Jump to content

Cardan (Tiguan 5N & 5N2)


SURAM76
 Share

Postare recomandată

Am un Tiguan 1.4 TSi  4motion - 2013. La revizia de 77.000 km au gasit joc la rulmentul de la cardan. Mi-au spus ca se schimba cu totul, Este ceva capsulat .  7.000 RON 

Stiti daca se schimba doar rulmentul sau trebuie schimbat tot cardanul ?

Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/24/2019 at 5:41 PM, SURAM76 said:

Am un Tiguan 1.4 TSi  4motion - 2013. La revizia de 77.000 km au gasit joc la rulmentul de la cardan. Mi-au spus ca se schimba cu totul, Este ceva capsulat .  7.000 RON 

Stiti daca se schimba doar rulmentul sau trebuie schimbat tot cardanul ?

Multumesc 

Nu, nu trebuie sa schimbi cardanul.

Se poate schimba doar rulmentul însă, este necesara o echilibrare dinamica. Sunt vreo doua locuri in Bucuresti unde poți rezolva asta. Da-mi un PM dacă vrei sa-ti zic unde am facut eu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare

 

Cum ai rezolvat pana la urma cu cardanul?

Si eu am joc la el si oferta de la un Service din Cluj-Napoca e de 4100 lei cardan si manopera

Baietii zic ca au mai avut problema asta si nu se poate repara insa am vorbit cu cei din Bucuresti si spun ca se repara cu 1600 lei

Pe un site am gasit cardan la 2500 lei nou

Modificat de Folspeed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,am un Tiguan 2014 2.0tdi 4x4 cand ajunge la viteza de 60km/h intra intr-o oscilatie,miscare stanga,dreapta pana trece de 70-80km/h si mai apare pe la 140 ca o bataie in podea dar mai rar. Intrebare cum pot verifica daca este de la cardan sau planetara,se poate merge cu masina fara cardan de proba sa vad daca mai face? Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se recomanda ridicare pe elevator cu ESP OFF  si apoi accelerare cu toate rotile ridicate. Asa se pot diagnostica problemele de cardan sau planetare 

 

Poti sa mergi si fara cardan , dar trebuie si facut OFF din soft , sa stie si haldexul pe spate ca nu mai este cardan.  -  putin mai complicat.  

Daca dai jos cardanul si se dovedeste ca nu este cu problema ,  montatul la loc mai mult ca sigur va necesita echilibrare .  Asa ca nu merita. 

 

Primul lucru care l-as face in situatia ta este sa verific sub masina daca cardanul este curat , nu are pamant pe el , sau alte reziduri .  Indiferent de situatie trebuie sters cap coada sa fie curat (degresat).  Apoi curatata bucsa de cauciuc care tine rulmentul intermediar, este stransa in forma de "arc" si daca intra mizerie intre spire devine rigida si nu mai absoarbe vibratiile din cardan"  , la final aplicat un spray de intretinere cauciuc pe aceasta .  Acea bucsa se intareste in timp si nu mai absoarbe vibratiile .  

 

De asemenea trebuie verificate bucsele din capetele cardanului si acestea se pot rupe si dezechilibra. Aici inspectia este vizuala. 

 

Mai devreme sau mai tarziu cardanul tot va ceda , dar cu operatia de mai sus te asiguri ca prelungesti acest termen. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,

Am si eu o problema asemanatoare!

Dupa unumiti kilometrii se aude o bataie constanta, ca si cum am o roata patrata. Prima data am observat aceasta ”bataie” pe autostrada, pe la 130km/h. Dupa, am inlocuit rotile de iarna cu cele de vara si la fel se simte si aude. Daca merg cu rulota dupa mine, zgomotul incepe sa se simta dupa 100 km, incepand cu 80-90 km/h, si din ce in ce mai tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marinic?  eu recent am facut cardanul  , nu am apucat insa sa am simptomele tale . 

 

Verifica rulmentul si cauciucul de prindere al acestuia daca nu este rupt , de asemenea cauta "banutii " de echilibrare daca se mai gasesc pe cardan si asa iti faci o idee . 

Ai mai multe detalii in acest post : 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos. Momentan, mecanicul meu are elevatorul ocupat. Verific si va dau de stire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut colegi,

Am rezolvat problema cu bataia!

Cum ma gandeam de la inceput avand aceeasi problema si cu cealalta masina (Passat B7).

Problema era cauzata de capatul de planetara partea dreapta fata partea de la cutie.

Am desfacut capatul de planetara si surpriza.... era uscat, fara pic de vaselina.

Am cumparat un alt cap planetara, a fost inlocut si acum, masina merge fara alte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutari tuturor!

 

Am un Tiguan 2013 4motion 103kW cod motor CFFB si am urmatoarea problema: rulment cadran defect. Problema e ca cei de la service mi-au zis ca nu imi recomanda schimbarea rulmentului + suport si garnituri deoarece o sa genereze vibratii foarte puternice si ca cel mai bine ar fi sa schimb axul cardanic cu totul. Voi ce ma sfatuiti sa fac? Ma feresec de SH-uri ca nu stii ce cumperi. Exista un cod pentru axul cardanic? Ideea este ca locuiesc in Sinaia si sunt 2 service-uri auto. Sa ma urc in masina si sa merg cu ea gen pana la Brasov nu o sa fac deoarece masina face zgomot puternic in mers si mi-e frica sa nu se rupa in drum. Am fost si sfatuit de cei de la service ca este periculos sa mai merg cu masina in starea aceasta. Am ascultat si am tras-o pe dreapta. Mentionez ca masina are aproximativ 120.000km, am luat-o de la cineva din familie ce o are de noua si cu toate reviziile la timp si numai in reprezentanta. Eu o am de la 88.000km. uleiul haldex a fost schimbat la 105.000 km (acum 2 ani).

 

Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Platforma pana la Brasov. Recomand Dip Motors (reprezentanta Seat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as intreba mai intai la cei care reconditioneaza cardane (firmele le gasesti usor pe google).

@Doomy vad a trecut prin asta, poate intre timp are si alte recomandari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@docph La tine este foarte rau daca deja ai vibratii puternice si nu este recomandat sa mergi cu masina.  Cardanul la Tiguan se reconditioneaza atata timp cat imbinarea homocinetica (din mijloc) nu are uzura metalica . Foarte greu sa ajungi cu ea distrusa  ....dar nu imposibil .   Cardanul de reconditionat -> Desfacut pe bucati inlocuit rulment + vaselina si curatare imbinare homocinetica + echilibrare dinamica  este undeva la 1800->2000 lei . 

90% din cardane se reconditioneaza , foarte putine au defect iremediabil.   

Tine cont ca reconditionarea nu include bucsele din capetele acestuia , daca sunt defecte se schimba individual si nu necesita echilibrare acestea. 

 

Un cardan nou VW tiguan este cam 750 euro + 250 euro (cam asa) transportul pentru ca vine intr-o cutie lunga (tip cosciug) fixat . 

 

La SH-uri indiferent ca vei gasi unul in stare corecta , trebuie echilibrat ......combinatia aici este doar daca este unul in stare foarte buna la un pret foarte mic <1000 lei ......:dry:

 

 

Ai aici mai multe detalii

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Irimescu Liviu Adrian

Am și eu un Tiguan 2014 2.0 automat și se aude un sunet ciudat. După 20km/h se aude un zgomot de parcă s-ar freca fier pe fier. Am întrebat de mai mulți mecanici și toți au zis că e rulmentul de la cardan. S-a mai confruntat cineva cu problema asta? 

Ceva păreri? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Irimescu Liviu Adrian daca mecanicii ti-au zis asta,  inseamna ca au inspectat masina pentru un asemenea verdict ,   nu prea avem cum sa iti dam un verdict noi aici  , ne putem da cu parerea. 

 

Majoritatea proprietarilor de 4x4 ( nu numai tiguan) se lovesc de probleme de uzura la cardan.  Citeste mai sus acest topic. 

 

Fa tu o constatare -> te bagi sub masina ,verifici starea rulmentului de la cardan , sau macar faci poze si pui aici , asa macar ne putem da o parere asupra starii acestuia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 8/30/2022 at 8:26 PM, docph said:

Salutari tuturor!

 

Am un Tiguan 2013 4motion 103kW cod motor CFFB si am urmatoarea problema: rulment cadran defect. Problema e ca cei de la service mi-au zis ca nu imi recomanda schimbarea rulmentului + suport si garnituri deoarece o sa genereze vibratii foarte puternice si ca cel mai bine ar fi sa schimb axul cardanic cu totul. Voi ce ma sfatuiti sa fac? Ma feresec de SH-uri ca nu stii ce cumperi. Exista un cod pentru axul cardanic? Ideea este ca locuiesc in Sinaia si sunt 2 service-uri auto. Sa ma urc in masina si sa merg cu ea gen pana la Brasov nu o sa fac deoarece masina face zgomot puternic in mers si mi-e frica sa nu se rupa in drum. Am fost si sfatuit de cei de la service ca este periculos sa mai merg cu masina in starea aceasta. Am ascultat si am tras-o pe dreapta. Mentionez ca masina are aproximativ 120.000km, am luat-o de la cineva din familie ce o are de noua si cu toate reviziile la timp si numai in reprezentanta. Eu o am de la 88.000km. uleiul haldex a fost schimbat la 105.000 km (acum 2 ani).

 

Multumesc frumos!

UPDATE:

 

Revin cu detalii, in idea ca poate cineva le va gasi folositoare candva. In cele din urma am gasit un service foarte bun in Sinaia care mi-a confirmat incaodata ca problema este la rulmentul intermediar al axului cardanic. Am optat pentru schimbarea cu totul a axului, cei de la service mi-au zis ca se poate schimba si rulmentul doar ca nu recomanda deoarece exista posibilitatea destul de mare ca in masina sa se simta vibratii puternice. Nu stiu cat e de adevart acest lucru, tind sa cred mai degraba ca nu aveau ei experienta necesara in a face aceasta operatie. Oricum, fiind presat de timp si de faptul ca aveam nevoie de masina, am mers pe schimbat cardanul cu totul. Cu tot cu manopera m-a ajuns undeva la 4500 lei(4000 cardanul, 500 lei manopera). Am facut pana acum cam 400 km cu masina - fara probleme.

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

@nivu

"

Va salut pe toți!

De vreo două luni sunt posesorul unui  Tiguan 2.0 tdi 4motion DSG7 din 2012 (2013 in CIV) cu vreo 227.000 km la bord (verificați). Încă de la început mașina a făcut un zgomot ca un huruit de rulment în viteze mici între 20-40 km/h, și pe accelerare și pe decelerare. Zgomotul nu vine de la roti pentru că nu creste in intensitate odată cu viteza ci dispare sau mai bine zis se atenuează mult de pe la 50km/h in sus, devenind un sunet ca o oscilație enervanta care crește sau scade odată cu viteza. Sunetul este însoțit de o vibrație care se simte în podea și în geamurile mașinii ca o rezoanta.Ridicata pe elevator și pornită in Drive mașina nu mai scoate acest sunet...practic doar pe roti face asa. Sunetul seamănă cu cel făcut de tramvaiele vechi pe frânare ...un fel de zum zum zum. De la ce credeți că ar putea fi...volant ,cutia, sau altceva? Menționez că până la schimbul de ulei in cutie mai am vreo 10000 km. La service nu au identificat clar de unde vine dar au zis că ar fi bine sa fac un schimb de ulei in cutia de transfer și m-au programat săptămâna viitoare. Daca s-a mai lovit cineva de problema asta m-ar interesa cum a rezolvat. Mulțumesc anticipat!"   

 

@nivu aici trebuia facuta postarea ta , cel mai probabil problema ta este de la rulmentul intermediar de la Cardan.  Simptomele descrise de tine spre asta bat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

decuplezi / demontezi cardanul de pe masina. Cel mai sanatos. 

In felul asta vezi exact daca e de la el, sau nu. Insa zgomotul poate sa provina din haldex/ grup spate. 

 

Nu te ajuta cu nimic schimbul de ulei la cutia de transfer. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.05.2023 at 11:48, Doomy a scris:

@nivu aici trebuia facuta postarea ta , cel mai probabil problema ta este de la rulmentul intermediar de la Cardan.  Simptomele descrise de tine spre asta bat.

Multumesc pentru informatii. Rulmentul asta intermediar se poate schimba doar el separat sau cu tot cu cardan?

Oricum o sa fac si schimbul ala de ulei in cutia de transfer (banuiesc ca trebuie facut la un moment dat si acest schimb...), si atunci o sa ii pun sa verifice si acest rulment.

Dupa ce rezolv revin cu informatii.

 

E vorba cumva de aceasta piesa?

preview.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nivu da sepoate schimba separat , depinde foarte mult de starea cardanului daca este prea ruginit nu mai poate fi tras rulmentul vechi afara si automat nu merge schimbat  .    Dupa schimb trebuie echilibrat cardanul . 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.05.2023 at 11:58, andrei_221 a scris:

decuplezi / demontezi cardanul de pe masina. Cel mai sanatos. 

In felul asta vezi exact daca e de la el, sau nu. Insa zgomotul poate sa provina din haldex/ grup spate. 

 

Nu te ajuta cu nimic schimbul de ulei la cutia de transfer. 

Ai avut dreptate, nu m-a ajutat cu nimic schimbul de ulei...face la fel in continuare.

Treaba e ca nici la cardan nu au gasit zgomot. Daca ar fi fost  rulmentul central, ziceau ca ar fi facut si pornita pe elevator.

Au pus si un tester pe masina si nu a aparut nicio eroare.

Ma gandesc sa nu fie de la volant...o portiune cu dintii mai uzati cumva...are si o pornire mai balbaita dimineata.

Stiu ca volant mai da vibratii in podea...iar la kilometrii pe care ii are masina clar nu mai e in parametrii initiali.

Mai cercetam...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

z e n i t h

Rulmentul intermediar de la cardan se aude mai pronuntat in mers si creste in intensitate odata cu cresterea vitezei

Volant se aude pe loc, cu motorul la ralanti si isi schimba tonalitatea cand apesi frana sau pui cutia in N

Sunt patit, le-am schimbat pe amandoua

Inlocuirea unui rulment intermediar + echilibrarea dinamica a cardanului costa in jur de 2000 de lei. Un cardan nou, complet cu rulment si flanse costa 2700 pe SPIDAN (sau 500 USD pe eBAY cu livrare din UK, O.E. approved - ce-o fi insemnand asta nu stiu)

 

 

 

5N0521101E.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

@Zenith "Un cardan nou, complet cu rulment si flanse costa 2700 pe SPIDAN" 

Intrebarea este: Un cardan nou nu mai necesita echilibrare? Se monteaza direct pe masina? Sau echilibrarea se face pe masina...nu m-am documentat referitor la acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cardanul nou vine echilibrat din fabrica. Teoretic, il poti monta in orice service. Ai cate 3 suruburi in capete si 4 suruburi la suportul rulmentului intermediar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!