Jump to content

VW Passat B7 1.8 TSI 160


ultimu_neuron

Postare recomandată

Salut baieti,

De cand Skoda a sarit de 15 ani vechime in campul muncii si 260k km, am decis sa o schimb cu ceva mai nou, mai mare si mai silentios la drum lung.

Drept urmare, am cumparat un Passat B7 din 2011. Motor 1.8 TSI 160 CP cod CDAA cu momentan 82.000 KM. Culoarea este maro (asa ii zic eu) - neamtul ii zice Mocca antrazit perleffekt.

Masina am luat-o de la Senger -  un dealer VW din Lübeck. Mi-a placut pentru ca arata foarte ingrijit si are toate dotarile pe care le voiam, ba chiar mai mult de atat (piele cu scaune ventilate)

Pun pozele de la dealer pe care le-am salvat de pe mobile si una dupa ce am luat numerele provizorii.

Momentan asteapta in parcare plata taxei de import in DK pentru ca sa primeasca numere daneze si sa pot circula cu ea.

Inca un lucru pe care vreau sa-l fac este verificarea intinzatorului de lant de distributie si eventual inlocuirea cu unul mai nou - am citit multe horror stories pe forumuri din america, dar si pe vwforum la noi cum  ca modelele vechi ar ceda si ar d istruge tot motorul...

1_1.jpg

IMG_7621_1.thumb.jpg.aaed0e18e2023147d69df09a06c3671c.jpgIMG_7624_1.thumb.jpg.767ce2eec4a3ef68680943deec4a5535.jpg

IMG_7622_1.jpg

IMG_7615_1.jpg

IMG_7619_1.jpg

IMG_7623_1.jpg

IMG_7618_1.jpg

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos! Rar apare cate un passat cu motorul asta pe forum, sa ne tii la curent cu evolutia lui! 

Link către comentariu

Prin 2011 au rezolvat problema cu lantul. Fostul meu 1.8tsi produs in aprilie 2011 nu a avut probleme cu lantul ci doar consum de ulei.

Motorul in exploatare este superb. Eu l-am avut pe Octavia care are o masa mai mica dar cred ca se misca bine si pe Passat.

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

in 8 ani doar 82000 km? Asta a mers mai putin decat orice roman. Era un batranel proprietarul?

Cat fu halatul?

Altfel e super dupa poze. Sa l conduci sanatos si fara probleme.

Link către comentariu
4 hours ago, minu94 said:

Stii doar de problemele cu lantul de distributie de la CDAA?

Da @minu94. Din motivul asta as vrea sa ma asigur ca are intinzatorul revizuit. 

2 hours ago, Iulian M said:

Prin 2011 au rezolvat problema cu lantul. Fostul meu 1.8tsi produs in aprilie 2011 nu a avut probleme cu lantul ci doar consum de ulei.

Motorul in exploatare este superb. Eu l-am avut pe Octavia care are o masa mai mica dar cred ca se misca bine si pe Passat.

Așa e @Iulian M  Am condus și Octavia cu motorul asta și intr-adevăr se simțea puțin mai sprintenă. La Passat as zice ca e mai mare accentul pe confort. 

Iar dacă e cum zici tu cu intinzatorul, deja parca îmi mai revine culoarea in obraji...dar trebuie totuși sa deschid dopul ăla de vizionare ca sa ma asigur...

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu

Vezi ca CDAA are probleme si cu consumul de ulei, cum a zis si @Iulian M, din cauza pistoanelor. Stiu ca au fost revizuite in 2012 dar costurile de inlocuire sunt destul de mari. De aceea te intrebam daca stiai doar de probleme legate de lant.

Link către comentariu

@minu94 Am citit de ambele probleme. Al meu deocamdată nu consuma ulei. Am verificat la dealer și după ce am mers 400km pe autostrada am verificat acasă și uleiul era la același nivel (maxim). Dealerul tocmai ii schimbase filtrul și uleiul (Castrol Edge 5w-40 Long Life)

La Golful 3 de 1.8 90 CP in carte scrie ca un consum normal de ulei este de 1l la 1000km și motorul ăla nu era cunoscut pentru consum de ulei, era bomb proof, ca sa zic așa. Si bine-inteles ca nu a consumat niciodata atat de mult. Mașina a stat 3 luni afara fără sa fie pornita și după ce i-am înlocuit bateria, a luat-o la prima cheie după ce a învârtit 3-4 secunde. Ce sa-i mai ceri...

Sigur, era un motor de generație veche, fără pretenții sportive.

Modificat de loghy
quote post anterior
Link către comentariu

Stie cineva un link catre un VIN decoder care merge si unde as putea sa vad exact ce dotari are msina?

Link către comentariu

Sunt multe situri dar toate cu plata daca vrei sa vezi tot ... La dealer ar trebui sa le ceri lista cu dotarile masinii .. Sau platesti 8 euro la VIN decoder ... 

Un alt mod de a vedea ce dotari are ar fi sa ii citesti cartea si sa verifici stand in masina cu o foaie si pix ce ai si ce nu , in mare parte optiunile sunt afisate pe butoane ... In cartea masinii , in afara de compartimentul motor , gasesti tot ... :D 

Frumoasa , interiorul de piele va necesita atentie , iti recomand sa nu o parchezi cu botul in soare puternic , in timp pielea crapa ... si daca o tratezi cu substante sa nu faci abuz ... 

A costat ceva , banuiesc ?! 

Link către comentariu
în urmă cu 23 ore, minu94 a scris:

Vezi ca CDAA are probleme si cu consumul de ulei

Nu mai speriati pe toata lumea cu asta. Nu toate motoarele de 1.8 sunt gurmande. Eu la 112 mii de km (masina luata la 16 mii) am acelasi consum de ulei ~1L la 10 mii, din care cel putin jumate pierdut pentru ca imi curge pe la turbina putin si pana nu incepe sa-mi faca figuri turbina nu desfac numai ca trebuie sa completez 1L la schimb.

Citind pe aici am devenit paranoic, de vreo jumatate de an am inceput sa ma mai linistesc si sa nu ma mai intereseze. La fel am patit-o si cu G4-le, un 1.6 16V AZD, cade aia, cade ailalta, panica panica, 3 bobine in portbagaj, scule la fiecare drum, diagnoza, aveam bagaje mai multe decat nevasta cand plecam la drum ca-mi duceam sculele cu mine. Concluzia: in 6 ani am avut un EGR schimbat, asta a fost tot si m-am panicat degeaba.

Revenind on topic, masina e frumoasa si destul de dotata insa nu inteleg de ce 1.8 TSI pentru DK ca nu apuci sa bagi a 3-a ca deja ai iesit din tara :P 

Link către comentariu

Total de acord, @Aerofan, dupa cum am discutat.

Pai 1.8 TSI exact pentru motivul asta, ca pana la munca am 6-7 km si Skodita cu motorul ei diesel isi infunda mereu vanele de la turbo (ca e variabil) si moare turbo pe motiv de overboost pe la 2500rpm... E foarte enervant pentru ca merg f mult in oras, nu prea am drumuri pe afara si nu-mi place sa-mi fac drum pe autostrada doar ca sa curat turbo. Am zis ca daca iau Passat diesel, se va infunda DPF-ul, si pe urma dau in alte belele. Macar la Skoda stiu ca un drum pe autostrada vecinilor de la sud e suficient sa curat turbo. Asta de 3-4 ori pe an cand merg la socrii... La un diesel modern daca infund DPF de tot, o sa am cheltuieli mari.

Am luat benzina si pentru ca vad ca diesel-ul devine interzis mai peste tot in orasele mari prin europa de vest. La noi in DK taxa e foarte mare pt diesel; singurul avantaj e ca motorina e mai ieftina decat benzina aici. Nu in ultimul rand, cand am condus Octavia cu CDAA mi-a placut foarte mult si mi-a ramas cumva in cap experienta aia si cand a fost vorba de motor la masina noua, singura optiune fiind benzina, am stiut exact ce motor vreau.

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu

e foarte misto masina si la fel si motorizarea, sa te bucuri de ea! Si eu am avut un B6, fabricatie 2011, 1.8TSI si mi-a placut mult motorul, avea 40k km cand am luat-o si nu am avut absolut nicio problema cu consumul de ulei sau intinzator iar consumul mediu era pe la 7-8% cu DSG7, e drept ca era mai mult highway, dar oricum foarte ok.

La cat mai multi km cu ea! :)

Link către comentariu

Foarte faina combinatie... nu prea vezi multe passat-uri B7 combi cu motorizarea de 1.8TSI. Daca nu ma insel asta este acelasi motor sau foarte similar cu motorul meu 1.8T de 170cp care il am in golf. Pana acum sunt foarte multimit de masina si de motor si nu am avut nici o problema in aproape 30,000km de cind am masina. Sper sa ai multi km fara probleme si sa o stapanesti sanatos!

Modificat de loghy
Limba romana
Link către comentariu
  • 2 weeks later...
ultimu_neuron

M-ar interesa sa inlocuiesc mufa cu intrarea AUX din cotiera cu una care are si USB. Stie cineva daca trebuie cablaj separat pt asta sau exista deja pe masina?

Asta e piesa: https://www.dhgate.com/product/vw-rcd510-rns310-oem-usb-aux-switch-socket/385690536.html?f=bm|Criteo|RMKT|||385690536||112004017003|DK|||2|&utm_source=Criteo&utm_medium=remarketing&utm_campaign=112004017003&utm_content=385690536&1New| 

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu
ultimu_neuron

@loghy multumesc, dar eu sunt interesat de USB doar pentru încărcat telefonul, ca muzica merge pe bluetooth. Mi-ar plăcea sa am firul de USB undeva cât mi ascuns și in cotiera mi se pare un loc bun. Nu as vrea sa folosesc un adaptor de la bricheta. 

Din motivul asta întrebam dacă se poate schimba direct mufa. 

O soluție mai eleganta ar fi un încărcător pe inducție (wireless) dar nu știu unde l-as instala. 

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu

nu cred ca poti schimba doar mufa, daca acum ai aux si pui usb.

pt usb (doar incarcare) iti trebuie 2 fire +/- .

si eu vreau sa fac chestia asta, dar nu vreau sa demontez consola pt a avea acces sub cotiera.

Link către comentariu

Faina masina. Multi km fara pb.  

De curiozitate : Cat platest taxa de inscriere in DK? Stiu ca e f mare. 

Link către comentariu
ultimu_neuron

Inca n-am primit răspuns de la fisc, dar sunt sigur ca va fi scump...

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu
  • 2 weeks later...
ultimu_neuron

Asa...hai ca nici 1000 km nu am făcut și am deja câteva îndoieli cu privire la produsul VW.

Prima ar fi ca azi după ce am pus benzina, am pornit mașina sa plec și când colo un “bing” și mare anunț pe maxidot “Low oil pressure - Workshop” și iconița galbena de ulei sub mesaj. (cu ocazia asta am descoperit ca maxidotul meu știe și culori, dar nu mi le arată decât in situații de genul asta). Totul a durat 2-3 secunde după care mesajul a dispărut. Am oprit motorul imediat ce am terminat de citit eroarea. La repornire n-a mai apărut nimic. Totul funcționează ca înainte. Am mai pornit de 3-4 ori motorul azi și tot nu-mi mai da mesajul.

Am verificat uleiul la benzinărie după vreo 5 minute staționar și (lăsând la o parte faptul ca are cea mai tâmpită joja din lume ca nu pot sa-mi dau seama deloc de nivel - e uleioase toată de sus pana jos cu tot ștersul cu șervețele) părea ca e puțin sub maxim - dar nu sunt 100% sigur.

A doua treaba care nu-mi place e ca are un fel de bazait când deschid mașina din telecomanda. Vine de undeva din zona alternatorului, din partea stânga a motorului (cum te uiți la el din fata mașinii). L-am auzit azi când am mai ieșit o data afara sa verific uleiul.

Later edit: e de la farurile cu xenon. E normal?

Pun aici un link cu video. Dați volumul mai tare ca sa se audă ceva. 

 

 A treia chestie ca e ori nu știu eu cum se face ori nu-mi merge funcția coming home. Din maxidot e activata 30 de secunde la fel ca și leaving home (care funcționează bine-mersi). Asta n-ar fi o problema prea mare, mai îngrijorat sunt de cele doua de mai sus. 

Ca și colegul @Aerofan, sunt stresat de intinzatorul distributiei. Vreau sa îl inspectez și eventual sa-l schimb cât mai curând, dacă e cazul. Mașina e fabricata in Octombrie 2011. Unii zic ca ar fi versiunea noua de intinzator. Oricum, va trebui sa o desfac ca sa verific. Încă n-am avut timpul necesar...

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!