Jump to content

Probleme Climatronic


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

DE cand compresoarele de la G5 au ambreiaj? blink.gif

Daca nu stiti despre ce e vorba nu mai induceti lumea in eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, compresoarele de pe G 5 nu au ambreiaj , greseala mea ca nu am fost atent despre ce maisna este vorba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ramas dator cu un raspuns.Am fost in Bucuresti la un service dupa ce imi facusem o programare anterioara.Un coleg mai fusesera aici si i-au reparat compresorul, a mai schimbat ceva si a iesit la vreo 3 milioane acum 2 ani.Fiind multumit de felul cum se comporta masina am zis sa ma duc si eu la ei.Baietii au fost atenti mi-au spus ca au piese pe stoc(sa nu fiu nevoit sa ma fac un drum) pentru compresoare, dar depinde de modelul de compresor si de ce problema are climatronicul, poate nu-i de la compresor.

Cand s-au uitat si au vazut mizerie(span), s-au uitat si la modelul de compresor mi-au zis atat:alt compresor. Mi-au explicat apoi ca nu exista piese pentru modelul asta, nu aveau pe stoc unul sh care sa functioneze, aveau in schimb vreo 4 compresoare de la care le luasera ventilele(ce-or fi alea), pentru a ajuta pe altii.Mi-am lasat nr de telef si in cazul in care gasesc ceva mi-au spus ca ma suna.Pretul compresorului ar fi 150 euro sh bineinteles.Ma mai costa un filtru 200 lei si 600 curatirea instalatiei, freon...Deci as scapa cam la 1500 lei, cu putin noroc.

Mi-au recomandat Sanden daca gasesc, intrucat se pot repara, pe piata existand piese de schimb.

Acum stau si ma gandesc ce sa fac, unde sa gasesc unul dar la care sa-i fac si proba, in timp ce ma coc in masina, ca doar am asteptat atat de mult vara asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu incept sa nu mai suport climatronicul asta! Acum cand e cald, merge din ce in ce mai aiurea! Imediat incepe sa sufle "in interior" si nu scoate deloc rece pe niciunde! Am ajuns sa dau pe HI la temperatura ca dupa 5 min sa pot incerca un 0.5 grade mai putin (29 daca nu ma insel sau cat o fi maximum -1). Cu ventilatia la maxim, reusesc sa supravietuiesc in masina si sa o pacalesc (scazand treptat temperatura cate 0.5 grade la 3 minute) astfel incat sa ajung la un 24 grade... De low nu se pune problema, nu ajung acolo. Am impresia ca nici nu baga prea rece..as vrea sa schimb/ completez freonul. Poate cineva sa imi recomande un service ceva? Si eventual un cost total.. :) Mersi

PS: Maine fac o aroganta si plec la valcea pe la ora 13... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Hai sa va expun si "problema" mea cu climatronicul. Am pus problema intre ghilimele pentru ca nu sunt sigur daca este intr-adevar o problema sau am eu pitici pe creier.

Anul trecut in toamna am avut un accident si AC-ul care functiona in momentul respectiv, n-a mai functionat. S-a rezolvat in service si functioneaza ok. Nelamurirea mea este alta.

Inainte de accident pe BC aveam un consum la ralanti de 0,6-0,7 l/h fara aer si maxim 0,9 l/h cu aerul pornit si aproape la maxim. Zilele astea fiind foarte cald am tot mers cu aerul pornit si am observat un consum de 1,0-1,1 l/h chiar daca eram sa zicem pe treapta 3-4 a climatronicului. Si vara trecuta a fost foarte cald dar nu aparea un consum asa mare.

Am facut o diagnoza mai devreme si nu exista nici un fel de erori. Presiunea pe instalatia de AC era de 15 bari (nu stiu daca-i bine sau rau asta). Daca v-ar ajuta si alte valori spuneti-mi si mai fac o diagnoza.

Pe langa consum, parca se simte si ca trage mai greu cu aerul pornit desi e chipuita. Astept pareri si sfaturi.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repeta testul seara cand e mai racoare.

Si mie imi trage ca un c*r motorul la 35*C temperatura exterioara.

Din pricina temperaturilor crescute din admisie, intercooler-ul nu mai face fata.

Cat despre AC, nu stiu ce sa zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am facut acum. Doar ce m-am intors. Am facut si un self test si zice ca-i totul in regula. Ca sa-i fac self testul a trebuit sa apas intai pe AC ca sa se stinga si pe urma a mers AC+Recirculare. Cu ocazia asta am observat ca daca opresc AC si pe urma ii dau drumul iar isi revine si consumul la valorile pe care le stiam. Pana la urma cred ca-s doar piticii mei din creier care se plictisesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o problema : Climatronicul meu nu raceste decat dupa vreo 6-7 minute dupa ce pornesc motorul, pana atunci baga aerul de afara. Am intrat in meniul ascuns al acestuia si la submeniul 10-1(cica ar fi presiunea freonului in bari) afisa valori intre 8.2 si 14.2. Stie cineva cat ar trebui sa fie in mod normal presiunea lichidului refrigerant(freon)? Masina fiind din 2006, e posibil sa se fi pierdut in timp din acel lichid si sa fie nevoie de o reincarcare a acestuia ?

Modificat de tobo`
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paulhernest1

salut.am si eu o problema,pornesc masina ,plec ,baga clima aer dar dupa 30 de secunde se opreste,adica nu mai baga rece,se aude ca si cum ar baga aer in interiorul bordului,adica nu iese pe gurile de aer nimic.mentionez ca am vazut o pata de apa sub ea intr-o zi ,are vreo legatura?unde as putea sa merg in Pitesti la un service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut vreo scanare? Trebuie neaparat sa postezi in continuare pana la solutionarea problemei..ceva similar mi se intampla si mie :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paulhernest1 problema ta este de la motorasul de recirculare a aerului ,adica unul din ele nu mai functioneaza ,pt ca sunt 2 clapete ,una inchide sa nu se mai poata lua aerul din extrior iar cealalta se deschide sa ia aerul din interior lucru care se face automat cand este f cald afara ,presupun ca daca dai pe HI merge totul ok ,poti schimba motorasul etc ,sau ii poti scoate mufa de la acel motoras si nu mai ai nici o problema doar ca nu mai poti activa recircularea ,eu asa am facut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paulhernest1

multumesc ptr. idee ,dar cum ajung la motoras ca nu stiu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ma insel eu, e vorba de motorasul V71...si daca ai Etka vezi acolo pozitia. Daca nu, motorasul se gaseste in partea stanga a torpedoului, pe . Poti sa il vezi fara sa demontezi nimic: dai scaunul pasager in spate, te bagi sub torpedou cu fata in sus, tragi usor de capitonajul acela burete care e sub toata lungimea torpedoului (din partea stanga a torpedoului), si o sa vezi acolo un tub de cauciuc (care trece din consola spre torpedou). Ee, fix deasupra furtunului e motorasul respectiv., il recunosti dupa faptul ca intra 2 fire in el...intr-o mufa albastra. Problema e ca nu poti scoate mufa asta, ca nu poti ajunge la ea, are si o siguranta.. Dar il vezi :).

E descris in topic mai sus cum poti sa dai jos torpedoul si unde gasesti suruburi bine ascunse.

@lukasvaly: in urma postului tau am facut un test: cand aerul conditionat functioneaza la mine (24 grade) dau pe recirculare si intr-adevar se aude cum sufla puternic in interiorul bordului undeva. Deci motorasul care actioneaza clapeta cu probleme (oricare ar fi el) isi face treaba...daca scot recircularea merge. Intreabarea: nu ar trebui sa functioneze AC si pe recirculare?

Multumim.

PS: ieri am incercat sa scot mufa aia si nu am reusit fara sa demontez nimic. Incerc azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AC functioneaza si pe recirculare, doar ca la tine motorasul nu face cursa completa si clapeta ramane pe pozitia inchis total.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Climatronicul nu imi baga rece decat dupa un anumit timp si uneori oarecum alternativ( ieri baga rece vreo 1-2 minute, dupaia iara baga aerul de afara si tot asa), am fost la service si mi s-a recomandat ca inainte sa fac orice la instalatie, sa spal radiatorul. Imi puteti spune unde se afla radiatorul climatronicului, o poza ceva, ce ar trebui demontat si cum ar trebui sa procedez ?

Edit : revin cu un log, prima parte a logului am facut-o dupa ce am scos masina din garaj si a stationat cu motorul pornit circa 9 min pe loc, al doilea dupa vreo 10-15 min de stationare cu motorul oprit, cu climatronicul pus pe LO si viteza ventilatorului pana la penultima treapta. Citeam intr-un topic ca daca sarcina absorbita de compresor e sub 2.5 nm ar putea fi de vina electrovalva compresorului, insa la relanti(800 rot/min) sarcina absorbita e intre 5-6 nm, doar la turatii mai mari ale motorului ~2500rot/min sarcina e undeva intre 1 si 2, e normal asta ? E posibil sa nu fie freon destul in instalatie si sa trebuiasca sa fie completat si asta sa fie sursa randamentului scazut ? Mentionez ca temperatura exterioara era de 27 grade iar pana la finalul logului, temperatura interioara nu a ajuns decat la 22 grade, tinand cont ca am mers pe LO.

Log : http://www.cnc-ar.ro/LOG-08-002-001-003.csv

Modificat de tobo`
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici climatronicul meu nu mai raceste. sunt un pic ingrijorat, sper sa nu fie compresorul. speranta mea consta in faptul ca seara, cand se mai racoreste afara, se simte cum baga aer rece, dar ziua mai bine merg cu geamul deschis, macar fac economie de motorina.

LE: vin de la masina. nu e absolut nici o diferenta intre econ si auto in ceea ce priveste temperatura aerului care intra in masina. deja strang serios din buci.

Modificat de paul.todea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice problema poate fi rezolvata , important este sa se ocupe cineva care stie ce face pe acolo , cu ceva notiuni de frigotehnie si date tehnice depre auto .In cazul tau o diagnoza si ceva presiuni (inalta , joasa) pot spune multe despre sitemul de climatizare , daca le poti expune poate iti venim in ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt amabilitate. dupa ce fac diagnoza o sa postez aici mai multe date concrete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am aceeasi problema cu acanitul enervant si continuu,o sa incerc azi varianta cu butoanele.Imi poate confima cineva daca a mers varianta cu upgrade-ul de soft?Si unde a facut-o?

Modificat de cogdao
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat,am scapat de tacanit!!!:))

Modificat de cogdao
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum au facut ceilalti in primele pagini,am apasat butonul Econ+sus in acelasi timp,a intrat in reset si ...voila!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eram pe autostrada si dupa aprox 800km mersi cu clima pornita am vazu ca incep sa mor de cald in masina si pe ceasuri imi aratau 18 grade pun mana la gaura pe unde aerul nimic, ventilatorul pe pozitia 4. Am dat mai tare, mai incet, am oprit am pornit nimic tot la fel. Baga aer ca si cand as fi apasat pe econ, adica doar aerul care intra de afara. Dupa ce l-am lasat jumatate de ora oprit si l-am pornit dupa aceea surpriza , mergea perfect dar dupa 10 -15 min am patit la fel, adica imi baga aerul de afara. Asta am patit cand afara erau 35 + grade. Ventilatorul merge ca il aud , dar nu mai imi baga aer rece. De la ce ar putea fi ?

Ce ar trebuii sa verific? ( am uitat sa precizez, la masina din semnatura am patit)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA o diagnoza sa vezi cauza. Ventilatoarele din fata merg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@al bundy Am facut o diagnoza si nu mi-a aparut nimic ..... trebuie sa caut undeva anume clima?

Iar ventilatoarele nu merg, adica mie imi masina nu-mi mai baga nici un fel de aer dupa un anumit timp, decat cel de afara...

Am discutat cu un prieten de familie care are un touran din 2006 si mi-a zis ca a patit la fel si ca lui la reprezentanta i-au schimbat copresoru ca cica ala era problema .... dar mi-a zis ca este pe undeva pe la 1000e ???

Nu stiu ce sa mai zic si maine plec spre romania. Momentan sunt in ungaria si mai am cam 700km imi zice pe gps .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic
  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan pinned şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!