Jump to content

Comportament ciudat la vitezometru


Bogdan Ungureanu
 Share

Postare recomandată

Bogdan Ungureanu

Salut,

Am cautat pe forum dar nu am prea gasit, asa ca am indraznit sa creez un nou topic. Am un Golf IV 1.4 pe bezina.

Zilele trecute, eram in drum spre Germania, cand la iesire din Timisoara, am observat ca deodata masina are un comportament ciudat in treptele inferioare. Cand accelerez intr-a I-a sau a II-a si dau sa schimb viteza, in momentul in care iau piciorul de pe acceleratie masina parca sa zmuceste brusc. Observand asta si uitandu-ma la ceasurile din bord am observat ca vitezometrul este mort (adica arata 0 si consumul instantaneu este exprimat in litri/ora).

Am sunat pe la reprezentatele VW din Timisoara, dar intrucat toti au spus ca nu au timp de mine, si incurajat de niste prieteni, am plecat mai departe spre Germania. Am observat ca in momentul in care nu mai accelerez, acul vitezometrului isi revine si o data cu el si consumul. Daca apas iar acceleratia, usor, viteza creste normal, apoi dintr-o data vitezometru o ia razna, face ca un VU-metru si apoi se duce la zero.

Pana acasa, am mers dupa viteza indicata de GPS, dar consumul a fost mult mai mare. Daca in mod normal aveam in 6.8 l/100 km, de data asta am avut 9.8.

Nu stiu exact de unde ar putea fi problema. Singurul lucru asemanator, pe care l-am gasit pe forum ar fi acesta, dar este totusi diferit, intrucat la mine, in momentul cand nu mai accelerez, vitezometrul isi revine.

A mai avut cineva asemenea probleme? O sa ma duc la service, dar ma gandesc ca poate e numai ceva minor, ceva ce as putea face si eu acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca am citit mai demult un topic, pe care nu stiu sa-l mai gasesc acum, topic care trata exact acceasi problema pe care o ai si tu, adica caderea vitezometrului pe zero.

In 2 cuvinte, concluzia ce se desprindea din acel topic era ca unul dintre cele 3 fire ce se conecteaza la senzorul de viteza, este sectionat in portiunea de sub baterie. In acel topic se indica exact si unde anume, dar nu-mi amintesc. Cel care gasise rezolvarea era un coleg priceput in electrica acestor masini si dupa indicatiile lui cel putin un alt coleg, daca nu mai multi reusisera sa rezolve problema.

Eu in situatia ta, as dezbraca cu grija cele 3 fire din camasa de protectie si mergind de la mufa senzorului inapoi as trage pe rind de ele, ca si cum ai vrea sa le intinzi. Acolo unde este sectionat, se va intinde deodata, fiindca firul nu se mai tine decit in izolatia de plastic. Asa se identifica si in acel topic zona exacta unde firul era rupt.

Exista si o explicatie pentru sectionarea firelor in acea zona si anume datorita miscarilor motorului si a faptului ca firele sunt ancorate prea fix sub baterie.

Pe acel topic, dupa ce se refacea traseul, se renunta la acel punct de ancorare de sub baterie, tocmai pentru a lasa o mai mare libertate de miscare cablurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Ungureanu

Mersi pentru raspuns. Am aruncat o privire la cablu si la fixarea lui pe motor, dar totul pare in regula. Dar daca ar fi sectionat, de ce atunci cand iau piciorul de pe acceleratie, totul functioneaza perfect?!

Modificat de Bogdan Ungureanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca motorul se roteste inapoi, catre pozitia lui de repaos, ca sa folosesc o exprimare aproximativa. Atunci cind accelerezi, motorul fiind asezat transversal tinde sa se roteasaca cumva cu partea lui superioara, catre sofer. Aceaasta miscare este impiedicata de catre tamponul dogbone aflat sub motor, intre cutia de viteze si caroserie, dar totusi se produce cu o amplitidine reletiv mica. Cind decelerezi, are loc miscarea inversa. Acesata miscare este mai ampla sau mai putin ampla, in functie de uzura acelui tampon si in special de cit de tare accelerezi si decelerezi. Aceste miscari repetate duc la ruperea firului, ca atunci cind indoi si indrepti in mod repetat o sirma.

Eu ti-as sugera sa cauti mai bine acea intrerupere si neaparat scotind cele 3 fire din acel invelis de plastic gofrat. S-ar putea sa nu fie chiar asa de usor de identificat zona rupta. Personal nu cred ca ai fi putut intr-un timp asa de scurt sa le verifici foarte bine. Eu sunt aproape sigur ca asta este defectul ,mai ales ca spui ca atunci cind decelerezi, adica atunci cind motorul se roteste in jurul axei sale si sigur se misca si acele fire, vitezometrul isi revine. Probabil ca intr-un viitor nu foarte indepartat nu-si va mai reveni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare , ei la mine este problema invers , adica cand accelerez acul la kilometraj merge bine si cand ridic cade .. am zis initial ca e de la senzor dar am curatat cu spray mufa aia de am inebunit si tot asa face , am facut si un tutorial cum se curata , dar acuma ma gandeam sa schimb senzorul noroc ca am citit postul acesta , si asta s-ar putea intampla si la mine , si o mare rugaminte la domnu remus : unde ati citit mai puteti gasi pagina sau ce ati cautat ca sa nu scot toate firele de pe motor acolo :)) Va multumesc

Modificat de Mr VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Ungureanu
Pentru ca motorul se roteste inapoi, catre pozitia lui de repaos, ca sa folosesc o exprimare aproximativa. Atunci cind accelerezi, motorul fiind asezat transversal tinde sa se roteasaca cumva cu partea lui superioara, catre sofer. Aceaasta miscare este impiedicata de catre tamponul dogbone aflat sub motor, intre cutia de viteze si caroserie, dar totusi se produce cu o amplitidine reletiv mica. Cind decelerezi, are loc miscarea inversa. Acesata miscare este mai ampla sau mai putin ampla, in functie de uzura acelui tampon si in special de cit de tare accelerezi si decelerezi. Aceste miscari repetate duc la ruperea firului, ca atunci cind indoi si indrepti in mod repetat o sirma.

Eu ti-as sugera sa cauti mai bine acea intrerupere si neaparat scotind cele 3 fire din acel invelis de plastic gofrat. S-ar putea sa nu fie chiar asa de usor de identificat zona rupta. Personal nu cred ca ai fi putut intr-un timp asa de scurt sa le verifici foarte bine. Eu sunt aproape sigur ca asta este defectul ,mai ales ca spui ca atunci cind decelerezi, adica atunci cind motorul se roteste in jurul axei sale si sigur se misca si acele fire, vitezometrul isi revine. Probabil ca intr-un viitor nu foarte indepartat nu-si va mai reveni.

Nu am verificat firele exact. Doar m-am uitat. Ai explicat foarte bine, mersi mult. Intradevar are sens. O sa incerc sa vad ce e cu firele alea.

Mersi mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit topicul acela.

Link-ul lui este http://vwforum.ro/index.php?showtopic=46920

Colegul care a rezolvat singur problema este, vioelectric, iar colegul, (initial neincrezator), care a rezolvat la distanta problema dupa indicatiile lui vioelectric, este emil0202.

Cititi bine tot topicul, desi partea foarte interesanta pentru voi este aproximativ intre posturile 92 - 109.

Sper sa va fie de ajutor si sa va rezolvati singuri problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa era ca in postul acela ... exact acolo era si la mine rupt , in schimb doua din ele erau rupte ... Multumim mult de sfaturi si idee ... Long live the forum :hainoroc: acum pot conduce si eu linistit !

Modificat de Mr VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Ungureanu

Am avut putin timp si m-am uitat si eu la motorul meu.

La mine arata asa:

post-17450-1285083112_thumb.jpg

Conform descrierii, banuiesc ca senzorul este cel de sus, cu un fir albastru cu negru si unul negru. Numai 2 fire? Peste tot am citit ca senzorul tre sa aiba 3 fire.

La voi arata la fel? Acela este senzorul?

Acum ca am miscat putin de el, nu se mai misca deloc acul vitezometrului. Nici la accelerare nici pe liber.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la masina mea nu am umblat deloc la acest senzor si nu stiu cum arata propriu-zis.

Doar ca in urma cu ceva vreme frunzaream forum-ul si am dat peste topicul de care am povestit, l-am citit si am retinut ceea ca v-am spus si voua ieri, tie si colegului Mr VW.

El intre timp a desfacut firele din protectia gofrata si le-a descoperit pe cele rupte.

Dupa ceea ce se vede in poza facuta de tine, acela ar fi senzorul de viteza si poate ca nu toate sunt cu 3 fire. In alta ordine de idei, faptul ca ai miscat de el si acum nu mai functioneaza deloc vitezometrul, mie care in "tinerete" am lucrat mult in domeniul electronicii, imi spune ca esti aproape de localizarea defectului.

Acum cind l-ai miscat, ori ai provocat intreruperea permanenta a firului ori mufa este murdara si miscind-o nu mai face contact.

Eu cred ca mai degraba sunt firele rupte. Mufa in mers nu se misca fata de motor, pe cind firele da, ele flambind mereu.

Desfa cele 2 sau 3 fire cite or fi acolo in mufa din protectia lor, inclusiv din acel "Y" de plastic unde se face jonctiunea cu celalalt cablaj si trage treptat de ele pina cind vei simti o zona mai moale a lor. Acolo este (sunt) rupte. Eventual curata si mufa. Sau apeleaza la un cunoscut priceput in electrica si povesteste-i ce are de facut, daca tu nu ai mai lucrat cu fire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Ungureanu

Din pacate nu prea am timp sa ma ocup. Sa vad zilele urmatoare. Oricum, multumesc mult pentru timpul acordat. Macar acum stiu ce are.

Ma introc cand voi aveam ceva progres.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan Ungureanu

Aseara frunzaream un site de vinzari piese auto si am gasit acolo senzor de viteza pentru VW Golf 4, cu 2 contacte, ceea ce ma face sa afirm ca la tine nu-i nimic ciudat ca ai numai 2 fire la mufa senzorului.

Ba chiar poti sa te bucuri caci ai cu 33.33 % mai multe sanse sa gasesti mai repede firul rupt, fiindca ai de verificat numai 2 fire in loc de 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Ungureanu

am dat plasticele ale jos de pe fire si am verificat ambele fire atat prin a trage de ele cat si cu un multimetru. firele sunt ok de la iesirea din senzor si pana sub baterie. de acolo nu mai stiu.

asa ca am renuntat, am pus plasticele la loc si m-am dus sa imi fac programare la service. pe drum spre service, am vazut ca acum s-a inversat comportamentul. cand accelerez merge si cand nu se opreste.

o fi de la mufa senzorului, nu stiu ca nu am reusit sa desfac si acolo.

mai vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Ungureanu

Am rezolvat. Am platit cam mult, dar macar s-a remediat. O data cu asta a disparut si o alta goanga de-a mea (am crezut ca mi se pare). Prin inlocuirea intregului set de cabluri acum masina este mai sprintena parca, plus consumul afisat e cum era cand am luat-o, mai mic decat era inainte s-o duc in service.

Multmesc inca o data celor ce m-au ajutat aici pe forum.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ? tot de la fire era nu ?!oricum bine ca ai rezolvat- @!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Ungureanu

Da, au schimbat toata legatura de cabluri, ca sa zic asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...
Ferariu Petre

Bună ziua tuturor,dețin un vw bora 1/9din 2000 și am o problema cu vitezometru adică în momentul când merg în marșarier nu mai funcționează vitezometrul când merg înainte, scot o borna la baterie și după aceea funcționează pana merg în marșarier iar.Aș fi recunoscător dacă mar putea ajuta cineva.Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare sa fie o problema de ceasuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!