Jump to content

Vibratii / tremurat 1.6 tdi


srg2590
 Share

Postare recomandată

Salut,

Sper sa nu gresesc deschizand un nou topic, insa sunt destul de stresat de problema aparuta.

Am achizitionat de 2 zile un Golf 7 (1.6 TDI, automat, 146000km) adus din Germania printr-o cunostinta. Am mers o zi cu el prin Bucuresti si totul a decurs normal.

Am facut revizia a doua zi, mecanicul a mai verificat ce se putea la ea, insa nu m-am gandit sa verific valorile de injectoare.

Masina fusese alimentata in Germania si in tara de la Petrom cu motorina normala. Eu m-am gandit sa ii fac plinul cu MaxxMotion de la OMV. 

Dupa ce am facut plinul si am mai mers o perioada, masina a inceput sa tremure la relanti. Am mai facut ceva pana acasa, in continuare a facut la fel. Pe seara am plecat din nou, am vrut sa ma intorc la service, dar nu se mai manifesta acea vibratie.

Astazi in schimb, pe seara cand am ajuns acasa si a trebuit sa plec cu ea, a inceput din nou sa tremure.

Dilema mea este daca se putea intampla ceva avand in vedere ca am alimentat la 10km ramasi si am facut plinul sau este o problema in alta parte (gen injectoare).

Vibratia se manifesta neliniar atat ca intervale de timp, cat si ca intensitate.

Daca puteti sa ma ajutati cu un sfat mi-ar fi de ajutor.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si posibilitatea sa fi nimerit niste motorina proasta poate? Ar fi bine sa vezi ce se intampla si cu alta motorina, din pacate ai plinul facut..e mai greu de scapat de actuala :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.

Am reusit ieri sa ajung la un mecanic in Drumul Taberei, dl Stelica. Mi-a spus ca nu ar fi probleme cu combustibilul, dar da sa incerc si altul, sa nu mai ajung pe 0 si nici plinul "ochi" sa nu il mai fac.

Din experienta lui, aceste modele au o problema la egr care nici prin inlocuire nu dispare (a testat pe masina personala).

La anumite intervale de timp (la mine nu se manifesta mereu), daca am inteles si retinut eu bine, in loc de oxigen introduce cumva o parte din gazele nearse spre motor. Acesta ar fi cumva si motivul pentru care nu are o intensitate constanta vibratia si nici la intervale similare de timp. O sa fiu atent cum se manifesta si la urmatorul schimb de combustibil. Ieri a pornit si regenerarea, am iesit si pe autostrada putin, motorul si cutia sunt ok, injectoarele au valori ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auzi, daca tu simti vibratii mai mari la G7 de orice natura ca si la Passat B5 1.9 tdi inseamna ca masina are o problema si nu functioneaza in parametrii de fabrica.

Se practica uneori ca vanzatorii sa bage aditivi in motorina/benzina ca masina sa mearga "mai bine" la vanzare. Pana nu mergi la cineva care chiar se pricepe sa faca o verificare vorbim dejeaba.

 

Domnul Stelica nu prea stie ce vorbeste, egr-ul la 1.6 tdi se defecteaza si se inlocuieste cu piesa de origine dupa care totul revine la normal. Orice piesa care nu functioneaza corect pe masinile de generatie noua va strica in timp mai multe piese (daca nu merge egr-ul corect, va infunda si dpf-ul) asa ca sfatul meu este sa apelezi la cineva care stie sa verifice o masina cu VCDS cap coada.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poti ajuta cu o persoana la care sa merg @deenman? In bucuresti nu cunosc mecanici pentru ca pana acum am condus masina firmei unde lucrez si cand aveam probleme mergeam la reprezentanta. Am sunat la porsche si mi-au zis ca pana nu o inmatriculez nu pot sa intru in service la ei. Poate nu am nimerit cea mai inspirata persoana la telefon. O sa merg luni pana la ei sa intreb direct.

Modificat de srg2590
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Ai aflat pana la urma care a fost defectul? Ai remediat?

Intreb asta pentru ca si eu am cam aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
On 2/25/2019 at 4:22 PM, EduardT said:

Ai aflat pana la urma care a fost defectul? Ai remediat?

Intreb asta pentru ca si eu am cam aceeasi problema.

Salut! Scuze pentru raspunsul foarte intarziat, dar nu am primit nicio notificare cum ca cineva ar mai fi scris aici. Nu am rezolvat din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Ai rezolvat pana la urma? Care a fost problema?

Aceeasi problema o am si eu , tremurat la relanti cand motorul e cald si am observat ca imi scade consumul instantanet la 0.3 de la .04l/h, atunci cand apar ''tremuratul''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut! A gasit cineva explicatii la aceste vibrtii la ralanti?

Aceeasi problema la mine la Golf 6 TDI 1,6 CAYC, flucuatii si trepidatii la ralanti.

Rog colegii care s-au confruntat cu asa ceva si care se pricep sa interpreteze valorile din Log, sa ma lamureasca daca valorile din logurile atasate sunt cauzele sau efectele altor probleme.  In special valorile din ultima coloana log 1 si din coloana senzor G 247 din Log 2.

1.xlsx 2.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Golf 6 1.6 TDI CAYC DSG7 și am următoarea problema care ma macină. Mașina da șuturi (se întrerupe în mers în treptele inferioare și mai ales la rece).
Am schimbat recent EGR și ambreiajele. A fost timp de 1 luna aproape în service și nu au reușit sa ii dea de cap (schimbat ambreiaje și electrovalve, dar nu s-a rezolvat) . Injectoarele sunt în parametrii, distribuția este aproape nouă. Pe tester mereu da eroarea de debitmetru, chiar și după ce l-am schimbat. 

Masina a fost in service la VW si nu s-a gasit nicio cauza pentru interuperi. Posibil sa fie ceva legat de amestec din moment ce singura eroare este pe debitmetrul de aer. Problema cu intreurperile persista de aproximativ 1an

(Acum 2 ani am descoperit in filrul de motorina urme de span, dar apoi la urmatoarele schimburi nu mai era nicio urma)

Dacă este cineva pe aici care a avut problema asemănătoare va rog sa îmi spuneți cum ați reușit să o rezolvati.

Modificat de vladandreiG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Era bine daca scriai si codul de eroare debitmetru. E defect electric sau ce zice?

Plecand de la ideea si cu speranta ca uneori lucrurile sunt mai simple decat par, vin cu o sugestie: la clapeta admisie s-a uitat cineva? Posibil sa ramana "agatata" in pozitie  aproape inchis si nu permite trecerea aerului la debitul necesar. Motorul se opreste lin (normal) sau cu  tremurat/scuturat?

Modificat de vasilegl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VladandreiG6,

Controleaza  cablaj debitmetru in zonele de contact cu alte elemente, mai ales daca masina a avut accident sau daca infasurarea de fire trece pron zona expusa apei scurse de pe parbriz. Am intalnit la un Peugeot o situatie  in care am gasit in partea de jos a unei infasurari de cabluri, un fir pe care era un punct verzui de oxizi, abia vizibil. Am tras putin de el si s-a rupt pur si simplu. Acela era un fir de alimentare a ECU si erau situatii in care masina nu pornea...

Ideale ar fi log-uri pe debitmetru si alimentare combustibil ”provocand” in mers acele intreruperi. Daca intreruperile sunt rari, faci log pana apare acea intrerupere dupa care opresti inregistrarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/16/2020 at 8:52 PM, vasilegl said:

 

Era bine daca scriai si codul de eroare debitmetru. E defect electric sau ce zice?

Plecand de la ideea si cu speranta ca uneori lucrurile sunt mai simple decat par, vin cu o sugestie: la clapeta admisie s-a uitat cineva? Posibil sa ramana "agatata" in pozitie  aproape inchis si nu permite trecerea aerului la debitul necesar. Motorul se opreste lin (normal) sau cu  tremurat/scuturat?

Nu am codul de la eroare de pe debitmetru. M-am gandit si eu ca exista posibilitatea sa fie de la clapeta de acceeleratie si am vorbit cu mecanicul despre asta, dar a zis ca a verificat si e curata. Uneori am impresia ca masina accelereaza greu desi pedala o apas destul de brusc (parca are un delay de 1-2 secunde pana incepe sa aceelereze puternic...desi nu cred ca poate fi vorba de o acceleratie prea mare la 1.6tdi). Oare problema cu acceleratia intarziata sa fie legata tot de clapeta de acceleratie?

 

On 4/20/2020 at 10:10 AM, vasilegl said:

VladandreiG6,

Controleaza  cablaj debitmetru in zonele de contact cu alte elemente, mai ales daca masina a avut accident sau daca infasurarea de fire trece pron zona expusa apei scurse de pe parbriz. Am intalnit la un Peugeot o situatie  in care am gasit in partea de jos a unei infasurari de cabluri, un fir pe care era un punct verzui de oxizi, abia vizibil. Am tras putin de el si s-a rupt pur si simplu. Acela era un fir de alimentare a ECU si erau situatii in care masina nu pornea...

Ideale ar fi log-uri pe debitmetru si alimentare combustibil ”provocand” in mers acele intreruperi. Daca intreruperile sunt rari, faci log pana apare acea intrerupere dupa care opresti inregistrarea.

O sa ma uit zilele urmatoare pe acolo sa vad daca observ ceva in neregula...desi nu am cunostine solide legate de electrica auto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu acel delay poate tine de debitmetru, de actuatorul sau electrovalva de la turbina, probleme vacuum... e alta treaba, nu are legatura cu intreruperile. 

Clapeta nu este "de acceleratie" ca la benzinare, este clapeta admisie aer sau clapeta shutt off. Aceasta se inchide brusc la luarea contactului si ajuta la oprirea lina a motorului prin "taierea" trecerii aerului sa nu mai formeze presiune in capul pistonului iar defectarea acesteia da erori din cate stiu (clapeta mai functioneaza si in alte situatii dar nu face obiectul discutiei). Totusi, am auzit de situatii in care pinioanele din interiorul clapetei se uzeaza, caz in care clapeta poate ramane intr-o pozitie aiurea iar ECU "nu mai vede" pozitia exacta si nici nu da erori...

Eroarea de debitmetru (debit aer) aprinde check engine in general. Daca e defect electric verifica continuitate fire (la defect electric se aprinde spirala de regula)

Revin la ideea cu logurile in mers, cred ca doar asa poti depista problema. Cauta pe cineva care stie ce are de verificat pe VCDS si "plimba-te" cu el  cu laptopul in brate pana prinzi momentul intreruperii apoi verifici inregistrarea si vezi unde ai probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, o sa incerc sa gasesc pe cineva disponibil si care se si pricepe sa ma insoteasca cateva ore. De cand s-a incalzit nu am mai constatat probleme, cel mai adesea la rece se intampla si dureaza cam 10-15 minute pana isi revine la normal. Electrovalvele de la turbina si egr le-am schimbat saptamana trecuta, dar nu am vazut vreo imbunatatire pe niciun plan apoi. :( 

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
vladandreiG6

Am fost astăzi la mecanic și am verificat ce ar mai putea fi. Clapeta de admisie este ok (se deschide în proporție de 94%), pompa de înalte este ok, singura problema pare sa fie al 2lea injector care are valoarea -1.4 aproximativ, iar egr deși a fost schimbat apare în vcds ca fiind la doar 30% din capacitate. Mecanicul a zis ca e posibil sa fie tot din cauza injectorului in caz ca acesta este defect. Acum caut un service unde sa îmi poată da injectoarele jos și sa le pună pe bancul de probă sa vad ce este cu ele și ce as putea face sa remediez problema.

Știe cineva un service serios unde as putea sa verific injectoarele în București? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza/constatare la cineva priceput .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, ai rezolvat ceva cu injectoarele? Cum a ajuns mecanicul la concluzia că egr e doar la 30% capacitate? De obicei la relanti e deschis 30%, poate de aici a interpretat el chestia asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ieri am fost cu injectoarele la verificat le-am reconditionat pentru ca pe toate 4 aveam erori (2 injectoare au fost puse din dezmembrari pentru ca ale mele nu au mai putut fi recalibrate).

Acum ca am curatat injectoarele sper sa se rezolve problema cu intreruperile, dar cu fumul tot nu stiu ce e. Prin service-uri au fost date cam toate jos de pe ea si verificate si singura eroare pe care o are este pe debitmetrul de aer, care a fost schimbat acum 2ani, dar nimeni nu a stiut sa imi spuna de la ce vine eroare pe debitmetu (unii ca e de la egr, alti ca de la dpf infundat, alti mecanici au zis ca nu conteaza la nimic debitrmetriul si tot asa). O sa mai fac cateva drumuri pentru ca mi-au spus ca injectoarele necesita 500-600km parcursi ca sa se calibreze si apoi sa vad daca se mai regleaza si cu fumul ceva. Insa tot ieri am aflat ca masina si-a facut ultima regeneraree acum >3000km (probabil cand mi-a fost scgimbat egr-ul). Ce cauze ar putea fi sa nu isi faca regenerarea la filtrul de particule nu am idee...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am mai citit pe forum, daca in 3000 de km nu a facut regenerare, posibil filtrul sa fie cu probleme. Te sfatuiesc sa imi cumperi o diagnoza pt vw ca nu e scumpa si sa vezi ce "iti spune" masina, posteaza erorile in topicurile dedicate si mai mult ca sigur gasesti o rezolvare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

In cele din urma mi-am achizitionat o interfata VCDS pentru a face o regenerare fortata si am rulat si un test de erori. Atasez urmatoarea eroare care este pe debitmetru. Precizez ca am aceasta eroare de aproximativ 3 ani si nu am reusit sa ii dau de cap sau sa aflu de la ce este exact. Am schimbat in urma cu 1 an debitrmetrul dar eroare mi-a reparut la loc. Aveti idee cum o pot rezolva sau unde as putea posta in vederea aflarii mai multor detalii? Multumesc! 

7329 - Debitmetru aer 1 (G70) 
          P0101 00 [237] - semnal neplauzibil
          MIL aprins - Confirmat - Testat de la stergere de memorie
             Imprejurari cod:
                    Stare defect: 00000001
                    Prioritate defect: 2
                    Frecventa defect: 2
                    rulaj: 200618 km
                    Data: 2020.06.09
                    timp: 16:38:12

                    Turatie motor: 1428.75 /min
                    Valoare de sarcina normata: 0.0 %
                    Viteza vehicul: 63 km/h
                    Temperatura antigel: 93 ∞C
                    Temperatura aer admisie: 39 ∞C
                    Presiune aer ambiental: 980 mbar
                    Tensiune terminal 30: 14.005 V
                    Numarator procese de adaptare nereusite conform OBD: 40
                    Masa aer: valoare masurata (mg/cursa)-MAF_MES: 292.022 mg/cursa
                    Raport filtrat masa aer-FAC_MAF_CYL_KGH_RATIO_FIL: 1.48035
                    Ventil E: valoare masurata-ANG_EGRV[0]: 0.000 %
                    Unitate clapeta:valoare masurata-ANG_THR[0]: 95.996 %
                    Presiune supraincarcare: valoare prescrisa-MAP_SP_MMV: 1044.84 hPa
                    Presiune supraincarcare: valoare masurata-MAP_MMV: 1044.84 hPa
                    Cuplu motor-TQI_SP: 0.00 Nm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

vladandreiG6 ai rezolvat problema cu intreruperile?

In legatura cu eroarea pe debitmetru, o problema similara la un Audi A3 1,6 CAYC, deci acelasi motor. Aparent aceeasi eroare doar ca eu am 096 in paranteza patrata unde tu ai 237.

Din ce mi-am dat seama pana acum, eroarea apare in frana de motor ceea ce vad si la tine fiindca ai Cuplu motor 0.00 Nm. Eu am VCDS si o sterg cat de repede posibil fiindca din cate stiu, regenerarea DPF nu se realizeaza atunci cand sunt martori motor aprinsi in bord. In cazul meu, eroarea apare foarte rar, la sute sau mii de km si nu i-am gasit logica. Debitmetru nu vreau sa-l schimb fiindca masina trage excelent, cu un consum foarte bun.

Posibil sa traga aer fals pe undeva din ce  am citit pe alte forumuri, mai exact pe la garniturile dintre debitmetru si gatul de la turbina fiindca am umblat acolo cand am schimbat EGR-ul. Locul este foarte greu accesibil si nefiind sigur ca ar fi de acolo, o las in pace pana la primavara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna Seara.

 

Masina mea porneste bine la rece, dar imediat dupa motorul nu merge deloc rotund la ralanti, vibreaza ca cel din video. Am facut diagnoze peste diagnoze, nu apare nimic, nici o eroare, nici un senzor, regulator etc, mecanicul imi spune ca este de la injectoare sau de la baterie care nu este start & Stop. Am facut recalibrare injectoare si update soft, ma gandeam ca este de la asta, dar asa face de cativa ani.

 

Ati putea sa mi dati un sfat va rog? Spre ce sa ma indrept? 

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel si la mine .1,6 tdi 2016,automat,allstar variant .Nu stiu nici eu .Nici o eroare !

Modificat de jiji2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

La fel și la mine de curând, dar tot de curând am pus 2 inj noi. Încă in rulaj. La mine face trepidatiile astea un pic la relanti ca in video de mai sus dar am observat ca la viteze constante începe sa trepideze enervat mașina și parca nu trage dar dacă o accelerez de la 80 pilot automat apăs pedala merge bine pana la 120 km, am testat și nu mai vibreaza deloc. 

 

1 mecanic zice ca ar fi volant care cedează, ca de 5 zile se aude la pornire la rece un ronțăit metalic sub mașina cam la  mijloc care dispare după ce se încălzește motorul. 

Alt mecanic zice ca ar fi fulia de la Alternator posibil sa patineze... Rămâne sa vedem în săptămânile următoare ce o fi... 

Oricum celelalte 2 inj sunt cu plus 3 (da și scad în mers le-am studiat, adică cand stationez, opresc de mai multe ori ca să vad cum se comporta) oscilant ca abia am 5 km de când am pus al doilea inj. 

Aste 2 inj cu plus 3 aveau valori de 0.24 și 0.6 înainte sa le pun pe Astea noi. Zici ca ecu e pierdut în spațiu ju mai știe cum sa le regleze deși codurile au fost scrise. 

Adaptat viteza la relanti de la 840 acum sa dus la 720 rpm aleasa de ecu. 

Recomandare e mers în frână de motor în pante, la mine e mai greu ca o dau pe manual sa curgă la vale fiind dsg7 cayc. 

 

2 inj nu le mai pot scoate sunt înțepenite ceea ce ma duce cu gândul ca e calamina la greu acolo. 

Ideii aveți cum se pot extrage usor? Eu am una dar vb după dezbatere ca încă nu ma apuc de treaba asta. Prea frig afara. 

Modificat de icoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!