Jump to content

Nu Porneste - probleme la pornire


Al3X_G4
 Share

Postare recomandată

Salutari

am mai verificat cate ceva pe la masina , nu am reusit sa verific jocul turbinei, nu stiu cum sa ajung la ea si sa pot verifica daca are joc in ax, si eventual cam cat de mare (daca aveti ceva sugestii despre cum pot sa ajung acolo, va rog nu ezitati sa imi spuneti si mie. Si vremea destul de pacatoasa nu prea m-a lasat sa demontez prea mult. Cititnd mai mult de forum, am verificat si daca este ulei in intercooler, am desfacut furtunul care intra in intercooler, accesul a fost pe la roata din dreapta fata, spre surprinderea mea, acolo nu era ulei aproape deloc, am bagat mana atat cat am putut si pe teava dar nu era mai nimic (ulei) pereti interiori ai conductei respective sunt uleiosi, dar foarte putin, as zice ca mai mult uscat decat umed. Apropo de acest aspect, se poate trage concluzia ca turbina ar fi intr-o conditie relativ buna ? In mod normal o turbina uzata nu trebuie sa bage o cantitate semnificativa de ulei/vapori de ulei catre intercooler ? sau nu este o regula ? 

Ce am mai remarcat, alataieri, cand s-a si intamplat minunatia, de cate ori am incercat sa pornesc masina, scotea destul de mult fum alb pe esapament, astazi am mai incercat de vreo doua ori, dar nu mai scoate fum absolut deloc, in schimb se simte un miros destul de intepator.

De asemenea, facand o comparatie cu Golf4 SDI al unui vecin, la el, cand pune contactul se aude un bazait in compartimentul motor, care eu din cate stiu ar fi pompa de motorina. La mine cand pun contactul tacane ceva acolo de vreo 2-3 ori si cam atat, nu are un bazait continuu, cum se intampla la vecinul.

Si mai am o intrebare, la o alta masina care a fost in familie, un Focus 2, actuatorul de la turbina, cu motorul oprit, il puteam misca/culisa manual, la Golf am tot incercat sa il misc, si nimic, pare intepenit, este normal sa fie asa ? sau nu ?

Oare sa fie o problema la pompa de combustibil ? Ma gandesc ca poate este o problema ....minora, si nu ma baga la cine stie ce cheltuieli remedierea defectului.

@MRC pe furtunul de tur, cel transparent, se vede motorina, si nu este absolut deloc aer, ceea ce oarecum ma surprinde pentru ca de obicei, de cand am masina mai tot timpul acolo vedeam o bula de aer(cred ca in timpul functionarii motorului, nu mai stiu sigur). Nu imi dau seama daca vine motorina atata timp cat incerc sa pornesc, pentru ca nu este deloc aer. O sa incerc si varianta propusa de tine, cu furtunul de tur bagat direct intr-un recipient cu motorina. De asemenea o sa desfac si sorbul din rezervor, inteleg ca ar fi undeva sub bancheta din spate. Mai ziceai tu ceva intr-un post anterior , despre o posibila problema la ceasuri ? 

Daca mai aveti alte idei, sugestii, va rog sa le expuneti

multumesc mult

Modificat de MeHigh_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La alh nu exista pompa in rezervor,deci nu ai ce auzi cand pui contactul,sterge toate erorile,vezi care raman si le postezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, mihai_mihai said:

La alh nu exista pompa in rezervor,deci nu ai ce auzi cand pui contactul,sterge toate erorile,vezi care raman si le postezi.

La SDI există?  Întreb doar. Eu mă refeream la zgomotul care îl face pompa de combustibil din compartimentul motor, știu ca ALH nu are pompa în rezervor. Tocmai am scos și sonda litrometrica sa văd dacă are ceva mizerie, dar pare foarte curată. 

Modificat de MeHigh_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am o problema cu un Golf 4, 1.6 benzina, an 2005. A inceput acum 1 luna sa faca probleme, dimineata pornea foarte greu, a 3a sau a 4a cheie iar apoi s-a agravat, mi se oprea in mers. Mergeam 30-40km si se oprea, problema e ca nu mai pornea decat a doua zi! Deci am patit-o de multe ori sa fiu nevoit sa fiu tractat. Cand incerc sa repornesc masina, "tremura" ceasurile din bord si nu face absolut nici o miscare, nu vrea deloc a doua zi daca ma duc porneste la prima cheie, merg iar ceva km, se aprinde EPC si se opreste daca opresc motorul. De curand am schimbat si alternatorul, am venit cu ea de la service mergeam cu 130 si deodata s-a aprins EPC viteza a scazut dramatic la 80 si cu pedala full nu mai tragea deloc. Am fost la 5 service uri diferite pana acum si am bagat multi bani. Daca cineva a intampinat asa ceva rog sa ofere o solutie salvatoare.

Pana acum am schimbat: Computer motor, pompa bezina, martor arbore, releu pompa benzina si alte chestii pe care nu mi le mai amintesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna fiind weekend nu am scapat de probleme acum cateva zile mi-a fost schimbat filtrul de combustibil (motorina)  in ziua aceea masina sa comportat normal. A doua zi dimineata in schimb la prima cheie monstru ( sa manifestat foarte urat cu niste sunete ciudate)  a pornit pentru cateva sec si sa oprit . La a doua cheie la fel doar ca a ramas pornita fortat dupa care a revenit la normal. Povestea se repeta zilnic la prima pornire sau daca motorul se raceste. Mentionez ca turbosuflanta am inlocuit-o complet acum 2000km implicit uleiul, filtrele schimbate si sa curatat admisia/ egr-ul/ intercoolerul. De la ce s-ar putea manifesta asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dinu Hutopila

Buna..detin o Bora din 2003 motor ATD 74 Kw 1.9 Diesel...problema ar fi pornirea motorului..porneste la a 3.a cheie ajutat de acceleratie si scoate fum...daca o accelerez moare motoru.Pe tester mi.a dat senzor de temperatura..l.am schimbat dar problema o am in continuare...care ar fi cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poți sa faci o verificare. Urc o cu spatele pe o bordura peste seara și vezi ...dimineață nu mai face este semn ca se dezamorseaza sistemul de alimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut dragi colegi "de suferinta". Vin si eu cu o problema ciudata la al meu ALH care nu mai vrea sa porneasca dintr-o data. Mers aproape in fiecare zi cu el fara probleme apoi o saptamana pauza si azi cand dau sa-l pornesc pauza. Invarte motorul...se aprind si sting martorii din bord dar nu o ia. Deci e ceva ciudat. Bateria e ok. Mentionez ca azi am scos furtunul de la EGR si i-am dat un jet de spray de pornire...a luat-o...2-3 secunde si s-a oprit. I-am mai dat odata si la fel apoi nu a mai vrut deloc. Cine s-a mai confruntat cu asa ciudatenie ? Mentionez ca nu a mai facut figuri din astea si in cateva zile trebuie sa plec la drum lung cu ea cu familia. Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rand verifica dacă vine motorina la pompă...Dacă totul este ok apoi verifica dacă ajunge la injectoare. Apoi vezi ca are pepompa de eijectieo electrovalva comandata de un releu 109 care închide și deschide circuitul de combustibil.

 Alimentează electrovalva cu plus direct de la baterie.

Fa o scanare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorina vad ca vine la injectoare...parca la unul din ele mai putin picura. Electrovalva functioneaza...se aude cum cupleaza cand pun contactul...asta inseamna ca releul 109 e ok ? Dupa-amiaza urmeaza sa ma uit la releee sub bord, nu am avut chei cu ce sa desfac ca sa ajung la ele. Mentionez ca  am scos furtunul de la EGR, clapeta e ok...am dat cu spray de pornire acolo si a luat-o 2...3 secunde si s-a oprit. 

Modificat de z_a_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita te daca in momentul in care pui contactul se aprinde spira de la bujii !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nevoie de bujii ca sa pornească....Deci la genul acesta de motoare lucrurile sunt relativ simple...Dacă motorina ajunge la o presiune specifica ca sa deschidă injectoarele atunci trebui sa pornească .

Tu trebui sa te asiguri ca ai aer (de verificat sa nu ai obturat admisia - este o clapeta pe egr) motorina și compresie și trebui sa pornească( nu este electronica multa)

 Electrovalva de pe pompa când pui contactul cuplează și așa rămâne pana iei contactul. Ți am zis cum faci sa o încerci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu se aprinde martorul de bujii, calc de motor nu e alimentat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ioandinis, noi vorbim de una tu de alta, bysus are dreptate, de aceia am intrebat daca SE APRINDE martorul.

NU  e vorba de bujii aici/nici nu functioneaza la temp.actuale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aprinde martorul de la bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica clapeta de pe EGR sa nu fie blocata pe inchis(misca de ea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ok clapeta la EGR, am si desfacut furtunul de acolo si m-am uitat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum i-am facut o diagnoza eu cu VAG 408...unde am putut intra n-am gasit erori. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un motor si o masina simpla.

Cum adica "unde ai putut intra"??

Verifica si distributia daca nu a sarit !!

Da cu spray mai mult la/pt pornire, posibil instalatie dezamorsata.

Verifica daca filtrul de motorina e plin.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorina daca iese pe la injectoare e clar ca trece de filtru..cureaua la distributie e intinsa. Nu sunt in tara si nu prea stiu limba sa caut la cineva o diagnoza mai completa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru diagnoză este ok şi vagcom 409, dar dacă nu ai erori şi nu porneşte, prea multe nu ai ce vedea cu el

Dacă o ia cu spray atunci este clar că nu prea ajunge combustibil în cilindri (zici că ajunge la injectoare, dar mai contează şi câtă cantitate şi presiune). Ca să elimini problema aerului fals sau a traseului de alimentare înfundat, scoate turul din filtrul de motorină, bagă-l direct într-un pet cu motorină şi vezi dacă porneşte. Electrovalva ţăcăne, dar ca să fii sigur că funcţionează, scoate-o afară din pompă şi alimenteaz-o la 12 V, vezi dacă ştuţul ăla intră înăuntru (fără tensiune este ieşit).

Dpdv electric, dacă se aprinde spira înseamnă că releul 109 este ok şi se alimentează ECU (în principiu dacă nu se alimentează ECU nici diagnoza nu se conectează pe Engine), dar verifică totuşi şi siguranţele (şi cele de pe baterie) şi legăturile la caroserie (cel puţin una pe motor şi una în compartimentul unde este ECU  cred)

În afară de astea ar mai putea fi ceva probleme în pompa de injecţii sau cum au spus colegii mai sus distribuţia sărită (pune motorul la semne - dacă nu ai alte posibilităţi ridici maşina pe cric, bagi în treapta a 4  şi învârţi roata cu mâna până vine la semnul de pe volantă, apoi verifici dacă poţi introduce un capăt de burghiu în orificiul de la pompa de injecţii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci electrovalva sa o scot de pe pompa...la distributie e mai greu pentru mine, gasesc un tutorial pentru incepatori ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Începe cu ce este mai ușor: pet-ul cu motorină, electrovalva și siguranțele. Când ajung acasă o să caut niște documente să te orienteze pt verificarea distribuției, dar prima dată verifică ce am scris mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalva nu am putut sa o scot...trebuie cheie de 24 cred si nu am. Am tras un fir de plus de la baterie si am pus in locul firului cu piulita de 8...se aude tacanitul cand pun contactul. Sigurantele sun ok toate, adica cele de la tablou si cele de pe baterie...nu mai stiu de altele. Am pus sticla cu motorina inainte de pompa si am dat la cheie...la fel. 

Modificat de z_a_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!