Jump to content

UE si amenda din 2021 pe care VW si altii e posibil sa o plateasca


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Din 2021 producatorii de masini vandute in UE vor trebui sa indeplineasca o medie de 95g/km CO2 pe toata flota. Asta e echivalent cu un consum de 4.1l/100km la benzina si 3.6l/100km la diesel.

Nu ma pricep prea bine la treaba asta dar inteleg cam asa: daca eu produc doua masini: una hibrida ce emite 50g/km CO2 si alta pe benzina ce emite 139g/km CO2, nu voi plati amenda pentru ca media mea va fi de 94.5g/km CO2 cat timp voi vinde in procent egal ambele masini.

Cred ca fara hibridizare va fi cam greu sa obtii cifrele de poluare pe care UE le vrea. VW printre aliti s-ar putea sa plateasca amenzi destul de mari si aceste amenzi sa se reflecte in pretul masinilor.

S-ar putea ca masinile gen Peugeot 208 si VW Up sa fie 100% electrice ca sa traga media in jos si sa dispara motoarele mici de pe masini mici de oras.

Ati cumpara o masina mai scumpa cu 10-15% ca sa platiti amenda sau ati merge la un alt producator gen Toyota care are deja hibride si vor putea vinde si variante pe benzina cu motoare mai potente.

pa_w800_h800.jpg.abb6d6d1f5a8baf6aa5b7d0939ab9de5.jpg

Articole:

  1. https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en 
  2. https://www.am-online.com/news/manufacturer/2018/12/10/car-makers-face-significant-fines-for-co2-emissions-target-failures 
  3. http://www.automarket.ro/stiri/constructorii-auto-risca-amenzi-de-4-miliarde-euro-daca-nu-respecta-tintele-88673.html 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce citesc in https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en producatorii pot beneficia de un calcul avantajos de tip "Două la primărie, două la prefectură, ... , curat murdar, coane Fănică.", astfel incat o perioada masinile nepoluante se numara:

  • Super credits
  • The cars Regulation gives manufacturers additional incentives to produce vehicles with extremely low emissions (below 50 g/km).
  • Super-credits will also apply in the second stage of emission reductions, from 2020 to 2022.
  • Each low-emitting car will be counted as
  • 2 vehicles in 2020
  • 1.67 in 2021
  • 1.33 in 2022
  • 1 from 2023.
  • For this second step, there will be a cap on the scheme’s contribution to the target of 7.5 g/km per manufacturer over the three years

Cred ca pentru producatorii care nu au deja experienta cu hybridele clasice va fi cel mai ieftin sa introduca sisteme mild-hybrid pe toate motoarele. Si vor trece si de noile impuneri.

In alta ordine de idei, cu siguranta ca urmeaza si taxe diferentiate pentru proprietari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

##Rusine_Ambasadelor, ##Knullar_du_FCA

Iata cum se rezolva lucrurile in Vestul curat, fara coruptie si lipsit de dublu standard. Cand ai 100 truck-uri V8 in portofoliu & 2 masini mici si ultima ta grija este sa faci motoare cu emisii scazute, exista metode de a scapa de amenzile UE.

Cum ? Elegant, cumperi masini electrice produse de fraierii care investesc in asta, le bagi pe flota proprie, si ... voila, matematica iti face treaba, scad emisiile per masina.

https://www.reuters.com/article/us-fiat-chrysler-tesla-eu/fiat-chrysler-to-pay-tesla-hundreds-of-millions-of-euros-to-pool-fleet-financial-times-idUSKCN1RJ03I

##Make_Media_Aritmetica_Great_Again

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant.

Probabil ii costa mai putin sa cumpere credite de la Tesla decat amenda UE. Oricum asta cred ca e ceva temporar: daca nu vor produce masini electrice intr-un final nu vor mai avea ce termice sa vanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu legalitatea tranzactionarii creditelor de poluare este o mare scapare a legislatiei. Vad ca deja producatorii sunt la limita cu obiectivele 20-21 si se va face o mare specula cu creditele. Sau vor incepe "hostile takeover" pe producatorii de electrice independenti, gen Byton, Rivian, care au deja fabrici in picioare si incep productia curand. Byton poate fabrica 300k masini pe an incepand cu 2020 si cred ca este primul vizat pentru achizitie, mai are si toate conducerea provenita de la BMW din cadrul echipei de I3/I8.

Va fi show in urmatorii 2-5 ani pe piata auto.

http://www.automarket.ro/stiri/obiectivele-de-emisii-pentru-2021-aproape-imposibil-de-atins-niciun-90873.html

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt tot felul de scapari. De exemplu noua Mazda 3 are motor de 2l benzina si sistem mild-hybrid de 24V. Cumva a fost inregistrata ca hibrid in Romania si beneficiaza in plus de un ecobonus de 1700 lei (total 8200 lei cu tot cu Rabla) si are 80% reducere la impozitul anual.

Asta comparativ cu Toyota Prius care e hibrid pe bune.

Din tabelul tau, Toyota este foarte aproape de target. Noua Corolla hibrid cu motor de 2l face 0 - 100km/h in 7.9s (cam cat 1.8TSI de pe Skoda) si are un consum mixt de 3.9l/100km. Personal mi se pare in ton cu tehnologia disponibila acum in 2019: sub 8s 0-100km/h si consum mediu de 3.9l/100km pe o compacta de familie produsa pe scara larga. Hibridizarea va fi solutia pentru normele din EU si Toyota demonstreaza ca se poate cu hibridele lor.

cac65a14-7cac-476f-b138-01f4bd7b8b26.jpg.cb8f6bec44bf21bf5f337e11039fc954.thumb.jpg.7613d08fa7b2d1ba3901edfaca40a2c1.jpg

 

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant cum Mazda a reusit sa primeasca certificarea de hybrid pe acest motor. Mai ales ca emisiile WLTP de 142g nu sunt atat de scazute, o Corolla 2019 hybrid scoate 102g in WLTP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca lucrurile evolueaza normal, asa cum au fost observate de psihiatrii moderni. Suntem deja la nivelul 2 - Denial.

- Producatorii europeni dau vina pe infrastructura, de parca nu ar exista deja statiile clasice de carburanti care pot fi suplimentate cu prize electrice. Chiar, ce fraieri aia de la Tesla, sa isi faca ei singuri pe banii lor reteaua de statii de incarcare.

https://insideevs.com/european-carmakers-charging-infrastructure/?fbclid=IwAR0Ma_CnpWl15fNZ2wSBw1jE-NmlIkPgRuMpbkgr5xQXYU7fxQM8f207N98

- Mai multe despre 7 stages of Grief :)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!