Jump to content

Motorul AJM - probleme specifice , deosebiri ,etc


golfnik
 Share

Postare recomandată

Buna seara! Imi poate spune cineva daca filtrul de aer si cel de motorina este acelasi ca cel de pe motorul AUY? Am un vw Sharan motor AUY si am filtre de rezerva si vreau sa le folosesc la Golf 4 AJM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, am un golf 4 din 2000 cu AJM si de cand am luat-o a avut probleme cu pornirea greoaie (3-4 secunde ) atunci cand e motorul cald la 90 de grade. Daca scade putin la 80 de grade de exemplu, porneste perfect la sfert de cheie, la fel porneste foarte usor si cand e motorul rece. De cand o am ( 2.5 ani ) nu mi-am prea batut capul cu problema asta ca a pornit de fiecare data. Dar acum as vrea sa ii rezolv problema.

Am parcurs si topicul dar nu am gasit mai nimic concludent legat de problema asta. Intre timp am schimbat o distributie si 2 tipuri de ulei, dar nu s-a rezolvat.

In rest sunt super multumit de acest motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut , 

Revenind la probelma mea cu pornirea grea in anul trecut, am rezolvat problema dupa o patanie superba in Arad :)) cand mi-a murit motorul in mers dupa 300 km ... Inainte de a ajunge la cazare cu 3 km in urcare pe calea ferata, norocul
meu ca nu venea nici un tren.

Am fost ajutat de un baiat super de treaba m-a ajutat sa pornesc masina (cu deodorant spray, nu aveam altceva la indemana) dupa ce ajung la cazare opresc motorul totul bine, am umblat sa caut un mecanic cu un tester sa vad erori ceva ... Senzor temperatura combustibil si geometrie variabila blocata (turbina infundata de tot), imi zice mecanicul ca el nu are vreme de asa ceva si sa caut alt mecanic dupa mi-a luat bani :))  (ghinionul meu, ca nu aveam cum sa stau mult in Arad ca eram dus pt sustinerea licentei).

Cu telefoane si cautari si nervi, m-a ajutat un tip de la bbs(blue byte solution) sa imi caut o pompa de amorsare sa vad ce si cum e

Am inceput sa trag motorina cu gura sa vad daca vine usor motorina din rezervor pana la filtru, totul perfect pana aici
Am legat popma de amorsare dupa filtru de motorina sa vad daca vine ceva din filtru si ghici ce venea mai mult aer decat motorina ...
Am anulat filtrul( l-am legat pe direct si l-am amorsat) am zis hai sa vad daca ii dau o cheie, merge si a pornit mai greu aprox in 3 sec de tinut la automat, fericire maxima ??

Intre timp cautam deja platforma sa ma duca acasa dar ma usca de bani in jur de 1200 ron ...
Si sa vezi ca am facut o tura cu pompa anulata si a mers foarte bine masina
Am fost si am cautat un filtru de motorina Mann l-am schimbat si in acel moment am observat ca locasul de la vechiul filtru era defect juca T-ul de la retur( si atunci am realizat ca toata problema de anul trecut a fost defapt un filtru de motorina de 2 bani) si de atunci nu am mai avut nici o problema cu masina.
Doar cu toate probleme astea cu oprit motor in mers si dat la automat mi-am imbaxit turbina si s-a stricat actuatorul, dar dupa o curatare profesionista si reglat cum trebuie merge masina foarte bine.
Acuma m-am lamurit cu chestiile ieftine puse le masina.
Va doresc multi km fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 25.11.2018 at 18:15, Kernel a scris:

Asa se manifesta cand incepe sa moara si a se observa cat dau la cheie pana porneste, dupa ce se incalzeste e ok, e stabila la relanti si nu mai vibreaza asa tare.

https://youtu.be/ZH7Yu_Xddq0

Revin cu problema mea care nu a fost nici acum rezolvata, am facut loguri in mers fix cand a murit motorul se pare ca cylindrul 2 ajunge la compresie de 2.99 si ramane asa iar dupa moare motorul, cat timp e la 2.99 masina tremura si merge in suturi, daca cresc RPM simptomele dispar dar imediat cum coboara la RPM mici si nu accelerez moare motorul. Dupa trebuie sa dau la cheie aproape 1 minut sa porneasca si ii dau talpa iar dupa merge bine.

Nu am nicio eroare pe motor.

Sa fie injectorul de pe cilindrul 2 stricat si sa ramana blocat?

k91A4nO.png

Am atasat logurile

Multumesc frumos

LOG-01-002-004-013.CSVLOG-01-001-004-013.CSV

 

 

Modificat de Kernel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare că problema este pe cilindrul 2. De când ai reclamat problema ai mai făcut ceva la maşină sau te-ai obişnuit cu ea aşa?

Aş zice să dai jos capacul de la axa cu came şi să verifici care este treaba pe acolo (uzură axă came, tacheţi, injectoare). înainte de asta nu ar strica un test de compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am mai facut nimic la masina si nu vreau sa bag foarte multi bani in ea pentru ca urmeaza sa o schimb intr-o luna, maxim doua, dar pana atunci am nevoie de ea si va trebui rezolvata problema. Am mers cu ea asa, stiu cam cand moare motorul si incerc sa ma bag pe dreapta ca sa-i fac moftul dar am mai ramas si in intersectie la semafor, claxoane, injuraturi.

Nu ma pricep sa umblu eu la motor, voi cauta un service (Bucuresti) eventual care sa-mi schimbe injectorul daca se va confirma ca asta e problema si nu e pistonul sau altceva...

Sa incerc totusi sa ma duc la o firma care curata injectoarele si pompa? sau sa cumpar de la dezmembrari injector?

Modificat de Kernel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să vezi întîi despre ce este vorba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie problema si de la pompa de motorina?

Recomandati-mi va rog un service unde sa ma duc in Bucuresti sa fac verificarile astea, pe PM daca considerati ca ar fi reclama aici pe forum.

Multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai la dispoziţie aria din discuţii generale despre Service pentru a afla ce păreri au userii. Mai jos ai o filtrare după Bucureşti

https://vwforum.ro/tags/bucuresti/

Iar în aria comercială ai ofertele colegilor care prestează servicii

https://vwforum.ro/forum/224-oferte-extinse-prestari-servicii/

Arunci un ochi şi la Feedback

https://vwforum.ro/forum/86-feedback/

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna all,am citit aproape tot,despre modelul meu,dar nu am gasit raspuns.Sunt posesorul unui golf 4 variant,motor ajm 6.1 trepte,an 2000,masina merge perfect la 250.000km cat are acum,luata undeva la 170000 in 2012,din olanda,schimbat la timp,kit distributie,schimbat chit ambreiaj,schimbul de ulei undeva la 8000-10000km,cu liqui moly top tech 4100 5w-40.

Am observat ca aproape de 100km facuti,intra in limp mode,pana in 100km de mers,masina merge corect,trage perfect,iar alta problema pierdere de antigel,cam 200ml la luna.

Cine s-a mai lovit,de aceasta problema?multumesc anticipat,sunt din Brasov

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru limp mode trebuie o diagnoza, ai nevoie de vcds.

Partea cu antigelul: dacă nu scoate fum alb (în situaţia asta antigelul ar ajunge în camera de ardere) probabil că pierde pe undeva  (vreo fisură la radiator, pe la pompa de apă, etc) situaţie în care dacă nu observi nici o pată pe asfalt după staţionare prelungită sau elemente umede, având în vedere cantitatea destul de mică, probabil că se dispersează în timpul mersului. O ridicare pe elevator şi inspectare probabil că ar lămuri problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns,acum 2 sap,am schimbat chitul de distributie,pompa apa,role,curea,amortizor,filtre,ulei...nu scoate nici un fel de fum.

Sunt pete pe asfalt,circa 3-4 cm in locul unde o parchez,acum nu stiu care sunt de motorina,ulei,sau antigel.

O sa o duc la service pentru inspectie,amanuntita.Multumesc,o zi faina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că antigelul este dulce:)). Dacă rămân pete pe asfalt mai mult ca sigur se va vedea ceva umed sau dacă te uiţi sub maşină vreo picătură ceva pe scut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna dimineata,am cumparat ieri un tester vagcom hex-v2,astazi urmeaza sa i fac ul log in mers,cred ca o tai pana la sinaia si inapoi,urc predealul fortat,un preten care a dezmembrat o fabia 1.9,mi-a dat o electrovalva vacuum pierburg, moca.cam asa ceva vad ca scrie pe ea. Intrebare,unde se afla valva N18?

Multumesc@ lupo_bv pentru raspunsuri,esti din brasov?

IMG_20191101_091709.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie să  te duci până în Sinaia că nu rezolvi nimic. Drumul dintre Hornbach şi Metro este perfect pentru făcut loguri în mers, te învârţi între sensurile alea giratorii cât vrei, ai drum pe 2 benzi, eşti în afara localităţii, drumul este cât de cât drept. Deocamdată nu schimba nimic. Atenţie nu umbli la laptop în timpul mersului. Porneşti logul când pleci din parcare şi-l opreşti când ajungi înapoi, îmi dau seama de porţiunea de log utilă după nivelul de apăsare a pedalei de acceleraţie din grupul 010

Citeşte întâi aici

Apoi postează logurile aici (neapărat şi BS003 şi 011 fiecare cam 7-8 cicluri de on/off)

Momentan sunt în Braşov aşa că dacă nu te descurci dă-mi un mesaj

Electrovalva aia cred că este N18 pentru EGR pentru că pentru turbină este N75 şi are capul negru

Uite aici diferenţa dintre ele

Ca să găseşti n18 porneşti de la EGR (ciuperca de pe tubulatura de admisie)şi te duci pe furtunaşul de vacuum care trebuie să ajungă în N18

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu fac eu ceva bine,sau asa trebuie sa salveze logoul,format cvs?

atasament jos

 

Adresa 01: Motor        Eticheta: ROJ\038-906-019-AJM.clb
   Numar VAG: 038 906 019 AM
   Component: 1,9l R4 EDC G200SG  0813  
   Codare: 00002
   Atelier: WSC 01317  
   VCID: 62CB1C88EE4FB95AA3-4B18

1 cod a gasit:
17958 - Reglare presiune supraîncãrcare 
            P1550 - 08-10 - deviaþie - intermitent
Gata de functie: 0 0 X X X 

Sfârsit------------------------(Timp scurs: 01:22)-------------------------

LOG-33-0B-0C-0F-10.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, aşa trebuie în format *.csv, numai că este într-o formă pe care nu prea o pot aranja (am amai păţit de câteva ori, în general chiar dacă este csv arată ca un fişier normal în excell). Ce grupuri ai selectat?

Ai folosit cumva Advance measuring blocks?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu.m-am plimbat prin oras vo juma de ora dupa care in parcare la Hornbach,am dat drumul la laptop sii tester,inapoi cand am venit,a intrat in limp mode.folosit a 3-a peste 3000 rp, a 4-a la fel.

nu stiu sa interpretez valorile,nu mai stiu nici ce grupuri am selectat,in orice caz,am folosit ceva de presiune...

este prima oara cand folosersc un tester:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, citeşte mai întâi cu atenţie ce ţi-am recomandat mai sus (scrie foarte clar acolo ce şi cum), apoi postează în topicul recomandat pentru că aici poluăm topicul (fişierele le laşi aşa în format csv).

AICI ai un manual pe site la Ross tech, este şi interactiv şi ai şi explicaţii.

End of offtopic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare, probabil ca ajung aici tarziu si ca masinile astea sunt destul de vechi (Sunt tanar de 20 de ani si e prima mea masina) Am venit aici in speranta ca imi gasesc solutia la problema mea masina in cauza este o bora 1.9 AJM. Electrovalva de la clapeta de la egr cred eu ca nu functioneaza corect pentru ca atunci cand o conectez la vacuum incepe si imi fluiera masina in ture si imi ia limp. Intrebarea este ce ar trebuii sa schimb pentru ca furtunele le am verificat si sunt bune, iar actuatorul acela este si el bun, mentine vacuum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De multe ori când se întâmplă asta problema nu este la EGR ci la turbină. Probabil că face suprapresiune. Cel mai bine fă rost de un vcds, faci nişte loguri (vezi aici)şi te lămureşti prima dată care este problema înainte de a o lua prin încercări

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
VolkswagenManagement

Salut.

Detin o Vw Bora motor 1.9tdi 115cp AJM si de o luna de zile cam asa refuza sa mai treaca de 3.000rtpm, abia pot sa depasesc 120km/h.Am auzit de la altii ca ar fi Limp Mode, insa martorul motor imi lipseste din bord, la modelul asta (AJM) am observat ca nu este iconita de martor motor. Problema asta o am si de 4-5 luni insa masina tragea bine pana in 3000rtpm si am ignorat problema dar acum se tureaza greu adica si daca sunt cu piciorul talpa pe acceleratie motorul urca incet in turatii pana la 3000rtpm.

Scoasa din viteza daca o turez merge pana in 5000 adica maximul.

Motorul se aude perfect,nu are batai sau ceva.

Care sa fie problema oare?

Modificat de VolkswagenManagement
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil că nu este limp mode, dacă era trebuia să-şi revină pentru un timp (până se întruneau din nou condiţiile pentru limp) după repornirea motorului, dar nu este exclus. Atunci când lipseşte martorul motor funcţia lui este preluată de martorul de bujii incancescente.

Eu zic să faci o scanare de erori şi nişte loguri pentru turbină şi EGR (https://vwforum.ro/topic/125018-metode-de-diagnoza-pentru-turbina-egr-debitmetru/?tab=comments#comment-2898342). Astea ar fi cele mai simple, ieftine şi neinvazive. Dacă aici nu este nimic în neregulă se merge mai departe cu verificările

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VolkswagenManagement - verifica furtunasele de vacum, cipuerca vacumatica de la geometria la turbo si valvele de vacum.. Am avut probleme similare la fostul Golf 4 si era de la furtunase. Daca nu are vacum turbina nu functioneaza la parametrii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!