Jump to content

Motorul AJM - probleme specifice , deosebiri ,etc


golfnik
 Share

Postare recomandată

Salut, am un bora AJM, 115cai.

Daca stă mașina în loc după pornire imediat se oprește motorul, după accea trebuie sa dau la cheie până când se amorseaza pompa. Sa fie de la supapa de sens unic? Dacă umblu cu el nu am nici o problemă,numa dacă stă în loc măcar o zii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare VW Forum! Sunt detinatorul unui Golf 4  1.9 TDI , 116CP (AJM) si am o problema destul de comuna la aceste motoare. Imi baga motorina in ulei. Masina este achizitonata de curand si, urmeaza sa fac schimbul de O-ringuri. Multi spun ca ar fi pompa tandem, ce are probleme la un anumit semering, altii ca ar fi injectoarele, care au o presiune anormala (mai mica), motorina nearsa scurgandu-se in baie. Cea mai grava situatie cred ca ar fi chiulasa. Voi ce parere aveti ? 

P.S. Astazi cand am coborat la ea am observat ca mufa din capul bujiei 1 era scoasa, dar nu am reusit sa ii dau cheie (aveam bateria descarcata). De obicei, la prima cheie, invarte de 2-3 ori, iar cand porneste scoate fum. Astept sa vad maine daca se mai intampla asta.

Persoana de la care am achizitionat-o o tinea mai mereu parcata cu fata masinii mai jos decat spatele ( ma gandesc ca se dezamorseaza pompa de motorina/ tandem)  

Eventual daca este cineva din Galati, si a mai avut aceasta problema, il rog frumos sa-mi lase un mesaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut. Am un bora AJM. 115 cai. 

Dacă rezervorul ii sub jumătate și stă mașina în loc pornește foarte greu. Mai ales dacă stă și pe rampă (cu fața în sus). Am schimbat supapa de sens unic. Numai știu ce poate sa fie. Parcă cură puțin motorina la pompa tandem. Bănuiesc ca primește aer fals și când ii scăzut și nivelul de combustibil trage napoi motorina în rezervor. 

Mai am o problema, dacă tot schimb și garniturile de la pompa tandem vreau sa fac și distribuția. Dar la piese cere serie de motor sub sau peste o serie

În civ trecut că îi fără serie. 

Mulțumesc pentru ajutor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesele le comanzi dupa VIN. Magazinul de piese iti va da dupa VIN. Stiu ei ce sa caute si in ce program sa se uite. 

Schimba garniturile de la pompa tandem, insa e posibil si sa fie nevoie de alta pompa tandem (uzira in x ani si y km).

Pornire grea poate fi si de la Oring-urile injectoarelor. Se inlocuiesc impreuna cu suruburile de strangere si reglaj. Reglajul cu ceasul comparator. 

Apropos: ai pompa de motorina in rezervor? Unele au, altele nu. Daca Da, functioneaza?

Daca nu, pe tur dupa filtru,  ai si supapa unisens. E pusa ok? 

Pune o poza :)

Drumuri bune!

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Nu am pompa în rezervor. Supapa de sens îi ok. Fac poze după masă. Mersi pentru ajutor 

 

 

Modificat de Aerofan
Nu se da quote la postul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare... Stiti pe cineva in Iasi care reconditioneaza chiulase?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara. As vrea un sfat de la cine a mai schimbat (sau stie) garnitura de chiulasa. Ce piese trebuie sa achizitionez? Care ar fi necesarul?

Multumesc anticipat!

Golf 4, 2000, 1.9 TDI, 85 KW, 116 CP, AJM.

Modificat de CataHRC
Am gresit un cuvant.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rand ai nevoie de scule. De exemplu pentru suruburile de la chiulasa ai nevoie de cap M12, seamana cu torxul dar are mai multi dinti. Cheie dinamometrica ca sa strangi chiulasa ca la carte, nu merge la simt.
In rest garniturile de rigoare: garnitura de la galeria de admisie, de la galeria de evacuare, garnitura de la capacul de chiulasa si garnitura de chiulasa. Daca dai jos chiulasa o sa vrei sa cureti si turbina cat poti, atunci mai ai nevoie si de garnitura de la turbo la evacuare. In general ai nevoie de scule, garnituri si solutii de curatare.
In mod normal ar trebui sa schimbi si suruburile de la chiulasa, asa se recomanda de fabrica sa le schimbi, nu e imperativ. Dar daca vrei sa le schimbi, uite aici codul de la ele:  038 103 384

Daca tot o dai jos cureti si cilindrii, si capul pistoanelor si si in zona supapelor. Grija sa nu zgarii metalul ca ai pus-o.
Apoi mai ai nevoie de apa distilata, antigel, ulei, filtru de ulei, nervi si timp :D
Grija cand desfaci suruburile de la chiulasa sa nu le rupi ca apoi ai de lucru sa le scoti afara, si daca ai stricat blocul motor nu scapi fara sa-l schimbi. nu merge sa stea chiulasa cu un surub in minus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, CataHRC said:

Buna seara. As vrea un sfat de la cine a mai schimbat (sau stie) garnitura de chiulasa. Ce piese trebuie sa achizitionez? Care ar fi necesarul?

pe langa ce a zis colegul mai sus as mai adauga distributia si pompa de apa,daca sunt de schimbat...chiulasa o controlezi chiar daca schimbi numai garnitura

si mai ai nevoie de cunostinte mecanice ,sau cel ce face operatiunea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

? Timp si nervi exista deci incep bine. Mi-am comandat garnitura chiulasa ( victor reinz sau goetze) am inteles ca sunt ceva diferente intre prima garnitura si urmatoarele care se schimba, garnitura evacuare, admisie, spray de curatat frane (wurth), ulei (motul 5w40 pt PD)+ filtre (ulei, motorina, aer). Total in jur de 500 lei. 

Acum sper sa nu am fisura in chiulasa ca se mareste lista de shoping. Suruburi nu am luat iar la turbina sincer nu m-am gandit, dar am sa iau si garnituri pentru ea. Distributia si pompa de apa au 500 km. A si mai lipseste antigelul.

Ps: Pot curata si cu benzina?

@ionut10a

Distributia si pompa au 500 km, am scapat de o cheltuiala ?. De chiulasa mie frica sa nu aiba fisura. De desfacut o desfac la pus inapoi o pun cu un prieten care e mecanic. Multumesc ;-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

REZOLVAT ! 2 zile de munca. Doar garnitura era. Mulțumesc pentru sfaturi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! Sunt nou pe forum si am o mica mare problema (povestioara e cam lunga dar as aprecia daca m-ati putea ajuta).

Recent am reusit marea performanta sa supraturez motorul si intr-un mod nu foarte prietenos (da stiu, sunt un idiot...). Masina este un VW Bora an 2001 motor 1.9 TDI AJM. Treaba sta in felul urmator: aveam 3.700/4.000 de ture in a 4a si din greseala cand am vrut sa o scot pe liber am scapat maneta in fata, in a 3a . Cum am luat piciorul de pe ambreiaj din reflex, am vazut cum a urcat turometrul inapoi pana la peste 5.000 de ture. Masina nu s-a infranat ci doar a crescut turatia. In secunda 2 am apasat ambreiajul si am lasat-o la ralanti pana am oprit. Am cuplat treapta 1 si cand am plecat de pe loc am auzit niste sunete metalice, ca niste bucati mici de metal care treceau prin evacuare. La fata locului am crezut ca se auzeau din cutie ca mai apoi dupa ce am vazut ca incepe sa scoata foarte mult fum si sa se comporte ciudat masina sa aflu ca de fapt am spart turbina si ca ce am auzit eu probabil erau palele de la turbina (diagnostic pus de mecanic)... Am chemat pe cineva sa ma tracteze pana acasa pentru ca masina nu mai pornea (invartea dar nu pornea) Am reusit sa o pornesc o data dar doar impinsa si cand am vazut iar fumul ala in spate m-am gandit ca mai rau ii fac si am decis ca mai bine o opresc.. In fine, a chemat tata mecanicul, au scos uleiul din motor (era plin de ulei in capul pistonului si de-asta nici nu mai pornea). Mecanicul mi-a zis ca motorul nu are nimic, ca l-au curatat si ca sa zic mersi ca am scapat doar cu turbina sparta dupa "sedinta" asta :)) 

Am schimbat turbina cu una SH pentru ca nu imi permit una noua si am facut schimbul de ulei dupa ce anterior am fost sfatuit de mecanic sa fac doar o completare si abia dupa ce fac un drum mai lung cu ea sa fac schimbul normal. Dupa asta, am mers cu ea din nou la mecanic sa vada daca lucreaza in parametrii. Totul bine, masina trage frumos, pana si acel suierat specific a revenit . La vreo 2 saptamani dupa ce am pus masina pe picioare tata mi-a zis ca a inceput sa scoata putin fum in mers si ca porneste cam greu (nu mereu), indiferent de temperatura. Dupa ce am schimbat bujiile incandescente (pentru ca ne-am gandit ca fiind o perioada mai rece, asta ar putea fi cauza) problema cu pornitul greoi persista. Invarte de 3-4 ori (uneori si mai mult) si abia apoi o ia din loc. Sa zic ca se intampla cam la 2 din 5 porniri pe zi.

Problema cu pornirea inca exista. Uneori dupa ce porneste greu ramane aprins martorul de la ESP si trebuie sa o opresc si sa pornesc iar ca sa se stinga. Pe tester-ul mecanicului a aparut eroare de la senzorul de turatie. A sters-o dar acum, dupa o saptamana, banuiesc ca tot de la acest senzor e problema. Unde este localizat la motoarele diesel?

Si inca ceva. Uneori la oprire, aud un sunet, ca un fel de clancanit metalic, o bataie. Este ultimul lucru care se aude la oprirea motorului. Recent nu am mai sesizat asta dar banuiesc ca e bine de stiut. De pe alte forumuri am dedus ca asta ar putea semnala ambreiajul dus, iar dupa patania de mai sus ma gandesc ca ar avea legatura. Insa in mers masina nu are probleme, nu patineaza, accelereaza frumos.

Ce ma sfatuiti sa fac? O fi de la senzorul de turatie problema cu pornirea greoaie? Unde se afla acest senzor? Ar trebui sa verific si altceva?

Multumesc anticipat celor care s-au obosit sa citeasca atat si as aprecia daca m-ati putea ajuta!

Seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul se afla dedesuptul  rezervei  de aier acea  migiuca de plastic un pic mai in dreapta  in dreptul  rezervei ai  mufele urmareste cablu  si te duce la el  de obicei pe senzor se aduna pilitura  si ulei  si nu mai citeste bine are un singur surub cu cap de 10 daca nu ma insel eu am acelas tip de motor cu pornirea greoaie   la cald mai patesc  si eu  dar daca face si la rece asa verifica  supapa de sens de pe circuitl de alimentare ca nu cumva sa se desamorseze se afla imediat dupa filtru de combustibil  modelul nostru e fara  pompa in rezervor  cel putin asa e la mine iar acea bataie  sau zgomot care al auzi  e posibil sa mai ai ramasite  de la turbina pe evacuare si sa provoace vreun zarnait sper sati fie de ajutor aceste informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Am cautat pe forum dar nu am gasit nimic similar cu ce problema am eu pe Golf 4.

(Vezi filmarea atasata) Am un zgomot, "hâșâit" ca sa il descriu, in partea stanga a motorului. Am dat jos curea de accesorii si am testat sa vad daca ar fi vreo fulie de vina, alternator, clima, pompa servo, intinzator, dar din moment ce zgomotul tot e prezent, nu e niciuna din alea. Gandul ma duce ca ar fi de la distributie zgomotul, ori pompa de apa, ori intinzatorul. Distributia asta are 20 000 km. A-ti mai intimpinat asa ceva? ar putea, cineva, sa posteze o filmare similara cu a mea ca sa vad cum ar trebui sa sune(nu trebuie sa dea jos cureaua :)) ) ? Mentionez ca nu exista erori pe tester, nu lipseste niciun lichid din motor, etc, totul e normal, in afara de prezenta sunetului.

 

Multumesc anticipat si imi cer mi de scuze daca am scapat un topic asemanator in cautarea mea pe forum.

IMG_0953.MOV

Modificat de locodoco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Poti da si capacul de la distributie jos...si vezi daca iti e mai usor sa identifici zgomotul...

Face mereu sau are momente?

App...partea stanga e cea a soferului...indiferent de unde te uiti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa dau capacul jos sa vad, dar zilele ce urmeaza, e constant sunetul. Atunci in partea dreapta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Eu am mai patit cu EGR-ul...nu inchidea bine...si aveam un fasait care puteai sa juri ca e o rola....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine fasaitul e constant, chiar daca se accelereaza sau nu... (CRED ca la tine nu era constant fasaitul, mai ales daca accelerai) am niste ulei pe egr dar nu foarte mult, eventual sa incerc si eu sa scot furtunul de vacum de pe el sa vad daca se schimba ceva. Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! De curând am achiziționat un vw Bora ajm,masina merge bine,treage,nu scoate fum dar are o problema care ma dispera:pornește foarte greu!!indiferent de temperatura!! Și calda și rece!!  I-am făcut schimbul(ulei,toate filtrele),i-am schimbat senzor turate(cel de pe volant)senzor temperatura antigel,senzor temperatura combustibil! Poate sa fie din supapa de sens de vine la filtru de motorina?? Va rog sa ma ajutați! Mulțumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se intampla daca pornesti masina, o opresti dupa ~1minut si incerci sa pornesti din nou? Tot porneste greu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Buna am si eu o bora 1.9 115 cai 6 trepte, ieri am venit de la serviciu ca in fiecare zi si sa vezi minunea, maine zi am vrut sa plec cu ea din nou dau cheie țac dau din nou iarasi tac ok am zis s-a dus electromotorul stiindul vechi am cumparat altul l-am montat, la fel țac si atunci mi-am dat seama ca s-a blocat motorul.
Oare ce poate fi? Ulei are, nu am avut probleme cu el nu stiu sa fie cutia de viteze pt ca in viteza e blocat nu se invart rotile la liber se invart poate o fi volant?

Modificat de Aerofan
semnele de punctuatie.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare

poate gasesc un raspunsa si la problema mea motor AJM 115 CP de curand am schimbat  oringurila la injectoare   si bine inteles si unul din injectoare  se bloca la  2,99  dupa prima acceleratie   se  cam balbaia motorul  si variatii in relanti dupa  cateva incercari  de schimbat injectoare SH  mai exact 3 la numar  nici unu nu  avea valori  optime toate peste 2,50  binenteles ca  valoarea de  2,99 se muta  dupa injector daca il mutam pe alt cilindru sa decis la schimbarea si celui de al doilea injector si a  cablajului de injectoare  dupa schimbarea celor doua  si- a revenit  motorul  cu vallori normale la injectoare dar  de cand in cand  apare din mou acel tremurat  fac test  cu motorul tremurand si  surpriza  injectorul 1/ 2,99.     2/2,99       3/+3     ,4/+3  nu pentru mult t timp  apoi isi revine   taote acestea facute in servis  ce credeti ca ar pute fi ?.MULTUMESC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, detin si eu o Bora, 1.9 AJM, atasez o imagine cu valorile dupa schimbarea distributiei. mi se pare mai lenesa ca inainte. si pornirea mai grea. mai ales dimineata. 

IMG-20181010-WA0037.thumb.jpeg.ac1d4c2899cd5a43d5dc4667b049eac5.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!