Jump to content

Motorul AJM - probleme specifice , deosebiri ,etc


golfnik
 Share

Postare recomandată

Salut!

Dupa un timp in care nu am mai avut mari probleme cu AJM-ul, revin cu o intrebare. Am observat in ultimele zile ca atunci cand opresc motorul se aude un sunet ciudat, ca o bataie. Din ce imi dau seama, bataia vin din zona cutiei de viteze, insa nu pot sa garantez asta.

Atasez mai jos doua video-uri cu respectivul sunet, sper ca se poate intelege ceva din ele.

https://www.youtube.com/watch?v=HNqnCkmdx6c

https://www.youtube.com/watch?v=GssOljRzu8s

Daca are cineva o idee despre ce ar putea fi, please share :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mic update: nu aud totdeauna cand opresc masina acel zgomot, doar uneori. de asemenea mi se pare ca atunci cand ambreiajul este calcat acel sunet este mai putin prezent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca pe egr ai o clapeta comandata de un acuator vacuumatic care taie admisia aerului în motor pt oprire lina. Verifica dacă mai tine vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am apucat sa verific vaccum-ul insa la oprire am actionat "manual" clapeta iar acel sunet nu se mai aude.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vezi ca nu vine de la cutie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar care este motivul pentru care apare acel sunet din zona cutiei atunci cand nu este taiat aerul de catre clapeta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil, daca nu-ti inchide acolo, motorul se scutura cam tare si loveste in capatul cursei tamponului antibalans. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cred ca ai dreptate. Insa sunt putin ingrijorat de faptul ca atunci cand opresc motorul cu ambreiajul calcat acel sunet aproape ca dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai fii ca ești degeaba....când apeși ambreiajul decupezi cutia de motor ....schimba ce ți s a zis și gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Am si eu o Bora ajm din 2001 si am o problema : dimineata la prima pornire -pornește greu si scoate fum albăstrui (da semene ca sa dezamorsa) uneori cand o las cu botul in vale pornește sfer sau pe o parte (cu partea dreapta in jos ...pompa tandem fiind in stâng ma gasesc ca ar fi o problema de la ea ? Tin sa precizez ca e putin umeda dedesubt , am schimbat garnitura dintre motor si pompa , mașina merge normal , injectoarelor au valori aproape de 0 , frani bune am , vacuum am )

Tin sa precizez ca am schimbat:

-senzor temperatura antigel (era o diferența se 6 grade între ala vechi si cel de afara )  

-supapa retur care se afla pe filtrul de motorina ;

-furtune motorina; 

Am încercat si cu supapa de sens pe tur ,dar degeaba ! 

Dupa ce pornește greu , daca o opresc si o pornesc imediat pornește sfert ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea grea - pompa tandem sau oringuri injectoare. Daca porneste bine atunci cand e cu botul in jos, e pompa tandem. 

Fum albastrui - consum de ulei - daca e doar la pornire, inseamna ca peste noapte se scurge putin ulei in capul pistoanelor care apoi este ars la prima pornire. Cauza posibila: simeringuri supape... Sau mai grav so mai rar, chiulasa fisurata. Pe altundeva nu poate ajunge. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu o problema la o Bora 1,9 tdi ajm 116cp din 2001.Cind apa ajunge la 45 grade,dupa o pornire la rece,motorul incepe sa mearga in hopuri si se aprinde martorul galben,Opresc motorul,dau contact si masina incepe sa mearga ca si cind nimic nu s-a intimplat,Am facut o scanare si mi-a dat eroarea -senzor temp apa defect-am schimbat senzorul-pus senzor nou Febi- o saptamina a functionat normal acuma face ca inainte,dar nu tot timpul,2-3 porniri comportament normal apoi cu probleme,Mai mentionez ca pina sa apara aceasta problema,cind taiam contactul se auzea un sunet ca un scirtit,acum acest sunet -ca si cum s-ar inchide o clapeta nu se mai aude,Ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care martor galben? Ca sunt mai multi martori galbeni in bord... 

Verifica din nou senzorul si vezi daca nu cumva a cedat (chiar si nou fiind). verifica diferentele de temperatura date de sezor (pe engine si pe instruments - nu trebuie sa ai o diferenta mai mare de 3-4 grade). 

Cand iei contactul, singura care se mai activeaza este clapeta de shutoff. Vezi sa iti mearga bine. O gasesti pe corpul EGR-ului. Scartaitul nu poti sa il depistezi decat daca pui pe cineva sa opreasca motorul iar tu sa vezi ce misca si ce scartaie. Si chiar si asa...uneori nu il depistezi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! Sunt nou pe forum.. Am un golf 4 Ajm-injectoare pd 6 trepte si am avut ghinionul sa se rupa cureaua de distributie in mers..am dat chiulasa jos, supape noi, tacheti noi, totul nou, chiulasa la rectificat..oringuri noi injectoare, distributie..Am montat totul la loc si la pornire se aude un tacanit, un tremurat pentru cateva secunde si apoi motorul isi revine la normal, merge rotund..Aveti idee ce poate fi ??? :( ma chinui de ceva timp cu problema asta..Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna ziua !

    Am un vw bora 1.9 tdi ajm din 2000.  Problema este ca in momentul in care accelerez, cam de la 1800-3000 ture masina merge intrerupt/ sacadat si nu trage bine, nu se tureaza mai mult de 3800-4000ture. De la 3000 de ture se tureaza mai greu.

Dupa un scan cu testerul la service mi s-a spus ca un injector nu are corectile bune. Am schimbat injectorul, am pus exact acelasi cod ca si injectoarele de pe masina, nu a avut nici un efect. Injectoarele au corectile bune acum si motorul suna rotund la relanti.(inainte sa schimb injectorul avea un sunet mai ciudat la relanti)  Testerul nu indica nici o eroare, presiune in turbo este in parametri normali etc.

Am schimbat: filtru motorina,aer, pompa tandem-bosch( cea care era pe masina avea joc la "stutz"), debimetru de aer, senzorul de pe intercooler, calculatorul masini, softul a fost actualizat, a fost verificata distributia, axul cu came, turbo(geometria parca), am dat jos toba sa vad daca merge asa pt ca am crezut ca este infundata toba sau catalizatorul. 

 Daca cineva stie care ar putea fi problema il rog sa ma ajute, am mers la multe service`uri si am dat o gramada de bani aiurea. Va multumesc mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa un log si posteaza in topicul dedicat tot acolo regesesti si cum trebuie facut

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seara buna!

 motor ajm 115 cp (e pe audi a4b5 imi cer scuze ca mi-am facut cont aici, am motivele mele) . am o problema cand pornesc... la modul ca egr-ul "toncaie" ...cateva secunde .

 l-am dat jos curatat la sange, membrana e buna tine vacum . masina nu are decat 144 k reali. nu se poate smenui calculatorul de injectie doar ceasurile cu fir taiat cu ecu. 

 cateodata mai intra in limp mod, ultima data nu a mai intrat  dar mai intra . sa fie ceva de la furtunele de vacum? 

 masina a stat mult pe dreapta .... in germania se pare . nu imi intra nici cheia la portbagaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea s-a rezolvat. Aveam in furtunul care inrtra in filtru de motorina o bucata de garnitura de cauciuc, nu imi dau seama cum a ajuns acolo...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna, dețin si eu un golf 4 1.9 TDI ajm cel de 116 cp și 6 trepte , cat despre Nm nu știu sa spun câți are pentru ca mașina a fost modificata de vechiul proprietar cu injectoare de pe modelul de 150 cp turbina de pe un motor de 2.7 și am înțeles ca are undeva la 160 cp . Am de o luna imediat mașina iar pana acum am o singura problema sa zic așa un senzor de la roata dreapta ABS care sper sa nu fie ceva grav . O sa merg sa verific in rest părerea mea cel mai bun motor .. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Detin o bora 1.9tdi 85kw si am o problema cand circul in treapta a 5a sau a 6a la 2200 de ture mers constant aprox 1 min pierde putere si daca opresc motorul si il pornesc merge normal pana ating iar turele si iar se opreste. daca cresc scad turele sa nu stea constant pierde puterea. care ar putea fi problema? turbina sau altceva?

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In lipsa unei diagnoze as merge pe geometria turbinei ancrasata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok mersi. am sa fac un diagnostic si o sa postez ce o sa iasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva care sunt pasii pentru montarea unei pompe de motorina in rezervor la acest motor? Ma gandesc ca ar fi util pentru toata lumea, mai ales iarna cand mai apar probleme de dezamorsare din cauza oringurilor/ uzurii in chiulasa la injectoare. Din moment ce s-a montat la restul PD-urilor e clar ca era nevoie si la AJM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu care sunt pasii,dar stiu ca alimentarea electrica a pompei se realizeaza prin intermediul unui releu comandat de catre ECU.calculatorul motor
in lipsa pompei din rezervor ,rolul acesteia este luat de pompa tandem,deci tandemul sa fie sanatos tun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!