Jump to content

ALH-ul meu porneste foarte greu sau nu. Help me !


mirceagolf
 Share

Postare recomandată

De o saptamana ma chinui.

Anterior la vreme f rece pornea la a 4-5 a cheie.

Aveam bule de aer pe tur care se miscau f greu.

Am schimbat filtrul de mot si una din o-ring-uri era rupt, n-am avut altul sa pun si am infasurat teflon de instalatii. Nu radeti !

N-a fost nici o scofala tot avem aer si am renuntat la filtrul asta, am luat unul din doua buc. cu capac si element filtrant, am schimbat si furtunele de la filtru la pompa.

A pornit si am circulat sambata, dar duminica dimineata pe gerul ala nu a mai vrut sa porneasca.

Anterior m-a verifivat un baiat cu VAG-ul si a gasit injectia in mers aproape fix pe centru.

S-ar putea sa fie bine static ?

Va rog dati-mi idei sau unde sa ma duc cu ea. Sa nu spuneti Mid... sau Por ... Alte edrese daca stiti.

multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    8

  • mirceagolf

    8

  • Andi TDI

    5

  • Adiftl

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu m-am intalit cu mircea, si trebuie sa va spun ca are senzorul de temperatura defect (nu stiu cum se chema pe de rost). cert este ca la 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce porneste motorul merge rotund sau trepideaza rau, fumega si se "chinuie" ?

Pornire la rece cu probleme (daca la cald nu se manifesta fenomenul deloc) are ca principale cauze:

Functionarea incorecta/nefunctionarea bujiilor incandescente

Avansul mecanic defectuos (greu de verificat corect in cazul senzorului de temperatura defect)

P.S. Eugen, cum ai tras concluzia ca temperatura era de 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar putea fi electromotorul, care invarte prea incet? Daca tin eu bine minte, daca nu invarte la 300rpm, ECU nu ii da voie sa porneasca, din diferite considerente, inclusiv ecologice.

Sau poate fi de vina bateria slabita, care are acelasi efect: turatia insuficienta a electromotorului. Asa ceva suspectez si la mine, pentru ca am obs ca daca o las nepornita vreo 2 zile, invarte vizibil mai greu decat de obicei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex problemele de pornire datorate turatiei scazute a electromotorului se manifesta mult mai puternic la startul la cald cand compresia este mai mare.(nu porneste la prima cheie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

oameni buni... corectati-ma daca gresesc. Masina lui mirceagolf porneste greu la prima cheie. A lui alex stiu ca porneste greu la cald (ca si a mea de fapt .. lucru pe care o sa ma apuc sa-l investighez). Deci sunt probleme diferite zic eu. La mircea ar putea fi si bateria daca nu a schimbat-o de curand (cam la 3 ani recoamnd eu sa se schimbe bateria la un TDI AHF sau ALH)... bulele de aer sunt o alta problema de care chiar as vrea si eu sa stiu cum le rezolvam. Nu cred ca e un TDI AHF sau ALH care sa fi gasit sa nu aiba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria are un an, e Bosch si invarte de-l ia dracu 30 de min. (Nu continuu ci in reprizele recomandate de medic). Am si ingenunchet-o dar am reancarcat-o 12 ore si merge...

Senzorul de temperatura al lichidului de racire (incerc sa adaug poza),

la mine functioneaza doar pe jumate ( el da cu doua picioruse temp pe instrumentul de bord si cu doua la ECU. La mine nu mai merge la ECU decat 22gr/ 90gr afisat pe bord. Trebuie sa-l schimb, dar nu asta cred ca e cauza ca si iarna trecuta am mers tot cu el.)

Deci va precizez si fiti siguri ca nu sunt papagal, sunt sofer si "do it self"

de 26 de ani:

-nu e electromotoru

-nu e bateria

O fi:

-inca aer pe undeva ?

-asezarea statica a injectiei ?

- N 75 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin ca n-am raspuns la toate intrebarile:

-dupa ce porneste nu scoate fum si merge foarte rotund, nu se balbaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin 2:

Am masurat U la bujii si este prezenta.

Am masurat Ohmic bujiile si mi-au aratat ~1,5 Ohmi /toate la fel.

Din ce am citit eu pe forumul nostru ( citat Andi ) ar trebui sa fie cam 4 ohmi, dar nu stiu cum erau bateriile mele, cat de bine am facut nulul si mai ales ce precizie am la o asemenea masurare in 1/30 din afisaj. Mentionez ca am un aparat de masura cam de varsta ficei mele (nu va spun). Mentionez ca nu cred ca au un an si sunt Beru. Dar cine stie...

De data asta sper ca am zis tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din masuratorile facute nu sunt bujiile cauza (fiecare trebuie sa aiba aprox 1.5 - 2 ohmi la rece si mai ales toate la fel) si tensiune pe ele ai (apropos, tensiunea ai masurat-o cu firul conectat la bujie sau cu firul in aer?).

N75 nu influenteaza pornirea , in schimb clapeta care obtureaza galeria de admisie inainte de EGR, daca este intepenita inchisa, afecteaza startul motorului.(misca parghia de plastic negru de langa EGR si vezi daca se misca usor)

Mai raman de verificat avansul static si aerul din instalatie - eu as "da vina" mai mult pe avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Punct ochit Andi. daca senzorul de temperatura este defect nu se poate masura avansul static.. adica raporteaza eronat.

Da. pt temp de 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inlocuit senzorul respectiv pentru ca nu afisa intotdeauna temperatura in bord: uneori acul din bord nu se ridica, sau se ridica brusc si cadea inapoi aleator. Posibil sa fi fost un contact oxidat, pentru ca atunci cand miscam priza, acul se misca si el. Senzorul nou m-a costat la Porsche 1.200.000 lei. Acum nu mai am probleme, deci ceva a fost acolo stricat totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica tensiunea cu conectorul pe capul bujiei (daca exista undeva contacte oxidate, la curentul pe care il "sug" bujiile poti avea caderi mari de tensiune. Totodata incerca si o pornire cu senzorul de temperatura decuplat, atunci ECU substituie informatia de la senzorul ECT cu cea de senzorul de temperatura a motorinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

erori de la mircea:

2 DTC's Found:

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

30-00 - Open or Short to B+

17978 - Engine Control Module Blocked by Immobilizer

35-00 - -

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avut si eu o problema asemanatoare, AndiTDI si alexrosiu stiu ca am vb cu ei. Masina nu pornea din prima dimineata din cauza sondei de temperatura care cu masina la cald nu arata mai mult de 15grd, asta pe circuitul spre ECU nu spre bord (asa cum a avut alexrosiu).

Dupa inlocuirea sondei sa rezolvat problema :D

Sonda a costat 900.000 si inlocuire am rezolvat-o in 15min!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In schema de legaturi anexata, ECT-ul se leaga cu 1 si 3 la ECU.

La capetele conexiunilor 2 si 4 ce se afla ? Eu am banuit ca instrument cluster. Ce semnifica dreptunghiurile cu numerotarea respectiva ca sa le caut in teren ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca urmaresti pe schema electrica la pagina 11 in dreptul numarului 137 de pe *** de jos vezi continuarea semnalului de la pinul 2 de la ECT respectiv pinul 9 din cupla electrica 14a - semnal de masa.

Pinul 1 se duce prin cupla 14a pinul 4 in Instrument Cluster in cupla albastra de 32 contacte - pinul 8 (pagina 13 pe schema).

Deci pinul 1 ECT mergte in IC pinul 8 conectorul albastru iar pinul 2 la masa.

P.S. pinii de la ECT din schema mea (ALH dupa mai 99) electrica difera fata de ce ai postat tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Multumesc Andi, la scheme m-am lamurit.

Acum sa va spun ce am mai facut.

Ieri, abia ieri din lipsa de "timp", am comandat senzorul de temperatura. Si in plus, ca nu v-am spus, garnitura de la iesire turbocharger si intrare in cuplajul elastic de evacuare, pe unde la pornire iese fum la greu. Dupa aia nu mai iese. Poate fi si asta o cauza a pornirii grele ?

Alta chestiune, martorul meu de bujii, fie vara fie iarna, fie motor rece sau cald, sta 10-12 secunde aprins.

In rest si acum la 0 grade dimineata, tot la a 7-a cheie porneste.

Contact 5-6sec si pauza 15 sec. La cheie 5 iese fum, la cheie 6 iese si mai mult fum, la cheia 7 porneste.

Daca opresc imediat, porneste instantaneu si fara bujii (preancalzire).

Ajung la serviciu si o las in parcare. Dupa 3-4 ore porneste imediat. Dupa 6-8 ore iar ma chinui, dar numai vreo trei chei.

Dupa ce primesc senzorul si garnitura si le schimb va mai povestesc. Pana atunci poate va mai dati cu parerea.

Oricum va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 years later...

Aceeasi problema am si eu ....porneste fff greu la cald ....la prima cheie dar invarti cateva secunde....si daca scot mufa de la senzorul de temperatura porneste imediat si putin turat motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul pe care l-ai făcut cu mufa scoasă arată că ai senzorul de temperatură şi bujiile bune. Ca să rezolvi problema ai neapărat nevoie de un vagcom sau vcds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa faca cu el la g4 ?

Legat de pornirea la cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu să facă un log pe timpul pornirii pe canalele 001,004,012 să vadă dacă este o problemă de natură electrică sau mecanică.

Ar fi interesant de văzut şi avansul.

Eventual să încerce răcirea pompei de injecţii să vadă dacă porneşte mai bine după aceea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect ce spune lupo_bv si daca toate astea sunt in regula se poate apela la modificarea din soft a inceperii injectiei mai devreme aceasta dupa cum stiti se face in functie de nr de turatii ale electromotorului,implicit arbore motor si de temperatura agentului de racire prin senzorul G2/62.Dar astea nu se pot face cu vagcom sau vcds.Doar un "tuner"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!