Jump to content

Probleme Climatronic


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

In urma unei scanari (pentru ca-mi baga doar aer de temperatura exterioara) am gasit la climatronic aceeasi eroare ce-o are\avea si mario75: "Address 08: Auto HVAC; 00898 - Control Circuit A/C compressor 010 - Open or Short to Plus". Am inlocuit freonul acum 2 zile crezand ca asta este motivul, dar se comporta la fel. Asta inseamna ca a crapat compresorul AC? :vaidecapulmeu: Vara trecuta mergea totul ok. A mai gasit cineva eroarea asta si a rezolvat ceva? Mario la tine cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Uite aici ce spunea nea Ross de la Tehnic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

POate sunt intrerupte firele dintre unitate si valva de pe compresor. DAaca acestea sunt intregi atunci electrovalva e moarta, si trebuie schimbata. Faza grea e ca nu prea se gaseste separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi vad ca e multa activitate pe seama subiectului clima/compresor, eu am o problema (asa cred) care nu se regaseste in discutiile voastre. mai exact: clima functioneaza bine, in sensul ca baga rece cand vreau, si foarte rece cand e pe LOW. ce nu inteleg eu este de ce atunci cand spre exemplu temperatura exterioara este de 23 grd si eu vreau 22 grd, se aude foarte tare compresorul sau alta componenta a sistemului de climatizare. daca opresc clima si las sa bage de afara fara sa raceasca, dispare zgomotul, deci e de la compresor sau altceva.

cheia este aceasta: zgomotul mai puternic apare atunci cand temperatura exterioara e apropiata de temp pe care o setez eu.

si ca un exemplu: ziua cald, 24-25 grd, setat pe LOW merge cu zgomot normal (nesesizabil) iar spre seara/noapte, pastrand setarea de LOW, temperatura exterioara 12-13 grd, zgomotul e puternic.

pare ca striga la mine sa il opresc ca merge degeaba, dar eu vreau AC ca sa nu se abureasca de exemplu. mentionez ca nu era pe AUTO in niciunul din cazuri.

vreo idee sau vreun sfat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut azi pe la Ges service sa-mi schimbe electrovalva. Si surpriza: la compresor erau legate 2 fire cu banda izolatoare care erau si rupte, electrovalva nefiind nici ea intreaga din ce am observat eu. Dupa ce au montat-o pe compresorul AC, au dat drumu la aparat sa umple instalatia cu freon. La un moment dat nu mai tragea freonul asa ca mi s-a zis sa aprind motorul si AC-ul. Asta a facut ca in 2 sec de la aprindere, compresorul sa arunce freonul afara din instalatie (prin nu stiu ce valva). Posibile cauze: infundata instalatia\tevi!? Maine ma duc iar... Orice parere\sfat e binevenit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa intreb in postul anterior: trebuie facuta vreo adaptare a climatronicului dupa schimbarea electrovalvei? Am auzit ca exista si o piesa numita "Comutator inalta presiune climatizare"; o fi asta de vina? Electrovalva se poate testa daca functioneaza normal? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

functionarea electrovalvei o vezi daca urmaresti cateva grupuri de masura de pe climatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate a bagat ala prea mult freon si arunca prin supapa de refulare. ca presupunem ca instalatia e okay ca s-a verificat inainte sa bage freonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri! S-a rezolvat! Era prea mult ulei in instalatie! :lol: Din cate stiam eu, operatia standard de reumplerea freonului inseamna si completare cu ulei (cat vede aparatul ca lipseste). Probabil ca nu a citit bine aparatul sapt trecuta cand am umplut cu freon si a bagat mai mult ulei. Baietii de la Ges au facut o treaba buna, au dat afara cu un pistol cu aer surplusul de ulei apoi au umplut la loc cu freon. In sfarsit s-a facut rece! :D

Modificat de 3millien
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Azi am observat ca prin prizele laterale (sofer si pasager) baga aer rece mai intens, cu viteza mai mare, iar pe gurile de pe consola centrala, mai slab. Intra aer rece si pe acolo dar cu viteza mai redusa. Chiar saptamana trecuta i-am facut revizia de 60.000 si n-a fost nici un bai. Care ar putea fi problema? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi poate ai deschisa de la "rozeta" sita aia de deasupra gurilor centrale, la mine cand deschid sita baga aer cu intensitate mai redusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

Cred ca e ceva normal, eu am observat asta cam la toate masinile cu clima. Presupun ca ideea ar fi sa raceasca zona geamurilor laterale mai mult ca sa ai senzatia ca e aceeasi temperatura peste tot ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, multumesc! Ambii aveti dreptate. Intr-adevar am lasat deschis acolo sus inca de asta-iarna, si, din ce am mai citit intre timp, se pare ca pe lateral baga putin mai puternic. Mare noroc am cu forumul asta... altfel iar as fi stat pe ganduri vreo doua-trei zile... :)

Modificat de Zebeleizis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine pe Jetta 2007 benzina a aparut problema compresorului.Spun asta dupa ce am fost la o scanare la un service.Apoi am fost la Elcar Gid in Buzau astazi si mi-au spus ca nu repara compresoare.Ce ma sfatuiti?Unde as putea merge sa incerc poate il repara?Ma gandesc si sper sa aibe doar o problema minora .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Masina din sept 2008, 33 000 km. Ieri a inceput sa faca niste zgomote ciudate, de obicei la pornire si la relanti. Intr-un final zgomotele s-au oprit, dar am observat ca nu mai intra aer rece in masina.

M-am jucat astazi putin in meniul ascuns al climatronicului, cu temperatura setata pe Low (evident AC pornit):

Temperaturile de iesire (6-0, 6-1, 6-2, 8-0, 8-1, 8-2) sunt intre 22.6 si 25 de grade (temperatura exterioara 20 grade).

Temperatura evaporator reala (10-0) : 20.6 grade

Presiune lichid refrigerant clima (10-1): 06.0 (bar)

Temperatura medie lichid refrigerant (10-2) : 20 grade

Compresor clima:

- putere electrica efectiva (11-1) : 82 mA

- Kompressor PWM (0...200) (11-3) : intre 82 si 88

Turatie motor/turatie compresor: 800/1000, 1200/1500 (turatia compresorului crestea odata cu turatia motorului).

Cu toate astea, aerul trimis in masina era in continuare cald. Iar consumul la relanti: 0.6-0.7 l/h (ca si cum compresorul nu ar functiona).

Care ar putea fi cauzele? Fulie, compresor, ulei compresor, agent refrigerant lipsa?

Si ce service imi recomandati? Prefer unul care sa imi dea un diagnostic corect, si nu clasicul: compresor defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza ar spune exact ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Problema am observat-o acum cateva zile. Mi se aburea parbrizul pe partea dreapta indiferent la ce temperatura setam. Am constatat ca baga ff rece pe dreapta(cred ca la minim) indiferent cum il setez. si la temp maxima el baga 16 grade. Ce sa fie? Precizez ca pe partea soferului merge impecabil. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexxmit: o scanare nu ai facut?si eu am avut problema ta .la mine a fost blocat "Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema,aseara am observat ca in partea soferului imi baga f rece desi clima era pe caldura l amaxim iar in partea dreapta bga calura!am bagat testerul pe masina si mi-a dat eruoare v 158.am inteles ca asta e un motoras.poate sa imi spuna cineva daca merge reparat sau daca nu merge reparat cat costa.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine ma duc la un mester. Sper ca are tot ce ii trebuie. Cum s-a deblocat? Doar din soft? ceva mecanic sau schimbarea motorasului? Merci

Modificat de alexxmit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am fost plecat si nu am putut sa mai tin legatura cu voi .....Al BUNDY .... multumesc pentru sfaturi. :D

Problema pe care am avuto a fost din cauza unui Ventilator.

Sper sa fiu destul de explicit.

Ca sa gasesti problema trebuie sa incepi de undeva si asa m-am dus sa-mi schimb FREONU,

Am gasit o oferta undeva cu 70 Ron i-mi schimba freonul, curata conductele si verifica daca ai scurgeri si m-am dus.

Dupa ce a facut toate cele mentinute mai sus momentul a venit sa da-m drumul la aer si binenteles nu a mers.

Leptopu pe ea cu aerul pornit, dupa mai multe verivicari a aparut eroare la ventilator.

Nu vreau sa fiu criticat dar problema asta se vedea cu ochiul liber.

Deschizi capota pornesti motorul si aerul si te uiti spre radiador unde sunt 2 Ventilatoare unul mergea (cel mare ) si sel mic nu.

Costuri .... 700 Ron + o alta schimbare de freon + montare = 900 Ron :)

Eu sunt fericit ca nu este COMPRESORU deci tot raul spre bine.

Am sa va tin la curent cu se mai intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am rezolvat. Era eroarea "Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)" asa cum ai zis. Au desfacut torpedoul si inca 4-5 plastice din bord si au scos motorasul care era intepenit. I-au dat cu un spray si merge bine acum. Am sunat la un magazin de piese si ziceau ca motorasul costa 670 Ron (cei din service l-au gasit cu mai putin de 300 ron la distribuitor dar nu a mai fost nevoie). Total operatiune: 2 ore si 200 ron. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SA ne spui si cand revine problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Ataretare care este problema exacta a compresorului? Nu este electrovalva de vina? poate iesi mai ieftin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul xorin

atunci cand se auzeau zgomote , se simtea si un miros ? daca da, cauza ar fi fi ferodoul de ambreiaj copresor , posibil si zgomote fara un miros persistent, compresorul care da semne de blocare, fulment , ax central

rulment (scuze)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic
  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan pinned şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!