Jump to content

Combi Versus - Passat vs Superb vs Octavia vs Golf Alltrack


ska
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Nu stiu in ce masura titlul exprima ideea de baza, dar voi detalia mai jos.

Desi sunt membru de ceva vreme, am urmarit sporadic forumul, cu unii dintre membrii cred ca ma stiu de ani de zile de pe vechiul Autoshow Forum, cu altii ma stiu chiar personal.

Experienta mea cu grupul VAG a fost de scurta durata, si acum multi ani, adica prin anii 2000, cu o Skoda Octavia 1 1.8T, care acum 19 ani, la 150cp, era "racheta" :)

Ultimii ani i-am petrecut cu Opel, masini de care am fost multumit, si foarte multumit. Prima, un Opel Astra H, 1.9CDTI 150cp hatchback, manuala , luat de nou de la Reprezentata Opel Oradea, si tinut cam 180.000km. Mici probleme, dar nimic grav, sau dubios. Urmatoarea a fost tot un Opel Astra, dar modelul urmator, J, 2.0CDTI 165cp hatchback, automata, luata SH din Germania, tot de la o reprezentata, la 25.000km. Momentan am 125.000km, si in afara de ulei, filtre si placute de frana, nu a cerut nimic. Deci, pana acum, de 11 ani, multumit de Opel :)

Dar, a venit momentul sa vreau sa incerc si altceva, desi as avea ca solutie de backup si in gama Opel, o Insignia.

Ideea de baza e simpla, dar la pusul in practica ne cam impiedicam. Am incercat sa citesc si sa caut pe forum una alta, dar poate cum nu sunt familiarizat cu el, mi-e greu momentan sa sintetizez sute sau mii de pagini de informatii, date tehnice, etc... asa ca, in traditia unui colectiv bine inchegat, va cer umilul ajutor si sfaturi, toate pentru a-mi face o ideea in ce ar trebui sa aleg si la ce sa fiu atent.

Se doreste un combi, 4x4, automat, de la xenon/bixenon in sus, minin scaune SPORT (cu reglaj lungime sezut) incalzite (daca nu si ventilate - la piele ), navi, senzori parcare fata+spate si camera video spate, EURO6. Cam asta ar fi un must. NU sunt fan al sistemelor electronice pe masina ( cu cat mai multa electronica, cu atat mai multe probleme pot aparea, a caror rezolvare in service-urile romanesti este foarte greoaie sau aproape imposibila! dar cred ca stiti subiectul foarte bine )

An minim 2015, km pana in 60-70(75)k km - cu cat mai putini cu atat mai bine, buget MAXIM 22.000eur(+TVA), preferabil pe la 20.000eur, achizitie doar Germania, putere minim 180-190cp, diesel. Aici vin si cu o intrebare. Eu as prefera o masina chiar si din 2015, dar cu km mai putini, decat una din 2017 si cu dublu km. Voi ce parere aveti? Care e solutia cea mai buna?

Ce mi-as dori : Audi A6 quattro, modelul cu facelift, dar ofertele sunt f putine, si nu prea sta in picioare ca baza de calcul. Dezavantaj si cilindreea, 3000cmc. Dar inca nu e exclusa in totalitate.

La ce m-as incarda, si am gasit suficiente oferte:

Audi A4/Allroad - modelul vechi 2.0TDI 190cp quattro - nu stiu ce cod motor/ce cod cutie de viteze/cum sta overall la fiabilitate?

Audi A4 - modelul nou 2.0TDI 190cp quattro - idem, ceata totala

Skoda Octavia L&K/Octavia RS 2.0TDI 184cp 4x4 DSG - ...

Skoda Superb L&K 2.0TDI 190cp 4x4 DSG - ...

VW Golf Alltrack 2.0TDI 184cp DSG - ...

VW Passat 2.0TDI 4motion DSG - 190cp - ...

VW Passat 2.0BiTDI 4motion DSG - 240cp - ...

Acum intrebarile: 

Merita luata generatia veche de A4? Chiar si Avant, am inteles ca spatiul nu este punctul lui forte. Rezervorul cati L are? Ca si nivel de pret mi se par totusi un pic cam scumpe...

Skodele vad ca isi tin pretul destul de bine, dar parca Octavia3 ( cea fara FL ) e un pic cam fada la interior, scaunele nu mi se pare extraordinare ( doar am stat intr-una, n-am si condus-o ), iar despre spatiu interior cred ca e arhisuficient... 

Superbul 3, e deja la nivel de A6 la spatiu interior, si stau sa ma gandesc daca oare am nevoie de chiar atat de mult spatiu... dar cine stie? :)

Golful Alltrack s-a ratacit si el prin calcule, gasind cateva variante relativ bine dotate, dar pt 1-2000eur in plus gasesc Passat 190/chiar si 240, si nu stiu daca mai merita? Aici as putea incerca si varianta pe benzina 1.8TSI, dar nu am gasiti nicio oferta sa se incadreze in buget...

La Passat inima zice 240, dar rationamentul zice ca ar fi suficienti si cei 190cp. Aici aceleasi detalii... probleme motor cutie? Totusi va fi o masina care o voi tine minim 4-6ani, deci macar sa ma bucur de ea :D 

Intretinerea nu va fi nicio pb pentru niciuna din ele. Costurile nu cred ca difera foarte mult, motorul de baza fiind cam acelasi...

Topul momentan arata asa, excluzand A6-le:

1.1 Passat 240 / 1.2 Passat 190

2.1 Superb 190 / 2.2 Octavia 184

3. Golf Alltrack 184

4. Ca varianta de backup, in cazul in care ofertele dispar, si voi fi constarans sa iau ceva rapid, va fi Insignia/Insigna CountryTourer 2.0CDTI 170cp 4x4. - dar momentan nu face subiectul discutie.

Ca si incheiere, va multumesc anticipat pentru timpul acordat citirii randurilor de mai sus, si pentru sprijinul si informatiile necesare oferite in vederea introducerii mele in lumea VAG. Sa-l consideram un curs rapid de acomodare cu modelele, motorizarile, cutiile, informatiile, problemele, etc grupului.

Daca unele informatii nu au fost foarte clar explicitate, va rog sa ma intrebati, "help me, help you", gen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Pe scurt:

- dpdv al motorului --> Passat Bitdi 240 cp

- dpdv al spatiului interior --> Superb

Intre cele doua, tinand cont ca vorbim de dricuri, as alege Superbul.

Dpdv al mecanicii, identice. Dpdv al confortului: Superb --> Passat.

Motorizarile de190tdi trebuie neaparat sa le incerci insa eu, din postura de posesor de 190 tdi, iti spun ca un A6 avant 3.0 nu se compara cu nimic de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A6 c7 facelift il gasesti cu 4x4 si pe 2.0 tdi. Dar ca si costuri de achizitie, intretinere, confort e o clasa peste passat/superb. Insa, a6-ele cam merita un 3.0 tdi dpmdv daca vrei ceva sportivitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca A6 e in alta liga, aia era clar de la bun inceput. Daca gasesc ceva ok, in buget si se incadreaza, nici nu incape in discute. Alegerea e clara. Dar asta ar fi varianta "ideala".

Pe mine ma intereseaza mai mult restul detaliilor referitoare la Passat/Superb/Octavia... si/sau A4...

Ca performante e clar ca bitdi se detaseaza. Totusi, atat Passat cat si Superb sunt masini destul de mari/grele... nici 190cp nu sunt putini, dar oare sunt suficienti? :)

A6 cu siguranta nu as lua cu 2.0TDI. Dar nu stiam ca au fost versiuni cu automata/quattro si 2.0TDI. Ms de info.

Modificat de ska
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=274192943&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

I found this offer at mobile.de:

Audi A6 Avant 2.0 TFSI quattro S Line Plus
First Registration: 04/2016
Mileage: 17.000 km
Fuel: Petrol
Power: 185 kW (252 Hp)

Price: €33,999

Ca idee...

Dpdv al fiabilitatii, nu vad de ce ar fi probleme. Atat vw cat si skoda sau audi echipeaza modele de 190 cp cu "dsg-ul ala bun" iar bitdi-ul are un plus caci primeste dq500, dsg-ul "suprem". 

Samsarii au inceput deja sa aduca masinii cu +200k km deci motoarele tin.

Repet, a4 nu intra in aceeasi liga cu passatul dpdv al spatiului iar superbul este chiar peste a6. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fain A6 le, dar e departe de buget si in plus e si reparata dupa accident.

Restul informatiilor sunt ceea ce cautam... dsg bun si ala foarte bun ?

Despre spatiu interior mi am facut si eu o.idee... golf alltrack < a4 < octavia < passat < a6 < superb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu,

A4< golf < octavia/passat < a6 < superb.

Cat priveste cutiile de viteze, dq250/381/500 sunt ok pentru ca ambreiajele se scalda in ulei. 

Prima insa are 6 trepte iar celelalte au 7. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A4 mai mic decat Golf Alltrack? :)

DQ500 din cate am mai citit si inteles de pe forum ar fi cea mai ok cutie, si ar duce 600nm.

DQ381 si DQ250 pe care modele din cele enumerate se monteaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 9 ore, cristi511 a scris:

A4< golf < octavia/passat < a6 < superb.

Am mers si cu passat si octavia 3 si nu se pot compara ca si spatiu, diferenta cea mai mare fiind la locurile din spate. Portbagajul e imens si la octavia, dar spatiul pentru pasageri e mai apropiat de golf decat de passat. 

Dq250 si dq381 sunt ambele cu ambreiaje umede. Primul cu 6 trepte, al doilea cu 7 trepte si se monteaza in functie de anul de productie. vw/skoda pe 2.0 tdi 150/190 au inceput cu dq250 si prin 2017/2018 au trecut la dq381. 

Modificat de mihai.onu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca masinile gasite sunt 2015-2016, cum e treaba cu dieselgate ul la TDI uri? Update uri de soft? Probleme? Din ce am citit in mare parca lumea se plangea de noile.softuri... masini mai puturoase, consum mai mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce tii pe diesel? Asta va fi masina care va face toti km sau doar ptr familie?

E'adevarat ca pe 4x4 majoritatea sunt diesel, insa pe Golf Alltrack/ Leon Xperience/ Octavia Scout gasesti si 1.8'ul benzinar

Dintre cele enumerate de tine, Passat'ul biturbo ar fi cea mai buna optiune, atat ca spatiu, calitate si motorizare, insa se gasesc si A6 care sa intre in buget, mai ales daca ai banii pregatiti si urmaresti noutatile (ar mai fi cateva de 3.0 218CP pe mobile, intreaba la "baieti" daca nu cumva 218 si 245 sunt doar diferite din soft, nu si fizic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, andrei0241 a scris:

ar mai fi cateva de 3.0 218CP pe mobile, intreaba la "baieti" daca nu cumva 218 si 245 sunt doar diferite din soft, nu si fizic

Sunt la fel, doar limitate din soft. Neaparat quattro la 3.0 tdi daca vrei mai mult de cei 218 cai. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, andrei0241 said:

De ce tii pe diesel? Asta va fi masina care va face toti km sau doar ptr familie?

E'adevarat ca pe 4x4 majoritatea sunt diesel, insa pe Golf Alltrack/ Leon Xperience/ Octavia Scout gasesti si 1.8'ul benzinar

Dintre cele enumerate de tine, Passat'ul biturbo ar fi cea mai buna optiune, atat ca spatiu, calitate si motorizare, insa se gasesc si A6 care sa intre in buget, mai ales daca ai banii pregatiti si urmaresti noutatile (ar mai fi cateva de 3.0 218CP pe mobile, intreaba la "baieti" daca nu cumva 218 si 245 sunt doar diferite din soft, nu si fizic)

Andrei

Tin pe diesel pentru ca sunt cam singurele care se incadreaza in buget. Am gasit Alltrack 1.8tsi dar e cam la acelasi buget ca un 20tdi 190cp,  iar un passat 2.0tsi 280cp incep de la 25k plus tva... cam scumpe... in plus la cei 30k km pe an, s ar cam simti diferenta de consum.

A6 sunt cateva, dar marea majoritate trec de 90-100k km, ceea ce la mine nu se prea incadreaza. Oricum, A6-le nici nu l am incadrat in versus, pt ca este o extrema variabila, pt care sansele de concretizare sunt minime. Nu ma deranjeaza ca e de 218, ca oricum il voi resofta. Cel de 245 e pe modelul fara facelift.

3.0TDI pe A6 nici nu stiu sa vina fara quattro si zf8.

Variantele cele mai bune zic eu ca sunt passat 20bitdi sau 20tdi190, raportate la toate variabilele ( pret, calitate, performante, dotari, etc )

Din cautari, review uri, cred ca la astea se va rezuma pana la urma decizia finala...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, ska a scris:

3.0TDI pe A6 nici nu stiu sa vina fara quattro si zf8.

3.0 tdi vine cu zf8 doar pe biturbo, adica cele cu 313/320 cai, pe restul s-a pus s-tronic (dsg adica). Fwd gasesti doar pe varianta de 218 cai a 3.0 tdi. 

La passat cauta sa aiba led-urile high, adica cele cu lupe. Sunt superioare led-urilor basic cu reflector. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-as indrepta fara niciun fel de retinere catre un Superb 2.0 TSI. Pana la urma nu are un consum extrem de diferit de 3.0 TDI-ul de pe A6 (mai ales daca iei in calcul si diferenta de bani la impozit).

Da, A6-le este peste el, dar vine si la alt pret si masina vine cu tot ce trebuie plus mai mult spatiu decat ar avea cineva nevoie :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0TSI cu 4x4 pe Superb venea doar cu 280CP si sub 100k km sare lejer de bugetul maxim, altfel cred ca era in capul listei lui ska

La 30k km anual, mai ales la un stil de mers mai alert, se aduna ceva banuti din exploatarea unui diesel fata de o benzinara

Eu as pregati banii si m'as pune pe cautat un Passat BiTDI pe plac, impaci si consumul si ai si rezerve de putere, dar si spatiu destul, la pret corect

2.0 tdi de 190 CP nu l'am incercat decat pe Ateca (4drive, DSG), insa m'a cam dezamagit, ma asteptam sa fie mult mai fasnet pe reprize (are cuplu mai mult decat XT'ul, dar nu e de ajuns ptr senzatii tari). Am condus ulterior si varianta de 150CP (4drive, cutie manuala) si, desi pe 0-100 diferenta oficiala e de 1.5sec (7.5 vs 9 sec), nu mi s'a parut mult mai lenta. (masinile avand 1550-1600kg)

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot se amintea de Superb printre altele: https://drivemag.com/news/why-buy-a-vw-passat-when-the-skoda-superb-is-so-good

@andrei0241chiar daca nu ii topicul nimerit dar eu tot nu inteleg cum aduni ceva banuti din exploatare la 30.000 km cu o benzinara fata de un diesel? 2.0TSI in raport cu ceva 2.0TDI care is in comparatie pe aici. In kilometrii astia ai maxim doua revizii: ulei, filtru combustibil, filtru ulei, filtru aer...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice 2.0tsi in conditiile date de cutie automata 4x4 si minimum de dotari sare de 30k eur... am gasit doar vreo 2 alltrack uri si o skoda octavia facelift 1.8tsi, in jur de 22,5 23k eur.

Si eu incep sa cred ca varianta cea mai ok este bitdi... dotari mai mult decat mina putea dori, km decenti, preturi intre 20 si 22,5k eur.

Dar nici pe forum n am prea gasit foarte multe informatii despre acest motor (bitdi). Am vazut ca sunt cativa posesori atat pe passat cat si pe tiguan, dar sunt masini destul de noi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca e un motor destul de nou nici nu prea ai ce impresii sa gasesti despre el. Cei care il au isi lauda copilul si spun ca e bun; cei care nu il au sunt ori cu “strugurii sunt acri” si zic ca nu e mare diferenta fata de 190cp ori si-l doresc si il lauda si ei. Pentru probleme de fiabilitate trebuie sa mai treaca ceva ani pana aflam ce si cum.

Eu personal cred ca un 2.0 TSI ar fi mai potrivit (consum nu foarte diferit, fara DPF si alte chestii care se pot strica, daca TSI-ul nu are GPF) chiar si fara 4x4 (pe care chiar nu il vad ceva necesar la noi in tara) dar na, astea sunt gusturi personale :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ska iti trebuie 4x4 pentru un motiv anume? pt ca daca nu tii neaparat mortis sa il ai poti sa te uiti la passat/superb 2.0 tsi 220 care e cam la fel de rapid ca bitdi in viata de zi cu zi (ma refer pe reprize, nu la plecatul primul de la semafor) cu avantajele specifice unui benzinar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sebip: ma refeream la consum, la viteze de autostrada (ska stiu ca facea drumuri spre Vest), un diesel va sta oricand sensibil mai bine decat o benzinara.

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va inteleg, si oarecum sunt de acord cu voi. Dar totusi, 30k km pe an (poate chiar 35k ) sunt ceva km, si diferenta de consum sigur va fi de minim 2L%. Asta se traduce in aproape 1000eur pe an in combustibil, in avantajul unui diesel. Reviziile nu cred ca difera foarte mult ca si pret. La un rulaj mai mic,  gen 15-20k km/an nici nu m-as mai fi gandit la diesel.

Dar repet, benzinarele OK, care sa corespunda cerintelor incep de la minim 30-31k cu tva. 

Decat un Alltrack 1.8TSI ( din cele 2 gasite ) mai bine un Passat BiTDI, sau chiar TDI190, parerea mea. Ca pret, sunt cam pe acolo.

Va dau dreptate si cu 4x4, asa e, in 90-95% din timp nici nu stii ca-l ai, si nici nu-ti trebuie, dar e bine sa fie acolo, pentru cei 5% din timp. Iarna, merg la ski, de cateva ori pe an, local sau Austria/Italia/Slovacia. Am avut momente in care n-am putut urca la vreo cabana, si a trebuit sa las masina la drumul principal si sa car bagajele pe jos 2-300m, sau am ramas blocat intr-o parcare cu inclinatie minima, de unde cu un 4x4 nu aveam nicio pb. Sunt momente in care ai nevoie si m-am saturat sa tot fiu atent pe unde ma bag si unde parchez, sa pot pleca de pe loc. Daca tot iau o masina OK, macar sa bifeze tot ce consider eu ca e necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am avut "norocul" de a ma aseza intr-un Audi A4, modelul vechi, si intr-adevar, este destul de mic, atat la interior ( dar decent totusi ) cat si  la "porc"bagaj ( aici, dandu-mi seama ca e chiar mic fata de asteptari ). Deci A4 vechi, pot sa-l tai de pe lista. Cam aceesi chestie si despre Golf Alltrack, desi Golful 7 Variant al unui coleg de la birou, pare mai spatios la porcbagaj.

Audi A4 Avant, modelul nou,  2016+ e cat de cat mai spatios, sau pot sa-l tai si pe asta de pe lista? :)

Intre Octavia 3 fara facelift, si cea cu facelift, exista diferente majore? Ar fi de preferat un RS in detrimentul unei Octavii normale? ( da, as prefera ceva mai sportiv, decat ceva foarte comfortabil ). Aici cele 4x4 vin cu DSG "ala bun", adica umed? 

Cat de fiabile sunt bordurile digitale ( Passat si Superb )? Stiti de ceva probleme? Ar fi de preferat fata de bordul analog clasic?  

La cele cu DCC, cum stau la capitolul "anduranta" amortizoarele? Cam cat tin? Eu am avut pe primul Opel Astra un pachet similar (IDS+), dar nu avea decat modul normal si sport ( suspensie, directie, raspuns motor), diferenta fiind foarte sesizabila intre  cele 2 moduri. La utilizarea mea zilnica si normala, fara bataie de jos, cand am vandut masina amortizoarele la 180.000km erau inca intr-o stare decenta, sa zic ca ar fi dus peste 200.000km. Oare suspensia DCC o fi ceva la fel, gen la fel de "fiabila"? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 05.04.2019 at 13:50, ska a scris:

Aici cele 4x4 vin cu DSG "ala bun", adica umed

Da. Tot ce e cu 4x4 e cu dsg umed. Totuși, Octavia e cam identica cu golf la spatiul interior, portbagajul însă e mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi cu multe intrebari am ramas oarecum in aer ( m-as fi asteptat la o "implicare" mai mare a colegilor forumisti sa fiu sincer :) ), decizia a fost luata, masina a fost platita, iar maine ma duc in Germania dupa ea.

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Dpmdv se poate inchide topicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!