sper sa fie asta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

nu o mai porni impinsa, never ever!
fa o reconditionare a electromotorului dupa ce ai verificat avansul si tot asa se prezinta situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea aveam de ales, eram la 450km de casă în fața pompei 8-} 

Modificat de lupo_bv
NU MAI CITA MESAJELE ANTERIOARE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am patit cu ALH-ul meu asa, - am oprit 10 minute la un oficiu postal si apoi nu a mai pornit, am dat de mai multe ori la cheie si a murit bateria. Dupa o jumatate de ora mi-a adus cineva o baterie buna si a pornit la sfert. Nu stiu ce sa fie, sa fi pornit pentru ca sa racit motorul intre timp? Am mai facut proba cu pornirea dupa ce am parcat-o acasa, si nu a mai facut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a fost electromotorul,  am schimbat platoul de cărbuni. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut!

Am si eu o problema cu un Golf 1.9 TDI ALH. Masina a stat 2 saptamani in curte fara sa o pornesc, iar astazi cand i-am dat cheie, n-a mai vrut sa porneasca. I-am dat cateva chei destul de lungi pana s-a terminat bateria, apoi am legat cabluri la bateria altei masini, dar tot nu vrea sa o ia...invarte in gol . Mentionez ca inainte de perioada in care a stat in curte, pornea la sfert de cheie . M-am uitat pe furtunasul transparent de la filtrul de motorina si pare ca baga combustibil, desi cu ceva goluri . 

Aveti vreo idee de la ce poate fi? Se poate sa se fi dezamorsat pompa de injectie? Masina e in curte si nu o pot scoate sa o duc la mecanic/service decat pe platforma .

Multumesc anticipat!

Modificat de HeX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat! Se pare ca deoarece am dat multiple chei cu voltajul bateriei scazut pana la epuizare, au aparut o serie de erori legate de imobilizator ce nu ma lasau sa pornesc masina . S-au sters erorile cu VCDS si a pornit imediat .

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

De doua saptamani ma chinuie pornirea in fiecare dimineata .Am fost la doi mecanici, testere si alte diagnoze si nici un rezultat. Am inceput si eu verificarile. Deci : dimineata dau la automat 30 sec si abia porneste scotand mult fum alb. La verificare am constatat ca bujiile nu se alimenteaza. Daca scot mufa senzorului de temperatura se alimenteaza bujiile cam 9-10 secunde si porneste binisor. Am inlocuit doi senzori de temperatura FEBI si la fel nu porneste decat foarte greu. Am dat jos releele 103 si 109, verificate si functioneaza. Baterie foarte buna, electromotor foarte bun, montat supapa de sens pe tur la motorina, schimbat filtrul de combustibil, verificat bujii, verificat cu fir de tensiune solenoidul de pe pompa de injectie, verificat sigurante. La avans si la pompa nu s-a umblat niciodata. Sa nu comande ECU bujiile ? La cald porneste foarte bine si dimineata dupa ce pornesc masina functioneaza normal. Nu mai stiu ce sa-i fac ! Poate imi dati si alte sfaturi. Multumesc !

Modificat de moldovan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poţi verifica dacă ECU comandă bujiile: pui un bec pe o bujie şi vezi cât stă aprins.

Dar din afirmaţia ta "Daca scot mufa senzorului de temperatura se alimenteaza bujiile cam 9-10 secunde si porneste binisor." deduc că nu bujiile ar fi problema, cel puţin nu pentru temperaturile din perioada asta, la -15 grade, da.

În principiu ca un diesel să pornească bine (la temperaturi pozitive, la cele negative cu ajutorul bujiilor) ar trebui să se îndeplinească următoarele condiţii (s-ar putea să mai fie dar astea îmi vin acum):

  1. compresie ok
  2. cantitatea injectată suficientă
  3. avansul să fie corect
  4. electromotorul să învârtă ok (în jur de 200 rpm)
  5. bateria ok (să nu scadă foarte mult tensiunea pe timpul pornirii, asta depinde şi de starea celorlalte elemente menţionate)
  6. alimentarea cu combustibil să fie continuă (să nu tragă aer fals)
  7. injectoarele să fie ok
  8. timpul de aprindere a bujiilor să fie ok pentru temperaturi negative
  9. ECU să fie alimentat (se materializează prin aprinderea martorului de bujii pentru un timp foarte scurt atunci când temperatura lichidului de răcire este pozitivă sau de ordinul secundelor proporţional cu temperatura atunci când aceasta este negativă)

Unele cauze par eliminate de către tine, dar nu sunt sigur de altele, cum ar fi avansul. Altele pot fi verificate, dar necesită scule de service.

Eu unul până nu văd nu cred :), aşa că aş vrea să văd în primul rând grupul 000 din Basic settings (atenţie că este unul şi în Measuring blocks, dar la pornire nu prezintă importanţă acesta) şi  grupurile 001, 004 şi 005 la rece imediat după ce ai pornit (pentru a vedea cantitatea injectată şi avansul după pornire).

Ideal ar fi să faci un log pe timpul pornirii pe grupurile 001 şi 012 pe timpul pornirii (logul se face ca în acest topic pentru logul în mers numai că selectezi grupurile indicate de mine, porneşti logul după ce ai pus contactul şi îl opreşti după vreo 30-40 secunde după ce a pornit maşina). La această operaţiune să dai curent de la altă maşină pornită pentru că este posibil ca din cauza scăderii tensiunii (la o cheie mai lungă scade cam mult tensiune) se întrerupe comunicarea diagnozei cu ECU.

Şi mai trebuie o poză cu grupul 013.

Cam asta ar fi minimum necesar pentru a putea spune ceva concret despre cauza pornirii grele la maşina ta.

Mai poţi încerca pe partea de alimentare să alimentezi direct dintr-un pet cu motorină (scoţi turul dinspre motor spre filtru şi-l bagi în pet) pentru a exclude problemele legate de aer fals (poate avea mai mlte surse, dar prin metoda asta nu mai rămâne decât un inculpat: pompa de injecţii, ceea ce este mai puţin probabil)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, atunci cand scot mufa de la senzor spirala din bord sta aprinsa 9-10 secunde si alimenteaza bujiile. Asta am verificat cu bec si porneste dupa ce invarte de 2-3 ori. Dar cand pun mufa in senzor nu se alimenteaza bujiile, spirala sta doar 2sec si becul cu care verificam nu se aprinde deloc si porneste foarte greu. Asta am incercat multe dimineti la rand. Dupa pornire se aprindea becul cu care verificam bujiile. Avansul se poate modifica singur ? Acolo nu s a umblat niciodata. La cald porneste la sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma puteri ajuta si pe mine cu un sfat? La bora alh porneste foarte greu dimineata nu sta deloc pe bujie,porneste la 4-5 chei. Am schimbat senzorul de temperatură apa dar degeaba,daca scot mufa de la senzor sta pe bujie ,porneste usor si putin turata. Ma gândeam sa ii schimb releul de bujii,sa fie oare defect. Odata cu aceasta problema a mai apărut una in sensul ca daca o accelerez brusc are o smancitura dar nu totdeauna face doar când si când am pus-o pe tester si arata 18062. ,s-a curat turbina ,egr ,galeria de admisie dar nu mai stiu ce sa ii mai fac nici mecanicii nu îi dau de capat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dan.gorea

Am mutat aici posturile pt. că am apucat să scriu aici pentru @moldovan şi este valabil în mare parte şi pentru tine.

De verificat dacă este vreo problemă cu senzorul de temp (ECT=G62(Engine)+G2(Instruments)) sau cu cablajul este relativ simplu. Este nevoie de un multimetru cu care să măsuraţi rezistenţa între pinii 1-3 (G62) sau 2-4 (G2), respectiv C-D (G62) sau A-B (G2), în funcţie de modelul senzorului şi să comparaţi cu valorile din tabel (pentru măsurarea temperaturii aveţi nevoie de un termometru cu care să măsuraţi temp. lichidului din vasul de expansiune sau scoateţi senzorul şi îl băgaţi în apă îngheţată respectiv fiartă)

Pentru verificarea cablajului aveţi nevoie de 2 rezistenţe, una cu valoarea în jur de 250 ohmi (220 ohmi este o valoare standard) şi una de în jur de 6 kohmi (parcă 5,6 kohmi este o valoare standard). Scoateţi mufa şi puneţi rezistenţa în loc de senzor (pe perechile indicate mai sus). Verificaţi în vcds dacă pe Engine respectiv pe Instruments arată nişte valori de temp aproximativ egale cu cele din tabel. Cu rezistenţa de 220 ohmi pusă pe 2-4 trebuie să indice acul în bord 90 grade.

Faceţi aceste măsurători şi printscreen-urile/logurile indicate mai sus şi veniţi cu rezultatele ca să putem spune ceva. Altfel...cam greu pe ghicite.

ECT.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam greu pt. unul care nu se pricepe. Este cineva din Mureș care ma poate ajuta cu o scanare mai amănunțita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut am și eu un golf 4 alh an 2001 .Am o problema pornește greu la rece în sensul ca trebuie sa îi dau de vro 4-5ori s-o ia.buji noi.temperatura ajunge la 90 sta fix.dacă ar fi senzorul g62 nu ar mai arata corect.?ce poate fii?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce temperatura se intampla asta?

In principiu verifica bujiile incandescente, fie masori rezistenta, maxim 2 ohmi sau consumul sa fie 6-7A/bujie.

Daca ai vag-com verifica temperatura raportata de senzorul G62 la rece si sa vezi cate secunde comanda ECU bujiile la pornire apoi revino cu detalii.

 

Mai sus lupo_bv a detaliat mai bine, hai sa citim :)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare si sarbatori fericite tuturor!

Aceeasi problema o intampin si eu, porneste destul de greu la rece.

Mai mult ca sigur e din cauza gafei pe care am comis-o anul asta (2019) in luna Mai, intr-o zi de sambata pe la ora 4 dupa-amiaza am uitat contactul pus. A doua zi pe la 11 dimineata m-am urcat in masina si am vazut ca o parte din martori erau aprinsi, nu am putut-o porni, mi-a dat curent un vecin. In VCDS aveam cateva erori pe care le-am sters, doar cea cu senzorul G62 (antigel) a aparut din nou. Am schimbat senzorul si nu a mai aparut eroarea.

Toata vara masina a pornit foarte bine pana a venit frigul. Azi dimineata, 2 grade celsius aveam in bord, am pus contactul de 3 ori si apoi am dat cheie, a invartit de cateva ori dar nu a pornit. Am pus iarasi contactul, i-am dat cheie si a pornit. Uneori mai scoate putin fum alb-albastrui cand porneste greu.

 - bujii NGK schimbate in Octombrie 2018 (toate 4)

-  baterie VARTA Silver de 74ah (a verificat-o cineva cu multimetrul: 12.50V cu motorul oprit si 14.40V cu motorul pornit), am cumparat-o la finele anului 2017.

Porneste asa de greu deoarece am lasat atunci contactul pus peste noapte si am stricat ceva (bobine, releu, bujii...)?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!