Jump to content

milika
 Share

Postare recomandată

Sau pe serial. depinde cum e conectata interfata la laptop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Tracto

    43

  • mac23

    31

  • floss

    18

  • Al Bundy

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Azi mi-a ajuns si mie interfata(vag-com409.1)...insa as avea nevoie de niste sfaturi pentru ca eu sunt cam "bata"....prima intrebare ar fi: ce setari trebuie sa fac, pentru ca azi mi-a zis asa....

Depinde ce tip de interfata ai. Pot sa iti spun ce tip am eu si cum se seteaza la mine: a mea se conecteaza pe USB dar are in interiorul ei un convertor USB-serial asa incat pentru a o folosi am instalat mai intai driverele pentru convertorul USB-serial. Interfata mi s-a instalat pe un port COM11, care nu poate fi selectat in VAG COM (acolo sunt selectabile doar porturile de la 1 la 4). Ca sa schimbi portul COM pe care e instalata interfata click dreapta pe My computer ->Manage->Device Manager -> Ports (COM &LPT) -> Communication Port (COM11) -> click dreapta -> properties -> port settings -> advanced -> COM port number -> selectati pe care e liber intre 1 si 4.

Odata instalata interfata pe un anumit port USB e bine ca tot timpul pe portul respectiv sa fie folosita.

In VAG COM selectati portul setat mai inainte.

Pentru test interfata trebuie sa fie conectata la masina cu cheia in contact (nu neaparat motorul pornit).

Pentru masina mea am nevoie si de trecerea de la mufa aia mare cu multi pini la mufele alea doua cu doi pini fiecare (una alba si una neagra).

Sper ca te ajuta cu ceva ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor...i-am dat de capat pana la urma, tin sa precizez ca relantiul nu sta constant(de aceea veti vedea valorile intre 750-850rpm).....si mi-a dat si o eroare ....Oxygen senzor????

post-53856-1284041381_thumb.jpg post-53856-1284041387_thumb.jpg post-53856-1284041402_thumb.jpg post-53856-1284041408_thumb.jpg

PS:Imi este dusa sonda lambda? Puteti sa imi spuneti si mie daca se incadreaza in normal? Va multumesc!!!!!

Modificat de 2_Be3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai niste valori ciudate la sonda lambda atunci cand o accelerezi .

Verifica cablajul sondei lambda si sterge eroarea. Apoi verifica daca mai apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor...i-am dat de capat pana la urma, tin sa precizez ca relantiul nu sta constant(de aceea veti vedea valorile intre 750-850rpm).....si mi-a dat si o eroare ....Oxygen senzor????

post-53856-1284041381_thumb.jpg post-53856-1284041387_thumb.jpg post-53856-1284041402_thumb.jpg post-53856-1284041408_thumb.jpg

PS:Imi este dusa sonda lambda? Puteti sa imi spuneti si mie daca se incadreaza in normal? Va multumesc!!!!!

99,99% e dusa sonda lambda. Aceeasi eroare era si la mine, dupa ce l-am schimbat, a disparut eroarea si totul functioneaza normal!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok....la tine cum se prezenta masina? consum mare? ceva.?...La mine nu-mi sta relatiul constant, adica joaca intre 750-850rpm....ar putea fi si de la sonda? sau e alta cauza?...

PS: nu am consum exagerat de mare....pe benzina scot un 8 mixt iar pe gaz(am GPL) ~10.......cam asa ceva, depinde cum merg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveam consum mare (aprox 13% mixt , fata de 8% acum), cand acceleram iesea reziduu negru pe teava de esapament, bujiile erau negre, erau deviatii de 100-150rpm la relanti,la plecare, cand acceleram scadea subit rmp-ul la 400-500 dupa care isi revenea, la accelerare in trepte superioare, simtean ca nu tragea masina, parca avea o intarziere de 1-2 sec pana sa accelereze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut si eu un log maasinii mele si nu prea ma pricep sa interpretez datele de-acolo dar la ceva grup cu inj imi da pt 2 injectoare 1,8 si 2.2 si pt celelalte 28,7 si 26. Nu cred ca sunt destul de expliit dar o sa pun atasat logurile poate intelege cineva si ma ajuta si pe mine.

Log_Log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

sal,

am postat si la aaz dar...nu se prea mai verifica pe acolo sau nu e interes mare in aria respectiva !!!

ce ziceti ma puteti ajuta si pe mine ca vine frigul si nu vreau sa raman pieton...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Desi nu este nicio eroare(cred), atasez un log ca se isi dea cei ce stiu cu parerea.Logu s-a facut cu motoru rece.

log vasi1.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vasy, e normals a ai valorile alea la lambda ca motorule rece.

Dupa 60 de grade ai sa vezi ca se schimba radical semnalul la lambda dat fiind faptul ca si cansitra de carbune activ devine activa ca urmare a impulsurilor trimise de ECU spre electrovalva care o deschide.

Asa ca repeta logul si te rog pune pe fiecare canal in parte valorile obtinute la relantiu, iar la pornirea la rece sa suprinzi si canalele 01, 02 si 03 pentru primele 5 minute de la pornire ca sa-mi dau cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile de la lambda mi s-au parut ciudate, dar pentru ca motorul este rece se explica.Nam apucat sa fac logul si cu motorul cald pentru ca a murit bateria de la laptop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e ciudat.

Dar asta e realitatea pe care o citeste sonda lambda: pana cand lichidul de racire ajunge la 60 de grade, amestecul citit de sonda e bogat si foarte bogat ... de aia apar valorile alea. Asa se explica si consumul mare de carburant care il ai pana la acea temperatura. Practic asa e desemnata harta de injectie stocata in memoria din ECU.

Repeta testul si ai sa-mi dai dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Am si eu o intrebare: care e cauza pt care la Mass Air Flow (nu mai stiu exact grupul) imi arata valori duble sau peste dublu fata de cele specficate sub, in paranteze. Chestia asta am vazut-o la mai multe golfuri si nu stiu de la ce poate fi. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un soft de vag com pe unde as putea gasii pe net? Am cablu dar nu am softul. Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mi-am cumparat si eu o interfata KKL si cand mi-am test si eu masina din semnatura am constatat ca la Measuring Blocks am 10 valor care nu stiu ce inseamna, specific ca valori am numa la group 000 daca dau pe alt grup nu citeste nimic n/a.

post-77470-0-02726300-1295499802_thumb.g

Tin sa specific ca VAG-COM nici nu imi gasea label file pentru controlerul meu, si am incercat sa caut unul pe net care sa semene sa ma lamuresc ce reprezinta aceste 10 valori.

Vreau sa precizez ca am consum mare 13-14 % in oras si merg cu gandul spre sonda lambda, dar din pacate nu stiu care este factorul lambda la masina mea trebuie sa fie unul din cele 10 valori.

Inca un lucru ciudata este faptul ca daca scot mufa de la lambda nu imi apare nici o eroare la scanare, am incercat in toate felurile sa procedez, am scanat si in mers cu mufa scoasa si la cald si la rece si tot nu apare eroare, insa daca scot mufa de la senzorul de temperatura apare imediat eroare.

Ma puteti ajuta va rog cu aceste 2 probleme?

Atasez si un log :

LOG-01-000-xxx-xxx.CSV.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune in format original logul, respectiv .csv.

Acum revin la print-screenul tau:

- motorul era rece, la temperatura optima trebuia sa ai la campul 1 valori intre 22 si 11.

La fel, la campul 3 trebuia sa ai valori intre 30-34 care corespunde turatiei normale a motorului cand lichiduld e racire e la 90 de grade (adica cu valori intre 22 si 11 pe campul 1 al grupului 000).

Revin-o cu un log cand motorul este cald, la 90 de grade, si am sa te ajut.

Lambda nu are cum sa-ti dea eroare asa repede daca ii scoti mufa. E normal. Eroarea apare dupa un timp.

Referitor la faptul ca nu poti vedea decat grupul 000 inseamna ca masina ta e din 1992 sau prima jumatate a anului 1993, cand era o varianta mai veche de ECU care nu stia decat 000.

La 1.4 ABD ai urmatoarele tipuri de ECU:

030 906 026C (J/K/R/AB).

Al tau ce sufix are? Ca sa vezi faci asa:cand interoghezi modulul ECU cu vag-com iti apare prima oara codul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru raspuns.

Din pacate nu ma lasa sa uploadez fisiere .csv nu stiu din ce motiv.

Da ai dreptate in privinta modelului este model '93 produs in '92 din cate am auzit de la un timp care lucreaza la un magazin de piese auto.

Ultima masuratoare din fisierul atasat anterior este facuta cu motorul cald, dar am sa mai facu una azi dupa lucru si am sa o uploadez spre seara.

Codul complet este 030 906 026 K, ma poti ajuta cu un label file?

Si inca o intrebare as putea sa pun un ECU mai nou , ar ajuta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luciane, mi-am facut oleaca de timp si am reusit sa iti schitez semnificatiile fiecarui camp din grupul 000 al modulului engine.

Vezi modificarile care le-am facut, de fapt fii atent la capul de tabel.

In alta ordine de idei, la campul 5, lambda integrator, desi te integrezi in valori, tot nu e bun.

De ce? Pentru ca semnalul citit de sonda e intr-o plaja foarte mica.

Valorile de acolo pentru o sonda lambda buna trebuie sa oscileze de cel putin 30 de ori in 1 minut intre valorile 106-150 !!!

La tine oscileaza intr-un mic interval, cu precadere 140-150 !!!

Si la ceilalti parametri ar fi de spus cate ceva dar te las pe tine sa analizezi.

Un label file se poate face pentru tipul tau de ECU, cel cu sufixul mentionat de tine.

ECU poti sa-l schimbi si chiar iti recomand daca te pasioneaza aspectul asta si doresti sa ai o posibilitate mult mai mare de a ati face o parere legata de diagnoza la motorul tau 1.4 ABD.

Ca sfat: evita sa iei un ECU de 1.4 ABD care are implementata functia de imobilizator. Adica sa fie fabricat cel mult cu anul 1994. Sau daca te pricepi scoti EPROM-ul din el si il reprogramezi cu un programator cu functia de imobilizator dezactivata. Am sa ma uit sa vad daca am prin lazile din garaj vreun un ECU care ti-ar fi bun. Daca nu, gasesti tu cu siguranta pe la dezmembrari.

post-83973-0-96148600-1295593172_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@thewobdoctor:

Multumesc foarte mult pentru raspuns.

Acum stiu cum sa imi creez un label file.

Asta cu EPROM-ul este putin cam avansata pentru mine acuma...

Eu in bord am mufa OBD(2x2) daca schimb ECU-ul va trebui sa schimb si cablul care vine din ECU si aceasta mufa ?

Si cam care ar fi pretul unui ECU, daca ai idee?

Oare daca scot mufa de la sonda campul 5 ar trebui sa fie pe 0 sau pe o valoare default pe care o pune ECU?

Si o ultima intrebare: sa inteleg ca sonda lambda are o problema si ar trebui schimbata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda lambda e obosita si nu mai reactioneaza asa cum ar trebui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@thewobdoctor:

Multumesc foarte mult pentru raspuns.

Acum stiu cum sa imi creez un label file.

Asta cu EPROM-ul este putin cam avansata pentru mine acuma...

Eu in bord am mufa OBD(2x2) daca schimb ECU-ul va trebui sa schimb si cablul care vine din ECU si aceasta mufa ?

Si cam care ar fi pretul unui ECU, daca ai idee?

Oare daca scot mufa de la sonda campul 5 ar trebui sa fie pe 0 sau pe o valoare default pe care o pune ECU?

Si o ultima intrebare: sa inteleg ca sonda lambda are o problema si ar trebui schimbata?

Temperatura aerului din admisie nu e putin cam mare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luciane, mi-am facut oleaca de timp si am reusit sa iti schitez semnificatiile fiecarui camp din grupul 000 al modulului engine.

Vezi modificarile care le-am facut, de fapt fii atent la capul de tabel.

In alta ordine de idei, la campul 5, lambda integrator, desi te integrezi in valori, tot nu e bun.

De ce? Pentru ca semnalul citit de sonda e intr-o plaja foarte mica.

Valorile de acolo pentru o sonda lambda buna trebuie sa oscileze de cel putin 30 de ori in 1 minut intre valorile 106-150 !!!

La tine oscileaza intr-un mic interval, cu precadere 140-150 !!!

Si la ceilalti parametri ar fi de spus cate ceva dar te las pe tine sa analizezi.

Un label file se poate face pentru tipul tau de ECU, cel cu sufixul mentionat de tine.

ECU poti sa-l schimbi si chiar iti recomand daca te pasioneaza aspectul asta si doresti sa ai o posibilitate mult mai mare de a ati face o parere legata de diagnoza la motorul tau 1.4 ABD.

Ca sfat: evita sa iei un ECU de 1.4 ABD care are implementata functia de imobilizator. Adica sa fie fabricat cel mult cu anul 1994. Sau daca te pricepi scoti EPROM-ul din el si il reprogramezi cu un programator cu functia de imobilizator dezactivata. Am sa ma uit sa vad daca am prin lazile din garaj vreun un ECU care ti-ar fi bun. Daca nu, gasesti tu cu siguranta pe la dezmembrari.

post-83973-0-96148600-1295593172_thumb.j

Ai label file pentru ECU-ul ala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!