Jump to content

Garnitura de chiulasa


C.T.C.
 Share

Postare recomandată

.. chiulasa este facuta din aluminiu si forma originala este ... dreapta... unde sa se mai indrepte ?

este bine sa fie desfacuta corect, in ordine inversa strangerii, si cate putin, cate putin...

nu vad motivul din care se oncovoiae, poate daca a suferit socuri (supape pleznite, tacheti hidraulici pocniti, caldura excesiva......), dar altfel nu vad nici un motiv din care se "incovoaie"...

corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat o garnitura de chiulasa zilele acestea.

Am si o cheie dinamometrica foarte buna.

Garnitura era Victor Reinz si acolo scria ca prima data se starnge cu 30Nm, apoi 65Nm, apoi 180 grade.

Partea rea este ca nu am reusit sa mai strang inca de doua ori 90 grade, adica 180 grade in ultima etapa.

Am strans numai 90 grade, mai mult n-a mers, daca insistam , sigur rupeam ceva.

Dupa primul 90grade am ajuns cu cuplul la 125Nm si, desigur, cred ca-i suficient de mult.

Erau garnituri la alte motoare care se strangeau fara pasul de 180 grade, se duceau cu cuplul direct la 120-130 Nm in pasul trei.

Acolo scria clar ca nu se unge nimic la garnitura.

Se specifica destul de clar ca trebuie unse prezoanele pe filet si sus la cap unde este saiba.

Acum astept sa mai fac ceva km, apoi o sa mai strang din nou, dar nu mai mult de 130Nm.

La mine nu tine faza cu strans 90 grade dupa 15 min cu apa la motor la 80 gradeC...asa cel putin au scris aia pe intructiunile de la garnitura.

Am vazut ca la masinile noi nu mai trebuie pasul 4 cu motorul incalzit inainte.

Este suficient 120-130Nm in pasul trei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu ar trebui sa existe curba lui Hooke in ceea ce priveste elasticitate materialuli si curba este trasata in variabile tensiunea aplicata epruvetei si deformatia acesteia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine de cate ori am strans chiulasa nu a sarit niciodata de 100Nm cu suruburile unse. Si se strangeau toate perfect egal, la acelasi cuplu dupa 180 de grade. Ai curatat bine gaurile cu filet de la blocul motor? Ai grija ca se poate fisura daca a patruns apa sau ulei acolo.

PS: acum am vazut ca ai diesel, s-ar putea sa fie suruburile mai puternice, dar ramane valabil ce am spus mai sus cu gaurile de la bloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

stiti cumva daca exista vreo diagnosticare din care sa reiasa daca e nevoie de schimbarea garniturii de chiulasa?

eu de exemplu aud din cand in cand niste bolboroseli sporadice in ture mai mari 3000 4000, si cred ca atunci scoate bule de aer vas de expansiune.

iarna de ex, nu prea baga cald mereu, si asta cred ca din cauza bulelor care se strang pe furtunul de tur ce trece pe susu pe la servo, spre radiatorul de caldura din interiorul masinii.

Precizez ca stiu ca a fost schimbat vascocuplajul de la ventilatorul de la radiator, deci....cred ca odata ,, cand masina apartinea fostului proprietar, s-a supraincalzit si a impuscat garnitura spre circuitul de racire.

am aflat ca este o operatiune destul de invaziva si ca ar exista riscul sa nu mai fie totul montat ok dupa ce se umbla pe acolo...si cica daca nu se agraveaza, s-o las asa..

Inca ceva, lichidele nu se amesteca, antigelul scade in vas, dar 100 ml pe an, iar motorul trage ff bine.

Singura problema e caldura iarna.

De asemenea, am observat si niste mici negreli pe acel prag de bronz unde etanseaza capacul vasului de expansiune. Cand am luat pe deget, s.a intins cam ca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

man, aici e numai golf1 golf2 jetta1 jetta2 adica tot ce i pana in `92 .... exista arii separate ptr modelele mai noi de VW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles...scuze

pe posturile de la passat nu prea sunt raspunsurile pe care le asteptam eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!