Jump to content

Seat Leon Cupra R 1P 265CP vs Seat Leon 5F Cupra 280CP


_Alex
 Share

Postare recomandată

Ma intereseaza un benzinar 2.0 turbo 

Ma uit la Seat pentru ca imi place cum arata, am avut un 2.0TDI 1P care nu m-a dezamagit. Intretinerea a fost decenta ca pret si nu am avut probleme cu el.

Nu ma intereseaza Golf GTI, Focus ST, Renault GT sau orice alt model.

Buget maxim 15.000e

Seat Leon Cupra R 1P - https://suchen.mobile.de/auto-inserat/seat-leon-2-0-t-fsi-cupra-r-frankfurt-oder/277585130.html - 10750e

Seat Leon 5F Cupra - https://suchen.mobile.de/auto-inserat/seat-leon-2-0-tsi-16v-cupra-280-orange-line-navi-led-nürnberg/277984146.html - 14900e

Ma intereseaza daca merita efortul de aproximativ 4000euro.

Diferente notabile

An fabricatie 2011 vs 2015

Manuala vs DSG - nu tin neaparat sa am automata din cauza intretinerii si locuiesc in Sibiu unde nu e un trafic foarte aglomerat(nu exista DSG din cate stiu pe Cupra R 1P)

Euro5 vs Euro6 - daca o sa fie o taxa nu cred ca o sa fie o diferenta asa mare intre euro5 si euro6

265CP vs 280CP

Diferenta de consum oficial intre modele 10.7 urban pt 1P vs 8.7 urban 5F - de 4000e as face plinu cam 4ani.

 

Modificat de _Alex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

Daca stii ca 5f-ul din anunt e o masina ok(pt ca pare cam ieftina la banii aia ) atunci merita efortul din mai multe puncte de vedere

plusuri pt 5f: fiabilitatea in primul rand e mult mai crescuta, gandeste-te doar ca daca 1p-ul mananca ulei costa cam 2000euro reparatia.

are injectie direct si indirecta, deci face mult mai greu depuneri pe supape sau poate chiar deloc

materiale mai calitative in interior

infotaimentul situat ok (mie nu imi place deloc cum e la 1p, radio jos si clima sus)

generatia noua de motoare consuma mai putin, dar nu cred sa fie diferenta prea mare

are lsd si 1p-ul nu stiu daca are

Imi place si cupra 1p, dar daca ai posibilitatea sa treci la 5f, eu zic ca merita.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza foarte mult pentru ce o iei.

Daca vrei doar masina de weekend/track, ia 1P si de diferenta de bani o duci unde vrei.

Daca vrei daily atunci Leon-ul 5F este net superior 1P-ului la cam... tot

- e mai bine gandit ca ergonomie - ecranul nu mai este foarte jos si are cotiera, oricat de stupid ar suna conteaza...

- materialele sunt ceva mai bune; nu la nivelul unui Golf dar ceva mai bune

- platforma este mult mai buna, MQB vs PQ35

- are DCC standard care te ajuta la un daily, la fel si farurile full-led si navigatia

-motorul nou este mai bun decat cel vechi atat ca reprize cat si ca fiabilitate sau posibilitati de tuning

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumurile reale  sunt mai mari decat cele declarate. Daca te intereseaza aspectul "cat consuma o masina, sau care e diferenta de consum intre ele" atunci poate ar fi indicat sa nu te orientezi spre masina asta.

 

Daca mergi cu mouse-ul pe casuta din dreapta pe care scrie BC cu fundal gri, iti arata viteza medie de deplasare ca sa-ti faci o idee despre consum.

Din cate observ, mers afara pe european incet 8.5 %, mers in oras 12-14%, mers combinat, 12%.

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/795469.html

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/433922.html

La leon 5f pare o diferenta de 2-3 litri la media de consum.

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/754313.html

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/754073.html

 

In orice caz, daca o cumperi sa stai doar in oras cu iesiri foarte rare extraurban, atunci eu zic ca mai bine nu, nu ai cum sa te bucuri de o astfel de masina intre semafoare.

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, mihai.onu94 said:

Daca stii ca 5f-ul din anunt e o masina ok(pt ca pare cam ieftina la banii aia ) atunci merita efortul din mai multe puncte de vedere

plusuri pt 5f: fiabilitatea in primul rand e mult mai crescuta, gandeste-te doar ca daca 1p-ul mananca ulei costa cam 2000euro reparatia.

are injectie direct si indirecta, deci face mult mai greu depuneri pe supape sau poate chiar deloc

materiale mai calitative in interior

infotaimentul situat ok (mie nu imi place deloc cum e la 1p, radio jos si clima sus)

generatia noua de motoare consuma mai putin, dar nu cred sa fie diferenta prea mare

are lsd si 1p-ul nu stiu daca are

Imi place si cupra 1p, dar daca ai posibilitatea sa treci la 5f, eu zic ca merita.

 

Eu unu m-am obisnuit cu 1P si nu e ca si cum ai fi cu ochii numa pe infotaimentul ala.

Partea de fiabilitate e foarte importanta. Si pana la urma sa inteleg ca nu e acelasi 2.0TFSI ? si pe 1P si pe 5F ? 

LSD nu cred ca o sa il pun eu cu adevarat in valoare.

2 hours ago, deenman said:

Consumurile reale  sunt mai mari decat cele declarate. Daca te intereseaza aspectul "cat consuma o masina, sau care e diferenta de consum intre ele" atunci poate ar fi indicat sa nu te orientezi spre masina asta.

 

Daca mergi cu mouse-ul pe casuta din dreapta pe care scrie BC cu fundal gri, iti arata viteza medie de deplasare ca sa-ti faci o idee despre consum.

Din cate observ, mers afara pe european incet 8.5 %, mers in oras 12-14%, mers combinat, 12%.

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/795469.html

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/433922.html

La leon 5f pare o diferenta de 2-3 litri la media de consum.

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/754313.html

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/754073.html

 

In orice caz, daca o cumperi sa stai doar in oras cu iesiri foarte rare extraurban, atunci eu zic ca mai bine nu, nu ai cum sa te bucuri de o astfel de masina intre semafoare.

 

"In orice caz, daca o cumperi sa stai doar in oras cu iesiri foarte rare extraurban, atunci eu zic ca mai bine nu, nu ai cum sa te bucuri de o astfel de masina intre semafoare."

Ai si tu dreptatea ta, da pana la urma e placerea aia de a conduce.

O sa fie un daily drive si nu cred ca o sa vada circuitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94
în urmă cu 2 ore, _Alex a scris:

Si pana la urma sa inteleg ca nu e acelasi 2.0TFSI ? si pe 1P si pe 5F 

Nu. Sunt alte generații de motoare. Cilindreea e la fel dar în rest sunt diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca ai de gand sa tii masina mai mult de 2 ani eu as zice 5f. Daca o sa o schimbi repede ia 1p si de diferenta de bani gasesti ce sa faci.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionescu George

La 5F internele sunt mult mai rezistente si turbina stock e mai potenta. Un banal stage 1 la 5F = stage 2+ la 1P (cat poate maxim turbina stock).

Autoblocantul este util chiar si la 265-280cp pe FWD in tr 1-2 unde se aprinde esp non-stop la talpa, si cate-odata o sa duci lipsa de aderenta si cu tr3. Nu mai zic unde e asfalt prost, praf, umed pe jos sau temeratura e destul de mica. Daca vorbim de curbe deja autoblocantul e must-have, e mult mai misto masina decat sa patinezi ca porcul incercand sa accelerezi un pic la iesirea din viraj si sa subvirezi sau sa invarti rotile in gol. Cum ziceam, e si pacat, un banal stage 1 ridica 5F in zona 370cp 500nm+, un 1p sa ajunga aici are nevoie de admisie, hpfp, supapa de rs4, intercooler, evacuare(catless) care costa.

 

La final tine de ce iti doresti, un 5F face fara efort 370cp cu 300-500E pe cand un 1P face asta maxxed out si cu ~2500E bagati ca sa o faci calumea. Sasiul lui 5F e mai performant si ar trebui sa fie ceva mai usoara decat 1P.

 

Despre consum masina mea, cam echivalenta cu un 1P stage 2+ papa in medie 7,5-8,5L/100KM la 130-140km/h cu AC si pasager + ceva bagaje, deci nu 8,5 la mers incet ci 7,5-8,5 la mers 130-140. In oras, cand e trafic nasol in capitala am 14L/100km, dar probabil ma ajuta avansul crescut folosind benzina cu cifra octanica 100 si volant usurata pentru ca la relanti am consum 0,8-0,9L/h cu AC off. Consumul meu mediu este de ~9L/100km, tinand cont ca merg mai mult seara in oras, dar mai mereu o calc pe coada. Am scos consumuri de 7,5 pe Bucuresti-Brasov-Poiana-retur cu AC si talpa pe Poiana cat si pe Pitesti-Curtea de Arges-Transfagarasan(talpa)-Sibiu-Valcea(talpa)-Pitesti cu AC, pasager si talpa. Consumurile sunt verificate la pompa.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos. O sa iau in considerare sfaturile legate de fiabilitate si motor in ce priveste 5F. O masina mai noua cu interne mai rezistente si mai fiabila. O sa revin cu un link si poze dupa noua achizitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionescu George

Depinde ce iti doresti. Autoblocantul e priceless daca ma intrebi pe mine, dupa 2 ani si ceva de FWD de 350cp. Chiar si in perioadele cand am mers cu puterea setata mai jos aderenta in treapta 2 e modesta in cel mai fericit caz, si asta cu Michelin PS4 nu porcarii.

 Fie ca vrei liniute, bastonase sau curbe, LSD te va ajuta, obtinand tractiune si acceleratie la iesirea din curbe fara sa faci masina rigida ca naiba din suspensie, bare antiruliu mai tari si bucse de poliuretan. Un autoblocant Peloquin/Quaife pentru 1P + montaj te duc in zona de 1300E+.

Sasiul e si el mai performant, dar nu se atinge de Megane RS, Clio RS, Civic Type R, Peugeot 308 GTI. Cu toate ca detin VAG, daca ar fi sa iau masina strict for fun m-as uita la Peugeot 308 GTI, e usoara foc, agila ca naiba, are frane imense, papa pe paine orice VAG in materie de drivers car. Calitatea masinilor VAG cu 2.0TSI e ca sunt masini cu care poti trai mai usor day by day, iar daca pornesti pe ideea ca ai nevoie de masina care sa le faca pe toate, Golf GTI Performance pack mi se pare mai atractiv(vine cu LSD, frane mai mari) si singura diferenta intre el si Cupra este data de turbina, care a inceput sa se gaseasca pe toate drumurile, e un swap banal si la final te alegi cu performante de Cupra, pe o masina mai misto si la pret comparabil. In generatia asta GTI e mult mai apropiat de Cupra dpdv hardware fata de generatiile precedente, marea diferenta fiind turbo, in rest sunt aproximativ identice.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum au punctat si colegii mai sus, Cupra 5F este net superioara unui 1P din toate pdv ; mie imi place f mult 5F si l-as alege oricand ca si daily car ; tine cont si de valoarea la revanzare care se va pastra destul de bine fata de 1P ; 

dpmdv 308 este hidos, nu arata nicidecum a o " masina reising " si nu bate la cur nimic..pe 0-200 este mai lenta decat un cupra 5F cu ~ 3 sec..i30N dpmdv este o masina de luat in seama ca si daily.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionescu George

Drivers car nu inseamna care e mai tare pe linie dreapta, ala e drag racing si atat. Printre cele mai tari drivers car din lume sunt niste masini de 130-200cp precum Mazda MX-5, Toyota GT86=Subaru BRZ.

Sa faci o masina tare pe linie dreapta nu e foarte greu, sunt multe masini cu acceleratii impresionante pe lumea asta. 308 e fun pe curbe si foarte rapida pe linie dreapta tinand cont ca este echipata cu motor de 1,6L cu interne forjate din fabrica. Un 308 GTI 270 poti sa-l resoftezi, sa mai castigi putere, dar o Cupra 5F nu poti s-o faci usoara precum un 308 GTI. Are cam 1200kg in cap 308 GTI, pe cand Cupra in jurul 1370-1400kg, plus ca francezii se pricep la sasiuri sport.

Depinde ce inseamna sport pentru fiecare. Tu cu 2.0TDI de 140cp asociezi masinile fun, driver cars cu cai, eu cu 2.0tfsi de 350cp de 2 ani si ceva am invatat pe pielea mea ca putere fara sasiu nu e mare smecherie, iar lupta cu kilogramele nu o poti castiga. Unde castiga VAG detasat fata de concurenta e ca are motoare care suporta cresteri de putere de pana la 80% fara sa umbli la interne, sunt bune de daily, dar pierd la capitolul drivers car. Prefer la orice ora sa am un 308 GTI 270 pe Transfagarasan, Transalpina, Dealul Negru, Cheia si o Cupra la drum lung.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!