Jump to content

Motorul AJM - probleme specifice , deosebiri ,etc


golfnik
 Share

Postare recomandată

Salut. Am un motor ajm si azi cand veneam acasa am simtit ca nu mai am putere asta pt ca am ceva probleme la turbina si daca tineam in ture constante pica. Am oprit motorul si am pornit din nou tot nu aveam putere. Am zis ca mai am cateva sute de metri si ajung acasa asa ca nu m-am oprit. La un moment dat am auzit o bubuitura si mult fum in spate apoi a fost ok. Am incetinit ca ma apropiam de o intersectie si cand am plecat de pe loc in treapa intai sa supra turat motorul pana la maxim. Am oprit imediat motorul. Ce ar putea sa mai fie in afara de turbina ca de asta sunt sigur ca sa dus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Continui la problema cu turbina care am avut-o. Am verificat nivelul de ulei si pe joja am vazut doar mazga pe toata joja. Am stes de mai multe ori si tot mazga am scos si ulei pe joja nu am vazut deloc. Ce trebuie sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina in ce stare e?daca iti lipsesc bucati din elicea turbinei trebuie curatat traseul de furtune si intercoler ...roaga te sa nu fi ajuns in camera de ardere

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare 

Am o problema sper sa primesc un sfat

Am un golf 4 ajm 85kw ,de curand au fost -18 grade afara ,dupa ce am pornit masina asa mai greoi la aceasta temperatura am zis sa dau o tura.

Din pacate nu mai intra turbina 

Dupa cateva accelerari intra un pic dar nu asa cum trebuie 

Tin sa precizez ca nu scoate fum neobijnuit iar cu o zi inainte aceasta mergea perfect 

 

Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si la multi ani. Am revenit cu problema mea. Am fost la mecanic si problema a fost de la turbina. A avut axul rupt si a luat-o pe ulei. A fost bine ca am oprit imediat motorul cand a luat-o pe ulei. Turbina schimbata egr-ul plin cu ulei. Motorul ok. Asa ca ii zic colegului FLAVIUSS ca mearga cat mai repede la un mecanic cu turbina. Eu am neglijat problema mea si nu am facut bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/7/2017 at 1:50 PM, FLAVIUSS said:

Salutare 

Am o problema sper sa primesc un sfat

Am un golf 4 ajm 85kw ,de curand au fost -18 grade afara ,dupa ce am pornit masina asa mai greoi la aceasta temperatura am zis sa dau o tura.

Din pacate nu mai intra turbina 

Dupa cateva accelerari intra un pic dar nu asa cum trebuie 

Tin sa precizez ca nu scoate fum neobijnuit iar cu o zi inainte aceasta mergea perfect 

 

Multumesc 

salut , nu ai posibilitatea sa faci un log cu vcds`ul? un prieten sau cineva sa te ajute , asa ne`am putea da seama mai repede despre ce  e vorba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor multumesc de sfaturi

Dupa o vizita la doctor: geometrie variabila blocata chiar erau rupte doua palete iar debitmetru de aer a dat chix dintr-o data 

Nici cand mi-am cumparat masina acum 8 ani nu mergea cum o face acum:) 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare ! detin un golf 4 variant motor 1.9 tdi 115 cp ajm de o perioada imi face probleme motorul de parca nu ar mai primi motorina este cand incepe sa scuture efectiv face ca si cum ar vrea sa opreasca si daca il scot din viteza cand face treaba asta mi se si opreste motorul si porneste foarte greu inapoi ... am fost la tester cu el injectoarele merg in parametri si nu da nici o eroare pe tester din spusele mecanicului care mi si prieten din copilarie , precizez ca nu scoate gram de fum si cand nu are apucatura asta porneste la sfert si la -18 grade , nu pierde ulei si nici lichid de racir, o singura data mio mai facut o faza de no mai vrut sa se accelereze de la 130 in sus eram pe autosrada cu ea . a mai patit cineva are cineva ideie ce poate sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare, revin cu o intrebare! se aude un tacanit, gen ca cel de tacheti, zilele acestea am schimbat tachetii, am luat noi si axa cu came luata de pe alt motor in stare buna! s-au mai redus din zgomote, dar tot se aude o bataie matelica, in partea de sus a motorului pare sa nu se mai auda nimic! dar acea bataie, tacanit am abservat ca dispare aproape in totalitate, de exemplu dupa 5 min pe autostrada la 160 cu motorul cald...sau sa zic dupa o "talpa"! 

masina nu mananca ulei, porneste ok, am schimbat suruburile de reglaj al injectoarelor si le-am reglat, avansul este pe 0!

ce ar putea fi? m-am gandit la cuzinetii bielelor...se pot verifica cumva? astept pareri, multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe laptop imi spune ca este ok presiunea uleiului! 

Nu stiu unde as putea face test! Dar am si pompa de ulei...as putea sa o schimb! Si am si cuzineti de pe alt motor...as putea sa-i pun? E vreo problema daca nu sunt noi? Macar vad daca s.ar schimba ceva!

Modificat de firiss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mult  mai usor  sa faci un test de presiune 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 2/3/2017 at 4:48 PM, firiss said:

Pe laptop imi spune ca este ok presiunea uleiului! 

Nu stiu unde as putea face test! Dar am si pompa de ulei...as putea sa o schimb! Si am si cuzineti de pe alt motor...as putea sa-i pun? E vreo problema daca nu sunt noi? Macar vad daca s.ar schimba ceva!

cele doua axe cu culbutorii ce apasa injectoarele au la fiecare capat cate un capac ce optureaza canalul de ungere cu ulei a culbutorilor.

un defect comun la 1.9 tdi pd (indiferent de putere) este acela ca presiunea de ulei arunca afara acele capacele si se pierde peste 50% din presiunea uleiului.

motorul merge in contiunare si asa, becul de presiune nu se aprinde pt ca monocontactul de presiune descide la min 0.7 bari insa motorul este mai zgomotos pt ca tachetii nu mai primesc suficient ulei sa preia jocul de toleranta fata de axa.

acesta este si unul din motivele pt care se uzeaza tachetii si axa cu came prematur,

in alta ordine de idei, axa si tachetii, chiar si la un motor intretinut bine, se uzeaza suficient cat sa impuna inlocuirea lor in jurul a 280 000- 300 000 km.

verifica deci capacelele (4 in total) celor doua axe si, daca iti lipsesc unele dintre ele, cauta-le in capul suruburilor din dreptul lor aflate pe chiulasa sub uleiul adunat acolo.

apoi, le asezi in locul lor si le bati cu un dorn apropiat de diametrul lor ca sa se dilate in gauri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta nu m-am gandit, am mai auzit chestia asta! Am 2 axe prin garaj, merg acum sa ma uit, nu prea stiu cele 2 capacele! Multumesc, revin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut tuturor,

O sa incep ca o reteta.

    Se cumpara o bora cu un cod motor AJM, probleme cu turbo de la inceput, nu porneste. O pun pe diagnoza si primesc o singura eroare, care apoi nu a mai aparut : 17964-Charger Pressure Control 

P1556 -35 - 00 Negative Deviation. Turbo a fost demontat si curatat, insa tot nu porneste, nu intra turbo deloc. Ce as putea sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai ca nu inteleg...cine nu porneste?

Masina sau te referi ca nu intra turbina?

Cand ai negative deviation nu este de la turbo...ci de la comanda acesteia...

Verifica furtunase vacuum...N75...vacuum..actuator....etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ai deviatie negativa e inutil sa cureti turbina,controleaza actuatorul si ai sa vezi daca porneste...

daca nu,probleme pe partea de vaccum ,furtune sparte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cata putere de vacuum ar trebui sa aiba furtunasul ce vine in actuator, insa abia trage putin aer pe acolo, spre deloc. Deci furtunele raman cauza.

Mersi!

Cum pot controla actuatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tragi cu gura(faci vacum) din furtunul de la capsula si vezi daca face cursa completa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat asa insa nu am vazut sa se miste tija, si am tras destul de tare. Posibil ca cel care mi-a curatat turbo sa fi agatat ceva pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuatorul de la turbo lucreza undeva in intervalul (-0,2) - (-0,7)bar ...nu stiu tu cat est de antrenat "cu gura" (:P ) dar eu nu ajung la -0,3 pe masurate . Deci daca vrei sa faci o proba a actuatorului ori iti cumperi un pistol de vacuum ori cauti pe cineva care are .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

?ehh eu măcar am încercat. O sa încerc și revin cu un răspuns :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
MAVERICK_SS

Buna ziua,

Am si eu o nelamurire in ceea ce priveste locatia seriei motor (cod AJM). Atasez cateva poze cu locatia in care am gasit o serie din 5 cifre dar nu stiu sigur daca acea serie e intr-adevar seria motorului. Pozitia se potriveste cu ce am citit in paginile anterioare (pe blocul motor, deasupra cutiei de viteze) insa as dori ca cineva sa imi confirme.

Stima.

 

PS: Atasez si un link Google Drive unde mai sunt cateva poze in plus, poate ajuta:

https://drive.google.com/drive/folders/0B0dRaoLmMtjiUXZ1TVRNTEpfbzA?usp=sharing

 

IMG_20170505_175649.jpg

IMG_20170505_175700.jpg

Modificat de MAVERICK_SS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!