Jump to content

Polo 6r se supraincalzeste motorul


dranga razvan
 Share

Postare recomandată

Salutare posesori de Polo si nu numai.

Am un Polo Cross din 2015 1.4 TDI 3 pistoane 90 de cai (masina are 35000 de km) si am o problema destul de dificila si nu am gasit prea multe raspunsuri, in sensul ca se incalzeste motorul .

Ce se intampla:

1 Am vazut ca se incalzeste motorul clar termostat nou. Bun il schimb aceeasi problema dar in ce fel. Daca merg lejer prin oras schimb treptele la 2100 2200 de ture nimic, daca ies pe o centura autostrada etc acul trece peste 90 de grade, eu cam ce am observat este ca daca intra turbina atunci incepe si se incalzeste foarte repede asa agresiv.

2 Dupa ce am schimbat termostatul cand am vazut ca se incinge iar am oprit am deschis capota si am desfacut dopul la vasul de expansiune . Cand l am desfacut a inceput sa dea apa afara si am observat ca nu imi vine apa pe retur. A dat sa zic cam 200 300 ml afara dupa care se vede ca vine apa (se aeriseste intr-un fel)  pe retur si incepe sa scada apa in vasul de expansiune. Ce am mai canstatat este ca dau caldura pe maxim o tin sa zic asa sub control.

3 Am incercat  sa inteleg sistemul si am ajuns la niste dileme, adica am vazut ca sunt 2 pompe electrice de apa si 2 radiatoare de apa insa fara o schema a sistemului e dificil sa imi dau seama care ce face. Am gasit pe returul de la EGR un furtun cu o supapa de sens nu e blocata. Am verificat furtunele de la radiatorul de apa sus e rece jos putin mai cald(inseamna ca nu trece apa prin el). Acum ma gandrsc cum functioneaza cele 2 radiatoare de apa cel mic si cel mare si cele 2 pompe de apa. Vetilatorul porneste vede ca e prea cald motorul, dar daca sunt in 3-a treapta la 2000 si accelerez pana la 3000 apa are 100 de grade.

Si asa ca o paranteza cand am schimbat termostatul si am desfacut furtunul de la admisie era plin de spuma( ca si cum ar fi apa in ulei) asta cred ca e din cauza faptului ca intercoolerul e racit cu apa.

La inceput cand am vazut prima data cum face, desfaceam dopul la vas si lasam sa curga, venea apa pe retur si plecam nu mai avea nici o problema functiona normal acum se incinge daca accelerez mai tare. 

Sper ca m am facut cat de cat inteles si sper sa nu fie un alt topic pentru ca nu am gasit nimic.

Multumesc.

 

IMG-20180908-WA0001.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am gasit problema 

Se pare ca nu mai exista interes pe acest forum se mai discuta doar probleme de tuning si raspund doar cei care isi fac clienti pe aici.

O seara faina.

Cine si adat seama ce a fost foarte bine cine nu mai cauta.

De fapt nu trebuia sa atasez nici o poaza da poate mai sunt fraieri ca mine si au nevoie de ajutor "gratis".

15399722953657624762044828749778.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau. Abia acum am vazut topicul.

Ai 2-3 variante, la mine facea la fel, disparea apa din vas deoarece imi baga presiune in circuit pe langa garnitura de chiulasa, imi umfla furtunele si apa nu mai circula, se incalzea rapid. Deseori arunca apa afara din vasul de expansiune.

Puteam sa merg cu masina o zi intreaga fara probleme daca mergeam incet. Daca acceleram puternic problema se manifesta rapid. 

Alta varianta. Se rupe paletul pompei de apa si evident nu mai circula. 

Mai nou sunt pompe cu paletul metalic la modelele 2.0 si 1.9. Nu stiu la motorul tau daca se gasesc metalice 100%

Prima data am banuit pompa..stiind ca e de plastic. Dar nu a fost sa fie, asa ca a trebuit sa dau jos chiulasa etc.

Modificat de racingparts.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  De ce a trebuit tu sa cauti problema la o masina de 35.000 Km si 3 ani vechime cand ea are garantie 120000 Km si 4 ani?

  Totusi, ce a avut? Motorul tau este prea nou ca cineva sa aibe experienta cu defectele lui. Poate trebuia sa pui topicul in capitolul de motoare diesel in general nu Polo, pentru ca acest motor sigur este si pe Skoda Fabia sau Rapid. Ce-i in poza? Pompa de apa? S-a rupt cureaua de la ea?

   Ca sa intelegi cum functioneaza motorul tau trebuie sa-ti faci rost de un Self Study Program 534 probabil.  Banuiesc ca un radiator este pentru racirea motorului si celalalt pentru intercooler si racirea turbinei. In afara de termostat poate sa se defecteze pompa electrica de apa care nu merge tot timpul, numai la nevoie.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul are management termic. Asta inseamna ca pompa de apa nu circula antigelul pana nu  se atinge o anumita temperatura. Lucrul  asta se face cu acel capac de metal care vine peste paletii pompei. La el, capacul e blocat.

Modificat de bysus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 19.10.2018 at 21:06, dranga razvan a scris:

Am gasit problema 

Se pare ca nu mai exista interes pe acest forum se mai discuta doar probleme de tuning si raspund doar cei care isi fac clienti pe aici.

O seara faina.

Cine si adat seama ce a fost foarte bine cine nu mai cauta.

De fapt nu trebuia sa atasez nici o poaza da poate mai sunt fraieri ca mine si au nevoie de ajutor "gratis".

15399722953657624762044828749778.jpg

salut , am si eu o problema asemanatoare cu un polo 6r , in prima faza mi s a spart termoflotul l am schimbat si a trebuit sa ii golesc toata instqlatia de apa logic sa o spal si imediat mi a aparut problema asta cu incalzirea motorului peste 90 de grade dupa ce am golit toata instalatia de apa. am rezolvat o la un moment dat am mers o saptamana cu ea ,dupa am zis sa ii mai fac o spalare ,la fel cum i am golit instalatia de apa a inceput sa sara apa de 90 . mentionez ca i am scos si termostatul ..si la fel ca la tine daca merg usor cu ea nu face nimic. apa pe retur cand vine cand nu vine.. am zis ca nu este aerisita cum trebuie ,nimeni nu ii da de cap  . tu ai schimbat pompa si ai rezolvat ? cum ai rezolvat mai exact . putin ajutor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Sorin,ce motor ai?Cum faci sa vezi temperatura motorului ca eu,la 6r,nu reusesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!