Jump to content

Conversie rhd lhd passat b6


Mihai F
 Share

Postare recomandată

Salutare. In urma unui schimb, am luat avantajos un passat b6 2009 euro5 2.0 diesel de 81kw. Masina merge rezonabil si am decis schimbarea volanului. Nu am gasit vreo postare detaliata legata de un schimb de volan si ce ar presupune, asadar il voi face eu.

E sau nu cost-effective o modificare de volan ? O sa concluzionam la finalul proiectului.

Masina are dotarile minimale, si ca urmare a acestei modificari va primi si 4 geamuri electrice (acum are doar doua) si un interior  comfortline fata de cel trendline de acum.

Ca si piese necesare ar fi asa (cele de care stiu ca trebuie):

1. instalatie electrica (luata de pe masina donatoare, un passat combi)

2. interior complet (scaunele nu se potriveau fata/spate, cele din fata trebuie inlocuite deoarece scaunul electric la cele de anglia este pe dreapta) , ca urmare a modificarii vreau sa mentin ambele scaune fata cu functia electrica pe ele (sper sa reusesc); scaunele de pe combin fata spate au potrivit pe al meu scurt

3. mocheta si cotiera (al meu nu avea cotiera)

4. panou ignifug in care vin montate comenzile (sper sa nu fie necesar taieri din sasiu pentru coloana volan)

5. preventiv coloana de volan(exista foarte mici deosebiri in lungime si am ales varianta sigura) + caseta de directie cu instalatie electrica pe ea

6. plasticuri interior (deschidere capota + pasager) 

7. plansa de bord + aeroterma completa + suport plansa de bord + plasticurile care vin sub plansa de bord (torpedou, etc)

8. ansamblu stergatoare + plasticurile acoperitoare eferente 

9. fete de usi (toate 4, deoarece vreau sa fie si pe spate electrice geamurile) + motoaresele de usi + calculatorul de confort (asta cel mai probabil va trebui codat) ; nu stiu sigur daca al meu este compatibil, dar va scriu eu mai la final exact ce si cum

10. tulumba servofrana si preventiv am luat si pompa de frana/abs + conducte

11. butuc usa cu cheita care sa potriveasca la cheia masinii

12. ceasuri de bord euro5 cu km/h in loc de mp/h - trebuie sa le cumpar , si suplimentar trimuri bord deoarece masina donatoare este euro4

13. panou climatic, nu stiu sigur daca potriveste al meu in momentul in care il montez in plansa de bord pe stanga.

14. farul de pe stanga masinii este de europa (schimbat cel mai probabil in urma unui accident)

Ce as avea nevoie, in cazul in care aveti de vanzare la pret ok (fiind practic un mega proiect):

a) ceasuri bord euro5 (nu stiu exact ce cod ar trebui sa aibe)

b) trimuri ceas bord euro5

c) plansa de bord pe negru

d) far dreapta 

e) stopurile de pe partea mobila de pe portbagaj

 

Nu as vrea sa transformam discutia de pe topic in "este sau nu bine sa schimbam volanul" sau "mai bine cumparam pe stanga". Masina e pe dreapta si va fi convertita pe stanga.

La nivel de costuri fixe, ar fi manopera care poate fi intre 500 si 800 de euro si omologarea individuala la rar (in jur de 1000 de lei).

Va tin la curent si va multumesc anticipat pentru sugestiile facute !

 

WhatsApp Image 2018-10-18 at 15.43.46.jpeg

WhatsApp Image 2018-10-18 at 15.43.47.jpeg

WhatsApp Image 2018-10-18 at 15.43.47 (1).jpeg

WhatsApp Image 2018-10-18 at 15.43.47 (2).jpeg

WhatsApp Image 2018-10-18 at 15.43.48.jpeg

Modificat de Mihai F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NOTA:

Daca masina RHD este deja inmatriculata in RO, conversia se valideaza la RAR in urma unei facturi si declaratii de conformitate eliberate de o firma acreditata pentru modificari structurale pe brand-ul respectiv. 

Costuri : taxa RAR + manopera conversie

Daca masina RHD nu este inmatriculata in RO , se poate face conversia DIY " in spatele blocului" fara ca RAR sa poata avea vreo obiectie.

Costuri: taxa RAR 

 

Modificat de Mecatronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stopurile de pe partea mobila de pe portbagaj nu trebuie inlocuite ele pot fi modificate eu asa am facut cu ale mele  plus ca trebuie codat si modulul can pentru LHD si trebuie schimbate firele de la ceata si masalier din centrala electrica

 

Pe langa piesele mentionate de tine iti trebuie si plansa pedalier pentru LHD si coloana de volan cea de RHD este mai scurta plus toate pedalele acceleratie ambreiaj frana cele de RHD nu se potrivesc pe LHD plus tulumba de frana cu pompa si vas lichid frana cea de RHD este tulumba dubla iar axul este scurt si nu ajunge la pedala de frana LHD 

Modificat de stefantrust
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am detinut un Freelander facelift caruia i-am facut conversie, eu doar am asistat , insa mi se pare ceva infernal. Dar daca ai rabdare se poate orice. Bafta cu conversia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu am facuta conversia la b6. Daca ai intrebari te pot ajuta. Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,am facut conversia RHD-LHD la masina personala (passat b6 2.0 bkp). Totul este complet,am codat modulu can pentru LHD,iar acum nu stiu si nu gasesc firele din modulul de confort pentru marsarier si ceata pentru a le inversa. Cer si eu ajutorul in privinta asta (o schema/un pinout la modul) fiindca nu gasesc nimic.Multumesc anticipat pentru orice informatie .:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu inversezi doar fierele din spate de la becuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/14/2018 at 11:30 PM, Negrescu said:

Salut,am facut conversia RHD-LHD la masina personala (passat b6 2.0 bkp). Totul este complet,am codat modulu can pentru LHD,iar acum nu stiu si nu gasesc firele din modulul de confort pentru marsarier si ceata pentru a le inversa. Cer si eu ajutorul in privinta asta (o schema/un pinout la modul) fiindca nu gasesc nimic.Multumesc anticipat pentru orice informatie .:)

nu sunt in modulul confort, ci in centrala electrica.

ce an este masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare tuturora. "Proiectul" a fost de lunga durata din lipsa pieselor si a banilor. Am inceput cu demontarea masinii in luna octombrie (fara sa fiu mecanic mi-a luat o zi). La Aeroterma am avut ajutor deoarece este destul de complicat de scos. Ulterior s-a scos motorul. Am reluat proiectul dupa ce am gasit toate piesele si l-am finalizat (aproape in luna mai). Zile de "lucru" efectiv pe masina 5 (lucratoare).

Constari (aviz amatorilor) : aveti nevoie de plansa de bord cu tot cu capacele de la sigurante (cele de la plansa pe dreapta nu potrivesc) ; ansamblul de la stergatoare se gaseste pe producator metzger si costa 120 de lei nou ; sunt necesare in anumite cazuri si plasticurile din partea de jos care vin montate pe stalpii B (deoarece in cazul in care are alarma, butoanele sunt puse pe partea "soferului") ; fetele de usi nu potrivesc de pe combi pe sedan (eu nu am stiut asta , dar au venit incluse in pachet) ; instalatia electrica pentru motoare euro5 cu start-stop se poate monta doar daca este de pe o masina cu start-stop ; instalatia electrica de pe combi potriveste 90% pe sedan, asadar este necesar inversarea unor fire (airbaguri cortina, butoane deschidere buson motorina si portbagaj) ; daca masina a fost climatic si luati instalatie cu climatronic aveti nevoie de aeroterma pt climatronic, comanda climatronic, senzor temperatura plansa bord , senzor calitate aer si suport metalic - aici am patit o chestiune interesanta in sensul in care am luat o aeroterma climatronic care nu avea incalzitorul electric suplimentar si a trebuit sa fac din doua una (exact ca la lego cand eram mic) :) ; butucul de usa trebuie schimbat , iar pe partea vechiului butuc este necesar un suport metalic , pe care nu l-am primit in "kit-ul de conversie"

Costuri : piese in jur de 6000 de lei iar rar-ul inteleg ca va fi in jur de 1200 de lei. Manopera inca nu este "finalizata", presupun ca va fi in jur de 2000 de lei.

Sfat: nu va apucati daca nu aveti instalatie electrica de la o masina cu volan pe stanga care sa aiba optiuni "similare". Am inceput conversia cu premisa ca e all good si ca e imposibil sa fie foarte multe diferente pe instalatia electrica, dar acum stiu mai bine :)

Va doresc spor la munca, o sa pun poze cu masina dupa ce o iau de la vopsit.

Cele bune de la Cluj !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La final, dupa ce tragi linie, a meritat efortul ? Din ce vad reconversia a fost cam 2000 E. 

Modificat de raresh20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/6/2019 at 5:58 PM, raresh20 said:

La final, dupa ce tragi linie, a meritat efortul ? Din ce vad reconversia a fost cam 2000 E. 

Salutare Rares, 

Masina a fost foarte ieftina (700 euro), costul total ajunge sub 3000 de euro ceea ce pentru un passat 2009 scurt euro5 diesel este rezonabil (pentru mine cel putin).

Modificat de Manuel N.
Partial offtopic. Posteaza anuntul pt piese in aria specifica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta da, pentru 700 de euro Passat 2009 , merita reconversia. De acord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!