Jump to content

Senzor MAP Defect & Testare Senzor


mariusmrs
 Share

Postare recomandată

Salutare, 

Am deschis un topic referitor la problema asta, dupa ce am cautat peste tot ceva concret, nu am reusit mare lucru, parerile sunt impartite aparent.

Deci avem senzorul MAP, care se ocupa de masurarea debitului de aer in admisie, sper sa nu ma insel.

Senzorul MAP actioneaza si functiile Long Term, daca acest senzor nu indica bine, valorile long term fuel pot fii foarte aiurea, in cazul meu long term fuel trim sta constant pe la -30%.

Senzorul map care nu schimba valoarea nici la 5000RPM, decat daca O CALC BRUSC, daca apas pedala brusc si iau piciorul, se duce lejer la 100kpa, daca urc constant, canci, nu se misca.

Daca o duc la 6000RPM se aprinde si eroarea din pozele de mai jos, pana in rotatia aia nu da nimic pe tester.

Poze: https://imgur.com/a/gWVdqbv

De asemenea, am masurat si cu multimetru valoarea la senzor, care doar cu contactul pus e de 3.9V iar cand pornesc masina si accelerez usor, face asa:

O parte am filmat doar butoanele, scuze :))

In consecinta, valorile astea indica faptul ca senzorul e defect, nu?

Poate afecta senzorul asta pornirea dimineata? De merge doar la a doua cheie?

Modificat de mariusmrs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la masurare si legatura intre fuel trim, nu am gasit nimic, crede-ma ca am citit cam tot ce e pe acolo. Poate n-am dat eu de raspunsul corect.

In orice caz, schimbat senzor map, aceiasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul l-am testat pe baterie, deschide, l-am curatat si nu primesc nici o eroare pe el.

Ma gandesc ce poate sa fie din moment ce imi da eroarea doar la 6000RPM, pana acolo merge ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am un Vw Bora 1.6 16v 2001. Imi apare mereu check engine cauzat de P0106 {Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem}. Am schimbat senzorul MAP cu unul nou apoi am sters eroarea si dupa 4-5 zile iarasi aceiasi eroare am. Nu m-ar deranja dar masina porneste foarte greu uneori si ma gandesc ca poate si de la senzorul acela. Cum sa il verific sau ce sa ii mai fac? In legatura cu pornirea grea,am schimbat; senzor MAP,pompa benzina,fise,bujii,bobina, curatat clapeta si EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate avea legătură cu senzorul sau.....cu cauzele care pot determina eroarea: crăpături în admisie sau evacuare, probleme de cablaj sau chiar ECU. Plus că în legătură cu pornirea grea mai sunt o grămadă de cauze posibile. Pentru început ar trebui să spui cam în ce condiţii porneşte greu (la rece, la cald, aleator, etc). Alte manifestări dacă mai are (consum, fum, dacă trage, etc). Apoi ai nevoie de ceva scule pentru diagnosticare: vcds, multimetrul, manometru etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 05.02.2021 at 0:46, lupo_bv a scris:

Poate avea legătură cu senzorul sau.....cu cauzele care pot determina eroarea: crăpături în admisie sau evacuare, probleme de cablaj sau chiar ECU. Plus că în legătură cu pornirea grea mai sunt o grămadă de cauze posibile. Pentru început ar trebui să spui cam în ce condiţii porneşte greu (la rece, la cald, aleator, etc). Alte manifestări dacă mai are (consum, fum, dacă trage, etc). Apoi ai nevoie de ceva scule pentru diagnosticare: vcds, multimetrul, manometru etc.

Masina porneste greu in general aleator,dar mai ales cand este cald. In rest trage bine,nu scoate fum,nu consuma ulei.

Date preluate de pe scanner la 3 turatii diferite:

ECT(°C)  71

LTFT(%)  -35.9

STFT(%)  -24.7

MAP(KPa)  27 .0

RPM(/min)  750

 

ECT(°C) 71

LTFT(%)  -28.1

STFT(%)  -25.0

MAP(KPa) 23.0

RPM(/min)  2099

 

ECT(°C) 71

LTFT(%)  -22.7

STFT(%)  -11.7

MAP(KPa)  24.0

RPM(/min)  3392

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un update cred ca foarte important.
Dupa ce sterg eroarea P0106,ea reapare la pornire in general dupa ce masina a stat nepornita multe ore.
Apoi pun aparatul de diagnoza si La "Freeze frame data" imi apare la ECT (engine coolant temp) valoarea -40°C.
Deci sa inteleg ca atunci cand apare eroarea,calculatorul crede ca antigelul este la -40. Dar pe bord indicatorul functioneaza bine,nu a avut niciodata defecte de afisare sau fluctuatii. O avea ceva legatura treaba asta cu P0106?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate mufa de la EGR si vezi cum porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos mufa. Nici o schimbare la pornire. Diferenta se vede la mersul motorului. Cu mufa scoasa parca motorul merge intrerupt la relanti.

In schimb daca apas putin pedala de acceleratie cand dau la automat, masina porneste normal.

Modificat de ciuca2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile postate de tine mai sus  indică faptul că motorul tău merge cu amestec bogat cam la toate turaţiile. Cauze pot fi destul de multe, dar coroborând şi cu eroarea P0106 o cauză plauzibilă poate fi aerul fals din admisie (poţi testa prin pulverizarea de spay de curăţat frâne în zona admisiei, dacă se turează motorul şi se modifică lambda atunci ceva nu este etanş)

Presiunea la ralanti este ok, nu ştiu cât ar trebui să fie în turaţii.

22 hours ago, ciuca2 said:

Apoi pun aparatul de diagnoza si La "Freeze frame data" imi apare la ECT (engine coolant temp) valoarea -40°C.

De asta este bine să se posteze erorile în întregime nu numai codul de eroare

22 hours ago, ciuca2 said:

Deci sa inteleg ca atunci cand apare eroarea,calculatorul crede ca antigelul este la -40. Dar pe bord indicatorul functioneaza bine,nu a avut niciodata defecte de afisare sau fluctuatii.

Valoarea aia indică faptul că la senzorul respectiv circuitul este întrerupt sau are scurt la + (dacă avea scurt la masă, la -, indica +120°C)

În senzor sunt de fapt doi senzori unul care dă informaţii ceasului din bord (G2) şi unul care dă informaţii ECU (G62). Se poate defecta numai unul din ei. Informaţii suplimentare pe acest topic

https://vwforum.ro/topic/6313-senzor-g2g62-indicator-temperatura-lichid-racire-motor-probleme/?tab=comments#comment-43993

Poate fi deci o problemă de cablaj situaţie în care ar trebui să apară şi un cod de eroare sau să fie defect senzorul în sine (contact imperfect în mufă sau în senzor care se manifestă aleator în funcţie de temperatură - dilatări materiale, etc). Deci ar fi foarte util să se facă un autoscan imediat ce apare problema deoarece în cazul în care apar mai multe erori poate conduce la găsirea problemei (MAP, ECT şi încă câţiva senzori au un fir comun)

 

Bineînţeles că o asemenea temperatură înregistrată de ECU are consecinţă imediată asupra amestecului, adică amestec bogat.

 

Ca să nu aglomerăm aici cu off topic îţi sugerez să postezi problema ECT în topicul specific indicat mai sus, iar problema amestecului bogat în topicul specific sondei lambda

https://vwforum.ro/topic/17421-sonda-lambda/page/83/

 

Eu zic să lămureşti prima dată problema ECT şi apoi partea de amestec pentru a elimina o cauză posibilă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca daca pe bord afisarea este corecta,iar uneori pe scanner apare eronat, poate senzorul are doua iesiri de semnal separate (spre ecu,spre ceasuri). Asa o fi? 

Mai ales ca problema mea se manifesta cand e motorul rece si plec mai tare cu ea. Daca motorul este cald,eroarea nu apre nici de nebuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit ce am scris mai sus?

De exemplu

On 2/9/2021 at 11:25 AM, lupo_bv said:

În senzor sunt de fapt doi senzori unul care dă informaţii ceasului din bord (G2) şi unul care dă informaţii ECU (G62). Se poate defecta numai unul din ei. Informaţii suplimentare pe acest topic

https://vwforum.ro/topic/6313-senzor-g2g62-indicator-temperatura-lichid-racire-motor-probleme/?tab=comments#comment-43993

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, lupo_bv a scris:

Ai citit ce am scris mai sus?

De exemplu

 

Nu citisem atent.Scuze. Poate deranjez cu intrebarile mele care la unii par stupide,dar vreau sa stiu totul despre valori LiveData si interpretarea lor pentru solutionarea defectelor.

Modificat de ciuca2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit fiecare cuvant din link. Acolo se povesteste despre alte probleme(lag accelerare). Si in pdf-urile atasate se afiseaza blocurile de comanda din Vcds. Este un extract din manualul Vcds. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!