Jump to content

Teste auto 4x4 SUV crossover - VW Tiguan vs concurenta


voinea
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Un articol aparut zilele astea pe blogul zoso.ro mi-a placut foarte mult prin videoclipurile gasite

Sunt doua teste facute de un rus in offroad cu crossoverele BMW X1, Hyundai Tucson, KIA Sportage, Mazda CX-5, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Subaru Forester, Toyota RAV4 si desigur Volkswagen Tiguan.

Exact cum zice si Vali postarea acestor video nu au rostul de a arata ca anumite modele sunt proaste, dar pentru a informa potentialii cumparatori.
Este evident ca VW TIGUAN are acelasi 4MOTION ca alte cateva modele din grup (Kodiaq, Karoq, Ateca, Arona, T-ROC, Q2, Q3) deci comportamentul lor in anumite situatii este identic cu ceea ce gasiti in clipuri.

De asemenea este util pentru cei ce urmeaza sa-si cumpere un SUV 4x4 avand in gand ceva offroad usor dar si pentru cei care au deja Tiguan & Co afland pe ce se pot baza inainte de a ajunge cu masina in noroi

Pentru traducere apasati in YOUTUBE tasta C (subtitrare) si alegeti auto traducere in engleza

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva timp sa faca un rezumat la video-uri si sa-l puna aici? sunt curios cum se compara Subaru Forester cu celebrul 'symmetrical AWD' dar cuplat la 'CVT' cu restul.

Chiar ieri am condus un Crosstrek cu CVT si 2l NA.

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezumat primul clip: toate se chinuie, toate sunt pe acolo. Cel mai prost a mers RAV4, urmata indeaproape de Forester. Primul clip nu are subs in engleza asa ca nu am inteles mare lucru. Stiu ca multe japoneze au si posbilitatea 4x4 lock (inclusiv Rav4) dar nu stiu daca l-au folosit sau daca ar fi contat.

Al doilea clip: in introducere prezinta anvelopele de pe masini. Unele de vara, unele de iarna, inclusiv spikes si alta all season. Deci..

 

 

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si KIA are "4x4 lock" dar de fapt este altceva decat am vrea noi....

Butonul de lock blocheaza un diferential pe mijlocul cardanului ceea ce transfera tractiunea 50% fata 50% spate

In filmulete apare problema pe diagonala...unde diferentialele blocabile pe fiecare axa ar fi facut diferenta...

Dar din pacate... nu stiu cate masini mai noi (exceptand wrangler)au diferentiale cu alunecare limitata...sau blocante....cum se mai zice in popor...

De Duster stiti ceva?Ce face butonul lock?La fel ca si la KIA sau are diferentiali pe axa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
10 hours ago, Bebeee said:

Rezumat primul clip: toate se chinuie, toate sunt pe acolo. Cel mai prost a mers RAV4, urmata indeaproape de Forester. Primul clip nu are subs in engleza asa ca nu am inteles mare lucru. Stiu ca multe japoneze au si posbilitatea 4x4 lock (inclusiv Rav4) dar nu stiu daca l-au folosit sau daca ar fi contat.

 

vezi ca poti face engleza prin auto-translate. Are youtube optiune.
Concluzia la toate astea este ca se lupta mult calculatorul sa ajute in teren atat de light. Sunt dezamagitoare 4x4 moderne fata de ce faceau masinile in anii 80-90. Dar concluzia mea personala (posesor de 4x4 modern dotat cu blocant spate si reductor) anvelopa face toata diferenta. Au ei gume peste medie dar un set de AT-uri ar fi facut mult diferenta la majoritatea. Este trist sa le vezi pe plan inclinat la ~20grade si patineaza pe toate patru rotile constant (mai ales Toyota cu CVTul ei se vede cum se opreste din avant si patineaza pe loc)

Marea mea dezamagire din aceste video este Mazda. Eu credeam ca sunt mai buni la sistemul 4x4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(Nu am gasit optiunea la youtube, poate pe PC, nu tableta)

4x4 lock intradevar blocheaza transmiterea cuplului fata spate. Pe zapada/noroi ajuta putin, nu pierzi inertia cand se face transferul fata/spate.

Diferentiale cu alunecare limitata (LSD) sunt diferite de “blocante”. 

De exemplu, Wrangler Rubicon (jk) are diferentiale open cu posibilitatea de blocare (nu poti merge cu ele asa pe sosea, nici daca e alunecos/zapada).

Wrangler Sahara vine cu LSD, mult mai potrivit pentru daily driving, in special iarna pe zapada. 

Cum spunea si Voinea, conteaza foarte mult anvelopele.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La minutul 16:50 este a doua proba sustinuta de Tiguan iar acolo mi se pare ca s-a descurcat destul de bine. Ori asta ori nu a atacat cum trebuie panta ca restul masinilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi s-a parut ca BMW X1 s-a descurcat destul de bine in acest test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Offtopic: LOL (banner cu Jeep Compas)

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De Suzuky Jimny MY19 ce parere aveti?Intra si el in hora asta?

Am impresia ca se comporta cel mai bine daca intra si el in testele de mai sus...

Nu arata rau si desi are si el 4x4 computerizat macar are reductor  si parca se descurca si mai bine in situatia axelor incrucisate.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=CZDCOKKR28g

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Este interesant dar mult mai spartan decat restul modelelor din test. Depinde si de gusturile fiecaruia ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi interesant si un test cu AWD pe strada uda, alunecoasa, carosabil cu zapada, luat curbe mai sportiv pe carosabil cu ceva gheata etc La urma urmei tractiunea integrala pe suv-uri e in primul rand pentru sosea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte greu de facut asa un test, masinile ar trebui sa aibe anvelope identice (Profil, marime, presiune, etc.). Orice mica diferenta ar conta. Pana una alta cel mai important lucru si la Suv-uri sunt cauciucurile.

Jimny nou, un mini offroader, spartan, lipsit de spatiu si confort. Cotet de 20.000 Euro. Baby G. Imi place ?

 

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din video se pare ca se descurca destul de bine in off-road acest cotet dar partea frontala, xerox dupa Jeep tata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei se lauda ca aduce cu G63... :))

Cum zicea si Dragos depinde de gusturi...si cel mai mult depinde si pentru ce o iei...clar nu este o masina de familie numeroasa...clar nu poti pleca in calatorii cu bagaje multe dar sigur te poti aventura pe drumuri "frumoase"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xerox si dupa G-Klasse, exact. Eu o vad buna de carat una alta in varf de munte ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi place , e buna de mers prin padure dupa hribe , nu e ptr drum asfaltat de viteza

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ai descris 90% din drumurile din Romania. Si sunt sigur ca e ok pana la 110-120km/h.

 

E masina pentru doua persoane, iar bagajele incap ca se rabateaza scaunele si daca tot nu are aerodinamica cutia de chibrite  mai poti monta un portbagaj sus de la Thule. Masina e faina se poate cumpara cu 16.000euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In comparatia cu Duster cred ca mai bine intra Vitara. Ce nu imi place la Jimny e cutia automata in 4 trepte , in rest e ok . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut ! Oscilez intre a achiziționa un VW Touareg 2015/2016, cu maxim 100.000 km, modelul cu drl led și motor 262 cai. 

 

Ar mai fi aici și MB ML 2015 cam, dar mă cam sperie costurile de întreținere la el și faptul că e fabricat in SUA.

 

Alternativa, Mazda CX5 noua/cvasi noua, maxim 20.000 km, 2018/19, varianta de echipare aproape de full Takumi Plus. De asemenea, aici este posibil de a avea motor 2.2 diesel/2.0 benzina sau 2.5 benzina.

Fabricat in Japonia, încă în garanție câțiva ani. 

 

Am eliminat din lista Tiguan, Sportage, XC60. 

 

Ce ma sfătuiți să aleg? 

 

BG047079_dd24c6.jpg

59b6faef6128eac4eacfe84119ea9dca.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ca si cum compari un apartament de lux cu o garsoniera cocheta intr-un bloc nou

Touareg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vorbeam de un Bentley Bentayga vs Mazda Cx5 poate ca asa era, altfel vorbim de un apartament de 2 camere vechi vs o garsoniera noua. 

Touareg ala vine cumva si cu suspensie reglabila pe inaltime, tapiterie din piele si altele? Altfel, vorbim de o platforma veche, o masina cu vechime de 3-4 ani, fara garantie, cu un numar de km care presupune niste cheltuieli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Touareg cu piele, suspensie reglabila, pachet r line, etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci e clar o optiune ok, in conditiile astea as lua Touaregul, depinde ce pret are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!